၂၀၁၂ ခုႏွစ္အတြင္း ထိပ္တန္း အျဖစ္အပ်က္ႀကီး ၁၀ ခု (အမွတ္ ၈)
မဇၩိမသတင္းဌာန
|
အဂၤါေန႔၊ ဒီဇင္ဘာလ ၂၅ ရက္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ၂၀ နာရီ ၅၂ မိနစ္
(အမွတ္ ၈) ျမန္မာႏိုင္ငံအေပၚ ပိတ္ဆို႔အေရးယူမႈတို႔ ညွိဳးေလ်ာ္ ေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့ၿပီ
စီးပြါးေရးႏွင့္ အျခား ပိတ္ဆို႔အေရးယူမႈပံုစံတို႔ ဆိုသည္မွာ ေရွးေဟာင္း
ေခါမေခတ္ ပယ္ရီကယ္ (Pericles) ကပင္ ရွိခဲ့သည္။ မူဝါဒ
ေရးဆြဲသူတို႔ကလည္းေကာင္း၊ မၾကာခဏပင္ လူထုအျမင္ သေဘာထားမ်ားအရလည္းေကာင္း
ထိုပိတ္ဆုိ႔အေရးယူမႈ ဆိုသည္ကို အနည္းဆံုး ေခတ္ေဟာင္းတုန္းက
စစ္ပြဲအႀကိဳခင္းက်င္းခဲ့သည့္ ပဏာမ
ျပကြက္အျဖစ္ သံုးေသာ နည္းဗ်ဴဟာတခုအျဖစ္ မွတ္ယူၾကသည္။ ယေန႔ေခတ္တြင္ေတာ့ တကယ္ ထမတိုက္ရံုသာ က်န္သည့္ အျခားေရြးခ်ယ္စရာအျဖစ္ ရႈျမင္ၾကသည္။
နည္းဗ်ဴဟာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မဟာဗ်ဴဟာအရပဲျဖစ္ျဖစ္ ပိတ္ဆို႔အေရးယူမႈဆိုသည္မွာ တူတလက္ ဆိုသည္ထက္ Leatherman မွ ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်ေသာ ဒါး၊ ပလိုင္ယာ စသည့္ ကိရိယာစံု ပါေသာ ပစၥည္းေလးထက္ ဘာမွမပိုပါ။ ပိတ္ဆို႔အေရးယူမႈကို ဆန္႔က်င္ဘက္အ÷zFtYo?wားေစရန္၊ မိမိ၏သႏၷိ႒ာန္ကို ျပသရန္၊ (ပို၍ပင္ စစ္ေသြးၾကြေနေသာ လူထုအား တခုခုလုပ္ေနပါၿပီဟု ျပသရန္) ျပည္တြင္းႏိုင္ငံေရး အေၾကာင္းအခ်က္အရ ျပဳလုပ္ရျခင္း၊ ထိေရာက္
ဟန္႔တားမႈအျဖစ္၊ အမူအက်င့္ ေျပာင္းလဲေစရန္ အတင္းအၾကပ္ လိုက္နာေစျခင္း၊ ျပဳလုပ္ေစျခင္း စသည္တို႔တြင္ အသံုးျပဳသည္။
အေနာက္ႏိုင္ငံ အမ်ားအျပားက ျမန္မာစစ္အစိုးရႏွင့္ သူတို႔၏ စီးပြါးေရးအေဆာက္ အအံုအေပၚ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာပင္ ဒုတိယအေၾကာင္းအခ်က္ျဖင့္ ပိတ္ဆို႔အေရးယူမႈမ်ားကို ခ်မွတ္ထားခဲ့ၾကသည္။
ပိတ္ဆို႔ အေရးယူမႈမွန္သမွ် ဘယ္ေတာ့မွ အလုပ္မျဖစ္ဆိုသည္မွာ မွားယြင္းေသာ အယူအဆသာ ျဖစ္သည္။ အခ်ဳိ႕ေသာ အေၾကာင္းအခ်က္မ်ားေအာက္တြင္ အလုပ္ျဖစ္ခဲ့ အလုပ္ျဖစ္ေနသည္သာ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္
ျမန္မာႏိုင္ငံအေပၚ ထိုသို႔ ပိတ္ဆို႔အေရးယူမႈ ျပဳလုပ္သင့္သလားဆိုသည္မွာမူ ေနာက္ထပ္ေမးခြန္းတခုသာ
ျဖစ္သည္။ အျမင္အမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိသူမ်ားက မိမိတို႔၏ အခုိင္အမာအဆိုမ်ားကို ျပင္းျပင္းထန္ထန္ တင္ျပၾကမည္သာျဖစ္သည္။
ထိုသုိ႔ ေဆြးေႏြးျငင္းခံု တင္ျပသူအားလံုးသည္ အသန္႔ရွင္း အစင္ၾကယ္ဆံုးေသာ ေစ့ေဆာ္မႈျဖင့္ တင္ျပၾကျခင္း မဟုတ္သည္ကေတာ့ ေရွာင္လႊဲ၍မရႏိုင္ပါ။ `အျပဳသေဘာေဆာင္သည့္ ထိေတြ႔ဆက္ဆံမႈ´ ကို တင္ျပၾကသူမ်ားက
ေငြေၾကးကို ေမွ်ာ္ကိုးေျပာၾကသည္ ဆိုတာကေတာ့ အေတာ္ေလး ရွင္းပါသည္။ ျပင္းထန္သည့္ ပိတ္ဆို႔အေရးယူမႈမ်ား ထားရွိရန္ ေျပာဆိုသူမ်ားကမူ ထိုသို႔ျပဳလုပ္ျခင္းျဖင့္ အရာရာ ေရွ႕ဆက္တိုးႏိုင္လိမ့္မည္ဟု သူတို႔၏ တင္းမာခက္ထန္
သာ သေဘာထား ရပ္တည္ခ်က္တို႔ျဖင့္ ေျပာၾကားၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
ကံေကာင္းသည္မွာ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္တြင္ ပိတ္ဆို႔အေရးယူမႈ အားလံုးနီးပါးကို ရုပ္သိမ္း လိုက္ျခင္းေၾကာင့္
ေဆြးေႏြးျငင္းခံုတင္ျပမႈ အမ်ားအျပား အဆိုျပဳခ်က္မ်ားအျဖစ္သာ ဇာတ္သိမ္းသြားခဲ့ၾကသည္။ (လက္နက္၊ ခရုိနီတုိ႔ကို ဆက္လက္ ပိတ္ဆို႔ထားသည္။)
ပိတ္ဆို႔အေရးယူမႈ လိုလားသူမ်ားက ယခုကဲ့သုိ႔ ရုပ္သိမ္းလိုက္ျခင္းကို စစ္အစိုးရ ေျပာင္းလဲလာျခင္းအတြက္ ဆုခ်ျခင္းဟု မွတ္ယူၾကမည္ျဖစ္သလို ပိတ္ဆို႔အေရးယူမႈ ဆန္႔က်င္ကန္႔ကြက္သူမ်ားကလည္း ထိုသို႔ပိတ္ဆို႔
အေရးယူျခင္း အလုပ္မျဖစ္ အခ်ည္းႏွီးသာ ျဖစ္ျခင္းကို ေႏွာင္းမွ အသိအမွတ္ျပဳျခင္းျဖစ္သည္ဟု ျမင္ၾကမည္။
တခ်ိန္တည္းတြင္ တခ်ဳိ႕လည္း တရုတ္ႀကီး ဘာလုပ္မလဲ ေစာင့္ၾကည့္ေနၾကလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ ျမန္မာႏိုင္ငံသား အမ်ားစုအတြက္ေတာ့ ဤကိစၥမ်ားသည္သူတို႔အတြက္ အေရးမႀကီးးပါ။ ပိတ္ဆို႔ထားမႈမ်ား ရုပ္သိမ္းလိုက္ျခင္းျဖင့္ စီးပြါးေရး တိုးတက္မႈႏွင့္ ဖြ႔ံၿဖိဳးတုိးတက္မႈတို႔အတြက္ အလားအလာေကာင္းမ်ား ေပၚထြက္လာေစမည္ကိုသာ စိတ္ဝင္စားပါသည္။
ျပကြက္အျဖစ္ သံုးေသာ နည္းဗ်ဴဟာတခုအျဖစ္ မွတ္ယူၾကသည္။ ယေန႔ေခတ္တြင္ေတာ့ တကယ္ ထမတိုက္ရံုသာ က်န္သည့္ အျခားေရြးခ်ယ္စရာအျဖစ္ ရႈျမင္ၾကသည္။
နည္းဗ်ဴဟာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မဟာဗ်ဴဟာအရပဲျဖစ္ျဖစ္ ပိတ္ဆို႔အေရးယူမႈဆိုသည္မွာ တူတလက္ ဆိုသည္ထက္ Leatherman မွ ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်ေသာ ဒါး၊ ပလိုင္ယာ စသည့္ ကိရိယာစံု ပါေသာ ပစၥည္းေလးထက္ ဘာမွမပိုပါ။ ပိတ္ဆို႔အေရးယူမႈကို ဆန္႔က်င္ဘက္အ÷zFtYo?wားေစရန္၊ မိမိ၏သႏၷိ႒ာန္ကို ျပသရန္၊ (ပို၍ပင္ စစ္ေသြးၾကြေနေသာ လူထုအား တခုခုလုပ္ေနပါၿပီဟု ျပသရန္) ျပည္တြင္းႏိုင္ငံေရး အေၾကာင္းအခ်က္အရ ျပဳလုပ္ရျခင္း၊ ထိေရာက္
ဟန္႔တားမႈအျဖစ္၊ အမူအက်င့္ ေျပာင္းလဲေစရန္ အတင္းအၾကပ္ လိုက္နာေစျခင္း၊ ျပဳလုပ္ေစျခင္း စသည္တို႔တြင္ အသံုးျပဳသည္။
အေနာက္ႏိုင္ငံ အမ်ားအျပားက ျမန္မာစစ္အစိုးရႏွင့္ သူတို႔၏ စီးပြါးေရးအေဆာက္ အအံုအေပၚ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာပင္ ဒုတိယအေၾကာင္းအခ်က္ျဖင့္ ပိတ္ဆို႔အေရးယူမႈမ်ားကို ခ်မွတ္ထားခဲ့ၾကသည္။
ပိတ္ဆို႔ အေရးယူမႈမွန္သမွ် ဘယ္ေတာ့မွ အလုပ္မျဖစ္ဆိုသည္မွာ မွားယြင္းေသာ အယူအဆသာ ျဖစ္သည္။ အခ်ဳိ႕ေသာ အေၾကာင္းအခ်က္မ်ားေအာက္တြင္ အလုပ္ျဖစ္ခဲ့ အလုပ္ျဖစ္ေနသည္သာ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္
ျမန္မာႏိုင္ငံအေပၚ ထိုသို႔ ပိတ္ဆို႔အေရးယူမႈ ျပဳလုပ္သင့္သလားဆိုသည္မွာမူ ေနာက္ထပ္ေမးခြန္းတခုသာ
ျဖစ္သည္။ အျမင္အမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိသူမ်ားက မိမိတို႔၏ အခုိင္အမာအဆိုမ်ားကို ျပင္းျပင္းထန္ထန္ တင္ျပၾကမည္သာျဖစ္သည္။
ထိုသုိ႔ ေဆြးေႏြးျငင္းခံု တင္ျပသူအားလံုးသည္ အသန္႔ရွင္း အစင္ၾကယ္ဆံုးေသာ ေစ့ေဆာ္မႈျဖင့္ တင္ျပၾကျခင္း မဟုတ္သည္ကေတာ့ ေရွာင္လႊဲ၍မရႏိုင္ပါ။ `အျပဳသေဘာေဆာင္သည့္ ထိေတြ႔ဆက္ဆံမႈ´ ကို တင္ျပၾကသူမ်ားက
ေငြေၾကးကို ေမွ်ာ္ကိုးေျပာၾကသည္ ဆိုတာကေတာ့ အေတာ္ေလး ရွင္းပါသည္။ ျပင္းထန္သည့္ ပိတ္ဆို႔အေရးယူမႈမ်ား ထားရွိရန္ ေျပာဆိုသူမ်ားကမူ ထိုသို႔ျပဳလုပ္ျခင္းျဖင့္ အရာရာ ေရွ႕ဆက္တိုးႏိုင္လိမ့္မည္ဟု သူတို႔၏ တင္းမာခက္ထန္
သာ သေဘာထား ရပ္တည္ခ်က္တို႔ျဖင့္ ေျပာၾကားၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
ကံေကာင္းသည္မွာ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္တြင္ ပိတ္ဆို႔အေရးယူမႈ အားလံုးနီးပါးကို ရုပ္သိမ္း လိုက္ျခင္းေၾကာင့္
ေဆြးေႏြးျငင္းခံုတင္ျပမႈ အမ်ားအျပား အဆိုျပဳခ်က္မ်ားအျဖစ္သာ ဇာတ္သိမ္းသြားခဲ့ၾကသည္။ (လက္နက္၊ ခရုိနီတုိ႔ကို ဆက္လက္ ပိတ္ဆို႔ထားသည္။)
ပိတ္ဆို႔အေရးယူမႈ လိုလားသူမ်ားက ယခုကဲ့သုိ႔ ရုပ္သိမ္းလိုက္ျခင္းကို စစ္အစိုးရ ေျပာင္းလဲလာျခင္းအတြက္ ဆုခ်ျခင္းဟု မွတ္ယူၾကမည္ျဖစ္သလို ပိတ္ဆို႔အေရးယူမႈ ဆန္႔က်င္ကန္႔ကြက္သူမ်ားကလည္း ထိုသို႔ပိတ္ဆို႔
အေရးယူျခင္း အလုပ္မျဖစ္ အခ်ည္းႏွီးသာ ျဖစ္ျခင္းကို ေႏွာင္းမွ အသိအမွတ္ျပဳျခင္းျဖစ္သည္ဟု ျမင္ၾကမည္။
တခ်ိန္တည္းတြင္ တခ်ဳိ႕လည္း တရုတ္ႀကီး ဘာလုပ္မလဲ ေစာင့္ၾကည့္ေနၾကလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ ျမန္မာႏိုင္ငံသား အမ်ားစုအတြက္ေတာ့ ဤကိစၥမ်ားသည္သူတို႔အတြက္ အေရးမႀကီးးပါ။ ပိတ္ဆို႔ထားမႈမ်ား ရုပ္သိမ္းလိုက္ျခင္းျဖင့္ စီးပြါးေရး တိုးတက္မႈႏွင့္ ဖြ႔ံၿဖိဳးတုိးတက္မႈတို႔အတြက္ အလားအလာေကာင္းမ်ား ေပၚထြက္လာေစမည္ကိုသာ စိတ္ဝင္စားပါသည္။
No comments:
Post a Comment