Tuesday, August 21, 2012

မႏၲေလးၿမိဳ႕သစ္ တည္ေဆာက္မည့္ စီမံကိန္းအတြက္ CB ဘဏ္ဥကၠ႒ ဦးခင္ေမာင္ေအးက ဦးေဆာင္ၿပီး အမ်ားပိုင္ကုမၸဏီဖြဲ႔စည္းကာ အႀကိဳျပင္ဆင္ေန


မႏၲေလးၿမိဳ႕သစ္ တည္ေဆာက္မည့္ စီမံကိန္းအတြက္ CB ဘဏ္ဥကၠ႒ ဦးခင္ေမာင္ေအးက ဦးေဆာင္ၿပီး အမ်ားပိုင္ကုမၸဏီဖြဲ႔စည္းကာ အႀကိဳျပင္ဆင္ေန  

 ၾသဂုတ္ (၂၂)
 မႏၲေလးတုိင္းေဒသႀကီးအတြင္း ေျမဧက ၂၀၀၀၀ ေက်ာ္ေပၚတြင္ ၿမိဳ႕သစ္တည္ေဆာက္မည့္ စီမံကိန္းအတြက္ CB ဘဏ္ဥကၠ႒ ဦးခင္ေမာင္ေအးကဦးေဆာင္ၿပီး ၿမိဳ႕ေတာ္သစ္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး အမ်ားပိုင္ကုမၸဏီလီမိတက္ ဖြဲ႔စည္းေဆာင္ရြက္ရန္ အႀကိဳ ျပင္ဆင္ေနေၾကာင္း  သတင္းရရႇိသည္။
မႏၲေလးၿမိဳ႕သစ္ တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားႏႇင့္ ပတ္သက္ၿပီး CB ဘဏ္ဥကၠ႒ ဦးခင္ေမာင္ေအးက ''အခုၿမိဳ႕သစ္ တည္ေဆာက္ေရး စီမံကိန္းအတြက္ အမ်ားပုိင္ ကုမၸဏီဖြဲ႔ၿပီး ေဆာင္ရြက္မႇာ ျဖစ္ပါတယ္။ မႏၲေလးမႇာ အစုရႇယ္ယာရႇင္ေတြ ေခၚေတာ့ အစုရႇယ္ယာရႇင္ ၃၀၀၀ ေက်ာ္ေရာက္လာၿပီး ဘီလ်ံ ၂၀၀ နီးပါးေလာက္ အစုရႇယ္ယာထည့္ဖို႔ ေရာက္လာပါတယ္။ ရန္ကုန္မႇာေတာ့ အခုမႇေခၚတာပါ။ အဆိုျပဳလႊာေတြကို အရင္လက္ခံထားမယ္။ စီမံကိန္းစလို႔ရၿပီဆိုမႇ ရႇယ္ယာဘယ္ေလာက္ထည့္ မယ္ဆိုတာ ေခၚမႇာျဖစ္ပါတယ္''ဟုလည္း ၿမိဳ႕ေတာ္သစ္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး အမ်ားပိုင္ကုမၸဏီလီမိတက္ ဖြဲ႔စည္းရန္ အဆိုျပဳလႊာမ်ား ေပးအပ္ပြဲအခမ္းအနားတြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ၿမိဳ႕ေတာ္သစ္စီမံကိန္းသည္ ဧရိယာစုစုေပါင္း ၂၂၀၀၀ ဧကပါ၀င္ၿပီး မႏၲေလး အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္မႇ ငါးမိုင္ခြဲခန္႔ အကြာအေ၀းတြင္ရႇိေၾကာင္း စီမံကိန္းႏႇင့္ပတ္သက္ေသာ လက္ကမ္းစာေစာင္မ်ား၌ ေဖာ္ျပထားခ်က္မ်ားအရ သိရႇိရသည္။

''စီမံကိန္းထဲမႇာ ေျမဧကႏႇစ္ေသာင္းေက်ာ္ သံုးေသာင္းနီးပါး ပါ၀င္ပါတယ္။ စီမံကိန္းဧရိယာထဲမႇာ လယ္ေျမေတြပါ၀င္တဲ့အတြက္ ေဒသခံေတြက ဒီစီမံကိန္းကို လက္မခံရင္ဆက္မလုပ္ပါဘူး။ ေနာက္ၿပီး ဒီစီမံကိန္းက တရား၀င္ မဟုတ္ေသးပါဘူး။ စီမံကိန္းအတြက္ မႏၲေလးတုိင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႔က ေလလံေခၚဦးမႇာပါ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ေလလံ၀င္ဆြဲမယ္။ ေလလံရတယ္ဆိုရင္ MIC ကို တင္ရအံုးမယ္။ MIC က ခြင့္ျပဳမႇ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ လို႔ရမႇာပါ။ ေဒသခံေတြ လက္မခံရင္ ဘာမႇဆက္မလုပ္ပါဘူး''ဟုလည္း အဆိုပါ အခမ္းအနားတြင္ ၎က ဆက္လက္ေျပာ ၾကားခဲ့သည္။
လက္ရႇိလ်ာထားသည့္ ၿမိဳ႕ေတာ္သစ္စီမံကိန္းသည္ ပထမေရြးခ်ယ္ ထားသည့္ေျမေနရာႏႇင့္ ပတ္သက္ၿပီး ကန္႔ကြက္မႈမ်ား ရႇိခဲ့ေသာေၾကာင့္ ဒုတိယေျမာက္ ေရြးခ်ယ္ထားသည့္ ေျမေနရာျဖစ္ေၾကာင္း CB ဘဏ္ဥကၠ႒ ဦးခင္ေမာင္ေအးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
''လက္ရႇိေရြးထားတဲ့ေနရာက ဒု တိယေျမာက္ေရြးထားတာပါ။ ပထမ ေရြးတာကေတာင္သမန္အင္းနားမႇာ ပါ။ ေဒသခံေတြက လက္မခံဘူးဆို လို့ ေလဆိပ္အနီးတံတားဦးနားကို ေရြးခ်ယ္ရတာျဖစ္ပါတယ္။ ၿမိဳ႕သစ္ က အင္း၀ၿမိဳ႕ေဟာင္းနဲ့ဧရာ၀တီျမစ္ ႐ိုးတစ္ေလ်ာက္တည္ေဆာက္ဖို့ လ်ာ ထားပါတယ္။ လ်ာထားတဲ့အေနအ ထားပဲရႇိပါေသးတယ္။ ခြင့္ျပဳမယ္၊ မ ျပဳဘူးဆိုတာ မသိရေသးပါဘူး။ ခြင့္ ျပဳရင္ အဆင္သင့္ျဖစ္ေအာင္ အမ်ား ပိုင္ကုမၸဏီဖြဲ့ၿပီးေဆာင္ရြက္တာျဖစ္ ပါတယ္''ဟုဦးခင္ေမာင္ေအးက ေျပာ ၾကားခဲ့သည္။ မႏၲေလးတိုင္းေဒသႀကီး တံ တားဦးၿမိဳ႕နယ္တြင္ ေျမဧကႏႇစ္ ေသာင္းေက်ာ္ပါ ဘက္စံုဖြံ႕ၿဖိဳးမႈလုပ္ ငန္းမ်ားပါ၀င္သည့္စီမံခ်က္မေဆာင္ ရြက္မီ ေဒသခံမ်ား၏စိုက္ပ်ဳိးေျမဧက ထက္၀က္ေက်ာ္မႇာ အိမ္ျခံေျမရင္းႏႇီး ျမဳပ္ႏႇံသူမ်ား၏လက္၀ယ္သို့ ေရာက္ ရိႇေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ေဒသခံမ်ား၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ သိရိႇရသည္။
'' ဒီႏႇစ္မိုးမရြာဘူး။ ေတာင္သူ ေတြလည္းမစိုက္ႏိုင္ဘူး။ စိတ္ဓာတ္ က်ေနတုန္းမႇာ ဟိုတယ္ဇုန္တို႔၊ စက္မႈဇုန္တို႔ စတဲ့သတင္းေတြ ထြက္လာတယ္။ ေငြရႇင္ေတြကလည္း ေငြထုတ္ပိုက္ၿပီး လိုက္၀ယ္တယ္။ လူေျပာသူ ေျပာမ်ားလာေတာ့ ေရာင္းပစ္ၾကတယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ဇြန္လတုန္းကဆိုရင္ ေနရာသံုးေနရာမႇာ စိုက္ပ်ဳိးေျမေတြ အေရာင္းအ၀ယ္ေတာ္ေတာ္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ေျမေစ်းေတြကလည္း အ႐ူးေစ်းပဲ။ ေျပာခ်င္သေလာက္ ေျပာတည့္ခ်င္ရင္ တည့္သြားတာ''ဟု အင္းကူး ရြာမႇ ေတာင္သူတစ္ဦးက ေျပာသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ၿမဳိ႕သစ္စီမံကိန္းအမည္ျဖင့္ မၾကာခဏေပၚထြက္လာ ေလ့ရႇိေသာ္လည္း အမႇန္တကယ္ ေနထိုင္မည့္သူမ်ားထက္ VIP ဆိုသည့္ လူတန္းစားမ်ားကသာ အကြက္အကြင္း က်ေသာေနရာမ်ားအား ရယူေလ့ရႇိၿပီး အမႇန္တကယ္ေနထိုင္လိုေသာ ျပည္သူမ်ားသည္ ၎တို႔ထံမႇ ေစ်းႀကီးေပးၿပီး ၀ယ္ယူေနၾကရသည္မႇာ အစဥ္အလာတစ္ခုအျဖစ္ တည္ရႇိေန ခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ယခုတည္ေဆာက္မည့္ မႏၲေလးၿမဳိ႕သစ္စီမံကိန္းသည္ အမ်ားျပည္သူအတြက္ အက်ဳိးရႇိေစမည့္ စိမံကိန္းတစ္ခုျဖစ္ရန္ လိုအပ္သည္ဟု ရင္ႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံလိုသူမ်ားက ေျပာဆိုၾကပါသည္။
''ျဖစ္သင့္တာကေတာ့ ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈနဲ႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ျပည္တြင္းရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံသူေတြနဲ႔ အက်ဳိးတူပဲျဖစ္ျဖစ္ ဖက္စပ္လုပ္တာက ပိုေကာင္းပါလိမ့္မယ္။ ဒါမႇသာ ဒီစီမံကိန္းေၾကာင့္ ေျမယာဆံုး႐ႈံးရမယ့္ ေတာင္သူေတြလည္း ထိုက္တန္တဲ့ ေလ်ာ္ေၾကးရပါလိမ့္မယ္။ လက္သင့္ရာ စားေတာ္ေခၚတဲ့ ပံုစံအတိုင္းဆိုရင္ေတာ့ အရင္ၿမိဳ႕သစ္ေတြလိုပဲ ေျမကြက္ေတြကိုပိုင္းၿပီး ေရာင္း၊ လမ္းဆိုတာကလည္း ဟန္ျပ၊ ေရ မရႇိ၊ မီးမရႇိနဲ႔ ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္မမီတဲ့ ၿမဳိ႕ျပစီမံကိန္းပဲ ျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္'' ဟု ျပည္တြင္းလုပ္ငန္းရႇင္တစ္ဦးက ေျပာၾကားပါသည္။
ယခုစီမံကိန္းသတင္းေၾကာင့္ တံတားဦးၿမိဳ႕နယ္အတြင္းမႇ ေျမေစ်းႏႈန္းမ်ားသည္ ေနရာအေပၚမူတည္ၿပီးတစ္ဧကလွ်င္က်ပ္ ၃၅ သိန္းမႇ ၃၀၀ သိန္း၀န္းက်င္အထိ ရိႇခဲ့ေၾကာင္းႏႇင့္ စိုက္ပ်ဳိးေျမမ်ားကို လိုက္လံ၀ယ္ယူသူမ်ားမႇာ တိုင္းရင္းသား စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရႇင္ထက္ လူမ်ဳိးျခား စီးပြား ေရးလုပ္ငန္းရႇင္မ်ားမႇာ ပိုမိုမ်ားျပားေၾကာင္း သိရသည္။
Eleven Media Group

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ စစ္ေရး ဒီပလိုေမစီ


ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ စစ္ေရး ဒီပလိုေမစီ ( စိုးျမင့္ )

ျမန္မာစစ္ဘက္ အႀကီးအကဲ ဒုတိယ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး မင္းေအာင္လိႈင္သည္ သူ၏တစ္ပတ္ၾကာ အိႏၵိယ အလည္အပတ္ ခရီးကို အဆံုးသတ္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္၊ မတ္လတြင္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္အျဖစ္ ခန္႔အပ္ခံရၿပီး ကတည္းက ဤခရီးႏွင့္ အတူ ေဒသတြင္း အဓိကႏိုင္ငံမ်ားသို႔ သြားေရာက္ လည္ပတ္ခဲ့ေသာ ႏိုင္ငံရပ္ျခား ခရီးမ်ားကို သူေအာင္ျမင္စြာ အေခ်ာသပ္ခဲ့သည္။ ဒု-ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး မင္းေအာင္လိႈင္၏ အလည္အပတ္ ခရီးမွာ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ မန္မိုဟန္ဆင္း၏ ျမန္မာႏိုင္ငံ ခရီးစဥ္အၿပီး ႏွစ္လအၾကာတြင္ ေပၚေပါက္ လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ မန္မိုဟန္ဆင္း၏ ခရီးစဥ္ အတြင္း လံုၿခံဳေရးႏွင့္ ကာကြယ္ေရး ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မႈ အပါအဝင္ မ်က္ႏွာစာေပါင္းစံု ဆက္ဆံေရးမ်ားကို ႏွစ္ႏိုင္ငံ အတည္ျပဳ ခိုင္မာ ေစခဲ့သည္။
ဒုတိယ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး မင္းေအာင္လိႈင္၏ အိႏၵိယအလည္ အပတ္ခရီးကို ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္း ေပၚေပါက္ လာေသာ အတြင္းပိုင္း ႏိုင္ငံေရး အေျပာင္းအလဲမ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္ေနသည့္ အေရးပါေသာ ထူးျခားခ်က္ အျဖစ္ လည္းေကာင္း၊ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ ေခါင္းေဆာင္ေသာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး အစိုးရအေနျဖင့္ တိုင္းျပည္၏ ႏိုင္ငံျခား ထိေတြ႕ ဆက္ဆံမႈမ်ားကို ပေဒသာ စံုေအာင္ ႀကိဳးပမ္းမႈ အျဖစ္ လည္းေကာင္း မွတ္ယူရမည္ ျဖစ္သည္။ မၾကာေသးမီ လမ်ား အတြင္း ျမန္မာ စစ္ဘက္ ေခါင္းေဆာင္ မ်ားက ႏိုင္ငံေရးတြင္ စစ္ဘက္၏ အခန္းက႑ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အေရးပါေသာ ထုတ္ျပန္ခ်က္မ်ားကို ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကသည္။ မၾကာမီက စကၤာပူတြင္ က်င္းပေသာ ရွန္ဂရီလာ ေဆြးေႏြးပြဲ အတြင္းတြင္ စစ္ဘက္မွ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရကို ရာႏႈန္းျပည့္ ေထာက္ခံေၾကာင္း ကာကြယ္ေရး ဝန္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး လွမင္းက ေျပာၾကားခဲ့သည္။ ယခုႏွစ္ ေစာေစာပိုင္း ကလည္း ဒုတိယ အဆင့္အျမင့္ဆံုး အရာရွိျဖစ္သူ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး စိုးဝင္းက တိုင္းျပည္၏ ပါလီမန္ အတြင္း စစ္ဘက္ ပါဝင္မႈ ၂၅ ရာႏႈန္း ကို အာမခံ ေပးထားေသာ ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒႏွင့္ ပတ္သက္၍ မတူကြဲျပားမႈမ်ား ရွိေၾကာင္း ဝန္ခံၿပီး ျပင္ဆင္ႏိုင္ေၾကာင္း အခိုင္အမာ ေျပာၾကားခဲ့သည္။

အိႏၵိယႏွင့္ ျမန္မာ ႏွစ္ႏိုင္ငံၾကား အဆင့္ျမင့္ စစ္ဖက္အရာရွိမ်ား အျပန္အလွန္ ဖလွယ္မႈမ်ားမွာ လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္အနည္းငယ္ အတြင္းတြင္ ပံုမွန္လုပ္ငန္းစဥ္ ျဖစ္လာသည္။ ဇန္နဝါရီလတြင္ ထိုစဥ္က အိႏၵိယ တပ္မေတာ္ အႀကီးအကဲ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ဗြီေကဆင္း ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ အလည္အပတ္ သြားခဲ့သည္။ ဒု-ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး မင္းေအာင္လိႈင္၏ အလည္အပတ္ ခရီးကိုလည္း အိမ္နီးခ်င္း ႏွစ္ႏိုင္ငံၾကား စစ္ေရး ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မႈကို ခိုင္မာေစရန္ႏွင့္ ခ်ဲ႕ထြင္ရန္ ျပဳလုပ္သည့္ လုပ္ငန္းစဥ္၏ အစိတ္အပိုင္းအျဖစ္ ၾကည့္ျမင္ႏိုင္ပါသည္။ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ စစ္ေရး ဆက္ဆံမႈမ်ား ပိုမိုခိုင္မာလာသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္းမွာပင္ ဒု-ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး မင္းေအာင္လိႈင္၏ အိႏၵိယခရီးစဥ္၏ ပထဝီ ႏိုင္ငံေရးဆိုင္ရာ အေရးပါမႈမွာ အထင္အရွား ျဖစ္ခဲ့သည္။ ေပက်င္းႏွင့္ ဝါရွင္တန္တို႔က သူ၏ အိႏၵိယ ခရီးစဥ္ကို အနီးကပ္ ေစာင့္ၾကည့္ေနခဲ့ ၾကပါလိမ့္မည္။ ေပက်င္းက ေနျပည္ေတာ္၏ မၾကာမီ ကာလတြင္ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုႏွင့္ ေႏြးေထြး
သက္သာရွိျခင္းကို သတိထား ေနခဲ့သည္။ ဝါရွင္တန္ ကလည္း အာရွသို႔ သူ၏ဆံုခ်က္ အစိတ္အပိုင္းအျဖစ္ မိတ္ေဆြသစ္မ်ား ရွာေဖြေနခဲ့သည္။ ထို႔ျပင္ ျမန္မာႏွင့္ စစ္ေရးဆက္ဆံမႈ တိုးတက္ ေကာင္းမြန္ေရးကို အခ်က္ျပခဲ့သည္။
ရွန္ဂရီလာ ေဆြးေႏြးပြဲ၌ အေမရိကန္ ကာကြယ္ေရးဝန္ႀကီး လီယြန္ ပင္နက္တာက ထိေတြ႕ဆက္ဆံမႈ၏ သေဘာ သဘာဝႏွင့္ ပတ္သက္၍ အေသးစိတ္ မေျပာေသာ္လည္း အေမရိကန္အေနျဖင့္ ျမန္မာႏွင့္စစ္ေရး ဆက္ဆံမႈမ်ား တိုးတက္ေရးကို လမ္းဖြင့္ထားေၾကာင္း ေျပာဆိုခဲ့သည္။ အမွန္စင္စစ္၊ ဝါရွင္တန္ အေနျဖင့္ စစ္ေရး ဆက္ဆံမႈ အပါအဝင္ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ ထိေတြ႕ဆက္ဆံရန္ အသံမ်ား အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုတြင္ တိုးပြားလာေနသည္။ ဩဇာတိကၠမ ရွိေသာ ဝါရွင္တန္ အေျခစိုက္ မဟာဗ်ဴဟာႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာ ေလ့လာေရးဌာနမွ အေမရိကန္ ပညာရွင္တစ္ဦးက အာရွရွိ အေရးပါေသာ ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ စစ္ေရး ဆက္ဆံမႈမ်ား ျဖတ္ေတာက္ျခင္းသည္ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု၏ အမ်ိဳးသား လံုၿခံဳေရး အက်ိဳးစီးပြားကို တိုးတက္ ေစမည္ မဟုတ္ေၾကာင္း၊ မၾကာေသးမီက စာတမ္းတစ္ခုတြင္ ျငင္းခုန္ ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုသည္ ျမန္မာစစ္ဘက္ႏွင့္ ဂ႐ုတစိုက္ တစ္ဆင့္ၿပီးတစ္ဆင့္ ထိေတြ႕ဆက္ဆံသင့္ေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ လုပ္ေဆာင္သင့္ေၾကာင္း၊ ထိုစာတမ္းက အပူတျပင္း တိုက္တြန္းထားသည္။
လြန္ခဲ့သည့္ ႏိုဝင္ဘာလတြင္ အဓိက အလည္အပတ္ ခရီးမ်ားႏွင့္ ဒုတိယ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး မင္းေအာင္လိႈင္၏ ႏိုင္ငံျခား ခရီးစဥ္မ်ား စတင္ျခင္းကို ျမင္ေတြ႕ခဲ့ရသည္။ သူ႔အရင္ လူမ်ားႏွင့္မတူဘဲ ဒုတိယ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး မင္း ေအာင္လိႈင္၏ စစ္ဘက္ အႀကီးအကဲ ျဖစ္ၿပီး ေနာက္ပိုင္း၊ ပထမဆံုး ႏိုင္ငံျခား ခရီးစဥ္မွာ ဗီယက္နမ္ ျဖစ္ခဲ့သည္။ ထိုႏိုင္ငံမွာ ေတာင္တ႐ုတ္ ပင္လယ္တြင္ တ႐ုတ္ႏွင့္ နယ္ေျမပိုင္ဆိုင္ေရး အျငင္းပြားမႈတြင္ ပါဝင္ ပတ္သက္ ေနခဲ့ေသာ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ ျဖစ္သည္။ ထိုခရီးစဥ္အတြင္း ကာကြယ္ေရး ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မႈ ဆိုင္ရာ နားလည္မႈ စာခြ်န္လႊာ တစ္ခုကို ႏွစ္ႏိုင္ငံ ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့ၾကသည္။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ျမန္မာစစ္ဘက္ အႀကီးအကဲ သစ္တစ္ဦး ခန္႔အပ္သည့္ အခါတိုင္း ထိုသူ၏ ပထမဆံုး ႏိုင္ငံျခား ခရီးစဥ္မွာ ေပက်င္းသာ ျဖစ္ခဲ့ေပလိမ့္မည္။ ဗီယက္နမ္သို႔ ခရီးစဥ္အၿပီး မၾကာမီႏွင့္ အေမရိကန္ ႏိုင္ငံျခားေရး ဝန္ႀကီး ဟီလာရီ ကလင္တန္ ျမန္မာျပည္သို႔ မလာမီ ႏွစ္ရက္အလိုတြင္ စစ္ေရးေလ့က်င့္မႈႏွင့္ လက္နက္ခဲယမ္း အတြက္ ၾကာရွည္ မွီခိုခဲ့ရသည့္ ျမန္မာ၏ အိမ္နီးခ်င္း တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသို႔ ဒုတိယ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး မင္းေအာင္လိႈင္ သြားေရာက္ လည္ပတ္ခဲ့သည္။ ဤခရီးစဥ္ကို အခ်ိဳ႕ေသာ တ႐ုတ္ ပညာရွင္တို႔က ကလင္တန္၏ခရီးစဥ္ မတိုင္မီ ျမန္မာ၏ တ႐ုတ္ႏွင့္ အနီးကပ္ ဆက္ဆံေရး အတြက္ ေပက်င္းကို အာမခံခ်က္ေပးသည့္ လကၡဏာ တစ္ရပ္အျဖစ္ ၾကည့္ျမင္ၾကသည္။ တ႐ုတ္ ျပည္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္းသို႔ ဝါရွင္တန္၏ က်ဴးေက်ာ္ ထိုးေဖာက္မႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ သတိထားမႈ ရွိခဲ့သည္။ ကလင္တန္ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ခရီးသြားေသာအခါ “ျမန္မာႏိုင္ငံ တံခါးဖြင့္ျခင္းကို တ႐ုတ္က ႀကိဳဆိုသည္။ သို႔ေသာ္ တ႐ုတ္ျပည္၏ အက်ိဳးစီးပြားမ်ားအေပၚ တက္လွမ္းလာျခင္းကိုမူ အခိုင္အမာ ဆန္႔က်င္သည္”ဟု အေမရိကန္ ျမန္မာ ဆက္ဆံေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဂလိုဘယ္တိုင္း(မ)သတင္းစာ၏ အယ္ဒီတာ အာေဘာ္တြင္ ေရးသား ခဲ့သည္။
ဒုတိယ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး မင္းေအာင္လိႈင္သည္ ယခုႏွစ္တြင္ သမၼတ ျဖစ္လာမည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ရသည့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ ဒု-သမၼတ ရွီက်င္ဖင္းႏွင့္ ေတြ႕ဆံုခဲ့သည္။ တ႐ုတ္ဗဟို စစ္ေကာ္မရွင္ ဒု-ဥကၠ႒ ႐ႈကိုင္ဟုႏွင့္ ျပည္သူ႕လႊတ္ေျမာက္ေရး တပ္မေတာ္ (PLA) စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္ ခ်န္ပင္ေတ တို႔ႏွင့္လည္း ေတြ႕ဆံုခဲ့သည္။ စစ္ေရး ဆက္ဆံမႈ ခိုင္မာေစရန္ ႏွစ္ဖက္ သေဘာတူ ခဲ့ၾကသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ခ်န္က စစ္တပ္ႏွစ္ခုၾကား အျပန္အလွန္ ယံုၾကည္မႈ ခိုင္မာေရးႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ နက္႐ိႈင္းေရး တို႔ကို အဆိုျပဳခဲ့သည္။ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ ေကာင္းသည္မွာ တ႐ုတ္မီဒီယာမ်ားက ဒု-ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး မင္းေအာင္လိႈင္၏ ႏိုဝင္ဘာ ခရီးစဥ္ကို သူ၏ ေျခာက္ႀကိမ္ေျမာက္ ခရီးစဥ္ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္း ထုတ္ျပန္ ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ျမန္မာစစ္ဘက္ အႀကီးအကဲမွာ တ႐ုတ္အတြက္ အသစ္ မဟုတ္ေၾကာင္း ေသခ်ာ ေစရန္ ျဖစ္သည္။ စစ္တကၠသိုလ္ အခ်ိဳ႕သို႔ သူသြားေရာက္ခဲ့ သည္။ ေပက်င္းအျပင္ ရွန္ဟိုင္း၊ ဟန္ေက်ာက္ႏွင့္ ခ်န္ဒူးတို႔ကိုသြားခဲ့ သည္။ ယခုႏွစ္ အေစာပိုင္းတြင္ ဒု-ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးမင္းေအာင္လိႈင္ ထိုင္းသို႔ သြားေရာက္ လည္ပတ္ၿပီး နယ္စပ္တစ္ေလွ်ာက္ လံုၿခံဳေရး၊ တည္ၿငိမ္မႈႏွင့္ စီးပြားေရးရာ ႏွစ္ဖက္ ဆက္ဆံမႈမ်ား အားေကာင္း ခိုင္မာေစရန္ နယ္ပယ္ ေပါင္းစံုတြင္ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ေရး ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။
အိႏၵိယ၌ရွိစဥ္ အိႏၵိယ ကာကြယ္ေရးဝန္ႀကီး AK Antony၊ အိႏၵိယ ေရတပ္ အႀကီးအကဲ Admiral Nirmal Uerma ၊ အိႏၵိယ ေလတပ္ အႀကီးအကဲ Marshal NAK Browne ၊ အိႏၵိယ ၾကည္းတပ္ အႀကီးအကဲ General Bikram Singh တို႔ အပါအဝင္ ထိပ္တန္း ကာကြယ္ေရး အရာရွိ အားလံုးႏွင့္ ေတြ႕ဆံုခဲ့သည္။ အိႏၵိယသမၼတ Pranab Mukhajee ႏွင့္လည္း ေတြ႕ဆံုခဲ့သည္။ အိႏၵိယက သူ႔ကို ျမန္မာ ကာကြယ္ေရး ဌာနမွ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကို ေလ့က်င့္ေပးရန္ အာမခံခဲ့သည္။ ဤသည္မွာ အိမ္နီးခ်င္း ႏွစ္ႏိုင္ငံ စစ္ေရး ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ေရးကို ခ်ဲ႕ထြင္ ရင္း စစ္တပ္ခ်င္း ဆက္ဆံမႈမ်ားကို ခိုင္ၿမဲေစရန္ ေရရွည္လက္တြဲသြားမည့္ ဟန္ပန္ျဖစ္သည္။
အိႏၵိယႏွင့္ ျမန္မာတို႔သည္ ႏွစ္ႏိုင္ငံနယ္စပ္ ႏွစ္ဖက္လံုးရွိ လူမ်ိဳးစု ေသာင္းက်န္းမႈမွ ေပၚထြက္လာေသာ လံုၿခံဳေရး ျပႆနာမ်ား ပူးေပါင္း ေျဖရွင္း ခဲ့ၾကသည္။ ဤျပႆနာ ကိုလည္း အိႏၵိယ အရာရွိမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုရာတြင္ ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။ ကို(လ)ကတၲားရွိ အိႏၵိယ တပ္မေတာ္ အေရွ႕ပိုင္းတိုင္း စစ္ဌာနခ်ဳပ္၊ Visakhapatnam ရွိ အေရွ႕ပိုင္း ေရတပ္ဌာနခ်ဳပ္ အေျခစိုက္စခန္း Bamgalore ရွိ အိႏၵိယ ကာကြယ္ေရး သုေတသနႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈအဖြဲ႕၏ ဌာနအခ်ိဳ႕သို႔လည္း သြားေရာက္ လည္ပတ္ခဲ့သည္။
ဆယ္စုေပါင္းမ်ားစြာ စစ္ဖက္ အုပ္စိုးခဲ့ေသာ တိုင္းျပည္တစ္ခု အေနျဖင့္ အျခားႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ စစ္ဘက္ခ်င္း အျပန္အလွန္ ဆက္ဆံမႈမ်ားမွာ အေရးႀကီးပါသည္။ တိုင္းျပည္က ပို၍ အရပ္ဘက္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္ဆီသို႔ ေရႊ႕လာသည္ႏွင့္အမွ် အရပ္ဘက္ ထိန္းခ်ဳပ္မႈ ေအာက္တြင္ပို၍ ပညာသည္ ပီသေသာ အင္အားစုအျဖစ္သို႔ ျဖစ္ေပၚ ေျပာင္းလဲလိုစိတ္ကို လက္ရွိ စစ္ဘက္ ေခါင္းေဆာင္မႈက ျပသရေပမည္။ အိႏၵိယစစ္ဘက္မွာ ဒီမိုကရက္ တစ္ အစိုးရေအာက္တြင္ လုပ္ကိုင္ခဲ့ေသာ ရွည္ၾကာသည့္ အေတြ႕အႀကံဳ ရွိၿပီး ျမန္မာ စစ္ဘက္၏ အခန္းက႑ တျဖည္းျဖည္း ေျပာင္းလဲ လာသည္ ႏွင့္အမွ် ျမန္မာစစ္ဘက္ အတြက္ ႀကီးမားေသာ သင္ခန္းစာမ်ား ေပးစြမ္း ႏိုင္သည္။ ေဒသ ဆိုင္ရာ ပထဝီ မဟာ ဗ်ဴဟာ ႐ႈေထာင့္မွ ေျပာရလွ်င္ ဒု-ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး မင္းေအာင္လိႈင္၏ အိႏၵိယခ ရီးစဥ္သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ စစ္ေရးဒီပလိုေမစီတြင္ အျခားအေရးပါသည့္ ေျခလွမ္းတစ္ခု ျဖစ္ေနပါသည္။ အဓိက အင္အားႀကီး ႏိုင္ငံမ်ား အားလံုးႏွင့္ ခ်ိန္ခြင္လွ်ာ ညီမွ်သည့္ စစ္ေရး ထိေတြ႕ဆက္ဆံမႈကို ထိန္းသိမ္း ထားႏိုင္မႈတြင္ သူ၏ အက်ိဳးစီးပြား တည္ရွိေနေၾကာင္း ျမန္မာက သိပါသည္။ ထို႔ျပင္ သူ႔တိုင္းျပည္တြင္း၌ အင္အားႀကီး ႏိုင္ငံမ်ားက မဟာဗ်ဴဟာ ဘက္ၿပိဳင္မႈတစ္ခု ဆင္ႏႊဲရန္ မ်က္ေစ့က်မည့္ ေနာက္ဆံုးႏိုင္ငံ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း နားလည္ပါလိမ့္မည္။
(၁၁.၈.၁၂ Eurasia review.com ပါ Observer Research Foundation, New Delhi)မွ သုေတသနမွဴး K.Yhome ၏ စိစစ္ အကဲျဖတ္ခ်က္ကို ျပန္ဆို ေဖာ္ျပသည္။)
မူရင္း ; http://newindianexpress.com/opinion/article585698.ece
စိုးျမင့္
http://www.myanmarij.com/?p=4860

လႊတ္ေတာ္နွင့္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ဆိုင္ရာ တရားရံုး ထိပ္တိုက္ ျပသနာ အေပၚ သံုးသပ္ခ်က္


လႊတ္ေတာ္နွင့္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ဆိုင္ရာ တရားရံုး ထိပ္တိုက္ ျပသနာ အေပၚ သံုးသပ္ခ်က္- ေအာင္ထူး (ေရွ႕ေန)

လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ မဟုတ္သူမ်ားပါ ပါ၀င္ဖြဲ႕စည္းထားေသာ ေကာ္မတီ နွင့္ ေကာ္မရွင္မ်ား အား ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ 
အျဖစ္ အတင္းအၾကပ္သတ္မွတ္ ခိုင္းျခင္းမွာ မမွန္ပါ။ သူရဦးေရႊမန္း၏ သား တိုးနိုင္မန္း ဆိုသူမွာ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ 
မဟုတ္ပါဘဲလွ်က္ လႊတ္ေတာ္က ဖြဲ႕ေပးသည့္ ေကာ္မရွင္တခုထဲတြင္ ပါေနသည္ ဟူေသာ စြပ္စြဲခ်က္ ထြက္ေပၚလွ်က္ရွိသည္။
 ယင္းကို ဟုတ္မဟုတ္ စီစစ္သင့္ပါသည္။


၂၀၀၈ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒေအာက္သို႕ပင္နွိမ့္ခ်စြာ ေခါင္းငံု႕၀င္ေရာက္ပါလွ်က္

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကဲ့သို ့ ကမာၻသိ လူထုေခါင္းေဆာင္ မ်ိဳးကို တိုင္းနွင့္ ျပည္နယ္ အဆင့္ေလာက္မွာသာ အလုပ္ေပး ထားျခင္းမ်ိဳးမျဖစ္သင့္ပါ။ စစ္အာဏာရွင္မ်ား၏ ဖြဲ႕စည္းပံုဆိုင္ရာ လွည့္ကြက္ မ်ားကို ေဖၚထုတ္ ဆန္႕က်င္လႈပ္ရွား သင့္ၾကပါသည္။

(၁) ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္နွင့္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္တို ့က ဖြဲ႕စည္းေပးလိုက္သည့္ ေကာ္မတီ နွင့္ ေကာ္မရွင္မ်ားတြင္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စား လွယ္ မ်ားျဖင့္သာ ပါ၀င္ဖြဲ႕စည္းပါက ၂၀၀၈ ခုနွစ္ အေျခခံဥပေဒအရပင္ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ သတ္မွတ္ရမည္ျဖစ္သည္။ သို႕ရာတြင္ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ မဟုတ္သူမ်ားပါ ပါ၀င္ဖြဲ႕စည္းထားေသာ ေကာ္မတီ နွင့္ ေကာ္မရွင္ မ်ားျဖစ္လွ်င္မူ ယင္းတို႕ကို ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ မသတ္မွတ္နိုင္ဟု ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ တရားရံုးက ဆံုးျဖတ္ ခဲ့ပါက ယင္းဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို လက္ခံရမည္သာ ျဖစ္သည္။

(၂) လႊတ္ေတာ္သို႕ ျပန္ၾကားသည့္ သမတ ဦးသိ္န္းစိန္၏ ၂၀၁၂ ခုနွစ္ ၾသဂုတ္လ (၂၀) ရက္ေန႕ပါစာအရ ေရွ႕ေနခ်ဳပ္ ရံုးက တင္သြင္းခဲ့၍ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ တရားရံုးက ဆံုးျဖတ္ခဲ့ျပီးျဖစ္သျဖင့္ ျပန္လည္ရုပ္သိမ္းရန္ မျဖစ္နိုင္ ေတာ့ ဟူေသာအခ်က္သည္ သဘာ၀ က်သည္။ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ တရားရံုးမွာ အျမင့္ဆံုးတရားရံုးျဖစ္ေန သျဖင့္ မိမိဆံုးျဖတ္ထားသည္ကို မိမိျပန္ျပင္ရမည္ဆိုလွ်င္ တရားရံုးဟူ၍ပင္ ေခၚ၍မရနိုင္ပါ။ တခ်ိန္တည္းတြင္ ခြဲခြဲျခား ျခား မစဥ္းစားခဲ လႊတ္ ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား သက္သက္ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထား လွ်င္ပင္ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္မသတ္နိုင္ ဟု တရားရံုးက ဆံုးျဖတ္ခဲ့ပါက ယင္းမွာလည္း လြဲေခ်ာ္ေနျပန္ပါသည္။


(၃) ယေန႕ ၾသဂုတ္လ (၂၁) ရက္ေန႕နံက္ ဘီဘီစီ အင္တာဗ်ဴးတြင္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးဘုန္းျမင့္ ေအာင္ ေျဖၾကား သြားသည္တို ႕အနက္ ေအာက္ပါ နွစ္ခ်က္မွာ လက္ခံနိုင္ဘြယ္မရွိပါ။


(က) သမတ ဦးသိန္းစိန္ အဆိုျပဳသည့္ ဖြဲ႕စည္းပံုျပင္ေရးကို လက္မခံနိုင္ရျခင္းမွာ လႊတ္ေတာ္ဘက္က
အားနည္းခ်က္ ျဖစ္သြားမည္ကို မလိုလား၊ ၄င္းတို႕ဘက္က အမွန္ဟု ယူဆသည္။

(ခ) ဦးသိန္းစိန္ ခန္႕ထားသည့္ အစိုးရ ၀န္ၾကီးအဖြဲ႕၀င္မ်ားတြင္ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမွာက္ခံထားရသူမ်ား မပါ၀င္ေသာ္လည္း လႊတ္ေတာ္က ၄င္းတို႕အား ျပည္ေထာင္စု အဆင့္သတ္မွတ္သည္။ လႊတ္ေတာ္က ဖြဲ႕စည္းသည့္ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္မ်ားတြင္ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမွာက္ ခံထားရသူမ်ား မပါ၀င္ေသာ္လည္း အစိုးရ က ၄င္းတို႕အား ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ သတ္မွတ္လက္ခံရမည္ ျဖစ္သည္။

ဦးဘုန္းျမင့္ေအာင္ ၏ အထက္ပါ တင္ျပခ်က္ နွစ္ခ်က္အေပၚ ေအာက္ပါအတိုင္းသံုးသပ္သည္။

(က) လႊတ္ေတာ္ဘက္က အားနည္းခ်က္ ျဖစ္ျခင္း မျဖစ္ျခင္း မွာ အဓိက မဟုတ္ပါ။ State Institutions ဟုေခၚသည့္ တိုင္းျပည္ တည္ေဆာက္မႈ အေဆာက္အအံုတစံုလံုး ပံုမွန္လည္ပတ္ေရး အေျခခံကသာ ၾကည့္ရန္လိုပါသည္။ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ မဟုတ္သူမ်ားပါ ပါ၀င္ဖြဲ႕စည္းထားေသာ ေကာ္မတီ နွင့္ ေကာ္မရွင္မ်ား အား ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ အျဖစ္ အတင္းအၾကပ္သတ္မွတ္ ခိုင္းျခင္းမွာ မမွန္ပါ။ သူရဦးေရႊမန္း၏ သား တိုးနိုင္မန္း ဆိုသူမွာ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ မဟုတ္ပါဘဲလွ်က္ လႊတ္ေတာ္က ဖြဲ႕ေပးသည့္ ေကာ္မရွင္တခုထဲတြင္ ပါေနသည္ ဟူေသာ စြပ္စြဲခ်က္ ထြက္ေပၚလွ်က္ရွိသည္။ ယင္းကို ဟုတ္မဟုတ္ စီစစ္သင့္ပါသည္။

(ခ) Presidential System ဟုေခၚသည့္ သမတ စနစ္ကို က်င့္သံုးသည့္ နိုင္ငံမ်ားတြင္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ မဟုတ္သူမ်ားအား အစိုးရအဖြဲ႕ ၀င္မ်ားအေနျဖင့္ ခန္႕ခြင့္ရွိသည္။ ယင္းကို တကမၻာလံုးတြင္ က်င့္သံုး လွ်က္ ရွိသည္။ ဤစနစ္ကို မၾကိဳက္လွ်င္ ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ဦးေဆာင္သည့္ ပါလီမန္စနစ္ကို ေျပာင္းရပါမည္။ ယင္းတြင္အစိုးရ အဖြဲ႕၀င္မ်ား အားလံုးသည္ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္ စားလွယ္မ်ား ျဖစ္ရပါမည္။

သမတစံနစ္ကို လက္ခံက်င့္သံုးလွ်င္မူ လႊတ္ေတာ္အား သမၼတဦးေဆာင္သည့္ အစိုးရဖြဲ႕စည္းပံုနွင့္ တထပ္တည္း စဥ္းစား၍မရပါ။ လႊတ္ေတာ္ က ဖြဲ႕ေပးလိုက္သည့္ ရိုးရိုးေကာ္မတီ နွင့္ ေကာ္မရွင္မ်ားတြင္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ မဟုတ္သူမ်ား ပါ၀င္ျခင္းမွာ ျပသနာမဟုတ္ပါ။ သို႕ရာ တြင္ လႊတ္ေတာ္က ဖြဲ႕စည္းေပးလိုက္ျပီး ျပည္ ေထာင္စု အဆင့္ ရွိေစလိုသည့္ ေကာ္မတီ နွင့္ ေကာ္မရွင္မ်ားတြင္ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ မဟုတ္သူမ်ားအား ပါ၀င္ေစလွ်င္မူ ေဖါင္းပြျပီးတုိင္းျပည္အတြက္၀န္ထုပ္၀န္ပိုး ျဖစ္သြားပါမည္။ မလိုလားအပ္ေသာ ျပသနာမ်ား ေတာက္ ေလွ်ာက္ ေပၚနိုင္ပါသည္။

(၄) ဤ အၾကပ္အတည္းကို ေက်ာ္လႊားရန္မွာ တနည္းသာရွိသည္။ ယင္းမွာ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ အၾကံေပးသည့္အတိုင္း ဖြဲ႕စည္းပံုကို ျပင္လိုက္ရန္ျဖစ္သည္။ စင္စစ္အားျဖင့္မူ ဦးသိန္းစိန္အေနျဖင့္လည္း ဖြဲ႕စည္းပံုကို ျပင္ျခင္လြန္းလွလို႕ေတာ့ ဟုတ္ပံုမရပါ။ အျခားထြက္ေပါက္ ရွာ၍ မေတြ႕သျဖင့္သာ ျဖစ္ပံုရသည္။ အရင္းခံျပသနာမွာ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ဆိုင္ ရာ တရားရံုးတရားသူၾကီးမ်ားအေပၚ အယံုအၾကည္ နည္းၾကသည့္ ေနာက္ခံျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ စိတ္ၾကိဳက္ ခန္႕ခဲ႕သည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားျဖစ္ေနသည္။ ၄င္းတို႕အား ဦးသိန္းစိန္က စဥ္းစားခဲ့ရာ၌ အဂတိ တရားေလးပါးျဖစ္ေသာ ဆႏၵာ၊ ေဒါသ၊ ဘယာ၊ ေမာဟ ကင္းစြာ လြတ္လပ္၊ ဘက္မလိုက္ဘဲ ထက္ျမက္ရဲတင္းစြာ ဆံုးျဖတ္လုပ္ကိုင္မည္႕ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ျခင္း မဟုတ္ေၾကာင္း ၄င္း၏ စာအရ ထင္ရွားေနသည္။

အမ်ိဳးသား ညီလာခံတြင္ တာ၀န္ေက်ပြန္စြာထမ္းေဆာင္ခဲ့ၾကသူမ်ား ျဖစ္၍ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ျခင္းဟူသည္မွာ နိုင္ငံေရးအရ စဥ္းစားျခင္း ျဖစ္သည္။ ခုိင္းတာလုပ္မည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား အျဖစ္ ယံုၾကည္၍ ခန္႕ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္မွာ ထင္ရွားေနသည္။ ဤသည္ကို လံုး၀ လက္မခံသင့္ပါ။ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ဆိုင္ရာ တရားရံုး၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ဆန္႕က်င္ၾကျခင္းမွာ ဤ အေျခခံေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ဤ အေျခခံကို အျမန္ဆံုးျပန္ျပင္ျပီးမွသာ အျမင့္ဆံုးတရားရံုးမ်ား၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ေလးစားလိုက္နာသည့္ အစဥ္အလာေကာင္းအား ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ စတင္ ထူေထာင္နိုင္ပါမည္။

(၅) ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုကို စတင္ျပင္ဆင္ရန္မွာ ယခုအခ်ိန္ေကာင္းျဖစ္သည္။ အခန္း (၆) တရားစီရင္ေရးနွင့္ စပ္လွ်ဥ္း ေသာ က႑တစံုလံုးကို ျပင္လိုက္ရန္ျဖစ္သည္။ စစ္ဘက္ဆိုင္ရာ တရားရံုးကို သီးျခားခြဲထုတ္ထားသည့္ အျပင္ တရား သူၾကီးမ်ားအား သမၼတ လုပ္သူကစိတ္ၾကိဳက္ခန္႕ခြင့္ ျဖဳတ္ခြင့္ ရွိေသာ ျပဌာန္းခ်က္ ပါရွိေနသမွ် ကာလပတ္လံုး မည္သည့္အခါတြင္မွ် ဥပေဒစိုးမိုးေရး မရွိနိုင္ပါ။ စစ္ဘက္ဆိုင္ရာ တရားရံုးမ်ားအား သီးျခားခြဲထုတ္ထားသည့္ ျပဌာန္း ခ်က္ကို ဖ်က္သိမ္းလိုက္ရန္လိုပါမည္။ တည္ဆဲ ၁၉၅၉ ခုနွစ္ တပ္မေတာ္ဥပေဒကို အသက္သြင္းရန္လိုပါမည္။ လြတ္လပ္၊ ဘက္မလိုက္၊ ထက္ျမက္ေသာ တရားစီရင္ေရး ယႏၱယားၾကီးေပၚေပါက္လာေအာင္ တရားသူၾကီး ခ်ဳပ္မ်ား အား မည္သို႕ခန္႕သင့္ ျဖဳတ္သင့္သည္ကို လူထုထံမွ သေဘာထားေတာင္းခံသည့္ လႈပ္ရွားမႈၾကီး စတင္သင့္ပါသည္။

ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒနွင့္ စပ္လွ်ဥ္းေသာ ကိစၥမ်ားကို စစ္အစိုး၇က ဖြဲ႕စည္းေပးထားေသာ လႊတ္ေတာ္ ကြက္ကြက္ ကေလးအတြင္းမွာသာ စဥ္းစားျခင္းမ်ိဳးမျဖစ္သင့္ေတာ့ပါ။ လူထုမ်ားပါ ပါ၀င္ပတ္သက္ခြင့္ရေအာင္၊ လူထု၏ သေဘာ ဆႏၵမ်ားက်ယ္က်ယ္ျပန္႕ျပန္႕ထုတ္ေဖၚခြင့္ ရေအာင္ သက္ဆိုင္ရာ နိုင္ငံေရး ပါတီမ်ား၊ လူထုအသင္းအဖြဲ႕မ်ား၊ သတင္း ဌာနမ်ားက ကမကထ ျပဳၾကမည္ဆိုလွ်င္ စစ္မွန္ေသာ ဥပေဒစိုးမိုးေရး အတြက္ အေထာက္အကူျဖစ္ပါမည္။

(၆) ဖြဲ႕စည္းပံုကို ျပင္ျပီးေနာက္ တရားသူၾကီးမ်ားအား အစမွအဆံုး အသစ္ျပန္ခန္႕နိဳင္သည္။ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ သတ္မွတ္ေရး ကိစၥအားလည္း အတိအက် ထည့္သြင္းျပဌာန္းနိုင္သည္။ သို႕မဟုတ္ပါက ေဒၚေအာင္စုၾကည္ ဦးေဆာင္ ေသာ ေကာ္မတီသည္ပင္ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္မရွိေတာ့ျပီမွာ ေသခ်ာသည္။ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္မရွိလွ်င္ တိုင္း နွင့္ ျပည္နယ္ အဆင့္သာ ရွိပါမည္။ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒေအာက္သို႕ပင္ နွိမ့္ခ်စြာ ေခါင္းငံု႕၀င္ေရာက္ပါလွ်က္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကဲ့သို ့ကမာၻသိ လူထုေခါင္းေဆာင္ မ်ိဳးကို တိုင္းနွင့္ ျပည္နယ္ အဆင့္ေလာက္မွာသာ အလုပ္ေပး ထားျခင္းမ်ိဳးမျဖစ္သင့္ပါ။ စစ္အာဏာရွင္မ်ား၏ ဖြဲ႕စည္းပံုဆိုင္ရာ လွည့္ကြက္ မ်ားကို ေဖၚထုတ္ ဆန္႕က်င္လႈပ္ရွား သင့္ၾကပါသည္။

ေအာင္ထူး (ေရွ႕ေန)
၂၀၁၂ ခုနွစ္ ၾသဂုတ္လ (၂၁) ရက္

ၿမန္မာ႔စီးပြားေရးဦးပိုင္ကတရုပ္ဝမ္ေပါင္ကုမၼဏီႏွင့္ပူးေပါင္းျပီး NLD ပါတီဝတ္စံုမ်ား ဝတ္ဆင္ေစကာအဓမၼလယ္သိမ္းခံရေသာ ေတာင္သူမ်ားနွင့္အဓိဂရုဏ္း ျပသနာျဖစ္ေပၚေစရန္ စီစဥ္လုပ္ေဆာင္ေန


ၿမန္မာ႔စီးပြားေရးဦးပိုင္ကတရုပ္ဝမ္ေပါင္ကုမၼဏီႏွင့္ပူးေပါင္းျပီး NLD ပါတီဝတ္စံုမ်ား ဝတ္ဆင္ေစကာအဓမၼလယ္သိမ္းခံရေသာ ေတာင္သူမ်ားနွင့္အဓိဂရုဏ္း ျပသနာျဖစ္ေပၚေစရန္ စီစဥ္လုပ္ေဆာင္ေန

ဓါတ္ပံု .. ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမိသားစုမ်ား အက်ိဳးေဆာင္ကြန္ယက္ (ယေန႕ၾသဂုတ္လ ၂၁ရက္ေန႕ လက္ပေတာင္းေၾကးနီစီမံကိန္းအနီးေစာင့္က်ပ္ေနသာ ရဲကားမ်ား)
ၿမန္မာ႔စီးပြားေရးဦးပိုင္က တရုပ္ဝမ္ေပါင္ကုမၼဏီႏွင့္ ပူးေပါင္းျပီး NLD ပါတီဝတ္စံုမ်ားဝတ္ဆင္ေစကာ အဓမၼလယ္သိမ္းခံရေသာ ေတာင္သူမ်ားနွင့္အဓိဂရုဏ္း ျပသနာျဖစ္ေပၚေစရန္ စီစဥ္လုပ္ေဆာင္ေနသည္ဟု မံုရြာေဒသခံမ်ားကေျပာဆိုေနၾကသည္။
၂၁.၈.၂၀၁၂ နံနက္ (၇)နာရီခန္႔တြင္ NLD ဝတ္စံုမ်ားဝတ္ထားေသာ ရဲတပ္ဖြဲ႕ဝင္မ်ားႏွင့္ ရဲဝတ္စံုဝတ္ထားေသာ ရဲတပ္ဖြဲ႕ဝင္ ေလးဦးခန္႔သည္ မွန္လံုကားတစ္စီးျဖင့္ မံုရြာအေနာက္ဖက္ကမ္း လက္ပေတာင္းေၾကးနီစီမံကိန္းဘက္သို႔ သြားေၾကာင္းၾကားသိရသည္။ ထပ္မံၾကားသိရသည္မွာ ထိုကားသည္ ဝမ္ေပါင္ကုမ္ပဏီဝင္းအတြင္း၌ ရိွေနၿပီး Light Truckတစ္စီးကNLDအလံေထာင္၍ ေတာင္ၾကားထဲသို႔ဝင္သြားေၾကာင္းကို ေသေသခ်ာခ်ာျမင္ေတြ႕

သူမ်ားက ေျပာၾကားသည္။ မည္သည့္ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ထိုကဲ့သို႔လုပ္ေနသည္ကို မံုရြာၿမိဳ႕နယ္ NLD မွစိုးရိမ္စိတ္ျဖင့္ ေသခ်ာဂရုစိုက္ ေစာင့္ၾကည့္၊ နားစြင့္ကာ အျပန္အလွန္ သတင္းျဖန္႔ေဝေနၾကသည္မွာ ယခုအခ်ိန္အထိျဖစ္သည္။

စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသၾကီးဆားလင္းၾကီးၿမိဳ႕နယ္ လက္ပန္းေတာင္းေၾကးနီစီမံကိန္းမွာၿဖစ္တာ ပါ။ ၿမန္မာ႔စီးပြားေရးဦးပိုင္က NLDပါတီအက်ၤ ီေတြ၀တ္ၿပီး ေဒသခံၿပည္သူေတြထြက္လာေအာင္ေထာင္ေခ်ာက္ဆင္တယ္လို႔

သတင္းရပါတယ္။ NLD ပါတီလည္းနာမည္ပ်က္ ေဒသခံေတြလည္းပုဒ္မ(၁၄၄)နဲ႔ၿငိစြန္းတယ္ဆိုၿပီး ပစ္သတ္ရန္စီစဥ္တဲ႔ ၿမန္မာ႔စီးပြားေရးဦးပိုင္ ကုမၼဏီနဲ႔ တရုတ္ကုမၼဏီ စစ္တပ္ ရဲတို႔ ပူးေပါင္းၿပီးဆင္တဲ႔သတ္ကြင္းတစ္ရပ္ၿဖစ္ပါတယ္။
လုံထိန္းရဲကား(၃)စီး၊ရဲကား(၁)စီးႏွင့္မီးသတ္ကားမ်ားျဖင့္တားဆီးညွိႏိႈင္းရန္ေရာက္လာသူ ေတာင္သူ

လယ္သမားမ်ားႏွင့္ ထိတ္တိုက္ဆုံမည့္အေျခအေနျဖစ္ေပၚေနပါသည္။
မုံရြာႏွင့္ အနီးတစ္၀ိုက္မွ အင္အားစုမ်ားႏွင့္ မီဒီယာမ်ား၀န္းရံေပါင္းျဖည့္ ကူညီနိင္ပါရန္ ေရးသားသိေစအပ္ပါသည္။

ဆက္သြယ္ရန္ ဖုန္းနံပါတ္မ်ား...
၀၉၄၉၂၇၇၈၂၃
၀၉၄၀၀၄၅၆၁၀၆
၀၉၄၅၀၀၂၆၃၃၄
၀၉၄၀၀၄၀၁၁၈၉
၀၉၄၃၁၅၅၇၉၆
Nay Thiha (ThanLarWaddy Times)

ေနာက္ဆံုးတင္တဲ့ သတင္း(၁၀၀)ေခါင္းစဥ္ႏွိပ္၍ ဖတ္ရွဳပါ။