ေဘးကင္း,ရန္ကြာ,ေအာင္ျမင္,ခ်မ္းသာ,စီးပြား,ဥစၥာ,ၾကီးပြား,တိုးတက္,ေအာင္ျမင္ၾကေစသား။
Tuesday, August 21, 2012
အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ တြင္ စည္ပင္( သားသတ္လုိင္စင္ )ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္အေမး-နယ္စပ္ေရးရာ၀န္ႀကီးဌာနမွ ဒုတိယ၀န္ႀကီး တင္ျပေျဖ
အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ တြင္ စည္ပင္( သားသတ္လုိင္စင္ )ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္အေမး-နယ္စပ္ေရးရာ၀န္ႀကီးဌာနမွ ဒုတိယ၀န္ႀကီး တင္ျပေျဖ
-စည္ပင္ေမာင္ေမာင္
-၁၇.၈.၂၀၁၂
၁။
မေကြးတုိင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္(၁၂)မွ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ ဦးလွေဆြ၏ ေက်းရြာမ်ားတြင္ အလွဴ၊ မဂၤလာေဆာင္၊ အသုဘစသည့္ သာေရး၊ နာေရးကိစၥမ်ားအတြက္ ၀က္၊ အမဲေပၚ၍ ဧည့္ခံေကၽြးေမြးရာတြင္ သားသတ္လုိင္စင္ရသူအား ဒဏ္ေၾကးေပးေဆာင္ရျခင္းသည္ ဥပေဒ ႏွင့္ကိုက္ညီျခင္းရွိ၊ မရွိ၊ အလွဴမဂၤလာေဆာင္အတြက္ အျခားေစ်းသက္သာေသာ ရြာမွ ၀ယ္ယူခဲ့သည့္အသား မ်ားကို ေက်းရြာသားသတ္လုိင္စင္ရရွိသူက ဖမ္းဆီးပုိင္ခြင့္ရွိ၊ မရွိ၊ ေက်းရြာသားတစ္ဦးသည္ မိမိရြာရွိ လုိင္စင္ ရသူထံမွသာ အသားငါးမ်ား ၀ယ္ရမည္။
အျခားရြာလုိင္စင္ရရွိသူထံမွ ၀ယ္ယူခြင့္မရွိဆုိသည္မွာ ဥပေဒႏွင့္ ကုိက္ညီ ျခင္းရွိ၊ မရွိ ေမးခြန္း (၃)ရပ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ နယ္စပ္ေရးရာ၀န္ႀကီးဌာနမွ ရည္ၫႊန္းပါစာ(၁)ျဖင့္ ဒုတိယ၀န္ႀကီး လက္မွတ္ေရးထုိး၍ တင္ျပေျဖၾကားခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါသည္။
၂။
ယင္းသို႔ေျပာၾကားခဲ့ရာတြင္ ေမးခြန္း(၁)ပါ ေမးျမန္းခ်က္ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ၁၉၉၃ခုႏွစ္ စည္ပင္ သာယာေရး အဖြဲ႔မ်ား ဥပေဒ၊ အခန္း(၁၀)၊ ပုဒ္မ ၃၆ပါ ““ေကာ္မတီသည္ ကၽြဲ၊ ႏြား၊ ျမင္း၊ သိုး၊ ဆိတ္၊ ၀က္ တုိ႔ကုိ အမ်ားျပည္သူ စားသံုးရန္အလို႔ငွာ စည္ပင္သာယာေရး အဖြဲ႔ပိုင္ သားသတ္ရံုမ်ားတြင္ စည္းကမ္း မ်ားႏွင့္အညီ သတ္ျဖတ္ျခင္းႏွင့္ သတ္မွတ္ထားသည့္ ေနရာတြင္ စည္းကမ္းမ်ားႏွင့္ အညီ အသားေရာင္း ခ်ျခင္းကို ခြင့္ျပဳႏုိင္သည္။””ဟုေသာ ျပဌာန္းခ်က္အရ အမ်ားျပည္သူမ်ား စားသံုးရန္အတြက္ ကၽြဲ၊ ႏြား၊ ျမင္း၊ သိုး၊ ဆိတ္၊ ၀က္ အသားသတ္ျဖတ္ေရာင္းခ်ခြင့္ကုိ ထပ္ဆင့္ ထုတ္ျပန္ထားေသာ သက္ဆုိင္ရာ စည္းကမ္း (Bye-Laws) မ်ားႏွင့္အညီ စည္ပင္ သာယာေရးအဖြဲ႔မ်ားက လုိင္စင္ခ်ထားေပးၿပီး စည္းကမ္းမ်ားႏွင့္အညီ သတ္ျဖတ္ေရာင္းခ်ေရး၊ သန္႔ရွင္းလတ္ဆတ္ေသာ အသားမ်ားျဖစ္ေရးႀကီးၾကပ္ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိေၾကာင္း သားသတ္လုိင္စင္ရရွိသူအား အဖဲြ႔ကုိယ္စားဒဏ္ေငြတပ္ရုိက္ရန္ အခြင့္အာဏာအပ္ႏွင္းထားျခင္း မရွိ၍ ေမးျမန္းခ်က္ ပါ ကိစၥအတြက္ ၄င္းတုိ႔အား ဒဏ္ေၾကးေပးေဆာင္ရျခင္းသို႔မဟုတ္ ၄င္းတုိ႔က ဒဏ္ေငြတပ္ရုိက္ျခင္းသည္ ဥပေဒ ႏွင့္မညီၫြတ္ပါေၾကာင္းေျဖၾကားခဲ့ပါသည္။
၃။
ထုိ႔အျပင္ စည္ပင္သာယာေရးအဖြဲ႔မ်ား ဥပေဒပုဒ္မ ၃၇တြင္ ““ ၿမိဳ႕နယ္အေထြေထြ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဦးစီးဌာန၊ ၿမိဳ႕နယ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးသည္၊ မည္သည့္ ေဒသမဆုိ အမ်ားျပည္သူမ်ာ းစားသံုးရန္မွ အပ ဘာသာေရးႏွင့္ အျခားကိစၥရပ္မ်ားအတြက္ ကၽြဲ၊ ႏြားသတ္ျဖတ္ခြင့္ အမိန္႔ကို ျပည္ထဲေရး၀န္ႀကီးဌာန ၏ၫႊန္ၾကားခ်က္ႏွင့္အညီ ခြင့္ျပဳႏုိင္သည္”” ဟုျပဌာန္းခ်က္အရ ဘာသာေရးႏွင့္ အျခားကိစၥရပ္မ်ား အတြက္ ကၽြဲ၊ ႏြားသတ္ျဖတ္ခြင့္ကို ၿမိဳ႕နယ္အေထြေထြ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဦးစီးဌာန၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးက ထုတ္ျပန္ထားသည့္ ၫႊန္ၾကားခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ ခြင့္ျပဳေပးရန္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပေျဖၾကားခဲ့ပါသည္။
၄။
ေမးခြန္း (၂)ႏွင့္ (၃)ပါ အလွဴ၊ မဂၤလာေဆာင္အတြက္ လုိအပ္ေသာ အသားမ်ားကို ေစ်းသက္သာ သည့္ အျခားေက်းရြာလုိင္စင္ရရွိသူထံမွ ၀ယ္ယူမႈအေပၚေက်းရြာလုိင္စင္စီက ဖမ္းဆီးပိုင္ခြင့္ရွိ၊ မရွိႏွင့္ ေက်းရြာသား တစ္ဦးအေနျဖင့္ အသားမ်ားကို မိမိေက်းရြာလုိင္စင္ရရွိသူထံမွသာ ၀ယ္ယူရမည္၊ အျခားေက်းရြာလုိင္စင္ရရွိသူထံမွ ၀ယ္ယူခြင့္မရွိဆုိင္ျခင္းအတြက္ ဥပေဒႏွင့္ကိုက္ညီမႈရွိ၊ မရွိေမးျမန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ စည္ပင္သာယာေရး အဖြဲ႔မ်ားက အမ်ားျပည္သူမ်ား စားသံုးရန္အတြက္ ေျခေလးေခ်ာင္းတိရစၦာန္မ်ားသတ္ျဖတ္ခြင့္ႏွင့္ အသားေရာင္း ခ်ခြင့္လုိင္စင္မ်ား ခ်ထားေပးရာတြင္ သန္႔ရွင္းလတ္ဆတ္ေသာအသားမ်ားျဖစ္ေရးသတ္မွတ္ေစ်းႏႈန္းအတိုင္း ေရာင္းခ်ေရး၊ အေလးခ်ိန္ခြင္မွန္ကန္မႈ ရွိေစေရးသတ္မွတ္ ေစ်းႏႈန္းအတုိင္း ေရာင္းခ်ေရး၊ အေလးခ်ိန္ခြင္ မွန္ကန္မႈ ရွိေစေရးတို႔အျပင္ အသားဆုိင္ဖြင့္လွစ္ ေရာင္းခ်ရမည့္ ေစ်းသို႔မဟုတ္ေက်းရြာႏွင့္ အသားလွည့္လည္ ေရာင္းခ်ခြင့္ ရွိသည့္ ေက်းရြာမ်ား ပါ၀င္သည့္ လုိင္စင္နယ္နိမိတ္မ်ား ေဖာ္ျပ၍ ခြင့္ျပဳ ေပးျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းလင္း ေဖာ္ျပခဲ့ပါ သည္။
၅။
ယင္းသို႔သားသတ္ႏွင့္ အသားေရာင္းလုိင္စင္ရရွိသူအေပၚတြင္သာ ဥပေဒစည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္း မ်ားႏွင့္အညီႀကီးၾကပ္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္ၿပီး အသား၀ယ္ယ ူစားသံုးသူအေပၚ မည္သည့္ေစ်း၊ မည္သည့္ေက်းရြာ တြင္သာ၀ယ္ယူ ရမည္ဟု ကန္႔သတ္တားျမစ္ခ်က္၊ ဥပေဒျပဌာန္းခ်က္မာ်း မရွိ၍ ေက်းရြာမွ ျဖစ္ေစ၊ ၿမိဳ႕ေပၚမွ ျဖစ္ေစ၊ တရား၀င္ လိုင္စင္ရရွိထားသူထံမွ မိမိတို႔ ႏွစ္သက္သလုိ ၀ယ္ယူခြင့္ရွိပါေၾကာင္း၊ သုိ႔ျဖစ္၍ အလွဴ၊ မဂၤလာေဆာင္ အတြက္လုိအပ္သည့္ အသားမ်ားကို အျခားေက်းရြာ လုိင္စင္ရရွိသူထ့မွ ၀ယ္ယူျခင္းအတြက္ ေက်းရြာရွိ လုိင္စင္ရရွိသူက ဖမ္းဆီးပုိင္ခြင့္ မရွိေၾကာင္း၊ အသား၀ယ္ယူျခင္း အတြက္၀ယ္ယူသူအေပၚ ဥပေဒအရ ကန္႔သတ ္တားျမစ္ခ်က္ မရွိေၾကာင္း သို႔ရာတြင္ ေစ်းသက္သာ သည့္ေနရာမွ အသားမ်ား ၀ယ္ယူၿပီး အသားေရာင္းလုိင္စင္ မရွိဘဲ ျပန္လည္ေရာင္းခ်ပါက စည္ပင္သာယာေရး အဖဲြ႔မ်ား ဥပေဒအရ အေရးယူခံရ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျဖၾကား ခဲ့ပါသည္။
၆။
ယင္းသို႔ေျပာၾကားခ်က္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ၂၀၁၂ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၂ ရက္ေန႔ထုတ္ The Voice Weekly စာေစာင္တြင္ ဘာသာေရးတြင္ အသံုးျပဳမည့္ သား၊ ငါးမ်ားအတြက္ သားသတ္လုိင္စင္ရသူမ်ားအား ဒဏ္ေၾကးေပးေဆာင္ရန္မလုိ””ဟုေသာ ေခါင္းစည္းျဖင့္ သတင္းေဆာင္းပါတစ္ပုဒ္ပါရွိလာခဲ့ေၾကာင္းေတြ႔ရပါသည္။
၇။
၄င္းသတင္းေဆာင္းပါတြင္ ေမးခြန္းအတြက္ ေျပာၾကားခဲ့သည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအျပင္ ေျဖၾကားခ်က္ႏွင့္ကြဲလြဲသည့္သံုးႏႈန္းေဖာ္ျပခ်က္မ်ား၊ သာမန္ဖတ္ရႈသူအေနျဖင့္ အဓိပၸါယ္ေကာက္ယူမႈလြဲမွားၿပီး တစ္ဖက္သတ္ေတြးျမင္ယူဆႏုိင္ဖြယ္အေရးအသားမ်ားပါရွိသြားခဲ့သည္ကုိ ေအာက္ပါတုိင္း ေတြ႕ရပါသည္-
(က) ေခါင္းစဥ္စာသားတြင္ ““ သာေရးနာေရးတြင္ အသံုးျပဳမည့္သားငါးမ်ားအတြက္ သတ္သတ္လုိင္စင္ရသူမ်ားအား ဒဏ္ေၾကးေပးေဆာင္ရန္မလုိ”” ဟုေဖာ္ျပ လုိက္ျခင္းျဖင့္ဘာသာေရးႏွင့္အျခားကိစၥရပ္မ်ားတြင္ ကၽြဲ၊ ႏြားသတ္ျဖတ္ခြင့္အတြက္ သက္ဆုိင္ရာ ၿမိဳ႕နယ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး၏ ခြင့္ျပဳခ်က္လုိအပ္မႈ ““အသိ””က ေမွးမိွန္သြားၿပီး ဒဏ္ေၾကးေပးရန္မလုိအသည့္ ““အသိ””က ပုိမုိထင္ရွားေစည့္သေဘာေတြ႔ရပါသည္။
( ခ) ေမးခြန္းေျဖၾကားခဲ့ရာတြင္ ကၽြဲ၊ ႏြား၊ ျမင္း၊ သိုး၊ ဆိတ္၊ ၀က္စေသာ ေျခေလးေခ်ာင္းသတၱ၀ါ မ်ားအား သတ္ျဖတ္ျခင္း၊ အသားေရာင္းခ်ျခင္းတုိ႔အတြက္ သာ သက္္ဆုိင္ရာဥပေဒ ျပဌာန္းခ်က္မ်ားအရ ရွင္းလင္းေျဖၾကားခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ““သား၊ ငါး””ဟုသံုးႏႈန္းေျဖၾကားခဲ့ ျခင္းမရွိေသာ္လည္း ၄င္းသတင္းေဆာင္းပါးတြင္ ျမန္မာေ၀ါဟာရတြဲဖက္အသံုးႏႈန္းမႈ အေလ့အထအရ ““သား၊ ငါး””ဟုေရးသားသံုးႏႈန္းလုိက္ျခင္းေၾကာင့္ ““ငါး”” မ်ားပါအက်ံဳး၀င္သည့္ သေဘာအဓိပၸါယ္ေကာက္ယူႏုိင္ဖြယ္ေတြ႔ရပါသည္။
( ဂ) ထုိ႕ျပင္ သတင္းေဆာင္းပါစာကုိယ္တြင္ သာေရး၊ နာေရးအတြက္ လုိအပ္သည့္ အသား မ်ားကို ““ အျခားေစ်းသက္သာသည့္ ေနရာမွ မိမိႀကိဳက္ႏွစ္သက္သလုိ၀ယ္ယူ ခြင့္ရွိေၾကာင္း”” ၊ ““ျပည္သူမ်ားအေနျဖင့္ မိမိႀကိဳက္ႏွစ္သက္သလုိ ““ေရာင္း ၀ယ္””ႏုိင္ေၾကာင္း ”” ေဖာ္ျပခ်က္မ်ားသည္လည္း ေျဖၾကားခ်က္ႏွင့္ကြဲလြဲေၾကာင္း ေတြ႔ရပါသည္။ ေျပာၾကားခ်က္တြင္ ေစ်းသက္သာသည့္ အျခားေက်းရြာ ““လုိင္စင္ရရွိ သူထံမွ ”” ျဖစ္ေစ၊ ၿမိဳဳ႕ေပၚေစ်းမ်ားမွ ျဖစ္ေစ၊ မိမိႏွစ္သက္သလုိ၀ယ္ယူႏုိင္ေၾကာင္း သို႕ရာတြင္ ယင္းသို႔၀ယ္ယူၿပီးေနာက္ စည္ပင္သာယာေရးအဖြဲ႔မ်ား ဥပေဒပါ အဆုိပါ ပုဒ္မမ်ားအရ ေရးဆြဲသည့္ သားသတ္ႏွင့္အသားေရာင္းခ်ျခင္းဆုိင္ရာ စည္းကမ္းမ်ား (Bye-Laws) အရ ထုတ္ေပးသည့္ အသားလွည့္လည္ေရာင္းခ်ခြင့္လုိင္စင္မရွိဘဲ ျပန္လည္ေရာင္းခ်ပါက အေရးယူခံရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျဖၾကားျခင္းျဖစ္ေသာ္လည္း အထက္ပါအတုိင္းေဖာ္ျပခဲ့သျဖင့္ ခြင့္ျပဳခ်က္သုိ႔မဟုတ္လုိင္စင္မရွိဘဲ သတ္ျဖတ္သူထံမွ ၀ယ္ယူႏုိင္သည့္သေဘာ၊ အသားေရာင္းလုိင္စင္မရွိဘဲ ေရာင္းခ်သည့္ သေဘာ သက္ေရာက္သြားေစသည္ကို ေတ႔ြရပါသည္။
(ဃ) ၄င္းအျပင္ ““ဘာသာေရးႏွင့္အျခားကိစၥရပ္မ်ားအတြက္ကၽြဲ၊ ႏြား၊ သိုး၊ ဆိတ္၊ ၀က္စသည့္ ေျခေလးေခ်ာင္းတိရိစၦာန္မ်ားသတ္ျဖတ္ခြင့္ကို ၿမိဳ႕နယ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ ရယူၿပီး ျပဳလုပ္ႏုိင္ေၾကာင္း”” ေဖာ္ျပခ်က္ မွာလည္း ေျဖၾကားခ်က္ႏွင့္ အနည္းငယ္ကြဲလြဲေနေၾကာင္း ေတြ႔ရပါသည္။
ဘာသာေရးႏွင့္အျခား ကိစၥရပ္မ်ားအတြက္ စည္ပင္သာယာေရးအဖြဲ႔မ်ား ဥပေဒပုဒ္မ ၃၇အရ ““ ကၽြဲ၊ ႏြား””သတ္ျဖတ္ခြင့္အတြက္ ၿမိဳ႕နယ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ရယူရန္ ရွင္းလင္းေျဖၾကားခဲ့ျခင္းျဖစ္ေသာ္လည္း ဆိတ္၊ သိုး၊ ၀က္မ်ားကိုပါ ထည့္သြင္း ေဖာ္ျပျခင္းအတြက္ ေျဖၾကားသူအတြက္ေရာ၊ ျပည္သူမ်ားအတြက္ပါ အထင္အျမင္လြဲမွားမႈမ်ား၊ အသိအမွတ္လြဲမွားမႈမ်ား ျဖစ္ႏုိင္ ေၾကာင္းေတြ႔ရပါသည္။
၈။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ယင္းသတင္းေဆာင္းပါေဖာ္ျပခ်က္သည္ အခ်ိဳ႕အခ်က္အလက္မ်ားတြင္ ေျဖၾကား ခ်က္ႏွင့္ ကြဲလြဲမႈမ်ား ရွိေနခဲ့ၿပီး ဘာသာေရးႏွင့္ အျခားကိစၥရပ္မ်ားအတြက္ ကၽြဲ၊ ႏြားသတ္ျဖတ္ရာတြင္ ၿမိဳ႕နယ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးထံမွ ခြင့္ျပဳခ်က္ရယူရန္လိုအပ္သည့္ အခ်က္က ေမွးမွိန္ေနကာ ဒဏ္ေၾကးေကာက္ခံႏုိင္ျခင္းမရွိ သည့္ ကိစၥအေပၚတြင္သာ အေလးေပးေဖာ္ျပသည့္ သေဘာသက္ေရာက္သြားသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။
၉။
အဆုိပါသတင္းေဆာင္းပါေဖာ္ျပခ်က္မ်ားကို အေျခခံကိုးကားေဖာ္ျပၿပီး မြန္ျပည္နယ္ေခ်ာင္းဆံု ၿမိဳ႕ရွိ အစၥလာမ္ဘာသာေရးရာေကာင္စီ၊ ၿမိဳ႕နယ္ရံုးက ၄င္းၿမိဳ႕နယ္ရွိ ရပ္ကြက္ႏွင့္ေက်းရြာေဂါပကအဖြဲ႔ႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖဲြ႔မ်ားထံု သာေရး၊ နာေရးကိစၥရပ္မ်ားတြင္ အသံုးျပဳသည့္ သားေကာင္၏ သားေရႏွင့္ ဒဏ္ေၾကး ေငြမ်ား အပါအ၀င္၊ ေငြႏွင့္ပစၥည္းေတာင္းယူမႈမ်ား ႀကံဳေတြ႕ပါက သက္ဆုိင္ရာ အာဏာပုိင္မ်ားထံ တုိင္ၾကား ႏုိင္ေၾကာင္း ၃၀-၄-၂၀၁၂ရက္စြဲပါစာျဖင့္ ျဖန္႔ေ၀အသိေပးၿပီး ဌာနဆိုင္ရာမ်ားသို႔လည္း မိတၱဴေပးပို႔ခဲ့ေၾကာင္း ေတြ႕ရပါသည္။
၁၀။
ယင္းသို႔ အေၾကာင္းၾကားစာမ်ားျဖန္႔ေ၀ခဲ့မႈအေပၚ ၁၉၉၃ခုႏွစ္စည္ပင္သာယာေရးအဖြဲ႔မ်ား ဥပေဒ ပုဒ္မ ၄၀ ၊ ပုဒ္မခြဲ (က)ႏွင့္ ( ခ)တုိ႔အရ ပုဒ္မ ၃၆သို႔မဟုတ္ ၃၇အရ ခြင့္ျပဳခ်က္ရရွိသူသာလွ်င္ ကၽြဲ၊ ႏြားသတ္ျဖတ္ျခင္း၊ အသားေရာင္းခ်ျခင္း၊ အသားႏွင့္သားေရကို လက္၀ယ္ထားရွိျခင္းႏွင့္ ျမင္း၊ သိုး၊ ဆိတ္၊ ၀က္တုိ႔ကို သတ္ျဖတ္ျခင္း ျပဳႏုိင္ေၾကာင္း အသားေရာင္းခ်ျခင္းစည္းကမ္းမ်ား(Bye-Laws)၊ သားသတ္ရံု စညး္ကမ္းမ်ား(Bye-Laws) ႏွင့္ အခြင့္အေရးလုိင္စင္ စည္းကမ္းမ်ားအရ နယ္ေျမေက်ာ္၍ အသား သယ္ေဆာင္ျခင္း၊ ေရာင္းခ်ျခင္းမျပဳရန္ ထုတ္ျပန္ထားၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း စည္ပင္သာယာေရး အဖြဲ႔မ်ားဥပေဒႏွင့္ ယင္းဥပေဒအရ ထုတ္ျပန္ထားေသာ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းမ်ားႏွင့္အညီ ခြင့္ျပဳခ်က္သို႔မဟုတ္ လုပ္ငန္းလုိင္စင္မရွိဘဲ အသားမ်ားသတ္ျဖတ္ျခင္း၊ ေရာင္းခ်ျခင္း၊ နယ္ေျမေက်ာ္လြန္၍ အသားမ်ားသယ္ယူျခင္း၊ ေရာင္းခ်ျခင္းမျပဳႏုိင္ေၾကာင္း၊ ယင္းသုိ႔ ျပဳလုပ္ပါက ဥပေဒအရ ဖမ္းဆီးအေရးယူ တရားစြဲဆုိသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္းျ့ဖင့္ ေခ်ာင္းဆံုၿမိဳ႕နယ္စည္ပင္သာယာေရး အဖြဲ႔ အမႈေဆာင္အရာရွိက ေခ်ာင္းဆံုၿမိဳ႕အစၥလာမ္ဘာသာေရးရာေကာင္စီဥကၠဌထံ ၂၂-၅-၂၀၁၂ရက္စြဲပါစာျဖင့္ အသိေပးအေၾကာင္းၾကားခဲ့သည္ကိုိ ေတြ႕ရပါသည္။
၁၁။
ထုိ႔သို႔အေၾကာင္းၾကားခဲ့သျဖင့္ မြန္ျပည္နယ္ေခ်ာင္းဆံုၿမိဳ႕နယ္အစၥလာမ္သာသနာေရးရာ ေကာင္စီ ဥကၠဌ၊ သတင္းေဆာင္းပါပါ ေမးခြန္းေျဖၾကားမႈေဖာ္ျပခ်က္မ်ားႏွင့္ေခ်ာင္းဆံုၿမိဳ႕နယ္စည္ပင္သာယာေရးအဖဲြ႔၏ အေၾကာင္းၾကားခ်က္မ်ားမွာ တုိက္ဆုိင္မႈမရွိ၍ မည္သို႔ဆက္လက္လုိက္နာက်င့္သံုးေဆာင္ရြက္ရမည္ကို ထုတ္ျပန္ ေဆာင္ရြက္ေပးရန္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ျပည္သူတို႔၏ တုိင္ၾကားစာႏွင့္အသနားခံစာဆုိင္ရာ ေကာ္မတီသို႔ တင္ျပလာေၾကာင္းသိရပါသည္။
၁၂။
စားသံုးရန္အတြက္ျဖစ္ေစ၊ ဘာသာေရးႏွင့္အျခားကိစၥမ်ားအတြက္ျဖစ္ေစ၊ ကၽြဲ၊ ႏြား၊ ျမင္း၊ သိုး၊ ဆိတ္၊ ၀က္စသည့္ ေျခေလးေခ်ာင္းတိရိစၦာန္မ်ားကို ““သတ္ျဖတ္ျခင္း””အမႈကို ျပဳလုပ္ျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ စည္ပင္သာယာေရး အဖြဲ႔မ်ား ဥပေဒပုဒ္မ ၄၀တြင္ -
““ပုဒ္မ ၃၆သုိ႔မဟုတ္ ၃၇အရ ခြင့္ျပဳခ်က္ရရွိသူသာလွ်င္-
(က) ကၽြဲ၊ ႏြားကိုသတ္ျဖတ္ျခင္း၊ အသားေရာင္းခ်ျခင္း၊ အသားႏွင့္သားေရကိုလက္၀ယ္ ထားရွိျခင္းျပဳႏုိင္သည္၊
( ခ) ျမင္း၊ သိုး၊ ဆိတ္၊ ၀က္တုိ႔ကို သတ္ျဖတ္ျခင္း၊ အသားေရာင္းခ်ျခင္းျပဳႏုိင္သည္။ ဟူ၍ ေဖာ္ျပထားပါသည္။
၁၃။
ယင္းဥပေဒပုဒ္မပါ ျပဌာန္းခ်က္အရ ပုဒ္မ ၃၆ႏွင့္ ယင္းပုဒ္မအရျပဳသည့္ သားသတ္ႏွင့္အသား ေရာင္းခ်ျခင္းဆုိင္ရာ စည္းကမ္းမ်ား(Bye-Laws)အရ စည္ပင္သာယာေရးအဖဲြ႕မွ တရား၀င္သားသတ္ႏွင့္ အသားေရာင္း““လုိင္စင္ရရွိထားသူ””ႏွင့္၊ ပုဒ္မ ၃၇အရ သက္ဆုိင္ရာ ၿမိဳ႕နယ္အေထြေထြအုပ္ခ်ဳပ္ေရးဦးစီးဌာန၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး၏ ““ခြင့္ျပဳခ်က္ရရွိသူ””မွ အပ အျခားသူမ်ားအေနျဖင့္ ကၽြဲ၊ ႏြား၊ ျမင္း၊ သိုး၊ ဆိတ္၊ ၀က္စသည့္ ေျခေလးေခ်ာင္းသတၱ၀ါမ်ားကို ““သတ္ျဖတ္ျခင္း”” အမႈကို ““မျပဳႏုိင္ေၾကာင္း””ေတြ႕ရမည္ျဖစ္ပါသည္။
၁၄။
သို႔ျဖစ္၍ ေက်းရြာမ်ား၌ အလွဴ၊ မဂၤလာေဆာင္၊ အသုဘစသည့္ သာေရး၊ နာေရးကိစၥမ်ား အတြက္ အမဲေပၚျခင္း၊(ကၽြဲ၊ ႏြားသတ္ျဖတ္ျခင္း)ကိစၥမွာ ပုဒ္မ၃၇အရ သက္ဆုိင္ရာ ၿမိဳ႕နယ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးက ခြင့္ျပဳထားျခင္း၊ သို႔မဟုတ္ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ သတ္ျဖတ္ျခင္းမဟုတ္ပါက ဥပေဒကုိ ေဖာက္ဖ်က္ က်ဴးလြန္ရာ ေရာက္ၿပီး ယင္းသို႔ ဥပေဒႏွင့္အညီဘဲ ေဆာင္ရြက္သည့္ ကိစၥအေပၚ ပုဒ္မ ၃၆အရ သားသတ္လုိင္စင္ရရွိထားသူ ဒဏ္ေၾကး သို႔မဟုတ္လုိင္စင္ခံုေၾကးေကာက္ခံျခင္းမ်ားမွာလည္း ယင္းသုိ႔ေဆာင္ရြက္ရန္၄င္းအား လုပ္ပိုင္ခြင့္ သုိ႔မဟုတ္ တာ၀န္ေပးအပ္ထားျခင္းမရွိ၍ ျပစ္မႈက်ဴးလြန္သူကို အားေပးကူညီရာေရာက္သျဖင့္ ဥပေဒႏွင့္ညီၫြတ္ေၾကာင္း ေျဖၾကားခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
၁၅။
ျပန္လည္ရွင္းလင္းေပးရန္တင္ျပလာသည့္ ေခ်ာင္းဆံုၿမိဳ႕နယ္အစၥလာမ္သာသနာေရးရာေကာင္စီ အပါအ၀င္ သာေရး၊ နာေရးတြင္ အမဲေပၚ၍ ဧည့္ခံေကၽြးေမြးမႈျပဳလုပ္ေနၾကသူမ်ားအေနျဖင့္ သက္ဆုိင္ရာ သားသတ္ လုိင္စင္ရရွိသူႏွင့္ ၄င္းကလာေရာက္ေတာင္းခံသည့္ ဒဏ္ေၾကးႏွင့္သားေရစသည္မ်ားေပးအပ္ေရး ကိစၥအတြက္ မေျဖရွင္းမီ မိမိတုိ႔ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည့္ အမဲေပၚျခင္းကိစၥမ်ား (ကၽြဲ၊ ႏြား၊ သတ္ျဖတ္ခဲ့ျခင္း) သည္ ဥပေဒအရ ေဆာင္ရြက္ထားျခင္းဟုတ္၊ မဟုတ္သက္ဆုိင္ရာ ၿမိဳ႕နယ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးထံမွ ခြင့္ျပဳမိန္႔ရရွိထားၿပီး မျပီး၊ မိမိတို႔ကိုယ္တိုင္ဆန္းစစ္၍ ဥပေဒအရ ခုိင္လံုေသာ အေထာက္အထားမ်ား မိမိလက္၀ယ္တြင္ ဦးစြာရရွိထားရန္ လုိအပ္ပါသည္။
၁၆။
ယင္းသို႔ခုိင္လံုေသာ အေထာက္အထားမ်ားမရွိမႈအေပၚတစ္စံုတစ္ဦးက သတင္းပို႔တုိင္ၾကားလာပါက စည္ပင္သာယာေရးအဖဲြ႔မ်ား ဥပေဒပုဒ္မ ၈၀၁ အရ တရားစြဲဆုိအေရးယူခံရမည္ျဖစ္ပါသည္။ ခြင့္ျပဳခ်က္မရွိဘဲ ကၽြဲ၊ ႏြားမ်ားသတ္ျဖတ္ျခင္းအတြက္ ပုဒ္မ ၈၀ ပါျပဌာန္းခ်က္မ်ားမွာ ေအာက္ပါ အတုိင္းျဖစ္ပါသည္-
၈၀ (က) မည္သူမဆုိ ခြင့္ျပဳခ်က္မရွိဘဲ ကၽြဲ၊ ႏြားကို သတ္ျဖတ္ေၾကာင္း သို႔မဟုတ္ ကၽြဲ၊ ႏြား၏ အသားသုိ႔မဟုတ္ သားေရကို လက္၀ယ္ထားရွိေၾကာင္း ျပစ္မႈထင္ရွား စီရင္ျခင္းခံရလွ်င္ ထုိသူသည္ ေထာင္ဒဏ္တစ္ႏွစ္အထိ ခ်မွတ္ျခင္းခံရမည္။ ထုိ႔အျပင္ထုိသူအား ေငြဒဏ္လည္းခ်မွတ္ႏုိင္သည္။
( ခ) ဤပုဒ္မအရ တရားစြဲဆုိရာ၌ စြပ္စြဲခံရသူသည္ သက္ဆုိင္ရာ အာဏာပုိင္၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ကၽြဲ၊ ႏြားကိုသတ္ျဖတ္ေၾကာင္း သို႔မဟုတ္ လက္၀ယ္ေတြ႔ရွိေသာ ကၽြဲ၊ ႏြား၏အသားသည္ တရား၀င္ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ သတ္ျဖတ္ေသာ သို႔မဟုတ္ အျခားအေၾကာင္းတစ္ခုခုျဖင့္ ေသဆံုးေသာ ကၽြဲ၊ ႏြား၏ အသားျဖစ္ေၾကာင္း သက္ေသျပရန္တာ၀န္ရွိသည္။
၁၇။ သို႔ျဖစ္ပါ၍ မြန္ျပည္နယ္ေခ်ာင္းဆံုၿမိဳ႕နယ္စည္ပင္ သာယာေရးအဖြဲ႔မွ စည္ပင္သာယာေရးအဖဲြ႔မ်ား ဥပေဒပုဒ္မ ၄၀ ပါျပဌာန္းခ်က္မ်ားကို ေဖာ္ျပျခင္းမွာလည္း ေမးခြန္းပါအေၾကာင္းအရာမ်ားႏွင့္ဆက္စပ္ေနသျဖင့္ မွားယြင္းေဖာ္ျပျခင္းမ်ိဳးမဟုတ္ ပါေၾကာင္းႏွင့္ ၀န္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ ေရးသားေဖာ္ျပသူက အခ်ိဳ႕အခ်က္အလက္ မ်ားတြင္ ကြဲလြဲစြာေဖာ္ျပထားၿပီး တစ္ဖက္သတ္ေတြးထင္ မွတ္ယူေစႏုိင္သည့္ အေနအထား သက္ေရာက္သြား သျဖင့္ ယခုကဲ့သို႔ တင္ျပလာျခင္းျဖစ္ပါေၾကာင္း ႏွင့္အျခားသိရွိရန္လုိအပ္သည့္အခ်က္မ်ားကုိပါ ေဖာ္ျပ၍ လုိအပ္သလုိ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ပါရန္ ရွင္းလင္းတင္ျပအပ္ပါသည္။
-စည္ပင္ေမာင္ေမာင္ - -------------------------------------------------------------------------------
ျမန္မာ့ ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနႏွင့္ယွဥ္္တြဲ သုံးသပ္ေလ့လာႏိုင္ပါရန္ ေဖာ္ျပေပးလုိက္ျခင္း ျဖစ္ပါ သည္။
ဟစ္တုိင္သည္ အမွန္တရား လုိလားသူမ်ားႏွင့္ အမ်ားအက်ိဳး ေဆာင္ရြက္လုိသူမ်ားအားလုံး ပုိင္သည့္ ကုိယ္ထူကုိယ္ထ-စာမ်က္ႏွာ ျဖစ္ပါသည္။
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
ေနာက္ဆံုးတင္တဲ့ သတင္း(၁၀၀)ေခါင္းစဥ္ႏွိပ္၍ ဖတ္ရွဳပါ။
Powered By Blogger Widgets
စည္ပင္ဥပေဒအေျခခံအခ်က္ေတြကုိေရတင္ျပီးျပေစခ်င္ပါတယ္......
ReplyDeleteစည္ပင္ဥပေဒအေျခခံျပခ်က္မ်ားကုိ တစ္စုတစ္စည္တင္တင္ျပေပးလုိခ်င္ျဖစ္ပါသည္