Monday, September 17, 2012

ယာဥ္စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းသူမ်ား၏ အားနည္းခ်က္ေၾကာင္႔ ယာဥ္စည္းကမ္းေဖာက္မႈမ်ားေနျခင္းျဖစ္


ယာဥ္စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းသူမ်ား၏ အားနည္းခ်က္ေၾကာင္႔ ယာဥ္စည္းကမ္းေဖာက္မႈမ်ားေနျခင္းျဖစ္ 


Myitmakha Media Group, 17September 2012  — ရန္ကုန္တုိင္းေဒသၾကီးတြင္း ခရီးသည္တင္ယာဥ္ၾကံ႕ခုိင္မႈအားနည္းျခင္းနွင့္ယာဥ္စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းသူမ်ား၏ အားနည္းခ်က္မ်ားေၾကာင္႔ ယာဥ္စည္းကမ္း မလိုက္နာမႈမ်ားျဖစ္ေပၚကာ ခရီးသြားျပည္သူမ်ားအေနျဖင့္ သြားလာေရးအခက္အခဲမ်ား ေန႔စဥ္ႏွင္႔အမွ်ႀကံဳေတြ႕လွ်က္ ရွိေၾကာင္းသိရသည္။
ယာဥ္စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းသူမ်ားအေနျဖင္႔ ယာဥ္လိုက္ျဖတ္ပိုင္းမပါပဲ ယာဥ္ေနာက္လိုက္ေနသူမ်ားအား နားလည္မႈျဖင္႔   ေဆာင္ရြက္ေပးလွ်က္ရွိေၾကာင္း ယာဥ္ေနာက္လိုက္တစ္ဦးထံက သိရသည္။
“ စည္းကမ္းေဖာက္တယ္ဆိုရင္ ယာဥ္စည္းကမ္းက ဖမ္းေပမဲ႔ ခ်က္ခ်င္းပိုက္ဆံေပးလိုက္လို႔ ခ်လံမျဖတ္ေပးတာေတြ၊ ခ်လံျဖတ္ေပးေပမယ္႔ ညေနပိုင္းဆိုရင္ ရံုးမွာ ပိုက္ဆံေပးၿပီးေရြးလို႔ရတယ္၊ ခ်လံတခါျဖတ္ၿပီးသြားရင္လည္း စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းသူေတြက ေနာက္ထပ္ မဖမ္းေတာ႔လို႔ စည္းကမ္းခ်ဳိးေဖာက္မႈေတြ မ်ားလာတယ္လို႔ ထင္တယ္”ဟု (၂ဝ၂)ယာဥ္ေနာက္လိုက္တစ္ဦးက ေျပာသည္။
လက္ရွိခရီးသည္တင္ယာဥ္မ်ားအား ရုိးရုိးနွင့္ အထူးယာဥ္လုိင္း ဟူ၍ နွစ္မ်ဳိးခြဲျခားထားေသာ္လည္း အထူးယာဥ္လုိင္းသည္ ရုိးရုိးယာဥ္ လုိင္းမ်ားနည္းတူ ခရီးသည္ပုိမုိတင္ေဆာင္ျခင္း၊ ရပ္တန္မႈၾကာျမင့္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္လွ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
”ရန္ကုန္မွာ လူတုိင္းလုိလုိက လုိင္းကားစီးၾကတယ္။ လုိင္းကားေတြက အမုိးမလုံတာေတြၾကမ္းခင္းေတြ ပ်က္ေနတာေတြရွိတယ္။ အဲဒါေတြကုိမျပဳျပင္ျကဘူး။ အေရးယူမႈေတြလည္း မရွိဘူး။” ဟု ေျမာက္ဥကၠလာပ ၿမဳိ႕နယ္ (၅)လမ္းတြင္ ေနထုိင္သူ ဦးေငြလြင္က ေျပာသည္။
ခရီးသည္တင္ယာဥ္မ်ားတြင္ ေခါင္းမုိးမ်ားမွ မုိးေရယုိက်ျခင္း၊ မွန္တံခါးမ်ား ဖြင့္နုိင္ပိတ္နုိင္မူမရွိျခင္း၊ ထုိင္ခုံမ်ား ပ်က္စီးေနျခင္း၊ အခင္း ၾကမ္းခင္းမ်ား ပ်က္စီးျခင္းမ်ားရွိေနေၾကာင္း ခရီးသည္မ်ားက ဆိုသည္။
”အထူးကားဆုိရင္ ခရီးသည္လည္း ပုိတင္ေသးတယ္။ ေရွ႕ကလုိင္းတူကားကုိလည္း လုိက္ေက်ာ္ ေမာင္းေသးတယ္။ ဟုိတစ္ေန႕ကဆုိ အရွိန္ျပင္းျပင္းေမာင္းလာျပီး ကေလးကားလမ္းျဖတ္ကူးတာ အနီးေရာက္မွ ဘရွိတ္အုပ္လုိက္တာ ခရီးသည္ေတြ လက္နာတာတုိ႕၊ အခ်င္းခ်င္းထိခုိက္မိတာေတြျဖစ္ကုန္တယ္။ စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရးေတြက ပုိက္ဆံေပးရင္ လႊတ္ေပးေနတာပဲ။ အဲဒါေၾကာင့္ ကားသမားေတြလည္း စည္းကမ္းကို မလုိက္နာၾကေတာ့ဘူး” ဟု ဗဟန္းၿမဳိ႕တြင္ ေနထုိင္သူ မသင္းသင္းေဆြက ၄င္းအေတြ႕အၾကဳံကုိ ေျပာသည္။
ယာဥ္ေမာင္းမ်ားအေနျဖင့္လည္း လမ္းမ်ားတြင္ ခရီးသည္တင္ယာဥ္လုိင္းတူျခင္း ေက်ာ္တက္ရန္ အရွိန္ျပင္းစြာ ေမာင္းနွင္ျခင္း၊ မွတ္တုိင္ေက်ာ္ရပ္ျခင္းမ်ားရွိလာေၾကာင္းႏွင္႔ ယာဥ္ေနာက္မ်ားမွာလည္း ခရီးသည္မ်ားအား ဆက္ဆံရာတြင္ ရုိင္းျပေသာ အျပဳအမူမ်ား၊ မွတ္တုိင္မ်ားတြင္ ခရီးသည္မ်ားတင္ေဆာင္ရာ၌ ယာဥ္ေပၚသို႕ မေရာက္မီွ ထြက္ခြာခုိင္းျခင္းမ်ား ေန႕စဥ္ျဖစ္ေပၚလွ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
”ကၽြန္ေတာ္တုိ႕အေနနဲ႕ကေတာ့ ယာဥ္ေတြစည္းကမ္းလုိက္နာဖုိ႕ခရီးသည္ေတြနဲ့ ေျပေျပျပစ္ျပစ္မရွိတာေတြကို တုိင္ၾကားလာရင္ေတာ့ အေရးယူေဆာင္ရြက္မႈေတြျပဳလုပ္ေပးပါတယ္။” ဟု မထသ (ဗဟုိ)ေကာ္မတီမွ ဥကၠဌ ဦးလွေအာင္က ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္ရွိ ယာဥ္ေၾကာ(၃)ေၾကာရွိသည့္လမ္းမ်ား၌ ယာဘက္ယာဥ္ေၾကာသည္ တစ္နာရီမုိင္(၂ဝ)နႈန္း ျဖစ္ျပီး၊ အလယ္ ယာဥ္ေၾကာသည္ တစ္နာရီမိုင္(၃ဝ)နႈန္းျဖစ္ကာ ဝဲဘက္ယာဥ္ေၾကာသည္ ေက်ာ္တက္ခ်ိန္၌တစ္နာရီမုိင္(၄ဝ)နႈန္း သတ္မွတ္ထား ေၾကာင္း သိရသည္။
ျမဳိ႕တြင္းေျပးဆြဲေနေသာ ခရီးသည္တင္ယာဥ္မ်ားအေနျဖင္႔ စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းမႈမ်ားျပဳလုပ္စဥ္ ရက္ပုိင္း၊ ေန႕ပုိင္းအတြင္းသာ လုိက္နာ မႈရွိျပီး အခ်ိန္ျပည့္ စည္းကမ္းလိုက္နာမႈမရွိေၾကာင္းကိုလည္း သိရွိရသည္။
ယမင္း (ျမစ္မခ)

ကားေဟာင္းမ်ားနဲ႔ အင္းစိန္သံရည္ၾကိဳစက္


ကားေဟာင္းမ်ားနဲ႔ အင္းစိန္သံရည္ၾကိဳစက္ 


ဧရာ၀တီဘေလာ့ . ၁၇ရက္ေန႔ စက္တင္ဘာ ၂၀၁၂  —-
ယာဥ္ေဟာင္းဖ်က္သိမ္းေရးအစီအစဥ္အရ ရန္ကုန္ျမဳိ႕ကားသခၤ်ဳိင္းကုိ ကားေဟာင္း သြားေရာက္အပ္ႏွံေနၾကသူေတြထဲမွာ စာေရးဆရာမ ပုညခင္လည္း ပါ၀င္ပါတယ္။ သူက သူ႔ရဲ႕ ‘ဗ’ နံပတ္တပ္ ကားေလး သြားပုိ႔ခ်ိန္ ေတြ႔ျမင္ရတာေတြကုိ ေရးထားပါတယ္။
စေနေန႔က အိမ္က ဗ ကေလးကိုအပ္ဖုိ႔ အင္းစိန္သံရည္ၾကိဳစက္ကို လိုက္သြားပါတယ္။ အေတြ႔အၾကံဳရခ်င္လုိ႔ပါ။
ကားေလးက အေကာင္းေလးပဲ ရွိေသးေပမယ့္ ရုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ၿဖစ္ေအာင္ ပစၥည္းေတြ ျဖဳတ္ၿပီး ၀ိတ္မေလွ်ာ့လိုက္ပါဘူး။
ကက္ဆက္ကေတာ့ စီဒီကက္ဆက္မုိ႔ ျဖဳတ္ယူထားလိုက္တာပါ။

“ေသသူကို ေရးေ၀းမွာျပာၿဖစ္မယ့္အတူတူ ဆိုၿပီး အ၀တ္အစား ခ်ြတ္မယူရက္တဲ့ စိတ္မ်ိဳး” ကို တခ်ိဳ႕ ကားေဟာင္းပိုင္ရွင္ေတြဆီမွာ ေတြ႔ရပါတယ္။
သံရည္ၾကိဳပစ္မွာ သိေပမယ့္ ပစၥည္းေတြ ျမင္မေကာင္းေအာင္ ေလွ်ာ့မပစ္ဘဲ သိကၡာရွိရွိေလးပဲ အပ္လိုက္ခ်င္တာပါ။

ဒါေပမယ့္ အနီးအနားကို ၀ိုင္းလာတဲ့ စရိုက္ဆန္ဆန္ လူတစ္စုဟာ လုယက္ ျဖဳတ္ဖုိ႔ ၾကိဳးစားၾကေတာ့တာပါ။
ထိုင္ခံု တလံုး သုံးေထာင္နဲ႔ လိုက္၀ယ္၊ အနီးအနားမွာ တေသာင္းခြဲနဲ႔ သြားေရာင္း။
အလုပ္ကိုၿဖစ္လုိ႔ပါပဲ။

ရယ္စရာေကာင္းတာက ဆီတိုင္ကီ ျဖဳတ္ေရာင္းလိုက္တဲ့ ကားပိုင္ရွင္ေတြဟာ ဒရစ္ပိုက္ေလး တန္းလန္း ကိုင္ၿပီး အင္ဂ်င္ကို ဆီ တစက္စက္ ခ်ရင္း ကားကို ေမာင္းေရႊ႕ေနၾကတာပါ။
ကိုယ့္ကားကို ရိုးရိုးသားသား တန္းစီေစာင့္ေပမယ့္ တန္းမစီဘဲ သူ႔လမ္းေၾကာင္းနဲ႔သူ ၀င္သြားတဲ့ကားေတြကို ေတြ႔ရေတာ့.. ေၾသာ္..ဒီေခတ္မွာ ဒါမ်ိဳးရွိေသးလားလုိ႔ မ်က္ခံုး ပင့္ရပါတယ္။
သုံးေသာင္းေပးရင္ မေစာင့္ရဘူးလုိ႔ေတာ့ သတင္းသဲ့သဲ့ၾကားလိုက္ရပါတယ္။

စေနေန႔က ေန႔တစ္၀က္ပဲ လက္ခံတာပါ။ ၁၂ နာရီ မထိုးခင္ ေရွ႕မွာ လက္ခံေနေသးတယ္မွတ္ၿပီး တန္းစီ ေစာင္းဆိုင္းေနၾကသူမ်ားဟာ ၁ နာရီ ထိုးေတာ့မွ… ၁၁ နာရီကတည္းက အအပ္လက္မခံေတာ့တာကို သိလိုက္ရပါတယ္။
ေခတ္ေၿပာင္းခ်ိန္မွာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့အေၿခအေနေတြကို က်ြန္မ အၿမဲတမ္း ေလ့လာ စပ္စု စူးစမ္းေနခဲ့တာပါ။ လိုအပ္ခ်က္ေလးေတြကေတာ့ ေနရာတကာမွာ ရွိေနေသးတာပါပဲ။
ဒီအခ်ိန္ဟာ အေျပာင္းအလဲနဲ႔ အသားမက်ေသးတဲ့အခ်ိန္ပါ။
က်ြန္မတုိ႔ေရာ အစိုးရကပါ စိတ္ရွည္လက္ရွည္နဲ႔ ၀ိုင္း၀န္းၿပဳၿပင္ၾကရမွာပါ။

ဒီအေၾကာင္းေတြနဲ့ပတ္သက္ၿပီး ေဆာင္းပါး တစ္ေစာင္၊ ၀ထၳဳတစ္ပုဒ္ ေရးပါဦးမယ္။
အဟဲ.. ခဏေနရင္ေတာ့ က်ြန္မရဲ့ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္အလုပ္ေလးၿဖစ္တဲ့ အခ်စ္၀ထၳဳေလးကို ဆက္ေရးရပါဦးမယ္…။
က်ြန္မက စိတ္ခံစားမွဳနဲ႔ အခ်စ္၀ထၳဳေလးေတြေရးရင္း လက္ေတြ႔ဘ၀ထဲမွာ မ်က္စိဖြင့္ နားစြင့္ေနထိုင္သူမုိ႔ပါ။

ပုညခင္
( zarny win  )

ေၾကးနီေတာင္မွာ ျပႆနာေတြ တပံုႀကီး က်န္ေနေသးတယ္


ေၾကးနီေတာင္မွာ ျပႆနာေတြ တပံုႀကီး က်န္ေနေသးတယ္ 


ေဒါက္တာလြမ္းေဆြ . ၁၇ရက္ေန႔ စက္တင္ဘာ ၂၀၁၂  —-  အခု ျပႆနာျဖစ္ေနတဲ့ ေၾကးနီစီမံကိန္းမွာ အလြဲသံုးစားမႈႀကီးတခု ျဖစ္ခဲ့တာ ၾကာပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ ခုခ်ိန္ထိ အေရးယူ အျပစ္ေပးႏိုင္ျခင္း မရွိေသးဘူး။ လက္ပန္းေတာင္းေတာင္အနီးက ေက်းရြာေပါင္း ၂၀ ေက်ာ္က ေတာင္သူလယ္သမားေတြထက္ တိုင္းျပည္နဲ႔ လူထု ပိုၿပီး နစ္နာလွတဲ့ အလြဲသံုးစားမႈႀကီးက ေၾကာက္ခမန္းလိလိပါပဲ။
ေတာင္သူလယ္သမားေတြက လယ္ယာေျမ အသိမ္းခံရတဲ့အျပင္ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ပ်က္စီးတဲ့ဒဏ္ေၾကာင့္ နစ္နာဆံုးရႈံးၾကပါတယ္ (ေလာေလာဆယ္ ေရခ်ဳိေတြ ပ်က္စီးကုန္ၿပီ)။ ျမန္မာျပည္သူလူထုကေတာ့ ဌာနဆိုင္ရာ တာ၀န္ရွိသူေတြ က်ပ္သန္းေပါင္း ၂,၇၀၀ ေက်ာ္ တန္ဖိုးရွိတဲ့ ေၾကးနီတန္ ၃၀၀ ေက်ာ္ အလြဲသံုးစားမႈႀကီးကို က်ဴးလြန္ခဲ့ၾကလို႔ ပိုၿပီး နစ္နာၾကတာေပါ့။
ျပႆနာ စခဲ့တာက သတၱဳတြင္း၀န္ႀကီးဌာနနဲ႔ အိုင္ဗင္ဟိုကုမၸဏီတို႔ အက်ဳိးတူ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ခဲ့ရာမွ ေၾကးနီစီမံကိန္းကို ျမန္မာ့စီးပြားေရး ဦးပိုင္ကုမၸဏီနဲ႔ တ႐ုတ္ ၀မ္ေပါင္ကုမၸဏီတို႔ကို လႊဲေျပာင္းေပးအပ္ဖို႔အတြက္ ၂၀၁၀ ဒီဇင္ဘာ ၃၁ ရက္ ည သန္းေခါင္မွာ ထုတ္လုပ္မႈ ရပ္ဆိုင္းခဲ့ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ၂၀၁၁ ခု ဇန္န၀ါရီလ ၄ ရက္ေန႔အထိ တရားမ၀င္ စက္ေတြ လည္ပတ္ေစၿပီး (ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ စက္ကို ခိုးသံုးတာေပါ့) သတၱဳတြင္း၀န္ႀကီးဌာန တာ၀န္ရွိသူေတြက ေၾကးနီတန္ခ်ိန္ ၃၃၈.၉၃၂ တန္ကို အလြဲသံုးစားလုပ္ၿပီး ထုတ္လုပ္ခဲ့ေၾကာင္း ၀န္ထမ္း ၄၆ ဦးက ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာ ၁ ရက္ေန႔က စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသႀကီး ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္နဲ႔ သတၱဳတြင္း၀န္ႀကီးဌာန ၀န္ႀကီးကို တိုင္ၾကားခဲ့ေပမယ့္ အေၾကာင္းမထူးတာေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတထံ ဆက္လက္ တိုင္ၾကားခဲ့ေၾကာင္း သိရပါတယ္။
အဲဒီအလြဲသံုးစားမႈကို အေရးယူ ေဆာင္ရြက္ေပးရန္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၁၄ ရက္ေန႔မွာ သတၱဳတြင္း၀န္ႀကီးဌာန ဒုတိယညႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးေဖသိန္းက ဆားလင္းႀကီး ရဲစခန္းမွာ (ပ) နံပါတ္ ၂၈၅/၂၀၁၁ နဲ႔ တိုင္ၾကားခဲ့ေပမယ့္ တႏွစ္နီးပါး ၾကာလာတဲ့တိုင္ေအာင္ ထိေရာက္တဲ့ အေရးယူေဆာင္ရြက္မႈ မရွိေသးတာဟာ မ႐ိုးသားမႈတခု ျဖစ္ေနတယ္။ အလြဲသံုးစားလုပ္တဲ့အထဲမွာ တာ၀န္ရွိတဲ့ လူႀကီးပိုင္းက ပါ၀င္ေနတာမို႔ ဒီကိစၥကို ေပါ့ေပါ့ဆဆ ကိုင္တြယ္ေနတယ္လို႔ ခန္႔မွန္းရပါတယ္။ အဲဒီေၾကးနီစီမံကိန္းက ခိုးထုတ္လာတဲ့ ေၾကးနီ တန္ ၃၀၀ ေက်ာ္ကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အထိ သယ္လာႏိုင္တာကို ၾကည့္ရင္ တာ၀န္ႀကီးႀကီး ရွိသူေတြ ပါ၀င္ေနတာကို ျငင္းလို႔မရႏိုင္ဘူး။
အဲဒီေၾကးနီအလြဲသံုးစားမွဳႀကီးကို THE VOICE ဂ်ာနယ္က ေဖာ္ထုတ္ေရးသားခဲ့လို႔ ခုခ်ိန္ထိ တရား႐ံုးမွာ ရင္ဆိုင္ေနရတုန္းပဲ။ ဒါေပမယ့္ လက္ပန္းေတာင္းေတာင္မွာ ေၾကးနီစီမံကိန္းေၾကာင့္ ေတာင္သူလယ္သမားေတြ ျပႆနာအဖံုဖံု ျဖစ္ေနတုန္းမွာပဲ ေၾကးနီစီမံကိန္း စက္႐ံုမွဴး ဦးေအာင္ေလာဟာနဲ႔ ေၾကးနီပို႔ တာ၀န္ခံ ဦးေက်ာ္ေဆြတို႔ကို ၾသဂုတ္လ ၂၉ ရက္ေန႔က ဆားလင္းႀကီး ရဲစခန္းက ဖမ္းဆီးခဲ့ေၾကာင္း သိရပါတယ္။ အဲဒီအလြဲသံုးစားမႈရဲ႕ ေနာက္ကြယ္မွာ အဲဒီႏွစ္ေယာက္တင္မကဘူး၊ တသီတတန္းႀကီး ရွိႏိုင္တာမို႔ သတၱဳတြင္း၀န္ႀကီးဌာနက ဘာေၾကာင့္ အခုလို အေရးယူမႈေတြ ၾကန္႔ၾကာေနရသလဲဆိုတာ စဥ္းစားစရာပါ။ ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ၀န္ႀကီးဌာန ၆ ခုရဲ႕ အလြဲသံုးစားမႈေတြ စစ္ေဆးေတြ႔ရွိခဲ့တဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ ဦးလြန္းေမာင္လည္း ရာထူးက ထြက္ေပးခဲ့ရၿပီ။ အဲဒီသတင္းကို ပထမဆံုး ေရးခဲ့တဲ့ THE VOICE ဂ်ာနယ္လည္း တရားစြဲတာ ခံေနရၿပီ။ ဒါေတာင္ ဒီေလာက္ႀကီးမားတဲ့ အလြဲသံုးစားမႈႀကီးကို စစ္ေဆးအေရးယူဖို႔ ဘာေၾကာင့္ ၾကာေနရတာလဲ။ ပိုၿပီး စဥ္းစားဖို႔ ေကာင္းလာၿပီ။
စက္႐ံုမွဴး ဦးေအာင္ေလာဟာ တေယာက္တည္း လုပ္လို႔ မရတာ ေသခ်ာပါတယ္။ အဲဒီစက္႐ံုမွဴးက အိုင္ဗင္ဟိုကုမၸဏီက ျဖစ္လို႔ အခုလို ထိပ္ဆံုးက လြယ္လြယ္နဲ႔ အေရးယူခဲ့တာပါ။ တကယ္ေတာ့ သတၱဳတြင္း၀န္ႀကီးဌာနက တာ၀န္ရွိသူေတြ မပါဘဲနဲ႔ လုပ္လို႔ရတဲ့ကိစၥ မဟုတ္ပါဘူး။ တန္ ၃၀၀ ေက်ာ္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အထိ သယ္ႏိုင္တာပဲ ၾကည့္ေလ။ သတၱဳတြင္း၀န္ႀကီးဌာနကေရာ အျပစ္မရွိဘူးလား။ ေဖာ္ထုတ္အေရးယူသင့္တာေပါ့၊ တိုင္းျပည္ရမယ့္ ဘ႑ာ ဦးပိုင္ကုမၸဏီကို လႊဲေပးရလို႔ နစ္နာေနရတဲ့အထဲ အဲဒီလို အလြဲသံုးစားလုပ္လို႔ နစ္နာျပန္ၿပီ။ ၾကားလို႔မွ ေကာင္းေသးရဲ႕လား။ အစိုးရသစ္ကို အာဏာမလႊဲမီ လုပ္ခ်င္ရာလုပ္ခဲ့တဲ့ လုပ္ရပ္ရဲ႕ အက်ဳိးဆက္ပဲ။

အဲဒီေၾကးနီစီမံကိန္းကို ရပ္ဆိုင္းဖို႔ ေတာင္သူလယ္သမားေတြက ေတာင္းဆိုေနခ်ိန္မွာ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ေက်ာင္းသားမ်ားအဖြဲ႔က ရပ္ဆိုင္းလို႔ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးဆိုပဲ။ ဒီကိစၥဟာ တိုင္းျပည္ ျပည္သူလူထုအက်ဳိးအတြက္ လုပ္ေနတာမဟုတ္ဘူး။ စီးပြားေရး ဦးပိုင္ကုမၸဏီအက်ဳိးအတြက္ လုပ္ေနတာကို ၈၈ မ်ဳိးဆက္ေက်ာင္းသားမ်ားအဖြဲ႔က လက္ခံေနတဲ့အတြက္ ေဒသခံေတြနဲ႔ ေတာင္သူလယ္သမားေတြက ေဒါသထြက္ေနၾကတယ္။ အစမွအဆံုး ၀င္ေရာက္ကူညီေနၾကတဲ့ လူေတြ အဖမ္းခံ၊ အေသခံ၊ ေထာင္က်ခံၿပီး တိုက္ပြဲ၀င္ေနၾကတဲ့ ဗကသ ေက်ာင္းသားေတြကိုလည္း အားနာၾကပါဦး။
ေၾကးနီစီမံကိန္းအသစ္ေၾကာင့္ အလြဲသံုးစားမႈျပႆနာ၊ ေဒသခံ ေတာင္သူလယ္သမားေတြရဲ႕ လယ္မဲ့ယာမဲ့ အိုးဖ်က္အိမ္ဖ်က္ ျပႆနာ၊ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ေဘးအႏၱရယ္အတြက္ စိုးရိမ္ရတဲ့ ျပႆနာေတြကို မရွင္းႏိုင္ေသးဘဲနဲ႔ ၾကား၀င္ေစ့စပ္ေပးတဲ့ လူေတြကို ေက်းဇူးမတင္ဘဲ ေဒသခံေတြက ႏွမ္းျဖဴးေနတယ္လို႔ သေဘာေပါက္ေနၾကတယ္။
ဒီလိုကိစၥေတြမွာ ႏိုင္ငံေရးစကားလံုးေတြနဲ႔ ေခၽြးသိပ္ေဖ်ာင္းဖ်ေနလို႔ မရဘူး၊ ေက်းရြာေပါင္း ၂၀ ေက်ာ္က ေဒသခံ ျပည္သူေတာင္သူလယ္သမားေတြရဲ႕ ဘ၀နဲ႔ ရပ္တည္ခြင့္၊ ဆံုးရႈံးေနတဲ့ လူ႔အခြင့္အေရးေတြ၊ အႏိုင္က်င့္ေနတဲ့ လံုထိန္းနဲ႔ မံုရြာက ရဲတပ္ဖြဲ႔၀င္ေတြ၊ အရင္ကလို အာဏာနဲ႔ မတရား အႏိုင္က်င့္ အုပ္ခ်ဳပ္ခ်င္စိတ္ မေပ်ာက္ေသးတဲ့ သာေအးလို တိုင္းမွဴးေဟာင္းေတြ ဆင္ျခင္ဖို႔ ေကာင္းၿပီ။ ဒီကေန႔ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ဦးတည္ခ်က္က လြတ္လပ္ျခင္း၊ မွ်တျခင္းေတြနဲ႔အတူ ဘက္လိုက္ျခင္း ကင္းၿပီး ျပည္သူလူထုေတြ စိတ္ခ်မ္းသာမႈရွိေရးနဲ႔ ျပည္သူ႔ဆႏၵကို အဓိက ဦးတည္ေနတယ္ဆိုတာ စားၿပီး နားမလည္ၾကတဲ့ တာ၀န္ရွိသူေတြကို ေျပာလိုက္ခ်င္ပါတယ္။
စိန္သံလံုး

အက်ဥ္းသား ၅၀၀ ေက်ာ္ ထပ္လႊတ္လိုက္ျပန္

အက်ဥ္းသား ၅၀၀ ေက်ာ္ ထပ္လႊတ္လိုက္ျပန္

အက်ဥ္းေထာင္တြင္း တေနရာ
ဧရာ၀တီဘေလာ့. ၁၇ရက္ေန႔ စက္တင္ဘာ ၂၀၁၂  —–  ဒီကေန ျမန္မာ့အသံက ၾကားျဖတ္ သတင္းအျဖစ္ ျပစ္ဒဏ္က်ခံေနရတဲ့ အက်ဥ္းသား ၅၀၀ ေက်ာ္ကို လႊတ္ေပးလုိက္ေၾကာင္း ေၾကညာသြားခဲ့ပါတယ္။
ႏုိင္ငံခ်င္း ခ်စ္ၾကည္ရင္းႏွီးမႈကို ပိုမုိခိုင္ၿမဲေစရန္ အတြက္ ႏိင္ငံတာ္မွ ျပစ္ဒဏ္က်ခံေနရေသာႏိုင္ငံျခားသားမ်ား အပါအ၀င္ ျမန္မာႏိုင္ငံသား အက်ဥ္သား စုစုေပါင္းဦးေရ ၅၀၀ ေက်ာ္ကိုလြတ္ျငိမ္းခြင့္ေပးလိုက္ျခင္းျဖစ္တယ္လို႔ သတင္းက ဆုိပါတယ္။
အဲဒီထဲမွ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား ဘယ္ေလာက္ပါတယ္ဆိုတာကိုေတာ့ မသိရေသးပါ။
အေသးစိပ္ကို ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာန အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာတြင္ ၾကည့္ရွဳ႕ႏိုင္ပါတယ္။
အိမ့္သံစဥ္
ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတအမိန္႔ျဖင့္အက်ဥ္းသား ၅၁၄ ဦး ျပစ္ဒဏ္မွ လြတ္ၿငိမ္းခြင့္ျပဳ လိုက္သည္။ ယင္းသို႔ လြတ္ၿငိမ္းခြင့္ျပဳေၾကာင္း ယေန႔မြန္းလြဲပိုင္းေၾကညာ ထုတ္ျပန္ခဲ့ရာ
ယင္း ေၾကညာခ်က္ အျပည့္အစံုမွာ
ျပစ္ဒဏ္လြတ္ျငိမ္းခြင့္ျပဳျခင္း
စက္တင္ဘာ ၁၇ ရက္၊ ၂၀၁၂ခုႏွစ္ ျပည္ေထာင္စု သမၼတ ျမန္မာနိုင္ငံေတာ္၊ နိုင္ငံေတာ္ သမၼတသည္ နိုင္ငံေတာ္ တည္ျငိမ္ေရးနွင့္ ထာ၀ရ ျငိမ္းခ်မ္းမႈ ေဖာ္ေဆာင္ေရး အတြက္ လည္းေကာင္း၊ လူသားခ်င္း စာနာ ေထာက္ထားမႈကို အေလးေပးေသာ အားျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ နိုင္ငံေတာ္၏ ေမတၱာနွင့္ ေစတနာကို နားလည္ျကျပီး နိုင္ငံေတာ္ တည္ေဆာက္ေရးတြင္ တစ္ဖက္တစ္လမ္းမွ အေထာက္ အပံ့ျဖစ္ေစသည့္ နိုင္ငံသားမ်ား အျဖစ္သို့ ျပုျပင္ ေျပာင္းလဲေစရန္ အတြက္ လည္းေကာင္း၊ အိမ္နီးခ်င္း နိုင္ငံမ်ားနွင့္ နိုင္ငံ အခ်င္းခ်င္း မိတ္ဝတ္မပ်က္ ဆက္ဆံေရး၊ ခ်စ္ျကည္ေရးတို့ အတြက္လည္းေကာင္း ရည္ရြယ္၍ နိုင္ငံေတာ္ ဖဲြ့စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒပုဒ္မ ၂၀၄ (က)နွင့္အညီ အက်ဉ္းေထာင္ အသီးသီးမွ အက်ဉ္းသားမ်ား ျဖစ္ျကသည့္ နိုင္ငံျခားသား အက်ဉ္းသားမ်ား အပါအဝင္ စုစုေပါင္း အက်ဉ္းသား (၅၁၄)ဦးတို့အား ျပစ္မႈဆိုင္ရာ က်င့္ထံုးဥပေဒ ပုဒ္မ ၄၀၁ (၁)အရ ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၃၇၄ ခုနွစ္၊ ေတာ္သလင္းလဆန္း (၂)ရက္ေန့ (ခရစ္နွစ္ ၂၀၁၂ ခုနွစ္၊ စက္တင္ဘာလ ၁၇ ရက္ေန့) မွစ၍ ျပစ္ဒဏ္ လြတ္ျငိမ္းခြင့္ ျပုခဲ့ေျကာင္း သိရိွရပါသည္။
ဟူ၍ ျဖစ္သည္။

ေနာက္ဆံုးတင္တဲ့ သတင္း(၁၀၀)ေခါင္းစဥ္ႏွိပ္၍ ဖတ္ရွဳပါ။