လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ ျပႆနာႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံက အေခ်ာင္သမားမ်ား
လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ ျပႆနာသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ဦးစားေပးေျဖရွင္းရမည့္ ျပႆနာ မ်ားထဲက တစ္ခုျဖစ္ပါသည္။ အမွန္မွာေတာ့ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ ျပႆနာဆုိတာ တစ္ကမၻာလုံးမွာ ရွိသည့္ ႏုိင္ငံအသီးသီး၏ ျပႆနာ ျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔ရာတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံက သည္လုိကိစၥမ်ဳိးမွာ သူမ်ားထက္ပုိမုိ ေရွ႕တန္းေရာက္ေသာ ႏုိင္ငံ ျဖစ္သည့္အတြက္ ပုိႀကီးေသာျပႆနာ ျဖစ္ေနပါသည္။လာဘ္ေပးလာဘ္ယူအမ်ားဆုံးၿပဳိင္ပြဲႀကီးက်င္းပလွ်င္ ျမန္မာႏုိင္ငံက ေခါင္ဆုတစ္ခုခုကုိ တက္ခ်ိတ္ႏုိင္ေလာက္မည္ ထင္သည္။ ၀မ္းနည္းစရာပါ။ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ဒီမုိကေရစီေခါင္းပါး သည့္ႏုိင္ငံ၊ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ ဆင္းရဲက်ပ္တည္းမႈမ်ားၾကားမွာ ေနခဲ့ရသည့္ႏုိင္ငံျဖစ္ခဲ့ ရသည့္အခါ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ ကိစၥက ေၾကာက္ခမန္းလိလိ ႀကီးထြားလာခဲ့တာ ျဖစ္ပါသည္။
သည္ေလာက္ ဆင္းရဲမြဲေတေနသည့္ ႏုိင္ငံတြင္းမွာ မယုံႏုိင္စရာေကာင္းေလာက္ ေအာင္ ခ်မ္းသာသူမ်ား ရွိေနျခင္းကုိက ျပႆနာ၏ အတိမ္အနက္ကုိ မွန္းဆ ႏုိင္ေလာက္ပါသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္းမွ အခ်ဳိ႕ေသာ အာဏာရွိသူမ်ား၊ အာဏာရွိသူ မ်ားႏွင့္ ေပါင္းသင္းေပးကမ္း အလုပ္လုပ္ၾကသည့္ စီးပြားေရးသမားမ်ား၏ ခ်မ္းသာ ႂကြယ္၀မႈမွာ အံမခန္းျဖစ္ပါသည္။ သိန္းကုိသိန္းႏွင့္ခ်ီေသာ၊ သန္းကုိသန္းႏွင့္ခ်ီ တန္ဖိုး ရွိေသာ ၎င္းတုိ႔၏ ေျမယာအုိးအိမ္မ်ားႏွင့္ ပုိင္ဆုိင္မႈမ်ားက ကမၻာ့အခ်မ္းသာဆုံး ဆုိသည့္ ဘီလ်ံနာမ်ားကုိ ယွဥ္ႏိုင္ေလာက္သည္ဟု ထင္ပါသည္။ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈ ေလွ်ာ့ခ် ပေပ်ာက္ေရးလုပ္မည္ဆုိလွ်င္ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ ျပႆနာကုိ ေျဖရွင္း ရပါလိမ့္မည္။
လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ ျပႆနာဆုိကတည္းက သည္ျပႆနာမွာ ဘယ္ကမွ ထြက္တာမဟုတ္ “မင္းႀကီးတာ”ကပဲ ထြက္တာျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သိႏုိင္ပါသည္။ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ ျဖစ္ရသည့္ေနရာက လုပ္ပုိင္ခြင့္ရွိသူေတြ၊ အာဏာရွိသူေတြႏွင့္ ေငြရွိသူေတြ၊ ေငြရွာသူေတြၾကားမွာပဲ ျဖစ္သည္။ လာဘ္ေပးသူေရာ၊ လာဘ္ယူသူေရာ မတရားလုိခ်င္၊ မတရားရယူခ်င္သည့္ အေခ်ာင္သမား စိတ္ဓာတ္ေပၚမွာ အေျခခံတာ ျဖစ္ပါသည္။ မိမိရပုိင္ခြင့္မရွိတာကုိ မတရားရယူခ်င္သည့္အခါ လာဘ္ေပးပါသည္။ လာဘ္ယူသူကလည္း မိမိလုပ္ပုိင္ခြင့္ကုိ ေဘာင္ေက်ာ္ၿပီး မတရားလုပ္ေဆာင္ေပးကာ လာဘ္ယူပါသည္။ ဒါေတြက အာဏာရွိသူ လုပ္ပုိင္ခြင့္ရွိသူေတြပဲ လုပ္လုိ႔ရသည့္ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ ကိစၥမ်ား ျဖစ္ပါသည္။
ေနာက္ေတာ့ သည္စနစ္က တြင္က်ယ္လာသည့္အခါ အာဏာရွိသူ၊ လုပ္ပုိင္ခြင့္ ရွိသူတုိ႔က လာဘ္မရလွ်င္ ဘာမွမလုပ္ေတာ့။ ဘာမွမလုပ္တတ္ေတာ့။ တံစုိး လက္ေဆာင္၊ လာဘ္ေငြ တစ္ခုခုမရလွ်င္ အလုပ္ကုိ ဘယ္လုိလုပ္ရမွန္း မသိေတာ့သည္ အထိ ျဖစ္လာသည္။ လာဘ္မရလွ်င္ အလုပ္ မလုပ္ေတာ့သည့္စနစ္။ သုိ႔မဟုတ္ လာဘ္မရလွ်င္ အလုပ္ကုိခ်က္ခ်င္း လုပ္မေပးေတာ့သည့္စနစ္။
သည္အခါမွာ ရပုိင္ခြင့္ရွိပါလ်က္ႏွင့္လည္း လာဘ္ေပးလာရသည္။ ကုိယ့္မွာ ရပုိင္ခြင့္ ရွိပါလ်က္ႏွင့္ လာဘ္မေပးလွ်င္ မိမိအလုပ္ ေႏွာင့္ေႏွးေတာ့မည္။ အလုပ္ ျမန္ျမန္ၿပီးေရး၊ မိမိသားေလး မွတ္ပုံတင္ ျမန္ျမန္ရေရး၊ မိမိသမီး စာေမးပြဲေအာင္ လက္မွတ္ရေရးကစၿပီး လာဘ္ေပးရသည့္ေခတ္ ျဖစ္လာသည္။ ျမန္မာ့ဆုိရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ပါတီေခတ္က သည္လုိစနစ္ကုိ ေမြးေပးလုိက္သည္။ မီးရထားလက္မွတ္ လုိခ်င္ သလား၊ ႐ုံးေထာက္ခံစာ တံဆိပ္တုံးလုိခ်င္သလား၊ ရပ္ကြက္ေနထုိင္ေၾကာင္းလား ဆုိတာကအစ လာဘ္ေပးခဲ့ရသည္။ ျမန္မာျပည္သူ အမ်ားစုကေတာ့ ရြံမုန္း ေလာက္ေအာင္ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ ျပႆနာကုိ ရင္ဆုိင္ခဲ့ၾကရသည္။ မတရား ခ်မ္းသာလုိေသာ စီးပြားေရးသမားမ်ားႏွင့္အၿပိဳင္ သာမန္အရပ္သားမ်ားကပါ လာဘ္ေပး ေနခဲ့ၾကရသည္။ ျပည္သူလူထုက မိမိရသင့္ေသာ အခြင့္အေရးကိုပင္ လာဘ္ေပးၿပီးမွ ရေတာ့သည့္ အေျခအေနျဖစ္လာသည္။ သည္လုိႏွင့္ ျမန္မာ့လူ႔ေဘာင္တြင္၊ စီးပြားေရး သမားမ်ားႏွင့္ အာဏာပုိင္မ်ားၾကားမွာ မတရားရယူခ်င္သည့္ အခြင့္အေရးေပၚမွာ မူတည္ၿပီး၊ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ လုပ္ၾကသည္။ ျပည္သူလူထုႏွင့္ အာဏာပုိင္မ်ား အတြင္းမွာ မိမိ အခြင့္အေရးအတြက္ကုိပဲ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ လုပ္ၾကရသည္။
ျမန္မာျပည္သူမ်ားအဖုိ႔၊ ႐ုံးတစ္႐ုံးကုိ ၀င္ရေတာ့မည္ဆုိလွ်င္ လာဘ္ေပးဖုိ႔ ေငြေဆာင္ကာ သြားရသည္ဆုိတာက ပုံမွန္ျဖစ္လာသည္။ ေဆး႐ုံမွာ၊ ေက်ာင္းမွာ၊ အစုိးရ႐ုံးမ်ားမွာ ေငြပါမွျဖစ္မည္ဟု သေဘာအလုိလုိ ေပါက္ေနၾကရသည္။ ျပည္သူလူထု အစုိးရကုိ ရြံမုန္းရသည့္ အေၾကာင္းရင္းမ်ားထဲမွာ သည္ကိစၥက ေရွ႕တန္းက ပါပါလိမ့္ မည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း အစုိးရသစ္က လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ ျပႆနာကုိ ကုိင္တြယ္ ေျဖရွင္းမည္ဟု ေၾကညာသည့္အခါ ျပည္သူလူထု၏ အားေပးသံမွာ ေသာင္းေသာင္းျဖျဖ ရွိလွသည္။ သည္ အစုိးရသစ္သည္ ကိစၥကုိ တကယ္ ကုိင္တြယ္ႏုိင္ပါ့မလားဟုလည္း စုိးရိမ္ၾကသည္။ လက္ေတြ႕မွာက ဒီမုိကေရစီျပႆနာက အညႇာလုိျဖစ္ေနသည္။ ဒီမုိကေရစီ ပြင့္လင္းတုိးတက္မႈမရွိဘဲ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ ျပႆနာကုိ ေျဖရွင္းလုိ႔ မရႏုိင္။ ပြင့္လင္းျမင္သာသည့္ ဒီမုိကေရစီ လူမႈအဖြဲ႕အစည္းတြင္သာ သည္ျပႆနာကုိ ကုိင္တြယ္ ေျဖရွင္းႏုိင္မွာ မဟုတ္ပါလား။
အစုိးရသစ္၏ ပထမေျခလွမ္းအျဖစ္ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈ ပေပ်ာက္ေရး ဥပေဒၾကမ္း ၂၀ ဇူလုိင္ ၂၀၁၂ ရက္စြဲျဖင့္ ထြက္လာတာ ေတြ႕ရပါသည္။ အဆုိပါ ဥပေဒၾကမ္းကုိပင္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္က ၁ ၾသဂုတ္ ၂၀၁၂ ေန႔က အတည္ျပဳလုိက္ၿပီ ဟူေသာသတင္း ထြက္ေပၚလာပါသည္။ အဓိကအားျဖင့္ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ အမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလွ်င္ သမၼတအပါအ၀င္ မည္သူမဆုိ ထိထိေရာက္ေရာက္ အေရးယူခံရမည္ ဆုိတာပဲ ျဖစ္ပါသည္။ တစ္ခုေတာ့ရွိသည္။ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ အမႈဆုိသည္မွာ ျပစ္ဒဏ္ေပး႐ုံႏွင့္ ပေပ်ာက္သြားတာမ်ဳိးေတာ့ မဟုတ္ပါ။ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံမွာ အစုိးရ အရာရွိႀကီးမ်ား လာဘ္စားတာကုိ ေသဒဏ္အထိ အျပစ္ေပးပါသည္။ အရာရွိႀကီးမ်ား ေသဒဏ္က်ခံသြားရသည့္ သတင္းမ်ားကုိ မၾကာခဏ ေတြ႕ျမင္ ဖတ္႐ႈေနရသည္။ ေတာ္ၾကာေန ေတြ႕ရျပန္ၿပီ။ ေသဒဏ္။ ေနာက္တစ္ခါ ေတြ႕ျပန္ၿပီ၊ ေနာက္တစ္ေယာက္
ေသဒဏ္။ သေဘာကေတာ့ ဒီလုိအမႈမ်ားက ရွိေနဆဲ၊ ရွိေနၿမဲဆုိတာပဲ ျဖစ္ပါသည္။
လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ ျပႆနာကုိ ကုိင္တြယ္ဖုိ႔က ဒီမုိကေရစီရွိရမည္။ ပြင့္လင္း လူ႔အဖြဲ႕အစည္း ျဖစ္ရမည္။ ဥပေဒရွိရမည္။ ဥပေဒအတုိင္း အေရးယူရမည္။ တစ္နည္း ဥပေဒစုိးမုိးရမည္။ ဒါကတစ္ခ်က္။ ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ ျပည္သူ႔အင္အား ျဖစ္သည္။ ျပည္သူလူထုက လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈမ်ားကုိ ေတြ႕သည့္ေနရာ၊ ၾကားသည့္ေနရာက က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ ႐ႈတ္ခ်ရမည္။ လာဘ္မေပးေရးမူကုိ စြဲကုိင္ထားရမည္။ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္လည္း လာဘ္မေပး၊ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈကုိ ျမင္ေတြ႕လွ်င္လည္း ၿငိမ္မေနသည့္မူ ျဖစ္သည္။ နည္းပညာမ်ား တုိးတက္ထြန္းကားလာသည့္ အခ်ိန္တြင္ ျပည္သူ႔ကြန္ရက္မ်ားက ပုိမုိက်ယ္ျပန္႔လာေနတာကုိ အခြင့္အေရးအျဖစ္ အသုံးခ်ကာ ေဖာ္ထုတ္ရမည္။ ဥပေဒတစ္ခုတည္း အားကုိးလုိ႔မရ။ ျပည္သူ႔အားကုိ ကုိးစားရမည္။
အဆုိပါ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈ ပေပ်ာက္ေရး ဥပေဒၾကမ္း အခန္း (၈) တြင္ -
လုပ္ပုိင္ခြင့္အာဏာရွိသူက ပုိင္ဆုိင္သည့္ ေငြေၾကး၊ ပစၥည္း၊ ေပးရန္တာ၀န္ႏွင့္ ရရန္ပုိင္ခြင့္မ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေၾကညာျခင္းဟူ၍ ေခါင္းစဥ္တပ္ ေဖာ္ျပထားသည္။ ဆုိလုိရင္းမွာ တာ၀န္ရွိေသာ လုပ္ပုိင္ခြင့္ အာဏာရွိသူမ်ားသည္ မိမိတုိ႔ဦးစီးသည့္ တစ္စီးပြားတည္းျဖစ္ေသာ မိသားစုပုိင္ ေငြေၾကး၊ ပစၥည္း၊ ေပးရန္တာ၀န္ႏွင့္ ရရန္ပုိင္ခြင့္ မ်ား စာရင္းကုိ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ ေကာ္မရွင္သုိ႔ တစ္ႏွစ္လွ်င္ တစ္ႀကိမ္ ေၾကညာခ်က္မ်ား ေပးပုိ႔တင္ျပရမည္ဟု ျဖစ္ပါသည္။ ထုိ႔ျပင္ လုပ္ပုိင္ခြင့္အာဏာ ရွိသူမ်ားသည္ ေၾကညာခ်က္ ေပးပုိ႔ရာတြင္
(က) ပုိင္ဆုိင္သည့္ ေငြေၾကးမ်ား၊ ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ မည္သုိ႔မည္ပုံ ပုိင္ဆုိင္ ေၾကာင္း အေထာက္အထား မိတၱဴပူးတြဲ တင္ျပရမည္။
(ခ) ပစၥည္းမ်ား လႊဲေျပာင္း ေရာင္းခ်ျခင္းရွိပါက ေရာင္းခ်ရေငြမွ ၀င္ေငြခြန္ ထမ္းေဆာင္ ထားလွ်င္ ထုိသုိ႔ ထမ္းေဆာင္ထားသည့္ အေထာက္အထား စာရြက္စာတမ္း မိတၱဴပူးတြဲ တင္ျပရမည္။
(ဂ) ပုဒ္မခြဲ (က) မွ (ခ) အထိပါ ေငြေၾကးမ်ား ရရွိမႈႏွင့္ ပစၥည္းမ်ား ပုိင္ဆုိင္မႈတုိ႔ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ျပည္တြင္းသာမက ျပည္ပတြင္ရရွိေသာ ေငြေၾကး၊ ပစၥည္း၊ ေပးရန္တာ၀န္ႏွင့္ ရရန္ပုိင္ခြင့္မ်ား၏ စာရင္းမ်ားကုိပါ ေဖာ္ျပရမည္ဟု ပါရွိပါသည္။
ထုိ႔ျပင္ ေကာ္မရွင္သည္ ေငြေၾကး၊ ပစၥည္း၊ ေပးရန္ တာ၀န္ႏွင့္ ရရန္ပုိင္ခြင့္မ်ား ပုိင္ဆုိင္မႈႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေၾကညာခ်က္ေပးပုိ႔ရန္ တာ၀န္ရွိသည့္ လုပ္ပုိင္ခြင့္အာဏာ ရွိသူမ်ား၏ အမည္စာရင္းကုိ သက္ဆုိင္ရာဌာန၊ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွ ေတာင္းခံ၍ စိစစ္ၿပီး အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာ ထုတ္ျပန္ ေၾကညာရမည္ဟူ၍ ေဖာ္ျပထားတာကုိလည္း ေတြ႕ရပါ သည္။
ယင္း ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ တစ္ဆက္တစ္စပ္တည္းမွာပဲ ၂၅ ဇူလုိင္ ၂၀၁၂ ေန႔ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းမွာ အမ်ဳိးသား ဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္၏ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ ဦး၀င္းျမင့္က ေကာင္းမြန္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ သန္႔ရွင္းေသာ အစုိးရ ေဖာ္ေဆာင္ႏုိင္ရန္အတြက္ ျပည္ေထာင္စုအစုိးရအဖြဲ႕၀င္မ်ား၊ တုိင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္အစုိးရအဖြဲ႕၀င္မ်ား မိမိတုိ႔ပုိင္ဆုိင္ေသာ အက်ဳိးစီးပြား ပစၥည္းဥစၥာမ်ားကုိ ထုတ္ေဖာ္ေၾကညာ မွတ္တမ္းတင္ထားရန္ လုိအပ္ေၾကာင္း အဆုိတင္သြင္းလုိက္ ပါသည္။ ဥပေဒၾကမ္းပါ အခ်က္အလက္ကုိ အစုိးရအဖြဲ႕၀င္ ၀န္ႀကီးမ်ားမွ စတင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ အဆုိတင္သြင္းလုိက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
အစုိးရအဖြဲ႕၀င္မ်ားဆုိလွ်င္ သမၼတမွစ၍ သမၼတက ခန္႔အပ္ခဲ့ၿပီး လႊတ္ေတာ္မ်ား ကအတည္ျပဳခဲ့ေသာ သူမ်ားအားလုံး ပါ၀င္ပါလိမ့္မည္။ ျပည္ေထာင္စု တရားသူႀကီးခ်ဳပ္ ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ တရားသူႀကီးမ်ား၊ ႏုိင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒဆုိင္ရာ ခုံ႐ုံးဥကၠ႒ႏွင့္ အဖြဲ႕၀င္မ်ား၊ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးမ်ား၊ ျပည္ေထာင္စု ေရွ႕ေနခ်ဳပ္၊ ျပည္ေထာင္စု စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္၊ တုိင္းေဒသႀကီး သုိ႔မဟုတ္ ျပည္နယ္အစုိးရ အဖြဲ႕ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ႏွင့္ ၀န္ႀကီးမ်ား၊ တုိင္းေဒသႀကီး သုိ႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ဥပေဒခ်ဳပ္မ်ား၊ တရားသူႀကီးခ်ဳပ္မ်ား၊ တရားသူႀကီးမ်ား အားလုံး ပါ၀င္ပါလိမ့္မည္။
ယင္းအဆုိကုိ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္မွာ ေဆြးေႏြးသည့္အခါ ျပည္ေထာင္စု ေရွ႕ေနခ်ဳပ္ ေဒါက္တာထြန္းရွင္က ဒီလုိအစုိးရအဖြဲ႕၀င္မ်ား ပုိင္ဆုိင္မႈမ်ား ထုတ္ေဖာ္ ေၾကညာေရးမွာ ေကာင္းမြန္ေၾကာင္း၊ သုိ႔ရာတြင္ ဒါကုိ အစုိးရအဖြဲ႕တစ္ခုတည္း မဟုတ္ဘဲ အျခားေသာ မ႑ိဳင္သုံးရပ္စလုံးပါ တာ၀န္ရွိသူမ်ားပါ ထုတ္ေဖာ္ေၾကညာဖုိ႔ လုိအပ္ေၾကာင္း ေဆြးေႏြးပါသည္။ သည္လုိဆုိလွ်င္ လႊတ္ေတာ္ဥက္ၠ႒မ်ား၊ နာယက မ်ားပါ ပါ၀င္ဖုိ႔ လုိအပ္လာမည္ဟု ဆုိလုိဟန္တူပါသည္။ သည္လုိ ေဆြးေႏြးၿပီးေနာက္ ဤသုိ႔ အျခားေသာ က႑မ်ားကပါ ပါ၀င္ရမည္ဆုိလွ်င္ အလြန္ က်ယ္ျပန္႔သြားမည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လႊတ္ေတာ္မွ ဆုံးျဖတ္ေပးရန္လုိေၾကာင္း ေဆြးေႏြးၿပီး မဲခြဲဆုံးျဖတ္ရာ၊ ေထာက္ခံမဲ ၆၈ မဲ၊ ကန္႔ကြက္မဲ ၂၇၁ မဲ၊ ၾကားေနမဲ ၁၅ မဲ ျဖင့္ အဆုိ ႐ႈံးနိမ့္သြားေၾကာင္း သိရပါသည္။
အစုိးရအဖြဲ႕၀င္မ်ားအေနျဖင့္ မိမိတုိ႔၏ ပုိင္ဆုိင္မႈမ်ားကုိ ထုတ္ေဖာ္ေၾကညာ ထားျခင္းျဖင့္ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈ ျပႆနာကုိ ထိန္းႏုိင္လိမ့္မည္ဟု ျပည္သူမ်ားက ယူဆပါသည္။ ယင္းသုိ႔ပုိင္ဆုိင္မႈမ်ား ေၾကညာထားျခင္းျဖင့္ ျပည္သူမ်ားၾကားတြင္ ထင္သာျမင္သာျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ထားျခင္းျဖစ္၍ ျပည္သူလူထု၏ ယုံၾကည္မႈကုိ အင္အား ႀကီးႀကီးမားမား ရရွိသြားႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါသည္။
ျပည္သူ႔ယုံၾကည္မႈ ျပည္သူ႔ေထာက္ခံမႈတုိ႔ျဖင့္သာ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ အမႈကိစၥ မ်ား သာမကတုိင္းျပည္၏ အေရးအရာမ်ားကုိ လုပ္ေဆာင္ေအာင္ျမင္ႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါသည္ ဟု ယုံၾကည္ပါသည္။
၉ ၾသဂုတ္ ၂၀၁၂
(ၾသဂုတ္ ၁၆/၂၀၁၂၊ အတြဲ ၃၊ အမွတ္ ၁၀၇ ျပည္သူ႔ေခတ္ အယ္ဒီတာအာေဘာ္)
No comments:
Post a Comment