Tuesday, August 28, 2012

တရားလႊတ္ေတာ္ေရွ႕ေန ဦးကိုနီႏွင့္ ေတြ႔ဆံုျခင္း


တရားလႊတ္ေတာ္ေရွ႕ေန ဦးကိုနီႏွင့္ ေတြ႔ဆံုျခင္း


The Voice Weekly , 27August 2012  —–
ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒ ခံု႐ံုး ၏ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္၊ အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္တို႔မွ ဖြဲ႕စည္းထားေသာ ေရးရာ ေကာ္မတီမ်ား၊ ေကာ္မရွင္မ်ားမွာ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ မဟုတ္ ဟူေသာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ အေပၚ လႊတ္ေတာ္က ဥပေဒႏွင့္ မညီညြတ္ သျဖင့္ ခံု႐ံုးအဖြဲ႕ကို စြပ္စြဲ ျပစ္တင္ရန္ ဆံုးျဖတ္ျခင္း၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အဖြဲ႕က ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒ ျပင္ဆင္သည့္ နည္းလမ္းကို ေရြးခ်ယ္ ေစလိုျခင္း၊ခံု႐ံုး အဖြဲ႕က ႏုတ္ထြက္မည္ မဟုတ္ေၾကာင္း ထုတ္ျပန္ ေၾကညာျခင္းတို႔ ျဖစ္ေနၿပီး ယင္းအေပၚ သေဘာထား အမ်ိဳးမ်ိဳး ျဖစ္ေပၚေနရာ ဝါရင့္ တရားလႊတ္ေတာ္ ေရွ႕ေန ဦးကိုနီႏွင့္ The Voice Weekly တို႔ ေတြ႕ဆံုကာ ေရွ႕ေန တစ္ဦး၏ ဥပေဒ ႐ႈေထာင့္မွ အျမင္ကို ေတြ႕ဆံု ေမးျမန္း ေဖာ္ျပ အပ္ပါသည္။
Voice : ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒခံု႐ံုးနဲ႔ လႊတ္ေတာ္အၾကား အခုျဖစ္ေနတဲ့ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ မရွိေၾကာင္း ခံု႐ံုး ဆံုးျဖတ္ခ်က္နဲ႔ ေနာက္ဆက္တြဲ ျပႆနာ ေတြကို ဘယ္လို ျမင္ပါသလဲ။
UKN : အခု ျဖစ္ေနတဲ့ ျပႆနာက အစက ျပန္ေကာက္ရရင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာနဲ႔ ဥပေဒျပဳေရး အာဏာျဖစ္တာ၊ ခံု႐ံုးနဲ႔ ျပႆနာ မဟုတ္ဘူး။ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္၊ အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္က ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္ေတြ ဟာ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ ျဖစ္သလား၊ မျဖစ္ဘူးလား။ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ ျဖစ္ခဲ့ရင္ ဘာ အက်ိဳး သက္ေရာက္မႈ ရွိလာမလဲ၊ မျဖစ္ခဲ့ရင္ ဘာျဖစ္မလဲ အဲဒါ အဓိကပဲ။ တခ်ိဳ႕က ေျပာတယ္။ ျပည္ေထာင္စု အဖြဲ႕ဝင္ ျဖစ္ခဲ့ရင္ တိုက္တစ္လံုး ရမယ္။ ကားသံုးစီး ရမယ္။ ဒါက အဓိက ေဆြးေႏြးရမယ့္ ျပႆနာမဟုတ္ဘူး။ ပိုက္ဆံရွိရင္ တိုက္ႏွစ္လံုးလည္း ေပးလို႔ရတယ္။ အဓိကမက်ဘူး။ အဓိကက ဘာတုန္း ဆိုရင္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ ရွိတဲ့ အဖြဲ႕ဆိုရင္ သူရဲ႕လုပ္ပိုင္ခြင့္က ျပည္ေထာင္စု အဆင့္နဲ႔ ေလ်ာ္ညီတဲ့ လုပ္ပိုင္ခြင့္ ျဖစ္မယ္။ျပည္ေထာင္စု အဆင့္မရွိ ဘူးဆိုရင္ သူ႔ရဲ႕လုပ္ပိုင္ခြင့္က နိမ့္သြားမယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ Check and Balance စနစ္အရ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရရဲ႕ ေဆာင္ရြက္ခ်က္ေတြကို ထိန္းညႇိ ေပးရမယ္႔ အဖြဲ႕ေတြ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ထက္ နိမ့္လို႔ မရပါဘူး။ အခုျဖစ္ေနတဲ့ ျပႆနာကို ဘယ္သူက စတာလဲ ဆိုေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတ ကိုယ္စား၊ အစိုးရ အဖြဲ႕ကိုယ္စား ျပည္ေထာင္စု ေရွ႕ေနခ်ဳပ္က တင္တာ။ ဒါေၾကာင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အဖြဲ႕ အစိုးရက ေလွ်ာက္ထားသူ၊ ေလွ်ာက္ထား ခံရသူက လႊတ္ေတာ္ ႏွစ္ရပ္ျဖစ္တဲ့ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္နဲ႔ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကေလွ်ာက္ထား ခံရသူ။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ၾကားနာတဲ့ ေနရာမွာ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရဘက္က ေရွ႕ေနခ်ဳပ္က ေျပာတယ္။ အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္အတြက္ ဒုတိယ ဥကၠ႒က ေျပာတယ္။ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ အတြက္ ဒုတိယ ဥကၠ႒ ဦးနႏၵေက်ာ္စြာ က ေျပာတယ္။ ျပႆနာ ျဖစ္တဲ့ ဘက္ႏွစ္ဖက္က အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမ႑ိဳင္နဲ႔ ဥပေဒျပဳေရး မ႑ိဳင္ ႏွစ္ခု စျဖစ္ၾကတာ။ အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္ ဒုတိယ ဥကၠ႒ရဲ႕ ေလွ်ာက္လဲခ်က္ ထဲမွာ လႊတ္ေတာ္က ဖြဲ႕စည္းတဲ့ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္ေတြဟာ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ အဖြဲ႕အစည္း ျဖစ္တယ္လို႔ အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒမွာ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျပတ္ျပတ္သားသား ေရးသားထားတယ္လို႔ ေလွ်ာက္လဲတယ္။ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဒုတိယဥကၠ႒ကလည္း လႊတ္ေတာ္က ဖြဲ႕စည္းတဲ့ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္ေတြဟာ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ပါပဲလို႔ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒကို ကိုးကားၿပီးေတာ့ ေလွ်ာက္လဲတယ္။

ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒေတြမွာ လႊတ္ေတာ္ ဖြဲ႕စည္းတ့ဲ ေကာ္မတီ၊ေကာ္မရွင္ ေတြဟာ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ပါပဲလို႔ ေလွ်ာက္လဲတယ္ အားကိုးအားထား ျပဳတဲ့ ဥပေဒ ႏွစ္ခု ရွိသြားၿပီ ျဖစ္တဲ့အျပင္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒ ကိုလည္း ကိုးကား ထားတယ္။ျပည္ေထာင္စု အစိုးရ ဘက္ကေတာ့ အေျခခံ ဥပေဒကို ကိုးကားၿပီး အျငင္းပြားတယ္။ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္၊ အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္နဲ႔ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒေတြမွာ အေတာ့္ကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ေရးထားတယ္။ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ အဖြဲ႕အစည္း ဆိုတာ ဘာလဲဆိုတာ အေတာ့္ကို ရွင္းလင္း ေရးထားတယ္။ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ အဖြဲ႕အစည္းဆိုတာ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒအရ ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့
-ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႕၊
-အမ်ိဳးသား ကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုၿခံဳေရး ေကာင္စီ၊
-နိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒ ခံု႐ံုး၊
-ျပည္ေထာင္စု ေရြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မရွင္၊
-ျပည္ေထာင္စု စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္၊
-ျပည္ေထာင္စ ရာထူးဝန္ အဖြဲ႕၊
-ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္၊
-ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္နဲ႔ အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္တို႔က ဖြဲ႕စည္းသည့္
ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္ အဖြဲ႕တို႔ကိုလည္း ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ အဖြဲ႕အစည္း
ဟု ဆိုလိုသည္လို႔ ေဖာ္ျပထားတယ္။

ဒီကေန႔ တည္ဆဲျဖစ္ေနတဲ့ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္၊ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္၊ အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒေတြမွာ အဲဒီဥပေဒ သံုးခုစလံုးမွာ လႊတ္ေတာ္ အသီးသီးက ဖြဲ႕စည္းတဲ့ ေကာ္မတီေတြ၊ေကာ္မရွင္ ေတြဟာ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္အဖြဲ႕ ျဖစ္တယ္လို႔ ဥပေဒ ျပ႒ာန္းထားတယ္။ အဲဒါ ျငင္းလို႔ မရဘူး။ ဒီဥပေဒ သံုးခုမွာ ျပည္ေထာင္စုရွိတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းေတြလို႔ သတ္သတ္မွတ္မွတ္ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္သလိုမ်ိဳး ၂၀ဝ၈ အေျခခံ ဥပေဒမွာ ရွိသလား။ ရွိခဲ့ရင္ အေျခခံ ဥပေဒမွာ ပါတဲ့ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုခ်က္နဲ႔ လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒ သံုးခုလံုးမွာပါတဲ့ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုခ်က္ကို ယွဥ္ၾကည့္ရမယ္။ မတူဘူး ဆိုရင္ ဖြဲ႕စည္းပံုကို ယူရမယ္။ တူေနရင္ ေျပာစရာမရွိဘူး။၂၀ဝ၈ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒ စာအုပ္ ထဲမွာ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ အဖြဲ႕အစည္း ဆိုသည္မွာ ဘယ္ကဲ့သို႔ေသာ အဖြဲ႕အစည္းကို ဆိုလိုသည္လို႔ ဥပေဒ ျပ႒ာန္းထားတာ မရွိပါဘူး။ ခံု႐ံုးရဲ႕ သံုးသပ္ခ်က္ ထဲမွာလည္း လႊတ္ေတာ္ အသီးသီး၏ ဥပေဒမ်ားတြင္ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ အဖြဲ႕အစည္းလို႔ အနက္ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆို ထားေသာ္လည္း ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒတြင္ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ စကားရပ္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အနက္ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုထားျခင္း မရွိလို႔ ေရးထားတယ္။
ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒမွာ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ဆိုတဲ့ စကားရပ္ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုထားတာ မပါဘူး။ လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒေတြမွာ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ အဖြဲ႕အစည္းကို ဘာေတြလဲ ဆိုတာ ပါတယ္။မပါတာနဲ႔ ပါတာဟာ ဆန္႔က်င္တယ္လို႔ ေျပာလို႔မရဘူး။ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒမွာ တစ္မ်ိဳး လႊတ္ေတာ္ဥပေဒ မွာတစ္မ်ိဳး ကြဲျပားေနရင္ မတူဘူး ဆန္႔က်င္ေနတယ္ လို႔ေျပာလို႔ ရတယ္။ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒက ၂၀ဝ၈ မွာ ျပ႒ာန္းထားတာ။ လႊတ္ေတာ္အသီး သီးရဲ႕ ဥပေဒေတြက ၂၀၁၀ မွာ ျပ႒ာန္း ထားတာ။ ၂၀ဝ၈ အေျခခံ ဥပေဒ ၿပီးမွ ျပ႒ာန္းထားတာ။ ၂၀ဝ၈ အေျခခံ ဥပေဒနဲ႔ ဟိုေရွးက ျပ႒ာန္းထားတဲ့ ဥပေဒနဲ႔ ဆန္႔က်င္ေနရင္ ပ်က္တယ္။ မဆန္႔က်င္ သေရြ႕ ဆက္ၿပီး သံုးရမယ္။ဒါ အေျခခံ ဥပေဒ ပုဒ္မ ၄၄၆လို႔ ဥပမာ ၁၉၆၂ ပံုႏွိပ္သူမ်ား ဥပေဒ ဆိုရင္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒပုဒ္ ၃၅၄ အရ ဆန္႔က်င္ေနတယ္။လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒေတြဟာ ၂၀ဝ၈ ေနာက္မွာျပတာ။ အေရးႀကီးဆံုးက လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒေတြ ျပ႒ာန္းတဲ့ နိဒါန္းမွာ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒ ၄၄၃ မွာ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေရးတြင္ လိုအပ္သည့္ လုပ္ငန္းမ်ားကို ႏိုင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္း သာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ေကာင္စီက ေဆာင္ရြက္ေပးရန္ ျပ႒ာန္းထားသည့္ အေလ်ာက္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ဥပေဒျပဳေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ တရားစီရင္ေရးလုပ္ငန္း မ်ားကို ေခ်ာေမြ႕စြာ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ ဒီဥပေဒကို ျပ႒ာန္းသည္။ဤဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ အာဏာတည္သည့္ေန႔မတိုင္မီ ႏိုင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္းသာယာ ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးေကာင္စီက ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအေကာင္အထည္ေဖာ္ေရးအတြက္ ႀကိဳတင္ေဆာင္ရြက္ ရသည့္လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားသည္ ဤဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒႏွင့္အညီေဆာင္ရြက္သည္ဟု မွတ္ယူရမည္။ အေျခခံ ဥပေဒ အသက္ဝင္ တာက ၂၀၁၁ ဇန္နဝါရီ ၃၁ က်မွ အသက္ဝင္တာ။ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒ အာဏာတည္ေသာေန႔မတိုင္မီ ဥပေဒျပဳေရး၊အုပ္ခ်ဳပ္ေရး တရားစီရင္ေရးလုပ္ငန္းစဥ္ေခ်ာေမြ႕စြာ ေဆာင္ရြက္ဖို႔ အသြင္ကူးေျပာင္းေရး ကာလအတြက္ ရည္ရြယ္ၿပီးျပ႒ာန္းခဲ့တဲ့ဥပေဒေတြဟာ ဒီအေျခခံဥပေဒအရ ေဆာင္ရြက္တာတဲ့ ၂၀၁၀ မွာထုတ္ျပန္ခဲ့တဲ့ လႊတ္ေတာ္ဥပေဒေတြ ဟာ Part of Constitution တဲ့။
အခိုင္အမာအကိုးအကားဥပေဒေတြမရွိဘဲ အေျခခံဥပေဒခုံ႐ံုးက စြဲယူ ဆံုးျဖတ္ခဲ့တာ။ အေျခခံဥပေဒမွာ ဘယ္အဖြဲ႕အစည္းက ျပည္ေထာင္စု အဆင့္အဖြဲ႕အစည္းလို႔ မေရးဘူး။ဒါကို ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ မျဖစ္ေအာင္ ျဖစ္သင့္ျဖစ္ထိုက္တဲ့ နည္းလမ္းရွာလိုက္တဲ့အခါမွာ အေျခခံဥပေဒအရ သမၼတႀကီးကဖြဲ႕တဲ့ အဖြဲ႕အစည္းေတြ၊အေျခခံဥပေဒေတြအရ ဖြဲ႕ရမယ္လို႔ သတ္မွတ္တဲ့ အဖြဲ႕အစည္းေတြ အဲဒီအဖြဲ႕အစည္းေတြ အားလံုးသည္ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ အဖြဲ႕စည္းမ်ားျဖစ္တယ္။ ထိုနည္းတူစြာ ဒီ Constitution ရဲ႕ တစ္စိတ္ တစ္ေဒသအျဖစ္ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးကာလမွာ ဥပေဒျပဳေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ တရားစီရင္ေရးလုပ္ငန္းေတြ Run ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္တဲ့ ျပ႒ာန္းထားတဲ့ လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒမွာ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အဖြဲ႕အစည္း သတ္မွတ္ထားတဲ့ လႊတ္ေတာ္ေကာ္မတီေတြလည္း ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႔ျဖစ္တယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ရင္ဒီလိုျပႆနာမေပၚဘူး။ အေျခခံဥပေဒ အသက္ဝင္ေအာင္နဲ႔ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးကာလ ေအာင္ျမင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့တဲ့ လႊတ္ေတာ္ဥပေဒေတြကို Honor လုပ္တဲ့သေဘာ ျဖစ္ေနတယ္။
လႊတ္ေတာ္ေရးရာေကာ္မတီ၊ေကာ္မရွင္ေတြဟာ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ နဲ႔မညီဘူး။ မွားတယ္လို႔ ေျပာလို႔ရေအာင္ အေျခခံ ဥပေဒမွာ ရွာလို႔ကိုမရဘူး။ အေျခခံဥပေဒရဲ႕ ဘယ္ျပ႒ာန္းခ်က္နဲ႔ မညီတာလဲ။ လႊတ္ေတာ္ဆိုတာ ျပည္သူက ေရြးခ်ယ္ထားတာ။ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုအျပစ္တင္ရင္ ျပည္သူကို အျပစ္တင္တာပဲ။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာပိုင္းျဖစ္တဲ့သမၼတႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕နဲ႔ ဥပေဒျပဳ လႊတ္ေတာ္တို႔ အၾကား ျဖစ္တဲ့ ျပႆနာ ျဖစ္ေသာ္လည္း ခံု႐ံုးက ဆံုးျဖတ္ခဲ့တဲ့အတြက္ခံု႐ံုးနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ျဖစ္တဲ့ ျပႆနာ၊ကြ်န္ေတာ့္သေဘာ ထားကေတာ့ ဒီအထိကို ေရာက္ဖို႔မသင့္ဘူး။ ေနာက္ဆက္တြဲ ဘာေတြျဖစ္လာႏိုင္လဲဆိုတာ စဥ္းစားဖို႔လိုတယ္။အေျခခံဥပေဒခံု႐ံုးဆိုတာ တစ္႐ံုးတည္း နဲ႔ ေနာက္ဆံုး႐ံုး။စည္းေႏွာင္အားႀကီးတဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်မယ္ဆိုရင္ ႐ႈေထာင္႔ ေပါင္းစံုက စဥ္းစားဖို႔လိုပါတယ္။ဥပေဒေတြ ဆင္ျခင္တံုတရားေတြကို ေရွ႕မွာ ထားမွျဖစ္မွာပါ။ ျဖစ္ႏိုင္သမွ်ေနာက္ဆက္တြဲ ျပႆနာမေပၚေအာင္ ဆံုးျဖတ္ရမွာ။ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရ သမၼတဖြဲ႕စည္းတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းေတြ အားလံုး ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ျဖစ္သလို လႊတ္ေတာ္ေရးရာ ေကာ္မတီ ေကာ္မရွင္ေတြကိုလည္း ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ရွိတဲ့အဖြဲ႕အစည္းျဖစ္တယ္ လို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့လို႔ ရွိရင္ တိုင္းျပည္ပ်က္မွာလား။ အေျခခံဥပေဒခံု႐ံုးက စြဲယူ ဆံုးျဖတ္လို႔ ျပႆနာတက္တာ။ တကယ္လို႔မ်ား ဒီဆံုးျဖတ္ခ်က္အတည္ ျဖစ္တဲ့အတြက္ နာခံလိုက္ရင္ Check and Balance စနစ္ပ်က္သြားမယ္။
Voice : အခ်ိဳ႕လည္း သံုးသပ္ၾကတာက ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္ေတြကို ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ ေပးလိုက္ရင္ ေကာ္မတီ၊ေကာ္မရွင္ေတြက ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီးေတြကို အခ်ိန္ျပည့္ေခၚယူ ေမးျမန္းတာမ်ိဳး လုပ္ေနရင္ သူတို႔ ပင္မတာဝန္ေတြ မထိခိုက္ ေစဘူးလားလို႔ေျပာတာ ေတြ႕ရတယ္။
UKN : အဲဒီလိုလႊတ္ေတာ္ကဖြဲ႕စည္းတဲ့ေရးရာေကာ္မတီေတြက ဝန္ႀကီးေတြကို အၿမဲတမ္း ေခၚထားရင္ ဝန္ႀကီးရဲ႕အလုပ္တာဝန္လစ္ဟင္းမွာစိုးလို႔ဆိုတာက ကြ်န္ေတာ့္သေဘာ ေျပာရရင္ ဒါကစကားကပၿ္ပီး ေျပာတာ၊ ေရးရာ ေကာ္မတီေတြက ကိစၥရွိရင္ေခၚထားမယ္။ ကိစၥမရွိရင္ ေခၚမွာကိုမဟုတ္ဘူး။ အဲဒါ ျပႆနာမဟုတ္ဘူး။ ဒီရာထူးမွာ တာဝန္ထမ္းေဆာင္တဲ့ လူေတြ၊ လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ Check and Balance လုပ္တာကို လက္ခံရမွာပါ။ ငါတို႔က မလာႏိုင္ဘူးလို႔ ေျပာလို႔မရဘူး။ အေျခခံဥပေဒကို လက္ခံရင္ Check and Balance ကို လက္ခံရမွာ၊ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ ဖြဲ႕လိုက္ရင္ ခံစားခြင့္ ေပးရေတာ့မယ္။ ေငြအမ်ားႀကီး ကုန္ေတာ့မယ္လို႔ ေျပာလို႔မရဘူး။ တိုင္းျပည္ အတြက္ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ သူကို ထမင္းမေကြ်း ဘူးလား။သူ ႔အိမ္နဲ႔ ႐ံုးနဲ႔သြားဖို႔ ေမာ္ေတာ္ကား မေပးႏိုင္ဘူးလား။ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့သူ အတြက္ Support လုပ္ရမွာပါ။ ပိုက္ဆံကုန္မွာ စိုးလို႔ အဆင့္ ေလွ်ာ့ခ်တယ္ ဆိုရင္ ဝန္ႀကီးဌာနေတြ အမ်ားႀကီး ေလွ်ာ့ခ်လိုက္ပါ။ ဒုတိယ သမၼတ တစ္ေယာက္ပဲ ထား။ ဝန္ႀကီးဌာန သံုးဆယ္ေက်ာ္ မထားနဲ႔ ၁၀ ခုနဲ႔လုပ္။ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုမွာ ရွစ္ခုပဲ ရွိပါတယ္။ လိုအပ္ရင္ ထားပါ။ ဒီအတြက္ ပိုက္ဆံ ကုန္ပါေစ။
တိုင္းျပည္အက်ိဳး အတြက္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ အာဏာ ေပးရမွာ။ ဒါမွ Check and Balance လုပ္လို႔ ရမွာပါ။

Voice : အေျခခံ ဥပေဒ ျပဳျပင္တာ ပိုသင့္ေတာ္တယ္လို႔ သမၼတႀကီးရဲ႕ ေထာက္ျပမႈ ကိုေရာ ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲ။
UKN : အေျခခံ ဥပေဒ ျပင္ဖို႔က ပိုၿပီး ၾကာႏိုင္တယ္။ ပိုၿပီး ႀကီးက်ယ္တယ္။ ခံု႐ံုး ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်ဖို႔က ထင္သာျမင္သာ အျငင္းမပြား ႏိုင္တဲ့ နည္းႏွစ္နည္း ရွိတယ္။ ခံု႐ံုးက သူတို႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ မွားပါတယ္လို႔ ေၾကညာၿပီး ႏုတ္ထြက္ ေပးရတာ။ ဒုတိယနည္း စြပ္စြဲ ျပစ္တင္ၿပီး ထုတ္လိုက္တာ။ ဒါလည္း ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ပ်က္ျပယ္တယ္။ ေနာက္တစ္နည္းက ခံု႐ံုးက မိမိ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို မိမိဘာသာ ျပန္ျပင္တာ။ ဒီမွာလည္း ျပႆနာ ရွိတယ္။ ခံု႐ံုးရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ျပန္ျပင္လို႔ ရသလား ဆိုတဲ့ ေမးခြန္း ရွိလာႏိုင္တယ္။ Review လုပ္ သံုးသပ္ၿပီး ျပန္ျပင္တာ ရွိတာ။ Constitution ျပန္ျပင္ရေအာင္ လႊတ္ေတာ္ ေရးရာ ေကာ္မတီေတြဟာ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ ဟုတ္တယ္၊ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ ပါမွမပါတာ။ ဘာျပင္ရမွာလဲ။ မရွိဘူးလို႔ ေရးထားရင္ ရွိပါတယ္လို႔ ျပင္ရမွာ။

လႊတ္ေတာ္ေရးရာ ေကာ္မတီ ေတြဟာ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ မဟုတ္ဘူးလို႔ အေျခခံ ဥပေဒမွာ မေရးထားဘူး။ ဘာမွကို မပါဘူး။ မရွိတာကို ဘယ္လိုျပင္ မွာလဲ။ ဘာကိုျပင္မွာလဲ။လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒေတြမွာ ပါတဲ့ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ အဖြဲ႕အစည္းေတြ ဘယ္အဖြဲ႕ေတြ ျဖစ္ပါတယ္လို႔ အေျခခံ ဥပေဒ ျဖည့္စြက္ခ်က္ အေနနဲ႔ ျပ႒ာန္း လိုက္ဖို႔ ဆိုတာ ၂၀ဝ၈ ဖြဲ႕စည္းပံု အသက္ဝင္ဖို႔ ၂၀၁၀ လႊတ္ေတာ္ ေရြးေကာက္ပြဲ ဥပေဒေတြ ျပ႒ာန္း ေပးထား တာပါ။ တစ္ခ်ိန္တည္း မွာ ဒီ ဥပေဒေတြဟာ Part of Constitution ။ အေျခခံဥပေဒေတြရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းလို႔ အသံုးျပဳႏိုင္တယ္။ အေျခခံ ဥပေဒမွာ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး မေဖာ္ျပထားဘူး။ လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒ သံုးခုမွာ ျပ႒ာန္းထားတာ မပါတာနဲ႔ ဆန္႔က်င္တယ္လို႔ ေျပာလို႔မရဘူး။
Voice : စြပ္စဲြျပစ္တင္ၿပီး ျဖဳတ္ပစ္တာမ်ိဳး ဓေလ့တစ္ခု ျဖစ္သြားခဲ့ရင္ Check and Balance ေပ်ာက္ မသြား နိုင္ဘူးလား။ ေနာက္ပိုင္း လႊတ္ေတာ္နဲဲ႔႔ ပတ္သက္ရင္ မဆံုးျဖတ္ရဲသလို ျဖစ္မသြားႏိုင္ဘူးလား။
UKN : Check and Balance သေဘာတရားက အေျခခံ ဥပေဒ ခံု႐ံုးက အဓိက မဟုတ္ဘူး။ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒမွာ ခံု႐ံုး ဖြဲ႕ထားတာ။ ထိပ္တန္း ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံျဖစ္တဲ့ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုမွာ ခံု႐ံုး မရွိဘူး။ ဒီအာဏာကို တရား လႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ကို ေပးထားတာ။ မမွားေအာင္ လုပ္ဖို႔က သူ႔တာဝန္ပဲ။ အေကာင္းဆံုး လုပ္ရမွာ။ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒ ခံု႐ံုးဟာ ဘက္လိုက္ၿပီး ဆံုးျဖတ္တယ္လို႔ ကြ်န္ေတာ္ မယံုဘူး။သူတို႔ေကာင္းမယ္ ထင္လို႔ လုပ္တာ ဆုိေပမယ့္ ျပႆနာ တက္ေနၿပီ။ ျပည္သူကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ ျပည္သူေတြ တိုက္႐ိုက္ ေရြးခ်ယ္ထားတဲ့ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြက လက္မခံတာ။ ဒီအဖြဲ႕ေတြ မႀကိဳက္ဘူးဆိုရင္ ျပည္သူေတြ မႀကိဳက္တာ။ဒါမျဖစ္သင့္တဲ့ ကိစၥပါ။ကြ်န္ေတာ္တို႔ တိုင္းျပည္မွာက သမၼတကို ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြက ေရြးခ်ယ္ ခန္႔အပ္တာ။ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတ က ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ကို တာဝန္ခံ ရတယ္။ဒုတိယ သမၼတ ေတြဟာ နိုင္ငံေတာ္ သမၼတ ကေန တစ္ဆင့္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ကို တာဝန္ ခံရတာပါ။ တိုင္းျပည္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အတြက္ သမၼတကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေဆာင္ရြက္ခြင့္ ေပးထား ေပမယ့္ သူရဲ႕ေဆာင္ရြက္ခ်က္ အားလံုး လႊတ္ေတာ္ က တာဝန္ခံ ရပါတယ္။ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒမွာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး က႑ကို ဥပေဒျပဳေရး က႑က ထိန္းေက်ာင္းခြင့္ ေပးထားတယ္။အေမရိကန္နဲ႔ မတူဘူး။ အေမရိကန္ စံႏႈန္းနဲ႔ တိုင္းလို႔မရဘူး။ အေမရိကန္မွာ သမၼတက အမည္စာရင္း သြင္းတဲ့ လူေတြကို ဘာအေၾကာင္းျပခ်က္မွ မေပးဘဲနဲ႔ ပယ္ခ် လို႔ရတယ္။ဒီမွာက ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒမွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ သတ္မွတ္ အရည္အခ်င္းနဲ႔ မျပည့္စံုေၾကာင္း ခိုင္လံုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ မရွိဘဲနဲ႔ ျငင္းပယ္လို႔ မရဘူး။ ႏိုင္ငံေတာ္ အာဏာဟာ မူလပိုင္ရွင္ ျဖစ္တဲ့ ျပည္သူေတြ ေရြးခ်ယ္ တင္ေျမႇာက္ ထားတဲ့ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ကို အပ္ႏွင္း ထားၿပီး ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာကို သမၼတ ကို ခြဲေဝေပး ထားတာ။ တိုင္းျပည္ရဲ႕အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာ သံုးရပ္စလံုးကို ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က ျပန္ၿပီး ခြဲေဝေပးတာ။ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က သမၼတကို ေရြးခ်ယ္ေပးၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းကို လုပ္။သမၼတႀကီး အမည္စာရင္း သြင္းတဲ့ တရားသူႀကီးခ်ဳပ္ကို သေဘာတူၿပီး တရား စီရင္ေရး ခြဲေဝေပးတာ။ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က အားလံုးကို ခြဲေဝေပးတာ။ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတဟာ ျပည္သူလူထုက တိုက္႐ိုက္ ေရြးခ်ယ္ တင္ေျမႇာက္ထားတဲ့ Elected မဟုတ္ဘူး ။ Selected ျပည္သူက ေရြးခ်ယ္ တင္ေျမႇာက္ထားတဲ့ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြက ေရြးတာ။ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတ တစ္ေယာက္တည္း က အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ယႏၱရား တစ္ခုတည္းကို ဦးေဆာင္တာ သူႀကိဳက္တဲ့သူေတြ ခန္႔ၿပီး လုပ္လို႔ ရတယ္။ လႊတ္ေတာ္ဆိုတာ တစ္ေယာက္တည္း မဟုတ္ဘူး။ တစ္တိုင္းျပည္လံုး လူ ၇၀ဝ ေလာက္ စုေပါင္းတာ။ လူ ၇၀ဝေလာက္ အျပန္အလွန္ ေဆြးေႏြးၿပီးခ်တဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္နဲ႔ သမၼတ တစ္ေယာက္တည္း ခ်တာ ကြာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လႊတ္ေတာ္က Check and Balance ေပ်ာက္သြားလို႔ မရဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္။

Written by 

No comments:

Post a Comment

ေနာက္ဆံုးတင္တဲ့ သတင္း(၁၀၀)ေခါင္းစဥ္ႏွိပ္၍ ဖတ္ရွဳပါ။