Monday, September 10, 2012

'ဒီလိုေလးေတြးၾကည့္ရေအာင္'


'ဒီလိုေလးေတြးၾကည့္ရေအာင္'  
Written by မင္းလြင္(အနကလ)   
Sunday, 09 September 2012 11:12
၁၉၉၂ ခုႏႇစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁၃ ရက္က The Nation သတင္းစာတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ ဓာတ္ပံု (၀ဲမႇယာ - ကိုေက်ာ္ႏိုင္ဦး၊ မနန္းေအာင္ေထြးၾကည္၊ ကိုႏိုင္၀င္းေအာင္၊ ကိုညီညီ၊ ကိုတိုးၾကည္)
ယခုတေလာ အင္တာနက္မႇာေရာ၊ ျပည္တြင္းထုတ္ ဂ်ာနယ္ေတြမႇာေရာ ABSDF(ေျမာက္ပိုင္း)မႇာ ျဖစ္ပြားသြားခဲ့တဲ့ကိစၥႏႇင့္ပတ္သက္ၿပီး ေတာ္ေတာ္ေလး ထည့္သြင္းေဖာ္ျပလာၾကတာ ေတြ႔ရႇိ ဖတ္႐ႈရပါတယ္။
ဒီလိုပါလာတဲ့ ေဆာင္းပါး၊ အင္တာဗ်ဴးေတြမႇာ သမိုင္းတစ္ခုရဲ႕ ျဖစ္ရပ္ (event) ကို မႇတ္တမ္းတင္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနတဲ့သူေရာ၊ ဒီျဖစ္ရပ္ကေန သင္ခန္းစာယူဖို႔၊ ခြင့္လႊတ္သင္ပုန္းေခ်ဖို႔၊ အာဏာရႇင္စနစ္ဆိုးေအာက္က လြတ္ေျမာက္ဖို႔ ႀကိဳးစားရင္း ေရ တိမ္နစ္ခဲ့ရသူေတြရဲ႕ မိသားစု၀င္ေတြရဲ႕ ခံစားမႈစသျဖင့္ အေၾကာင္းအရာ ႐ႈေထာင့္မ်ဳိးစုံက ေဖာ္ျပေနတာေတြကို ဖတ္ရပါတယ္။
တစ္ခုပဲ ဒီလိုေလးေတြးေစခ်င္ ပါတယ္။ အကယ္၍မ်ား အသတ္ခံ ရသူေတြဟာ ျပန္လည္ရႇင္သန္လာ ၿပီး အခုလို ေျပာေရးဆိုခြင့္ရႇိမယ္ဆိုရင္ သူတို့ေတြ ဘာေျပာမလဲဆိုတာပါပဲ။
စာေရးသူကေတာ့ သူတို႔ေျပာမယ့္စကားႏႇစ္ခြန္းအျပင္ ပိုမရႇိေလာက္ဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္။
ပထမတစ္ခြန္းက သူတို႔ေတြဟာ မတရားႏႇိပ္စက္မႈေၾကာင့္ ၀န္မခံလိုတဲ့ မဟုတ္တဲ့စြပ္စြဲမႈေတြကို ၀န္ခံခဲ့ရပါတယ္လို႔ ေျပာမႇာ အေသခ်ာဆုံးပါပဲ။
ဒုတိယတစ္ခြန္းကေတာ့ တရားမွ်တမႈမရႇိ၊ လူ႔အခြင့္အေရးခ်ဳိးေဖာက္ၿပီး အာဏာရႇင္စနစ္ကိုမႀကိဳက္လို႔ ေတာ္လႇန္ေရးလုပ္မယ္ဆိုသူေတြက ဘာျဖစ္လို႔ အာဏာရႇင္ဆန္ဆန္ တရားမွ်တသေယာင္ေယာင္ လီဆယ္ၿပီး လူ႔အခြင့္အေရးကို ခ်ဳိးေဖာက္ တာပါလဲဆိုတဲ့ ေမးခြန္းပုံစံေျပာလိုမယ္ဆိုတာ တစ္ထစ္ခ် ယုံၾကည္ပါတယ္။
ျဖစ္ရပ္တိုင္းဟာ အေၾကာင္းတရားဆိုတာ ရႇိစျမဲပါ။ ျဖစ္ရပ္တစ္ခုကို စုံစမ္းေလ့လာတယ္ဆိုတာလည္း အေၾကာင္းတရားကို ရႇာေဖြျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ အေၾကာင္းတရားမႇန္မႇ ျဖစ္ရပ္မႇန္ပါတယ္။ အေၾကာင္းတရားမႇားရင္ ျဖစ္ရပ္မႇားတယ္လို႔ ေကာက္ ခ်က္ခ်တတ္ၾကပါတယ္။ ဒါကေတာ့ အျငင္းပြားစရာမရႇိဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္။  ဒါေပမယ့္လဲ အေၾကာင္းတရားတစ္ခုဟာ မႇန္သလား (သို႔မဟုတ္) မႇားသလားဆိုတာကို ဘယ္လိုပုံစံနဲ႔ ဘယ္ေပတံနဲ႔ တိုင္းတာၾကည့္ၿပီး မည္သည့္ ဘက္ကေန ဆုံးျဖတ္ပါသလဲ။ ဒါက အေရးႀကီးပါတယ္။ သူ႔ဘက္၊ ကိုယ့္ဘက္ ယူဆခ်က္ေတြမတူရင္ အဓိပၸာယ္ေဖာ္ျခင္းလည္း မတူႏိုင္ၾကလို႔ပါပဲ။
ဒါေၾကာင့္ စာေရးသူကဘက္ ႏႇစ္ဖက္ရဲ႕အျပင္က တတိယဘက္ကေန ေကာက္ခ်က္ခ်ေျပာလိုျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေတြ႔ရႇိခ်က္က ရႇင္းရႇင္းေလးပါ။
န၀တ အာဏာသိမ္းၿပီးေနာက္ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏႇင့္တိုင္းျပည္ကို အုပ္ခ်ဳပ္ပါတယ္။ စစ္အာဏာရႇင္ စတင္အသက္မ၀င္ခင္တုန္းက အကယ္၍မ်ား ဆႏၵျပသူေတြအားလုံး ဖမ္းဆီးသတ္ျဖတ္မယ္ဆိုရင္ ျမန္မာျပည္ ေျမပုံအတိုင္း အနားစပ္ေတြ ေထာင္နံရံလို ေဘာင္ခတ္ပစ္ရမႇာပဲတဲ့။ အဲဒီတုန္းက ထင္ျမင္ေျပာဆိုခ်က္ေတြေပါ့။
တကယ္တမ္း စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးျဖစ္လာေတာ့ တစ္စစီ ၿဖိဳခြဲတာပါပဲ။ လူ႔အခြင့္အေရးေတြ ဆုံး႐ႈံး၊ မတရားမႈႏႇင့္ အႏိုင္က်င့္မႈေတြကိုသုံး၊ ကာယကံရႇင္တင္မက မိသားစုေတြကိုပါ ၿခိမ္းေျခာက္၊ အာဏာရႇင္စနစ္ကို အပီအျပင္ အသုံးျပဳလာလို႔ မခံရပ္ႏိုင္တဲ့ အဆုံး ေတာထဲ၀င္၊ လက္နက္ကိုင္ တိုက္မယ္။ မိမိတို႔ရဲ႕ဘ၀ေတြကို မည္သို႔ ျဖစ္မည္မႇန္းမသိႏိုင္၊ ခန္႔မႇန္းလို႔မရတဲ့ လက္ရႇိအေျခအေနကေန စြန္႔လႊတ္ခဲ့ၾကသူေတြ ဒုႏႇင့္ေဒးပါ။ ဒီယုံၾကည္ခ်က္ ခံယူခ်က္ေတြႏႇင့္ လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔အစည္းေတြ ဖြဲ႔စည္းၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံလုံးဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသားမ်ား ဒီမိုကရက္တစ္တပ္ဦး (ABSDF) ရယ္လို႔ ေပၚလာပါတယ္။
ဒီေနရာမႇာ တစ္ခုေျပာခ်င္တာက အထက္ပါယုံၾကည္ခ်က္ႏႇင့္ စြန္႔လႊတ္ခဲ့သူေတြဟာ ဒီ ABSDF ရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ပိုင္းကသူေတြတင္မက ေအာက္ေျခရဲေဘာ္ေတြလည္း ပါ၀င္တယ္ဆိုတာကို သိေစခ်င္ပါတယ္။ ရဲေဘာ္ေတြမပါ၀င္ဘဲနဲ႔ ABSDF ကို ဖြဲ႔စည္းလို႔ မရပါဘူး။ မရႏိုင္ပါဘူး။ (EC အေယာက္ ၂၀ နဲ႔ ဖြဲ႔လည္း အမည္ခံအဖြဲ႔ပဲ ျဖစ္မႇာပါ။)
အထက္ပါေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ ယုံၾကည္ခ်က္ရႇိတဲ့သူေတြဟာ တစ္ေနရာတည္းမႇာ တစ္ခုတည္းေသာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ေဆာင္ရြက္လုပ္ကိုင္ခဲ့တာကိုေတာ့ ျငင္းပယ္လို႔ ရမယ္မထင္ပါဘူး။
ဒီလိုဆိုရင္ တစ္ဖြဲ႔တည္း၀င္၊ တစ္ေရတည္းေသာက္၊ တပ္ဖြဲ႔၀င္အခ်င္းခ်င္း နားလည္(သို႔မဟုတ္) အတြင္းသိ အစင္းသိ ဆိုးတူေကာင္းဖက္ေတြ မဟုတ္ၾကဘူးလား။ ဆိုလိုတာက ဒီလိုအတြင္းသိ အစင္းသိျဖစ္ၾကတဲ့ သူအခ်င္းခ်င္း စတင္စြပ္စြဲ လာတာဟာ ေသြး႐ိုးသား႐ိုးမဟုတ္ႏိုင္တာကို ေဖာ္ျပေနပါတယ္။ အာဏာရႇင္စနစ္ဆိုးေၾကာင့္ ဒီလိုျဖစ္ရတာပါလို႔ ေကာက္ခ်က္ခ်လို႔ မရပါဘူး။ စနစ္ဆိုးကို မႀကိဳက္လို႔ ေတာ္လႇန္ပါတယ္ဆိုတဲ့သူေတြက စနစ္ေကာင္းကိုေတာ့ သိထားရမႇာျဖစ္ၿပီး လိုက္နာက်င့္သုံးရမႇာ မဟုတ္လား။
မိမိကိုယ္တိုင္က လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ဳိးေဖာက္တဲ့ လုပ္ရပ္မႇန္သမွ် စက္ဆုပ္ရြံရႇာလြန္းလို႔ စစ္ေရးနဲ႔ တိုက္မယ္ဆိုၿပီး ေတာခိုလာတာပါ။
ဘာျဖစ္လို႔ သံသယရႇိသူေတြကို လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ဳိးေဖာက္ၿပီး ႏႇိပ္စက္ညႇဥ္းပန္းခဲ့ရတာလဲ။ ဒါကေတာ့ သိသာထင္ရႇားတဲ့အခ်က္မို႔ လြတ္ေျမာက္လာသူမ်ားရဲ႕ စကားသံေတြကို နားေထာင္ရင္ သိႏိုင္ပါတယ္။ ဒီလို လူ႔အခြင့္အေရးကို ခ်ဳိးေဖာက္ၿပီး စစ္ ေဆးခ်က္ယူတာကိုေတာ့ လက္ခံႏိုင္စရာ မရႇိပါဘူး။

စနစ္ဆိုးေၾကာင့္ ဒီလိုျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္ဆိုရင္ ဒီစနစ္ဆိုးရဲ႕ ျပဳလုပ္ပုံ၊ ျပဳလုပ္နည္းကို မိမိရဲ႕ အဖြဲ႔အစည္းအတြင္းမႇာ ဘာျဖစ္လို႔ က်င့္သုံးရ တာလဲဆိုတာပါ။ ဒီစနစ္ဆိုးဆိုတာမရႇိရင္ ABSDF လည္း ေပၚစရာအေၾကာင္း မရႇိပါ။ အာဏာရႇင္စနစ္ဆိုးေၾကာင့္ ေတာခိုရပါတယ္ဆိုတဲ့သူက အာဏာရႇင္စနစ္ဆိုးရဲ႕ အမူအက်င့္၊ အျပဳအမူ၊ ေဆာင္ရြက္ခ်က္ေတြကို ဘာလို လက္ခံက်င့္သုံးေနရတာလဲဆိုတာ ပါပဲ  . . .
စစ္ခ်က္ယူၿပီး ဆုံးျဖတ္ရတယ္ဆိုတဲ့စကားမႇာ အမ်ားႀကီး ေျပာစရာ ရႇိပါတယ္။ စစ္ခ်က္ကို မည္ကဲ့သို႔ ယူသလဲ၊ ေခ်ပခြင့္ ေပးရဲ႕လား၊ တပ္တြင္းေရႇ႕ေန ေရႇ႕ရပ္မ်ား ပါရဲ႕လား။ ဒီအခြင့္အေရးမရႇိရင္ မည္သည့္ လက္စြဲစာအုပ္(သို႔မဟုတ္) အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ ဖြဲ႔စည္းပုံဥပေဒ၊ ဘာအမႈနဲ႔ ဘယ္လိုစြဲခ်က္တင္ၿပီး ဘယ္ဥပေဒပုဒ္မအရ အေရးယူလိုက္သည္ဟု ေျပာျပ၊ ရႇင္းလင္းဖို႔ လိုမည္ထင္ပါသည္။ မိမိပါးစပ္က ထြက္တဲ့အမိန္႔နဲ႔ ျပစ္ဒဏ္ခ်လိုက္သလိုပါပဲ။
စာေရးသူဆိုလိုသည္မႇာ အမႇားအမႇန္အတြက္၊ စနစ္တက် ကိုင္တြယ္ေျဖရႇင္းနည္းကို ဆိုလိုပါတယ္။ တစ္စုံတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဆႏၵအရ၊ စိတ္ခံစားမႈအရ လုပ္ေဆာင္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒါဟာနည္းလမ္းက်ရဲ႕လား (သို႔မဟုတ္) တရားရဲ႕လားဆိုတာရဲ႕အေျဖ ပါပဲ။
ေကာင္းၿပီ စစ္ေၾကာေရးနည္းလမ္းအရ သူလ်ိဳဟု ယူစရာရႇိတယ္ဆိုပါေတာ့(ဒါလည္း အေျခအျမစ္ရႇိမႇပါ)။ ဒီသူလ်ိဳကို ဘာလုပ္မႇာလဲ၊ သတ္မႇာလား၊  ဘယ္စည္းမ်ဥ္းနဲ႔ လုပ္မႇာလဲ၊  ဘယ္သူေတြရဲ႕ ဆုံးျဖတ္အတည္ျပဳမႈ လိုအပ္ေနေသးလဲ၊ စပိုင္ေတြ႔ရင္ သတ္ရမယ္လို႔ စည္းမ်ဥ္းေရာ ရႇိရဲ႕လား၊  လက္နက္ကိုင္ၿပီး တစ္ဖက္ရန္သူနဲ႔ ရင္ဆိုင္တိုက္ပြဲေတြမႇာ သုံ႔ပန္းအျဖစ္နဲ႔ အဖမ္းခံရတဲ့သူေတြကိုေတာင္ ဘယ္လိုထားရႇိရမယ္ဆိုတာ ႏိုင္ငံတကာမႇာ အတိအလင္း သတ္မႇတ္ထားတာပဲ။ ဒါေတာင္ သူဦးသူသတ္ ကိုယ္ဦးကုိယ္သတ္မယ္ဆိုတဲ့ အသက္ကို ရန္ရႇာတဲ့သူေတြေနာ္။
ဟုတ္ၿပီ၊ စပိုင္ဆိုသူေတြကို သတ္ဖို႔ တရား၀င္ ဆုံးျဖတ္ၾကတယ္ဆိုပါေတာ့၊ တရားခံကိုေရာ အယူခံ၀င္ခြင့္ မေပးေတာ့ဘူးလား ဒါမႇမဟုတ္ ေျဖရႇင္းခြင့္တစ္စုံတစ္ရာ၊ ၾကားနာခြင့္ တစ္စုံတစ္ရာ မေပးေတာ့ဘူးလား၊ အဲဒီလိုအခြင့္အေရးေတြ မေပးခဲ့ရင္ ေတာ့ စစ္အာဏာရႇင္ဆန္တာပဲလို႔ ယူဆရမႇာပါပဲ။
စစ္အာဏာရႇင္ကို မႏႇစ္သက္လို႔ ေတာ္လႇန္ကာမႇ စစ္အာဏာရႇင္ဆန္ဆန္ ျပဳမူဆက္ဆံခံေနရတာကို ဘယ္သူက ေက်နပ္လက္ခံမႇာလဲ၊ ကိုယ္ခ်င္းစာတရားေလးနဲ႔ ေတြးၾကည့္ေစလိုပါတယ္။
လူ႔အခြင့္အေရးကို ေတာင္းဆိုေနသူကိုယ္တိုင္ ခ်ဳိးေဖာက္ေနတာကို ဘယ္အျပင္လူက အျပစ္ေျပာႏိုင္ၾကသလဲ၊ ခါးစည္းခံခဲ့ရတဲ့ ကာယကံရႇင္ေတြကပဲ ေျပာႏိုင္ၾကမႇာေပါ့။ ခေရ ေစ့တြင္းက် အေၾကာင္းမသိၾကသူေတြ ကိုေတာ့ လူ႔အခြင့္အေရး၊ ေတာ္ လႇန္ေရးဆိုတဲ့ ပုံရိပ္နဲ႔ ဖုံးလႊမ္းၿပီး ေထာက္ခံမႈကို ရယူေနၾကရတယ္ေလ။
ေခါင္းေဆာင္ေတြက စကားေျပာေကာင္းၾကေတာ့ ေတာ္႐ုံတန္႐ုံ ရဲေဘာ္အတြက္ ဟုတ္မႇန္သလိုလို ထင္ၾကရတယ္။ အမႇားကိုအမႇန္လို႔ ေျပာတတ္သူေတြရဲ႕ေအာက္မႇာ တစ္ခါတေလ ရဲေဘာ္ေတြဟာ ေတြေ၀ၿပီး ေနတတ္ၾကတယ္။ သူတို႔မႇ ျမင္ေတြ႔ရတဲ့ အရာေတြ မဟုတ္တာကိုး။ ဘယ္လိုေကာက္ခ်က္ခ်မႇာလဲ။ ေခါင္းေဆာင္ေျပာတာ ယုံေနလိုက္တာပဲေပါ့။
ဒါေၾကာင့္မို႔ ဒီလိုေလးေတြး ၾကည့္ရေအာင္။ စနစ္ဆိုးေၾကာင့္ ဒီလိုျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္ဆိုရင္ ဒီစနစ္ဆိုးရဲ႕ ျပဳလုပ္ပုံ၊ ျပဳလုပ္နည္းကို မိမိရဲ႕ အဖြဲ႔အစည္းအတြင္းမႇာ ဘာျဖစ္လို႔ က်င့္သုံးရတာလဲဆိုတာပါ။ ဒီစနစ္ဆိုးဆိုတာ မရႇိရင္ ABSDF လည္း ေပၚစရာအေၾကာင္း မရႇိပါ။ အာဏာရႇင္စနစ္ဆိုးေၾကာင့္ ေတာခိုရပါတယ္ ဆိုတဲ့သူက အာဏာရႇင္စနစ္ဆိုးရဲ႕ အမူအက်င့္၊ အျပဳအမူ၊ ေဆာင္ရြက္ခ်က္ေတြကို ဘာလို႔ လက္ခံက်င့္သုံးေနရတာလဲဆိုတာပါပဲ။

Comments 

+7 #4 AMKs 2012-09-10 07:32
Correct. 100 % agree with this.
Demystification warranted:
There are a lot of mysteries to be demystified. Both in this matter A B S D F and also inside Myanmar in late 80s, 90s and 00s.
Before that, such meeting and or assembly be postponed.
Or else, there will be collateral damages ( to reputation of others parties/ groups/ people).
Myanmar people need to 'dot the i's and cross the t's'. Carefully, meticulously, unbiased.
Demystify.
Demystify.
 
+18 #3 htoosan 2012-09-09 22:21
အမွန္အကန္ပါဘဲဗ်ိဳႈ႕ ။
စစ္တပ္ကုိ မုန္းတာထက္ အခုလို ဒီမိုကေရစီ လူ႔အခြင့္အေရး ေတြ ေအာ္ျပီး ဒီလုိ လုပ္တာကို ပုိမုန္းပါတယ္ 
 
+30 #2 Zawtika 2012-09-09 18:02
ျပန္လာတဲ႔ ဆရာႀကီးေတြ ရဲ႕ မ်က္ခြက္ေတြကိုသာ ရႈစား ၾကပါကုန္ေလာ႔ ...........
 
+46 #1 Rain 2012-09-09 13:55
စနစ္ဆိုးကို မႀကိဳက္လို႔ ေတာ္လႇန္ပါတယ္ဆိုတဲ့သူေတြက စနစ္ေကာင္းကိုေတာ့ သိထားရမႇာျဖစ္ၿပီး လိုက္နာက်င့္သုံးရမႇာ မဟုတ္လား။
ဒီေဆာင္းပါးရဲ ့အၾကိဳက္ဆံုးစာသားပါပဲ...
စစ္အာဏာရႇင္ကို မႏႇစ္သက္လို႔ ေတာ္လႇန္ကာမႇ စစ္အာဏာရႇင္ဆန္ဆန္ ျပဳမူဆက္ဆံခံေနရတာကို ဘယ္သူက ေက်နပ္လက္ခံမႇာလဲ၊
ဒုတိယအၾကိဳက္ဆံုးပါ...
စနစ္ဆိုးေၾကာင့္ ဒီလိုျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္ဆိုရင္ ဒီစနစ္ဆိုးရဲ႕ ျပဳလုပ္ပုံ၊ ျပဳလုပ္နည္းကို မိမိရဲ႕ အဖြဲ႔အစည္းအတြင္းမႇာ ဘာျဖစ္လို႔ က်င့္သုံးရတာလဲဆိုတာပါ။
တတိယအၾကိဳက္ဆံုး...

No comments:

Post a Comment

ေနာက္ဆံုးတင္တဲ့ သတင္း(၁၀၀)ေခါင္းစဥ္ႏွိပ္၍ ဖတ္ရွဳပါ။