တရားသူႀကီးမ်ားကို အေရးယူရန္ အခြင့္အလမ္းနည္းဟု အစီရင္ခံစာဆို
ေကာ္မတီ၏ ေတြ႔ရွိခ်က္ အစီရင္ခံစာကုိ ေကာ္မတီ ဥကၠ႒ျဖစ္သူ သူရဦးေအာင္ကိုက ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၌ ၾသဂုတ္ ၁၀ ရက္ေန႔က ဖတ္ၾကား တင္သြင္းရာတြင္ တရားသူႀကီးမ်ားကို “အေျခခံဥပေဒမွာ တိက်စြာေဖာ္ျပထားတဲ့ အခ်က္အခ်ိဳ႕မွအပ အျခားမည့္သည့္
အေၾကာင္းႏွင့္မွ် အေရးယူ ေဆာင္ရြက္လို႔ မရႏိုင္ေၾကာင္း ေလ့လာစိစစ္
ေတြ႔ရွိရပါတယ္” ပါရွိေၾကာင္း လႊတ္ေတာ္ ၀ဘ္ဆိုက္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
တရားသူႀကီးမ်ားသည္ တရား႐ံုး မေထမဲ့ျမင္ျပဳမႈျဖင့္ တရားရင္ဆိုင္ေနရသူ
မ်ားကို တရားစြဲဆိုႏိုင္ျခင္း၊ တရားသူႀကီးမ်ားကို ဥပေဒမွ ကင္းလြတ္ခြင့္မ်ား
ေပးထားျခင္း၊ မွားယြင္း ျပစ္ဒဏ္ခ်မွတ္မႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍
တရားသူႀကီးမ်ားကို တန္ျပန္ တရား မစြဲဆိုႏုိင္ျခင္း စသည့္
ေယဘုုယ်ဆန္ေသာ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားသည္ တရားသူႀကီးမ်ားကို အဓိက ကာကြယ္ေပးထားသည့္ အခ်က္မ်ားျဖစ္သည္ဟု ဥပေဒပညာရွင္ႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ အမတ္မ်ားက မဇၩိမကိုု ေျပာသည္။
ရန္ကုန္တိုင္း လႊတ္ေတာ္အမတ္တဦးျဖစ္သူ ေဒါက္တာေဒၚညိဳညိဳသင္း က လက္ရွိ တရားစီရင္ေရးစနစ္တြင္ တရားသူႀကီးမ်ား၏ လုပ္ပိုင္ခြင့္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ “ဘုရင္တဆူလို ျဖစ္ေနတယ္” ဟု ေဝဖန္ေျပာၾကားလိုက္သည္။
တရားသူႀကီးမ်ား၏ တရားစီရင္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ တရားစီရင္ေရးႏွင့္ ဥပေဒေရးရာ ေကာ္မတီသို႔ ျပည္သူမ်ားက တုိင္ၾကားလာသည္မ်ားအနက္မွ ခိုင္မာမႈရွိေသာ အမႈမ်ားကုိ ျပန္လည္စိစစ္အေရးယူရန္ သက္ဆိုင္ရာ တရားလႊတ္ေတာ္မ်ားထံ အေၾကာင္းၾကားခဲ့ ေသာ္လည္း အမ်ားစုသည္ တာဝန္ေက်႐ံုသာ ျပန္လည္ စိစစ္ၾကသည္ကို
ေလ့လာ ေတြ႔ရွိရေၾကာင္း သူရဦးေအာင္ကိုက လႊတ္ေတာ္တြင္ အစီရင္ခံခဲ့သည္။
ေကာ္မတီ စတင္ဖြဲ႔စည္းၿပီးခ်ိန္မွ ေျခာက္လေက်ာ္ ကာလအတြင္း တရားစီရင္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ တိုင္ၾကားမႈ
ေပါင္း ၁,၆၀၀ ေက်ာ္ ရွိသည့္အနက္ ၄၃၂ ခုသည္ အခ်က္အလက္၊ အေထာက္အထား ခုိင္မာေၾကာင္းလည္း အစီရင္ခံစာတြင္ ပါရွိသည္။
သူရဦးေအာင္ကုိက ဥပေဒႏွင့္ မညီၫြတ္ေသာ အဂတိလုိက္စားသည့္ စီရင္ခ်က္မ်ား ခ်မွတ္သည့္ တရားသူႀကီးမ်ား
ကုိ အေရးယူႏုိင္မည့္ ဥပေဒကုိ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္သုိ႔ တင္ျပ ျပ႒ာန္းႏုိင္ရန္ စီစဥ္လ်က္ရွိေၾကာင္းႏွင့္ ေအာက္ေျခ
တရားစီရင္ေရး အခ်ဳိ႕အေနျဖင့္ စနစ္ေဟာင္းကုိ ဆက္လက္ဖက္တြယ္ေနဆဲ ျဖစ္သည္ကုိ ေတြ႔ရွိရေၾကာင္း ၂၀၁၁ ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာ ၂၉ ရက္က စာနယ္ဇင္းမ်ားသို႔ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ယိမ္းယုိင္တိမ္းေစာင္းေနသည့္ တရားစီရင္ေရး မ႑ိဳင္ကို လႊတ္ေတာ္သက္တမ္း တခု၊ ႏွစ္ခုအတြင္း ျပန္လည္
ေျဖာင့္မတ္ ၾကံ့ခိုင္လာေစရန္အတြက္ တရားေရးတြင္ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ ျပည့္စုံသည့္ ျပင္ပ ဥပေဒပညာရွင္မ်ား
ကိုပါ ထည့္သြင္း ဖြဲ႔စည္းသင့္ေၾကာင္း၊ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္သာမက တိုင္းႏွင့္ ျပည္နယ္ တရားလႊတ္ေတာ္ တို႔ရွိ တရားသူႀကီးမ်ားကို ျပည္သူက ေရြးခ်ယ္တင္ေျမွာက္သူမ်ားျဖင့္ ျပင္ဆင္ ဖြဲ႔စည္းေပးသင့္ေၾကာင္း ေကာ္မတီက လႊတ္ေတာ္ကုိ အၾကံျပဳခဲ့သည္။
ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ တရားသူႀကီးခ်ဳပ္ႏွင့္ တရားသူႀကီးမ်ားကို ရာထူးမွ ရပ္စဲေပးရန္ သမၼတႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု
အဆင့္ရွိ လႊတ္ေတာ္အမတ္မ်ားကသာ စြပ္စြဲျပစ္တင္ခြင့္ရွိၿပီး လႊတ္ေတာ္အမတ္မ်ားက စြပ္စြဲျပစ္တင္ပါက လႊတ္ေတာ္တရပ္ရပ္၏ ေလးပံုတပံုေသာ အမတ္မ်ားက လက္မွတ္ေရးထုိးရမည္ ျဖစ္ၿပီး သံုးပံုႏွစ္ပံုက ေထာက္ခံမွ
သာ စြပ္စြဲခြင့္ရွိေၾကာင္း ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒတြင္ ျပ႒ာန္းထားသည္။
ထို႔အတူ တုိင္းႏွင့္ျပည္နယ္ အဆင့္ရွိ တရားသူႀကီးခ်ဳပ္ႏွင့္ တရားသူႀကီးမ်ား ရာထူးမွ ရပ္စဲေပးရန္ကိုလည္း သမၼတ၊ တိုင္း (သို႔) ျပည္နယ္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ႏွင့္ အမတ္မ်ားကသာ စြပ္စြဲျပစ္တင္ခြင့္ရွိၿပီး၊ လႊတ္ေတာ္အမတ္မ်ားက စြပ္စြဲျပစ္တင္ပါက သက္ဆုိင္ရာ လႊတ္ေတာ္၏ အမတ္ အနည္းဆံုး ေလးပံုတပံုက လက္မွတ္ေရးထုိးရမည္ဟုလည္း အေျခခံဥပေဒတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
No comments:
Post a Comment