Sunday, February 17, 2013

ေႀကာက္စရာအေကာင္းဆံုးဟာ အေႀကာက္တရား


ေႀကာက္စရာအေကာင္းဆံုးဟာ အေႀကာက္တရား 

ေႀကာက္စရာအေကာင္းဆံုးဟာ အေႀကာက္တရား =============================  ႀကိမ္လံုးအေႀကာင္း စဥ္းစားမိတိုင္း အထက္တန္းေက်ာင္းသားဘ၀တုန္းက ႀကံဳခဲ့ရတာေလး တစ္ခုကို အၿမဲ သတိရေန မိပါတယ္။ ၿမန္မာစာအခ်ိန္မွာ ပင္ရင္းစကားေၿပ လက္ေရြးစင္ထဲက “မင္းတုန္းမင္းႏွင့္ ငါးေ ၿခာက္ၿ ပား”ေဆာင္းပါးကို သင္ၿပီးစေပါ့။  မင္းတုန္း မင္း ငယ္ရြယ္စဥ္ ေမာင္လြင္ဘ၀က စံေက်ာင္းဆရာေတာ္ ဆီမွာ ပညာသင္ႀကားခဲ့ရတယ္။  တစ္ေန႔မွာ အင္းသားႀကီး ငႀကဴက ငါးေၿခာက္ၿပားႀကီးတစ္ၿပား လာၿပီး လွဴတယ္။ ဆရာေတာ္က ငါးေၿခာ က္ကို သိပ္ႀကိဳက္ပါသတဲ့။ ေက်ာင္းမွာကလည္း ငါးေၿခာက္ ၿပတ္လပ္ေနခ်ိန္ၿဖစ္ေတာ့ ဆရာေတာ္က ေမာင္ လြင္ ကို က်က္သေရခန္းထဲမွာ ေသေသခ်ာခ်ာ သိမ္းခိုင္းလိုက္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ေန႔ ဆရာေတာ္ ဆြမ္း ဘုဥ္းေပး တဲ့အခါ ေမာင္လြင္ကို ငါးေၿခာက္ဖုတ္ခိုင္းေတာ့ ငါးေၿခာက္က ရွာမေတြ႕ေတာ့ဘူး။ ဆရာေတာ္ ကေတာ့ လက္ေဆးၿပီး ႏွမ္းဆီေမႊးေမႊးနဲ ့ေရာက္လာ မယ့္ ငါးေၿခာက္ဖုတ္ကို ေစာင့္ေနတာေပါ့။  ေမာင္လြင္မွာ ဘယ္လိုမွ ရွာေဖြေမးၿမန္း စံုစမ္းလို ့မရဘဲ ဗ်ာမ်ားေနခိုက္ “ဟဲ့.. ငလြင္ မရေသးဘူး လား”လို႔ ေမး လိုက္ေတာ့ ညိႈးညိႈးငယ္ငယ္နဲ႔ဘဲ ငါးေၿခာက္ၿပားႀကီး ေပ်ာက္ဆံုးသြားတဲ့အေႀကာင္း တင္ေလွ်ာက္ ရေတာ့ တယ္။ “ငလြင္.. လာခဲ့”လို ့ထား၀ယ္ႀကိမ္ကို ဆြဲၿပီး ေခၚလိုက္တဲ့ ဆရာေတာ့္ အသံက ေက်ာင္းသား အားလံုးရဲ့ ႏွလံုးသားကို ကန္႔လန္႔ၿဖတ္ ၀င္သြားပါသတဲ့။ “ဟဲ့.. ငလြင္ နင္ဟာ ဘုရင့္သား၊ အေႀကာင္း ညီညြတ္ရင္ ႏိုင္ငံကို အုပ္ခ်ဳပ္မင္းလုပ္ရမယ့္သူ၊ ဒီလိုလူက ငါးေၿခာက္ၿပားေလး တစ္ခ်ပ္ကိုေတာင္ လံုၿခံဳေ အာင္ မေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ရင္ ႏိုင္ငံကို ဘယ္လို လံုၿခံဳေအာင္ လုပ္ႏိုင္ေတာ့ မလဲ”လို႔မိန္႔ျပီး အခ်က္ေပါင္း မ်ားစြာ ရိုက္ႏွက္ဆံုးမပါသတဲ့။  ဒီေဆာင္းပါးကို သင္ၿပီးေတာ့ ဆရာက သင္ရိုးထဲက ေမးခြန္းေတြကို ေၿဖခိုင္းပါတယ္။ ေမးခြန္းတစ္ခု က စံေ က်ာင္း ဆရာေတာ္၏ ဆံုးမမႈကို သင္လက္ခံပါသလားလို႔ အဓိပၸာယ္မ်ိဳးေပါက္တဲ့ ေမးခြန္းပါ။ ေနာက္တစ္ေန႔ ၿမန္မာစာအခ်ိန္ေရာက္ေတာ့ ဆရာဟာ အတန္းထဲကို ေၿခသံၿပင္းၿပင္းနဲ႔ ၀င္လာပါတယ္။ အေၿဖလႊာေတြကို စားပြဲေပၚ ဘုန္းခနဲ ၿမည္ေအာင္ ပစ္ခ်လိုက္ပါတယ္။ ဆရာ့မ်က္ႏွာက နီၿပီး တင္းလို႔။ တစ္တန္းလံုးကို ေ၀့၀ဲၿပီး ႀကည့္တယ္။ တစ္တန္းလံုးကလည္း ၿငိမ္လို႔။ ဆရာ ဘာၿဖစ္လာတာပါလိမ့္လို႔ ေတြးေနႀကပံုဘဲ။  ဆရာက ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ရဲ႕ နာမည္ကို ေခၚၿပီး အတန္းေရွ႕ထြက္ခိုင္းပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး ခံုက ေက်ာင္း သား တစ္ေယာက္ ထြက္လာပါတယ္။ ဆရာက အေၿဖလႊာတစ္ရြက္ကို ဆြဲထုတ္ၿပီး အဲဒီ့ေက်ာင္း သား ကို ေပးလိုက္တယ္။  “ဒါ မင့္အေၿဖလား”  “ဟုတ္ပါတယ္ ဆရာ”  “ေအး တစ္တန္းလံုးႀကားေအာင္ ဖတ္စမ္း”  နည္းနည္း အံ့ႀသေနပံုနဲ႔ ေက်ာင္းသားက သူ႕အေၿဖကို ဖတ္ပါတယ္။  မွတ္မိသေလာက္ဆိုရင္ေတာ့ စံေက်ာင္းဆရာေတာ္ရဲ ့ဆံုးမပံုကို သူ မႀကိဳက္ေႀကာင္း၊ ဆံုးမမႈ သေဘာ ထား ကို သံသယၿဖစ္မိေႀကာင္း၊ ဆရာေတာ္ရဲ႕ အဲဒီအခ်ိန္က စိတ္ခံစားမႈဟာ တပည့္ကို လမ္းညႊန္ခ်င္ စိတ္ ထက္ မိမိ အလြန္တရာ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္တဲ့ ငါးေၿခာက္ဖုတ္ကို ဘုဥ္းမေပးရတဲ့အတြက္ ၿဖစ္ေပၚလာတဲ့ ေဒါသ စိတ္ က ပိုၿပီး ႀကီးမားေနႏိုင္ေႀကာင္း ၿပီးေတာ့ ဒီကိစၥဟာ ဒီေလာက္ ရိုက္ႏွက္အၿပစ္ေပးစရာ မလိုေႀကာင္း၊ နား၀င္ေအာင္ ဆံုးမလွ်င္ ရပါလ်က္ႏွင့္ ေသရာပါ အမာရြတ္ထင္ေအာင္ ရိုက္ႏွက္ၿခင္းဟာ ေဒါသစိတ္ေ ႀကာင့္ဟု သံသယၿဖစ္စရာ ရွိေႀကာင္း၊ ဘုရားသားေတာ္တို ့မည္သည္ ရသ တဏွာၿဖင့္ ဆြမ္းဘုဥ္း မေပး သင့္ သည္ကို သတိရသင့္ေႀကာင္း၊ ဆရာကိုယ္တိုင္က ဤ၀ိနည္းကို မထိန္းသိမ္းႏိုင္ပါဘဲ တပည့္ကို ဆံုးမၿခင္း မွာ စဥ္းစားဖြယ္ၿဖစ္ေႀကာင္း၊ အသားနာမွ အရိုးစြဲေအာင္ မွတ္မည္လို႔ထင္ၿပီး ၿပင္းၿပင္းထန္ထန္ အၿပစ္ေပး ဆံုးမခဲ့ေပမယ့္ မင္းတုန္းမင္းလက္ထက္မွာ ေအာက္ၿမန္မာႏိုင္ငံတစ္ခုလံုးကို အဂၤလိပ္လက္ ထိုးေပး လိုက္ရတဲ့အတြက္ ဒီဆံုးမနည္းဟာ မေအာင္ၿမင္ေႀကာင္း..  အဲဒီလိုေတြ ေၿဖထားတာဗ်။  တစ္တန္းလံုးကေတာ့ တခိခိနဲ႔ရယ္ႀကတယ္။ သူတစ္ေႀကာင္း ဖတ္လိုက္၊ ခိခနဲ က်ိတ္ရယ္လိုက္ႀကနဲ႔။ ဆရာ ကေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြ ရယ္ေလ ေဒါသထြက္ေနေလပါဘဲ။ ေက်ာင္းသားဖတ္ၿပီးသြားေတာ့ ဆရာက သူ ့ကိုေမးတယ္။  “မင္း ငါ့ကို ေနာက္တာလား”  “ဟာ.. မဟုတ္ဘူးဆရာ။ ကၽြန္ေတာ္ ေမးခြန္းကို ေၿဖတာပါ။”  “ကဲ.. အားလံုး သူေၿဖတာကို လက္ခံႀကသလား၊ တစ္ေယာက္ဆီ ေမးမယ္၊ ကဲ.. မင္းကစ၊ သူေၿဖတာ  မွန္သလား မွားသလား”  ပထမဆံုး အေမးခံလိုက္ရတဲ့ ေရွ ့ဆံုးခံုက ေက်ာင္းသားဟာ ရုတ္တရက္ ဘာေၿဖရမွန္း သိပံု မရဘူး။ အေၿဖရွင္ ေက်ာင္းသားကို ႀကည့္လိုက္၊ ဆရာ့ကို ႀကည့္လိုက္၊ ေဘးဘီကို ႀကည့္လိုက္နဲ႔။ ကၽြန္ေတာ့္ စိတ္ထဲ မွာေတာ့ အဲဒီေက်ာင္းသားရဲ ့အေၿဖကို ႀကိဳက္ေနတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း သူ႔လို ခံစားမိတာဘဲ။ ဒါေပမယ့္ သူ ့လို မေၿဖတတ္ဘူး။ သူ႔လို ေထာင့္ေစ့ေအာင္ မၿမင္တတ္ဘူး။ ၿပီးေတာ့ သူ႔လို မေၿဖရဲဘူး။ တစ္တန္းလံုး လိုလိုလည္း ကၽြန္ေတာ့္လိုဘဲလို ့ထင္တယ္။ သူတို ့မ်က္ႏွာေတြကို ႀကည့္ရင္ သိသာပါတယ္။  “ေဟ့ေကာင္ ေၿဖေလကြာ”  ေရွ ့ဆံုးက ေက်ာင္းသားခမ်ာ တုန္သြားပါတယ္။ အေၿဖရွင္ ေက်ာင္းသားကို တစ္ခ်က္ ခိုးႀကည့္ၿပီး ေခါင္းငံု႔ ခ် လိုက္ တယ္။ တကယ္ေတာ့ ဆရာက မွန္သလား မွားသလားဆိုတဲ့ ေမးခြန္းႏွစ္ခုကို ေမးေနတယ္ လို႔ဆိုေပမယ့္ အမူအရာ၊ ေလသံ၊ ဖန္တီးထားတဲ့ ၀န္းက်င္ အေငြ႔အသက္ေတြက “မွားတယ္လို႔ေၿဖစမ္း၊ မေၿဖရင္ ႀကိမ္လံုး” လို႔ေၿပာၿပီးသား ၿဖစ္ေနပါၿပီ။ ဆရာဟာ ေက်ာင္းသားေတြကို လိမ္ေနသလို သူတရား ပါတယ္ၿဖစ္ေအာင္ သူကိုယ္တိုင္လည္း ၿပန္လိမ္ေနတာပါဘဲ။ ဒါကို အဲဒီေက်ာင္းသားလည္း သေဘာေ ပါက္ဟန္ တူပါရဲ့။  “သူေၿဖတာ မွားပါတယ္”  “ဟုတ္ၿပီ၊ ေနာက္တစ္ေယာက္”  “မွား.. အဲ.. မွားပါတယ္”  “ေနာက္တစ္ေယာက္”  “မွားပါတယ္”  တစ္ေယာက္ၿပီးတစ္ေယာက္ ေမးလာလိုက္တာ ကၽြန္ေတာ့္အလွည့္ ေရာက္လာပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ထရပ္လိုက္တယ္။ အသက္တစ္ခ်က္ ၿပင္းၿပင္းရွဴလိုက္တယ္။  “မွားပါတယ္”  အေၿဖရွင္ ေက်ာင္းသားကို မႀကည့္ရဲပါဘူး။ ေခါင္းငံု႔ျပီး ခံုေပၚက စာအုပ္ကို စိုက္ႀကည့္ေနမိတယ္။ ထူးၿခား တာက ေက်ာင္းသားအားလံုးလည္း အဲဒီလိုဘဲ။ လူကုန္သြားေတာ့ ဆရာက အဲဒီေက်ာင္းသားကို ေနာက္ေ ၿပာင္ မႈနဲ႔ အတန္းေရွ႕မွာ ရိုက္ပါတယ္။ ႀကိမ္လံုးသံ တစ္ခ်က္ႀကားရတိုင္း ကၽြန္ေတာ့္ခႏၶာကိုယ္ တစ္ေန ရာမွာ နာနာသြားသလိုပါဘဲ။ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ အရိုက္ခံေနသလိုဘဲ။ တစ္တန္းလံုးလည္း ကၽြန္ေတာ့္ လိုဘဲ ခံစားေနရမွာပါ။ အဲဒီေက်ာင္းသားဟာ ေက်ာင္းေၿပာင္းသြားပါတယ္။  ကိုယ့္ထင္ၿမင္ခ်က္ကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေၿပာရဲတဲ့ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆံုးရံႈး လိုက္ပါ တယ္။ ဆရာ့မွာ ဒီလို တပည့္မ်ိဳး ဆံုးရံႈးလိုက္ပါတယ္။ အဲဒီက ဆန္႔ေတြးလိုက္ရင္ေတာ့ ႏိုင္ငံေပါ့ ခင္ဗ်ာ။ ဒါ ဆံုးရံႈးမႈပါ။ ဘာၿဖစ္လို ့ကၽြန္ေတာ္ဟာ ခံစားမႈၿခင္း တူပါလ်က္နဲ ့သူ ့လို မေၿဖရဲခဲ့ရတာလဲ။ ေၿဖရဲသူ ရွိလာ တာေတာင္ ကၽြန္ေတာ္က ဘာၿဖစ္လ႔ို ့သူမွန္တယ္လို ့မေၿပာရဲခဲ့ရတာလဲ။  ေမာင္သစ္ဆင္း Opposite Eye Myawady News
ႀကိမ္လံုးအေႀကာင္း စဥ္းစားမိတိုင္း အထက္တန္းေက်ာင္းသားဘ၀တုန္းက ႀကံဳခဲ့ရတာေလး တစ္ခုကို အၿမဲ သတိရေ
န မိပါတယ္။ ၿမန္မာစာအခ်ိန္မွာ ပင္ရင္းစကားေၿပ လက္ေရြးစင္ထဲက “မင္းတုန္းမင္းႏွင့္ ငါးေၿခာက္ၿ ပား”ေဆာင္းပါးကို သင္ၿပီးစေပါ့။
မင္းတုန္း မင္း ငယ္ရြယ္စဥ္ ေမာင္လြင္ဘ၀က စံေက်ာင္းဆရာေတာ္ ဆီမွာ ပညာသင္ႀကားခဲ့ရတယ္။
တစ္ေန႔မွာ အင္းသားႀကီး ငႀကဴက ငါးေၿခာက္ၿပားႀကီးတစ္ၿပား လာၿပီး လွဴတယ္။ ဆရာေတာ္က ငါးေၿခာ က္ကို သိပ္ႀကိဳက္ပါသတဲ့။ ေက်ာင္းမွာကလည္း ငါးေၿခာက္ ၿပတ္လပ္ေနခ်ိန္ၿဖစ္ေတာ့ ဆရာေတာ္က ေမာင္ လြင္ ကို က်က္သေရခန္းထဲမွာ ေသေသခ်ာခ်ာ သိမ္းခိုင္းလိုက္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ေန႔ ဆရာေတာ္ ဆြမ္း ဘုဥ္းေပး တဲ့အခါ ေမာင္လြင္ကို ငါးေၿခာက္ဖုတ္ခိုင္းေတာ့ ငါးေၿခာက္က ရွာမေတြ႕ေတာ့ဘူး။ ဆရာေတာ္ ကေတာ့ လက္ေဆးၿပီး ႏွမ္းဆီေမႊးေမႊးနဲ ့ေရာက္လာ မယ့္ ငါးေၿခာက္ဖုတ္ကို ေစာင့္ေနတာေပါ့။

တကၠသိုလ္ဝင္ စာေမးပြဲ ဝင္ခြင့္ကတ္ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂၁ တြင္ ထုတ္ယူႏိုင္


တကၠသိုလ္ဝင္ စာေမးပြဲ ဝင္ခြင့္ကတ္ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂၁ တြင္ ထုတ္ယူႏိုင္ 


မတ္လတြင္ က်င္းပမည့္ ၂၀၁၂-၁၃ ပညာသင္ ႏွစ္ တကၠသုိလ္ဝင္ စာေမးပြဲ ေျဖဆုိခြင့္ ေလွ်ာက္ထားေသာ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား အတြက္ မိမိတုိ႔ ဓာတ္ပံု ကပ္ထားသည့္ ခံုအမွတ္ စဥ္ ပါဝင္ေသာ စာေမးပြဲ ေျဖဆုိခြင့္ ကတ္မ်ားကို ေဖေဖာ္ဝါရီလ တတိယ ပတ္မွ စတင္ ထုတ္ယူ ႏိုင္ၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ စာစစ္ ဌာန ထုတ္ျပန္ခ်က္ မ်ားအရ သိရသည္။

အရႇက္အေၾကာက္တရားျဖင့္ ေနထိုင္ျခင္းသည္သာ လူပီသေသာ အမူအက်င့္ျဖစ္မည္




အရႇက္အေၾကာက္တရားျဖင့္ ေနထိုင္ျခင္းသည္သာ လူပီသေသာ အမူအက်င့္ျဖစ္မည္

အရႇက္အေၾကာက္တရားျဖင့္ ေနထိုင္ျခင္းသည္သာ လူပီသေသာ အမူအက်င့္ျဖစ္မည္    ရႇက္စိတ္ဆိုတာဟာ ေခတ္ေတြေျပာင္းလဲလာတာနဲ႔အမွ် အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္ေတြလည္း ေျပာင္းသြားၾကၿပီျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိန္က ရႇက္စရာဟာ ေနာင္တစ္ခ်ိန္က်ေတာ့ ရႇက္စရာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ ရႇက္စရာဆိုတာဟာ ဘာေတြကိုေခၚတာလဲလို႔ေတာင္ ေျပာဖို႔ ခက္လာပါတယ္''     ၁၉၉၇ ခုႏႇစ္ မတ္လထုတ္ သင့္ဘ၀ မဂၢဇင္းတြင္ မ်က္ႏႇာဖံုးေဆာင္းပါးအျဖစ္ ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ 'ရႇက္စိတ္ ကမၻာမႇာ ေလ်ာ့နည္းလာၿပီလား' ေဆာင္းပါး၌ ဆရာလူထုစိန္၀င္းက ထိုသို႔ ထည့္သြင္းေရးသားထားခဲ့သည္။ ၁၉၉၇ ခုႏႇစ္ကိုေက်ာ္လြန္အျပီး ၂၀၁၀ ျပည့္ႏႇစ္သို႔ေရာက္ရႇိလာခဲ့ေသာ ယေန႔အခ်ိန္တြင္ ဆရာလူထုစိန္၀င္းေျပာထားခဲ့သကဲ့သုိ႔ပင္ ရႇက္စိတ္အေပၚ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္မ်ားက ေျပာင္းလဲသြားျပီလားဟု ေမးခြန္းထုတ္စရာျဖစ္လာခဲ့ပါသည္။     ဟီရိၾသတပၸတရားဆိုသည္မႇာ အရႇက္အေၾကာက္တရားမရႇိေသာ လူသည္လူမဟုတ္ေၾကာင္း၊ လူပီသေသာ လူတစ္ေယာက္ျဖစ္ရန္အတြက္ ဟီရိၾသတပၸတရားႏႇင့္ ျပည့္စံုမႇသာ ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း စသည့္ဖြင့္ဆိုခ်က္မ်ားရႇိခဲ့ပါသည္။ ထိုဖြင့္ဆိုခ်က္မ်ားကို ေခတ္အဆက္ဆက္သံုးစြဲလာၾကသည္၊ ယေန႔တိုင္လည္းသံုးစြဲေနၾကဆဲ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ထိုစကားမ်ား၏ အနက္အဓိပၸါယ္ႏႇင့္ ေလးနက္မႈအေပၚ၌ သိရႇိနားလည္သူမ်ား နည္းပါးလာခဲ့ေၾကာင္း မ်က္ေမႇာက္ေခတ္ကို ျဖတ္သန္းေနၾကသူမ်ားက သံုးသပ္ခဲ့ၾကပါသည္။     ''ဟီရိၾသတပၸတရားဆိုတာ မဟုတ္တာ၊ မမႇန္တာကို လုပ္ရမႇာရႇက္ျခင္း၊ ေၾကာက္ျခင္းပါပဲ။ အဘိဓာန္မႇာေတာ့ မေကာင္းမႈမႇရႇက္ျခင္း၊ မေကာင္းမႈမႇ ေၾကာက္ျခင္းဆိုျပီး အဓိပၸာယ္ေပးေလ့ရႇိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီစကားလံုးရဲ႕အဓိပၸာယ္ကို မဖြင့္ဆိုတတ္သည့္တိုင္ မဟုတ္တာ၊ မမႇန္တာ(မေကာင္းမႈ)လုပ္ရမႇာ ရႇက္စိတ္ ေၾကာက္စိတ္ရႇိရင္ ဟီရိၾသတပၸတရားနဲ႔ ညီညြတ္တာပါပဲ''ဟု စာေရးဆရာေဖျမင့္က ေျပာျပပါသည္။     မေကာင္းမႈ ျပဳလုပ္ရမည္ကို ရႇက္ျခင္း၊ မေကာင္းမႈျပဳလုပ္ရသည္ကို ေၾကာက္ျခင္းတို႕မႇာ ဟီရိၾသတပၸတရားျဖစ္သည္ႏႇင့္အညီ ထိုအမူအက်င့္မ်ား မရႇိေတာ့သည့္ႏႇင့္ လူ႕တန္ဖိုးလည္း က်ဆင္းလာမည္သာၿဖစ္ေၾကာင္း ဆရာလူထုစိန္၀င္းက ရႇက္စိတ္ ေဆာင္းပါးတြင္ ဆိုခဲ့ဖူးသည္။     ''ဟီရိၾသတပၸဆိုတဲ့ ရႇက္ျခင္းတရားေၾကာင့္ လူေတြဟာယဥ္ေက်းတဲ့သတၲ၀ါလို႔ အေခၚခံလာရတာပါ။ တိရိစၧာန္ေတြမႇာေတာ့ ဟီရိၾသတပၸဆိုတာ နားမလည္ၾကပါဘူး။ ကိုယ္ဆာေလာင္လာတဲ့အခါ၊ စားခ်င္စိတ္ေပၚလာတဲ့အခါ၊ ကိုယ့္ေရႇ႕မႇာေပၚလာတဲ့ ကိုယ့္ထက္အားနည္းတဲ့ သတၲ၀ါေလးေတြကို ဖမ္းယူစားေသာက္ပစ္လိုက္တာပါပဲ။ အားနည္းသူကို အႏိုင္က်င့္တာဟာ ရႇက္စရာပါလားလို႔ တိရိစၧာန္ေတြက စဥ္းစားရေကာင္းမႇန္း မသိပါဘူး။ သူ့ထက္အားၾကီးတဲ့သတၲ၀ါကိုေတြ႕ရင္ သူဟာအျမီးကိုတန္းျပီး ထြက္ေျပးမႇာပါပဲ။ ရန္သူကို ေက်ာေပးျပီးေျပးျခင္းဟာ ရႇက္စရာပါလားလို႔ တိရိစၧာန္က မစဥ္းစားတတ္ပါဘူး။ သူ႔အတြက္ အေရးၾကီးဆံုးက သူ႔အသက္ရႇင္ဖို႔ပဲျဖစ္တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္အရႇက္ဆိုတဲ့ အရာေလးတစ္ခုဟာ လူနဲ႔တိရိစၧာန္ကိုစည္းျခားေပးထားတဲ့ အရာေတြထဲက အေရးၾကီးတဲ့အရာတစ္ခုလို႔ ဆိုခ်င္ပါတယ္'' ဟု ရႇက္စိတ္ေဆာင္းပါးထဲ၌ ဆရာလူထုစိန္၀င္းကဆိုထားခဲ့သည္။     ထို႔ျပင္ ရႇက္စိတ္သည္ လူသားမ်ားကို ယဥ္ေက်းျပီး အဆင့္ျမင့္သတၲ၀ါမ်ားအျဖစ္ ေရာက္ရႇိေစရန္အတြက္ အဓိကအခန္းက႑မႇေနျပီး ေဆာင္ရြက္ေပးေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းႏႇင့္ ယဥ္ေက်းၿပီး အဆင့္ျမင့္သည့္လူသားေတြကသာ 'အရႇက္ႏႇင့္လူလုပ္တာ' ဆိုသည့္စကား၊ 'အရႇက္ကို အသက္နဲ႔လဲမယ္'ဆိုသည့္ စကားမ်ားကို ျဖစ္ေပၚလာေစခဲ့ေၾကာင္း ဆရာကထည့္သြင္းေျပာဆိုထားခဲ့သည္။     မ်က္ေမႇာက္ေခတ္ႏႇင့္ အရႇက္အေၾကာက္တရား     မဟုတ္သည္၊ မမႇန္သည္ကို ေျပာဆိုလုပ္ကိုင္ျခင္း၊ မိမိအက်ဳိးစီးပြားတစ္ခုတည္းသာ ၾကည့္ျပီး တရားသည္၊ မတရားသည္ကို မစဥ္းစားဘဲ မေကာင္းသည့္အျပဳအမူမ်ားကို သိလ်က္ႏႇင့္ပင္ လုပ္ကိုင္လာၾကျခင္းသည္ အရႇက္အေၾကာက္နည္းပါးလာျခင္းကို ေထာက္ျပလ်က္ရႇိေနေၾကာင္း သံုးသပ္သူမ်ားက ဆိုၾကပါသည္။     ''လူမ်ဳိးစုတစ္ခုခ်င္းစီမႇာ မတူညီတဲ့ယဥ္ေက်းမႈ ထံုးတမ္းဓေလ့ေတြ ရႇိၾကပါတယ္။ ျမန္မာ့ထံုးစံမႇာဆိုရင္ေတာ့ ဟီရိၾသတပၸတရားပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ေျပာၾက၊ ေရးၾက၊ ေတြ႕ၾကံဳေနရသလို၊ ကမၻာၾကီးမႇာအကန္႕အသတ္ အတားအဆီးေတြ ပါးလ်လာတဲ့အခါ ယဥ္ေက်းမႈခ်င္းတြန္းတိုက္သလို ယဥ္ေက်းမႈခ်င္းလည္း ဆုတ္ယုတ္လာၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လည္း မဟုတ္တာေတြကိုလုပ္ရမႇာ၊ မမႇန္တာေတြလုပ္ရမႇာကို ရႇက္တဲ့စိတ္ေတြ လံုး၀ေပ်ာက္ဆံုးသြားျပီလို႔ မဆိုႏိုင္ေပမယ့္ ပါးလ်လာတာေတာ့အမႇန္ပါပဲ''ဟု မ်က္ေမႇာက္ေခတ္၏ ေျပာင္းလဲလာမႈ အဆိုးအေကာင္းမ်ားကို ေဆာင္းပါးမ်ားေရးသားေလ့ရႇိသူ မေကသြယ္က ဆိုပါသည္။     ''မေကာင္းတာေတြကိုလုပ္ဖို႔ ရႇက္သင့္တယ္၊ ေၾကာက္သင့္ပါတယ္။ ဒီေန႔ေခတ္ႀကီးမႇာ အရႇက္အေၾကာက္တရားေတြနည္းပါးလာေနတယ္လို႔ထင္မိတယ္''ဟု ဘြဲ႕လြန္ေက်ာင္းသားတစ္ဦးျဖစ္သူ ကိုဘုန္းျမင့္ဦးကလည္း ဆိုပါသည္။     ''သူမ်ားအေပၚ မေကာင္းၾကံတာေတြ၊ မမႇန္တာေတြလုပ္တာေတြကို ရႇက္ရမယ့္အစား သူမ်ားသံုးလို႔ ကိုယ္မသံုးႏိုင္တာေတြမ်ဳိး ရႇက္လာၾကတာေတြ ရႇိပါတယ္။ဒါေပမယ့္ အရႇက္အေၾကာက္ တရားေတြက လံုး၀ေပ်ာက္ဆံုးသြားတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ တခ်ဳိ႕လူေတြမႇာေတာ့ မေကာင္းတာေတြကိုလုပ္ရမႇာ ရႇက္တယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ဓာတ္မ်ဳိးေတြကို ျမင္ေနရတုန္းပါပဲ''ဟု ၀က္ဘ္ဆိုက္ဒီဇိုင္းေရးဆြဲသူတစ္ဦးျဖစ္သည့္ မခိုင္ဦးလြင္က ေျပာဆိုပါသည္။     ''ဟီရိၾသတပၸတရားနဲ႕မေနတဲ့သူေတြမ်ားမ်ားလာတယ္လို႔ေတာ့ ထင္မိပါတယ္။ အရင္တုန္းကေတာ့ အဲဒီတရားနဲ႔ေနထိုင္တဲ့သူေတြ ရႇိခ်င္ရႇိေနမယ္။ ဘယ္ေလာက္မ်ားတယ္သာမေျပာႏိုင္တာ''ဟု လူငယ္တစ္ဦးကလည္း ေျပာဆိုပါသည္။     ''မ်က္ေမႇာက္ေခတ္မႇာ မဟုတ္တာေတြကို လုပ္ကိုင္ရမႇာ ရႇက္တတ္၊ ေၾကာက္တတ္တဲ့သူေတြ အမ်ားၾကီး ရႇိေနပါေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္သူတို႔ရဲ႕ထိန္းခ်ဳပ္တဲ့ အျပဳအမူေတြကမထင္ရႇားဘဲ အရႇက္အေၾကာက္မဲ့သူေတြရဲ႕ အျပဳအမူေတြက ထင္ရႇားျမင္သာေနတဲ့အတြက္ အမႇတ္တမဲ့ၾကည့္ရင္အရႇက္အေၾကာက္ ကင္းမဲ့ေနသလိုထင္ရပါတယ္''ဟု ဆရာေဖျမင့္က သံုးသပ္သည္။     အရႇက္အေၾကာက္တရားႏႇင့္ နည္းပညာ႐ိုက္ခတ္မႈ     မ်က္ေမႇာက္ေခတ္၏ အရႇက္အေၾကာက္တရားအေပၚ တန္ဖိုးထားမႈေလ်ာ့နည္းျခင္း အေၾကာင္းရင္းမ်ားထဲတြင္ နည္းပညာ႐ိုက္ခတ္မႈမ်ားကလည္း အေၾကာင္းတစ္ခ်က္ပါ၀င္ေနေၾကာင္း သိရပါသည္။ နည္းပညာ႐ိုက္ခတ္မႈမႇတစ္ဆင့္ ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အရႇက္အေၾကာက္တရားကင္းမဲ့လာမႈ၊ ထိုမႇတစ္ဆင့္စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အရႇက္အေၾကာက္တရားကင္းမဲ့လာမႈမ်ားဆီသို႔ ေရာက္ရႇိလာခဲ့ေၾကာင္း သံုးသပ္သူမ်ားက ဆိုၾကပါသည္။        လြန္ခဲ့ေသာ ဆယ္စုႏႇစ္ေက်ာ္က ေရးသားထားခဲ့ေသာ ဆရာလူထုစိန္၀င္း၏ ရႇက္စိတ္ေဆာင္းပါးတြင္လည္း အင္တာနက္မ်ား၊ ဆိုက္ဘာစေပ့မ်ားရႇိလာၾကသည့္အခ်ိန္တြင္ ရႇက္စိတ္ႏႇင့္ပတ္သက္ျပီး စိုးရိမ္ရသည့္ အေနအထားရႇိလာႏိုင္ေၾကာင္း သံုးသပ္ထားခဲ့သည္။     ထိုသံုးသပ္ခ်က္အတိုင္းပင္ ယေန႔အခ်ိန္ (အင္တာနက္ေခတ္)၏ နည္းပညာ႐ိုက္ခတ္မႈေၾကာင့္ အရႇက္အေၾကာက္တရား ကင္းလာၾကသူမ်ားထဲတြင္ လူငယ္အမ်ားစုပါ၀င္လာခဲ့ျခင္းကလည္း စဥ္းစားသင့္သည့္အခ်က္ တစ္ခ်က္ျဖစ္လာေၾကာင္းသိရသည္။  မဟုတ္သည္၊ မမႇန္သည္ကို ေျပာဆိုလုပ္ကိုင္ျခင္း၊ မိမိအက်ိဳးစီးပြားတစ္ခုတည္းသာၾကည့္ျပီး တရားသည္၊ မတရားသည္ကိုမစဥ္းစားဘဲ မေကာင္းသည့္ အျပဳအမူမ်ားကိုသိလ်က္ႏႇင့္ပင္ လုပ္ကိုင္လာၾကျခင္းသည္ အရႇက္အေၾကာက္နည္းပါးလာျခင္းကို ေထာက္ျပလ်က္ရႇိေန . . .     ''ေခတ္လူငယ္ေတြက ပြင့္လင္းလာၾကတယ္။ ယဥ္ေက်းမႈတန္ဖိုးေတြကို သိပ္အေလးမထားလာၾကေတာ့ဘူး။ ဘာသာေရးဘက္ဆိုရင္လည္း သိပ္အကြၽမ္းတ၀င္မရႇိၾကေတာ့တဲ့အခါမႇာ အရႇက္အေၾကာက္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ အားနည္းလာတယ္လို႔ သံုးသပ္ခ်င္ပါတယ္။ လူငယ္ေတြဟာ အြန္လိုင္းပတ္၀န္းက်င္မႇာ က်က္စားလာတဲ့အခါ ျပင္ပကမၻာမႇာလို ျမင္ရတာမဟုတ္တဲ့အတြက္ လြယ္လြယ္လိမ္လာၾကတယ္၊ လြယ္လြယ္နဲ႔မေကာင္းတာကို လုပ္ႏိုင္ၾကတယ္။ ဥပမာ ညစ္ညမ္း၀က္ဘ္ဆိုက္ေတြကို ကိုယ္တိုင္ဖန္တီးလာၾကတာမ်ဳိး..'' ဟု ကိုဘုန္းျမင့္ဦးက ဆိုပါသည္။     နည္းပညာကမၻာအတြင္း အမ်ားအလြယ္တကူ မျမင္ႏိုင္သည့္အတြက္ မေကာင္းမႈမ်ားကို စမ္းသပ္လုပ္ကိုင္ရာမႇာ ျပင္ပေနထိုင္မႈအထိပါ မေကာင္းမႈျပဳလုပ္ျခင္းမ်ား ကူးစက္လာခဲ့သည္ကလည္း လူငယ္မ်ားအတြက္ သတိထားစရာအခ်က္ တစ္ခုျဖစ္လာခဲ့သည္။     ''ေခတ္တစ္ခုနဲ႔တစ္ခုအၾကား အျမင္အေတြးအသိေတြ ေျပာင္းလဲကြာျခားေလ့ရႇိသလို၊ ယခုလက္ရႇိလူငယ္ေတြမႇာလည္း ပံုစံတစ္ခုနဲ႕တစ္ခုေျပာင္းလဲလာေနတယ္လို့ ထင္ပါတယ္။ အဲဒီလို ေဖးေဖးမမမေျပာခ်င္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ အရႇက္အေၾကာက္တရားေတြအေပၚ တန္ဖိုးထားမႈေလ်ာ့ရဲလာတယ္လို႔ ျမင္မိတယ္။ ျပန္ျပီး ဖာဖာေထးေထး ေျပာရရင္ေတာ့ ပိုၿပီးရဲတင္း လြတ္လပ္လာတယ္ေပါ့ေလ''ဟု မေကသြယ္က ဆိုပါသည္။     အရႇက္အေၾကာက္တရားႏႇင့္ အသိဉာဏ္ပညာ     ရႇက္ျခင္းႏႇင့္ပတ္သက္ျပီး အမ်ဳိးအစားခြဲျခားရာတြင္ အေျခခံအမ်ဳိးအစားေလးမ်ိဳးခြဲျခားႏိုင္ေၾကာင္း ရႇက္စိတ္ေဆာင္းပါး၌ ဆရာလူထုစိန္၀င္းကေျပာဆိုခဲ့သည္။ ထိုရႇက္စိတ္ေလး မ်ဳိးမႇာ (၁) မိမိ၏ပုဂၢလအတၲကို ထိပါးလာသည့္အခါ၌ ရႇက္ျခင္း၊ (၂) မိသားစုအစရႇိသည္မႇ ႏိုင္ငံအထိပါ၀င္ေသာ မိမိ၏အုပ္စုကိုထိခိုက္လာသည့္အတြက္ရႇက္ျခင္း (၃)မိမိ၏ယံုၾကည္ခ်က္ကို ထိပါးလာသည့္အတြက္ ရႇက္ျခင္း၊ (၄)မိမိထားရႇိေသာ သစၥာတရားကို သစၥာေဖာက္ရန္အတြက္ ရႇက္ျခင္းအစရႇိသည့္ အမ်ဳိးအစားမ်ားျဖင့္ ခြဲျခားထားခဲ့ပါသည္။     အရႇက္အေၾကာက္တရားကို ဘယ္လိုထိန္းေက်ာင္းမလဲ     လူ႔က်င့္၀တ္ႏႇင့္အညီ ေနထိုင္ျခင္းသည္ လူပီသေသာအမူအက်င့္ျဖစ္သည္။ ထို႔အတူ အရႇက္အေၾကာက္တရားႏႇင့္ ေနထိုင္ျခင္းသည္လည္း လူ႔က်င့္၀တ္ႏႇင့္အညီ ေနထိုင္ရာ၌ အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစသည္။ အရႇက္အေၾကာက္တရားမရႇိလွ်င္ေတာ့ လူ မဟုတ္ေတာ့ဟု ဆိုၾကပါသည္။     အရႇက္အေၾကာက္တရားျဖင့္ ေနထိုင္ရာတြင္ ကိုယ္က်င့္တရား အပါအ၀င္ပတ္၀န္းက်င္၊အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏႇင့္လည္း သက္ဆိုင္မႈရႇိေနေၾကာင္း ဆရာေဖျမင့္ကဆိုပါသည္။  ''လူမႇာ မႇားမႇန္သိစိတ္တို႔ အဲဒါနဲ႔တြဲျပီးျဖစ္လာတဲ့ မႇားတာ(မဟုတ္မမႇန္တာ)လုပ္ရမႇာ ရႇက္ေၾကာက္စိတ္တို႔ဆိုတာကေတာ့ လူ႔စိတ္အေဆာက္အအံု သို႔မဟုတ္ စိတ္ယႏၲရားရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းတစ္ရပ္ အေနနဲ႔ကေတာ့ ရႇိေနမႇာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ လူရဲ႕ေခါင္းထဲမႇာရႇိေနတဲ့ အမႇားအမႇန္ခြဲျခားေ၀ဖန္ရာမႇာ အသံုးျပဳတဲ့ ႏႈန္းစံတန္ဖိုးေတြကို တိုင္းတာတဲ့ေပတံေတြကေတာ့ သူေမြးဖြားၾကီးျပင္းခဲ့ရာ မိသားစုပတ္၀န္းက်င္၊ တိုင္းျပည္၊ လူမ်ိဳး၊ စာသင္ေက်ာင္း၊ ကိုးကြယ္တဲ့ဘာသာ၊ ရပ္ရြာလူမႈဓေလ့စ႐ိုက္ စတာ ေတြအျပင္ ရင္းႏႇီးကြၽမ္း၀င္မိတဲ့ မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္း၊ ဆက္စပ္ပတ္ သက္တဲ့လူ့အဖြဲ႕အစည္း၊ လူအုပ္စု၊ ထိေတြ႕မိတဲ့ လူမႈေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ အေတြးအေခၚ၊ေခတ္ကာလအေလ်ာက္ ထြန္းကားလာတဲ့ အယူအဆေတြ အေပၚမႇာလည္း မူတည္ေနတာျဖစ္ေလေတာ့ လူတစ္ဦးခ်င္းရဲ႕အေတြ႕အၾကံဳအရေရာ၊ သက္ဆိုင္ရာလူ႔အဖြဲ႕အစည္းထဲက လူမႈစနစ္အေျပာင္းအလဲေတြအရပါ ေျပာင္းလဲျဖစ္ေပၚေနႏိုင္တဲ့ သေဘာရႇိပါတယ္''ဟု ဆရာေဖျမင့္က ေျပာျပသည္။     ''ဒီေန႔ အင္တာနက္ေခတ္မႇာ ယဥ္ေက်းမႈေတြဟာ နယ္နိမိတ္အထူအပါးမရႇိၾကေတာ့ဘူး။ ကိုယ့္ယဥ္ေက်းမႈအေပၚ တန္ဖိုးထားမႈအားနည္းေနမယ္ဆိုရင္ ဟီရိၾသတပၸတရားဆိုတဲ့ အရႇက္အေၾကာက္ တရားႏႇစ္ပါးစလံုးေလ်ာ့နည္းလာမႇာပဲ။ ဒီေန႔ကမၻာမႇာေရာ ျမန္မာမႇာပါ အရႇက္အေၾကာက္တရားေတြ မရႇိၾကေတာ့ဘူး။ လူေတြဟာ ႐ိုင္းစိုင္းလာၾကတယ္။ အၾကမ္းဖက္လာၾကတယ္။ လက္နက္အားကိုးနဲ႕ အၾကမ္းဖက္လာၾကတယ္ ဆိုတာေတြကလည္း ဟီရိၾသတပၸတရားေတြ နည္းပါးလာၾကလို႔ပါ။ ဒီလိုေတြထပ္ခါ၊ ထပ္လဲ ျဖစ္လာတဲ့အခါမႇာ အရႇက္အေၾကာက္ တရားေတြအေၾကာင္းကို ကေလးေတြ၊ လူငယ္ေတြသိရႇိနားလည္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ၾကပါလို႔ပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္''ဟု ဆရာလူထုစိန္၀င္းက ေျပာျပခဲ့ပါသည္။        first-11.com
''ဟီရိၾသတပၸတရားဆိုတာ မဟုတ္တာ၊ မမႇန္တာကို လုပ္ရမႇာရႇက္ျခင္း၊ ေၾကာက္ျခင္းပါပဲ။ အဘိဓာန္မႇာေတာ့ မေကာင္းမႈမႇရႇက္ျခင္း၊ မေကာင္းမႈမႇ ေၾကာက္ျခင္းဆိုျပီး အဓိပၸာယ္ေပးေလ့ရႇိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီစကားလံုးရဲ႕အဓိပၸာယ္ကို မဖြင့္ဆိုတတ္သည့္တိုင္ မဟုတ္တာ၊ မမႇန္တာ(မေကာင္းမႈ) လုပ္ရ မႇာ ရႇက္စိတ္ ေၾကာက္စိတ္ရႇိရင္ ဟီရိၾသတပၸတရားနဲ႔ ညီညြတ္တာပါပဲ''ဟု စာေရးဆရာေဖျမင့္က ေျပာျပ ပါသည္။

ေနာက္ဆံုးတင္တဲ့ သတင္း(၁၀၀)ေခါင္းစဥ္ႏွိပ္၍ ဖတ္ရွဳပါ။