Saturday, September 1, 2012

ကရင္ကရင္ ဘာကိုျမင္ ~ ဟိုေရွ႕နားက ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ခ်ိဳးကင္


ကရင္ကရင္ ဘာကိုျမင္ ~ ဟိုေရွ႕နားက ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ခ်ိဳးကင္ 

   ေခါင္းစဥ္ဖတ္ၿပီး ကရင္အမ်ိဳးသားေရး ဝါဒီတစ္ေယာက္ေတာ့ လုပ္ျပန္ပဟလို႔ ရုတ္ခ်ည္း ထင္
ေကာင္း ထင္မိႏိုင္ၾကမယ္ ။ ဟုတ္ပါတယ္ ၊ ဟုတ္လည္း မဟုတ္ပါဘူး ၊ ႏွစ္ခုလံုးလည္း မွန္ပါတယ္ ။
တရားသူႀကီးက ဖတ္တဲ့သူပဲေလ ။ 
   ပထမတစ္ခ်က္ ေျပာလို႔ရတာက က်ေနာ္ဟာ ကရင္တစ္ေယာက္လို႔ ကိုယ့္ဘာသာ သတ္မွတ္
ထားလို႔ ေရးတာပါလို႔ ေျပာရမယ္ ။ ဆိုလိုတာက က်ေနာ့္ရဲ့ ကိုယ္ပိုင္လကၡဏာ (identity) ကို က
ရင္ရယ္လို႔ ခံယူ သတ္မွတ္တာေၾကာင့္ဆိုၿပီး ေျပာလို႔ရတယ္ ။ [ကိုယ္ပိုင္လကၡဏာ (identity) အ
ေၾကာင္း အေသးစိတ္ကေတာ့ ရွည္လို႔ ေနာက္မွ ထပ္ေရးပါ့မယ္] ။
   ေနာက္တစ္ဆင့္က ကရင္ျဖစ္ရံုနဲ႔ ေဝဖန္ဖို႔ ၊ ေထာက္ျပဖို႔ ၊ ျမင္တာေတြေျပာဖို႔ တာဝန္ရွိသလား ။
   အမွန္ကေတာ့ တာဝန္ရွိတယ္လို႔ က်ေနာ္ မယူဆဘူး ။ ပတ္သက္ယွက္ႏြယ္ေနတဲ့ ၊ ေျပာင္းလဲ
လို႔ မရႏိုင္တဲ့ ေနာက္ခံတူညီသူေတြအတြက္ အသားလြတ္ နင္းေျခမခံရေလေအာင္ ၊ မတရား အ
ႏိုင္က်င့္ မခံရေလေအာင္ ၊ လိုသလို ထင္တိုင္းလွည့္ပတ္လို႔ မရရေလေအာင္ ျမင္မိသတိရတာေလး
ေတြကို တင္ျပလက္တို႔ရံု ေလာက္ပါ ။ ဝတၱရားနဲ႔ အသိစိတ္အေပၚ အေျခခံၿပီး ဘယ္သူမွလည္း မ
နစ္နာေစမယ့္ အေျဖနဲ႔ လမ္းေၾကာင္းေတြကို ဆိုင္ရာဆိုင္ရာေတြက ပိုၿပီးသိျမင္လာဖို႔ ႀကိဳးပမ္းခ်က္
ေလး တစ္ခုႏွစ္ခုသာသာပါ ။ 
   က်ေနာ္ယံုၾကည္တာ တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္ ။ 
   Butterfly Effect ပါ ။ က်ေနာ့္ရဲ့ လိပ္ျပာေတာင္ပံ တစ္ခတ္စာေလးဟာ ၊ ယံုၾကည္လက္ခံသူ
သို႔မဟုတ္ ဒါကိုအေျခခံၿပီး စိတ္ကူးစိတ္သန္း အသစ္ေတြနဲ႔ ထပ္ဆင့္ပြားမႈေတြ ရွိခဲ့မယ္ဆိုရင္ ၊
ေလာကဓံ တစ္ပတ္အျပည့္မွာ မုန္တိုင္း ငယ္ေလးေတြလို အားေကာင္းတဲ့ သက္ေရာက္မႈေလး
ေတြ ရွိလာေကာင္းရွိလာႏိုင္ပါတယ္ ။
   က်ေနာ္ေရးတဲ့ ေျပာတဲ့အရာတိုင္းဟာ အမွန္မျဖစ္ႏိုင္သလို ၊ အားလံုးကို လက္ခံလိုက္ေလွ်ာက္
စရာလို႔လည္း မျမင္မိပါ ။ သို႔ေသာ္ ဒါေတြကိုအေျခခံၿပီး စိတ္ကူးစိတ္သန္းတစ္ခ်ိဳ႕ ေပၚလာဖို႔အ
တြက္ ေစ့ေဆာ္မႈ ေပးႏိုင္မယ္ဆိုရင္ က်ေနာ့္အတြက္ ေအာင္ျမင္ၿပီလို႔ ေျပာႏိုင္ပါလိမ့္မယ္ ။ 

(၁)  ေခတၱအားလပ္ခ်ိန္ 

   ခုမ်ား ျဖစ္တည္ေနတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ၾကည့္ေတာ့ ေခါင္းစဥ္ငယ္တပ္ထားသလိုပဲ အားကစား
ပြဲတစ္ပြဲမွာ ေခတၱအားလပ္ခ်ိန္ ယူထားသလိုပါပဲ ။ ၿပီးရင္ ဆက္ေဆာ္ၾကမယ္ဆိုသလို ျဖစ္ေန
တယ္ ။
   ဒါကို ဘယ္သူမွ မျမင္ၾကဘူးလား လို႔ေမးရင္ - လူတိုင္းလိုလို ျမင္ၾကတာေပါ့ဗ်ာ ။ ေျပာရင္ေတာင္
အားေညာင္းလြန္းလို႔ ။ အေပၚဖက္မွာ ကခ်င္ကိုေဆာ္လို႔ဝရင္ ကိုယ့္ဖက္လွည့္လာမွာ ေသခ်ာသ
ေလာက္ ရွိေနတာ မသိဘူးဆိုသူရွိရင္ေတာ့ အေတာ္ခြက်သူပဲလို႔ ေျပာႏိုင္တယ္ ။ ဒီၾကားထဲ အား
နည္းတဲ့ SSA တို႔လို အဖြဲ႕ေတြက် ဗိုလ္က်အႏိုင္က်င့္ေနတာလည္း မျမင္ခ်င္မွ အဆံုးပဲေလ ။ 
   တစ္ဖက္မွာ ခက္တာက - တစ္အခ်က္ ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး မျဖစ္မေန လုပ္သင့္တယ္ ။ ႏွစ္အခ်က္ ၊
ျပည္မအစိုးရအဖြဲ႕ထဲ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တကယ္လိုခ်င္သူေတြ ရွိပံုရတယ္ ။ သံုးတစ္ခ်က္ ၊ အစိုးရ တက္
လုပ္ ေနသူေတြဆီမွာ အာဏာအျပည့္ဝ ရွိပံုကမရ ။ 
   လုပ္လို႔ျဖစ္ႏိုင္တာ တစ္ခုစဥ္းစားမိတယ္ ။ အဲဒါကေတာ့ "ၿငိမ္းခ်မ္းေရး သေဘာတူထားတာ
ကို “ဆိုင္းငံထား ဖို႔” ပဲ ။ ျပန္တိုက္မယ္လို႔လည္း ေျပာတာမဟုတ္ဘူး ၊ လူသူရိကၡာလက္နက္ေတြ
ႀကိဳက္သလိုျဖည့္ဖို႔ ခြင့္ျပဳတာလည္း မဟုတ္ဘူး ၊ သေဘာတူခ်က္ကို ဖ်က္တာလည္း မဟုတ္ဘူး
ေလ ။ အေၾကာင္းျပခ်က္ကေတာ့ ရွမ္းနဲ႔ ကခ်င္ေတြမွာ ထိုးစစ္ေတြ ရပ္တန္႔ေပးဖို႔ ၊ ယံုၾကည္မႈတည္
ေဆာက္ဖို႔ ၊ လူထုနဲ႔ အဖြဲ႕စည္းအတြင္း အေၾကအလည္ ျပင္ဆင္ဖို႔ ၊ ျပည္မနဲ႔ တစ္ဆင့္ခ်င္း ပူးေပါင္း
အေျဖရွာ ညွိႏႈိင္းဖို႔ေတြေပါ့ ။ 
   ဒီလိုလုပ္ျခင္းအားျဖင့္ ကခ်င္ေတြအပါဝင္ အျခားအဖြဲ႕စည္းေတြကို အေလးထားရာေရာက္ၿပီး
ကိုယ့္ဖက္ကလည္း ႏိုင္ငံေရးအရ လုပ္သင့္တဲ့ ၊ လုပ္လို႔ရႏိုင္တဲ့ ေဘာင္အတြင္းက တစ္ခ်က္ကို
လုပ္လိုက္တာလည္း ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္ ။ 
   တစ္ေနရာမွာေတာ့ ရိပ္ကနဲ ေတြ႕မိလိုက္ပါတယ္ ။ မီးရထားဝန္ႀကီးဦးေအာင္မင္းက တိုက္ပြဲ
ေတြေၾကာင့္ ရွမ္းအဖြဲ႕ေတြကို အားနာတယ္ဆိုလားပဲ ။ KNU လည္း ဆိုင္းငံ့စရာလို လုပ္စရာရွိ
တာေတြလုပ္ၿပီး အားနာလိုက္ရံုပါပဲ ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တကယ္လိုခ်င္သူကို အားနာတာပဲေလ ၊ အား
နာသင့္ပါတယ္ ။ 

(၂) ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ျမဲႏိုင္ေျခ 

   သွ်မ္းသံေတာ္ဆင့္မွာ ဖတ္မိသလိုေပါ့ ၊ ျပည္မရဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးပြဲ ဒုတိယအဆင့္မွာ - ဒို႔
တာဝန္အေရးသံုးပါးကို လက္ခံဖို႔ ၊ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို လက္ခံဖို႔ ၊ ႏိုင္ငံေရးပါတီ
ေထာင္ၿပီး ေရြးေကာက္ပြဲဝင္ဖို႔ ဆိုတာေတြကို ေဆြးေႏြးတဲ့ စားပြဲေပၚ တင္လာတဲ့အခါက်ရင္ေတာ့
ကန္႔လန္႔ႀကီးခံၿပီး မီးမဖြားႏိုင္ေတာ့ပဲ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးခ်ိဳးငွက္လည္း ေသဖို႔ရာ ရာခိုင္ႏႈန္းျပည့္နီးပါးပဲ ။ 
   မိုးက်ေရႊကိုယ္ “ဒို႔တာဝန္အေရးသံုးပါး” လို လက္ေတြ႕မက်တဲ့ ေလလံုးႀကီးကို လက္ခံၿပီး သူတို႔
နဲ႔အတူ ကိုယ့္သိကၡာ အက်ခံမလား စဥ္းစားစရာ ျဖစ္လာၿပီ ။ လိမ္လည္လီဆည္ၿပီး သေႏၵမမွန္တဲ့
မတရား “၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ” ကိုေကာ ကိုယ့္လည္ေခ်ာင္းထဲ ပီကင္းဘဲ အစာခြံ႕သလို
အထည့္ခံမလား ။ ေနာက္ဆံုးမေတာ့ ပါတီေထာင္ၿပီး ေရြးေကာက္ပဲြဝင္ပါဆိုေတာ့ ပြဲကသိမ္းၿပီ ။
   ပါတီေထာင္ ၊ ေရြးေကာက္ပြဲေတြဝင္ ၊ လူထုလႈပ္ရွားမႈေတြ လုပ္ခဲ့ၿပီးၿပီ ။ လူလည္က် အလိမ္ခံခဲ့
ရလို႔ ၊ ကိုလိုနီတစ္ျဖစ္လဲ အဆင့္ကေန တက္လမ္းမျမင္တာေၾကာင့္ ခုလို ႏွစ္ရွည္လမ်ား တိုက္
လာခဲ့ၾကရတာ ။ ကဲ .. တစ္ကေန ျပန္စလိုက္ၾကရေအာင္ ဆိုရင္ေတာ့ … “ရိုးသားမႈ”ဆိုတဲ့ စ
ကားလံုးကို ျပန္ဆန္းစစ္ဖို႔ လိုေပေတာ့မယ္ ။ ဒီၾကားထဲ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြပါ ေရွ႕တန္းတင္
လာျပန္မယ္ဆိုရင္ ျပန္ဆန္းစစ္စရာ သိပ္ေတာင္မလိုေတာ့ပါဘူး ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတာကို မီးစင္
ၾကည့္ၿပီးပဲ ကရေတာ့မလား ၊ ရိုးသားမႈ စိတ္ေကာင္း ေစတနာနဲ႔ တန္းတူညီမွ်ေရး ဆိုတာေတြကို
ျပဴတင္းေပါက္ကေနပဲ လြင့္သာပစ္ရေတာ့မလားပဲ ။

(၃)  KNU နဲ႔ DKBA 

   အခ်ိဳ႕ကေတာ့ ဒီႏွစ္ဖြဲ႕ကို ျပန္ေပါင္းထုပ္ေစခ်င္တယ္ ။ 
   က်ေနာ္ျမင္တာကေတာ့ - နကိုကတည္းက သေဘာထားမတိုက္ဆိုင္လို႔ ခြဲသြားခဲ့ၾကတာပဲ ၊ ျပန္
မေပါင္းပဲ လူေတြ မူေတြ ဦးတည္ရာ လမ္းေၾကာင္းေတြကိုသာ ညွိႏိႈင္းၿပီး မ်ဥ္းၿပိဳင္ႏွစ္ေၾကာင္းအေန
နဲ႔ ဆက္ရပ္တည္သြားၾကရင္ မေကာင္းဘူးလားလို႔ပါ ။ ေပါင္းသည္ျဖစ္ေစ ခြဲၿပီးလုပ္ကိုင္တာျဖစ္ေစ
အက်ိဳးအျပစ္ေတြကေတာ့ ရွိၾကမွာပါပဲ ။ အေကာင္းဖက္မ်ားမ်ားျဖစ္ေအာင္ ပူးေပါင္းလုပ္ႏိုင္ၾကဖို႔ပဲ
လိုပါလိမ့္မယ္ ။ 

(၄)  အသက္ကယ္ေဆးတြဲ 

   ကရင္အပါဝင္ လက္နက္ကိုင္ တိုက္ပြဲဝင္ေနတဲ့ အဖြဲ႕စည္းေတြအတြက္ ေရရွည္ရပ္တည္ဖို႔ ၊ လံုး
ပါးမပါးဖို႔ ၊ တိုးတက္မႈဆီ တစ္ဆစ္ခ်ိဳး ေကြ႕တက္ႏိုင္ဖို႔ နည္းလမ္းေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္ ။ ကိုယ့္နဲ႔
တိုက္ရိုက္မဆိုင္ေပမယ့္ တစ္ခ်ိဳ႕ကို ခ်ေရးၾကည့္ခ်င္တယ္ ။
*  ႏိုင္ငံတကာမွာ ေရာက္ေနၾကၿပီး ပညာနဲ႔ အေတြ႕ၾကံဳ ရွိသူေတြကို ေဒသအလိုက္ စုစည္းေရြး
    ခ်ယ္ၿပီး ကိုယ့္စားရိတ္နဲ႔ကိုယ္ ျပန္လာကူၾကဖို႔ စည္းရံုးေဆြးေႏြးၿပီး လိုအပ္တဲ့ သြားလာေန
ထိုင္ ကူညီလုပ္ကိုင္ေပးဖို႔ အခြင့္အလမ္းေတြကို ဖန္တီးေပးလို႔ရတယ္ ။ အဖြဲ႕စည္းမွာ လက္ေတြ႕
လုပ္ကိုင္ေနသူေတြနဲ႔ ၃-၆ လေလာက္ အတူတြဲဖက္ လုပ္ကိုင္ေစၿပီး အေတြ႕ၾကံဳ ပညာ အသိ
ေတြ ဖလွယ္ႏိုင္ရင္ တစ္ခ်က္ခုတ္ ႏွစ္ခ်က္သံုးခ်က္ ျပတ္ႏိုင္တယ္လို႔ ယူဆတယ္ ။ Knowledge
transfer လုပ္ၿပီးသား ျဖစ္သလို ၊ ျပန္႔က်ဲေနတဲ့ လူမႈအဖြဲ႕စည္းနဲ႔ အဆက္သြယ္ ရင္းႏွီးမႈ မျပတ္
ေတာ့ဘူး ။ အေသးစိတ္ေတြေတာ့ ကိုယ့္ဘာသာ ဆက္ေတြးေပါ့ေနာ ။
*  သူပုန္ဆိုတာ ကိုယ့္နယ္မွာ အစိုးရပဲ ၊ ျပည္မနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးယူျဖစ္ရင္လည္း စစ္တပ္နဲ႔ အစိုးရ
စီမံခန္႔ခြဲေရးေတြမွာ မပါမျဖစ္ ပူးေပါင္းလုပ္ကိုင္ရေတာ့မယ္ ။ စီးပြားေရးလည္း တစ္ခုအပါဝင္ပဲ ။ 
   ဒီေတာ့ လက္ရွိအဖြဲ႕စည္းအတြက္လည္း ျပည္မအုပ္ခ်ဳပ္ေရးနဲ႔ မတြဲစပ္ခင္မွာ ဥပမာ ျမဝတီကုန္
စည္ ဝင္ေရာက္မႈလမ္းအတြက္ ျပည္မအာဏာပိုင္ေတြ ေကာက္ခံတဲ့ အေကာက္ခြန္နဲ႔ အျမတ္ခြန္
ေတြကို ရာခိုင္ႏႈန္းတစ္ခု သတ္မွတ္ၿပီး မွ်ေဝခြဲယူႏိုင္ဖို႔ ေဆြးေႏြးညွိႏိႈင္းဖို႔ပါ ။ လြယ္လြယ္နဲ႔ေတာ့ မ
ရႏိုင္ပါ ။ ဒါေပမယ့္ ဒါမ်ိဳးကို ညွိႏိႈင္းမွ အတိုင္းတာတစ္ခုအထိ ေလွ်ာ့ေပးႏိုင္မွသာ ေရွ႕ခရီးဆက္လို႔
ရမယ္ဆိုတာ လက္ခံလာေအာင္ တစ္ဖက္နဲ႔တစ္ဖက္ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျပတ္ျပတ္သားသား တင္
ျပေဆြးေႏြး ညွိႏိႈင္းရဖို႔ လိုႏိုင္ပါတယ္ ။ ေရရွည္မွာ အစိုးရတစ္ ရပ္ရဲ့ အစိတ္ပိုင္းတစ္ခု ျဖစ္လာရ
မယ့္ နယ္ေျမလူထုကိုယ္စားျပဳ အဖြဲ႕စည္းတစ္ခုအတြက္ လုပ္ကိုလုပ္သင့္တယ္လို႔ ယူဆပါတယ္ ။ 
   ဒီေနရာမွာ ဝတပ္ဖြဲ႕ေတြ ဘယ္လိုလုပ္သြားခဲ့သလဲဆိုတာ လူမ်ားစုအသိပါ ။
   ကိုယ့္ဂုဏ္သိကၡာကို အရည္မေဖ်ာ္ႏိုင္တဲ့ သူေတြအတြက္ေတာ့ ဒီလိုပဲ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ႏြယ္ၿပီး လုပ္
ရပါလိမ့္မယ္ ။
*  တစ္ခ်ိန္မွာ ပါတီႏိုင္ငံေရးလည္း ဆက္ႏြယ္လာရေတာ့မယ္ ။ 
   သတိမလစ္သင့္တာကေတာ့ - ဖလံုစေဝၚပါတီတို႔လို ျပည္သူေတြကို အတိုင္းတာတစ္ခုအထိ
ကိုယ္စားျပဳသူေတြရဲ့ အျမင္သေဘာထားေတြကို အေလးနက္ထားဖို႔ပါပဲ ။ (အြန္လိုင္းမွာ လႊတ္
ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ အေရြးခံရသူရဲ့ အေျပာဆိုကို ေဝဖန္တာေတြ ဖတ္မိလို႔ မွတ္မွတ္ရရ ေရး
ျဖစ္တာပါ) ။ 
   ဆက္စပ္ၿပီး ေျပာခ်င္တာက - အဖြဲ႕စည္းျဖစ္ေစ ၊ လူပုဂိဳလ္ျဖစ္ေစ လူေလးစားတဲ့ သိကၡာ ၊ ႏိုင္
ငံေရး စီးပြားေရး စသည္ျဖင့္ ၾသဇာအာဏာေတြဆိုတာဟာ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပလို႔မရေပမယ့္
တည္ေဆာက္ယူရတဲ့ အရာေတြ ျဖစ္ပါတယ္ ။ ဒါေတြ တည္ေဆာက္ဖို႔အတြက္ ပ်င္းရိ ၊ ဘဝင္ျမင့္ ၊
လက္နက္အားကိုးလို႔ မရသလို ၊ အေျခခံအက်ဆံုး အုတ္ျမစ္ဟာ လူထုျဖစ္တာရယ္ ၊ ဒီအုတ္ျမစ္
ေပၚမွာ တည္ဖို႔ရာ ေကာင္းမြန္တဲ့ လူမႈဆက္ဆံေရးဆိုတဲ့ သရိုးနဲ႔ ၊ လူထုလိုအပ္ခ်က္ေတြကို
ျဖည့္ဆည္းေပးျခင္းဆိုတဲ့ အုတ္ခ်ပ္ေလးေတြ မျဖစ္မေန လိုအပ္တယ္ဆိုတာလည္း ေလးေလး
နက္နက္ သတိေပးခ်င္ပါတယ္ ။ 

(၅)  အေႂကြး 

   ၾသစေၾတးလ်ႏိုင္ငံမွာ လူမႈေရး ၊ အေတြးေခၚ ၊ ဥပေဒနဲ႔ လူသားေတြရဲ့ စိတ္အေျခခံေၾကာင့္
စသည္ျဖင့္ ဘယ္လိုေျပာေျပာ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ အခ်ိဳ႕ကေတာ့ - မူလ႒ာေန တိုင္းရင္းသား
ေတြျဖစ္တဲ့ အေဘာရီးဂ်င္းေတြဟာ ေနာက္ပိုင္းမွ ထပ္ဝင္ေရာက္လာသူေတြ ေနထိုင္ေနတဲ့ ေျမ
ေဒသေတြရဲ့ မူရင္းပိုင္ရွင္ေတြျဖစ္ေၾကာင္း အခမ္းနားတိုင္းလိုလိုမွာ အသိမွတ္ျပဳ ဖြင့္ဟေျပာတဲ့
အေလ့ကို ပံုမွန္လုပ္ၾကပါတယ္ ။ ဒါ့ျပင္ အရင္ ရာစုႏွစ္နဲ႔ခ်ီၿပီး လုယူသိမ္းဆည္းထားတဲ့ ေျမေတြ
အတြက္ ေလွ်ာ္ေၾကးသေဘာမ်ိဳးေတြ စီမံေဆာင္ရြက္ေပးတာမ်ိဳး ၊ ျဖစ္ႏိုင္တဲ့ အခ်ိဳ႕ေနရာမွာ
ေတာ့ ေျမေတြကို ျပန္ေပးတာမ်ိဳး ၊ လိုအပ္လို႔ အဲဒီေျမေတြကို အသံုးျပဳရမယ္ ဆိုရင္လည္း ေဆြး
ေႏြးတိုင္ပင္ ညွိႏိႈင္းၿပီးမွ မနစ္နာေအာင္ ၊ ေငြေၾကးအရေကာ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈအရပါ ျဖည့္ဆည္း ေပးတာ
ေတြကို လုပ္ေနၾကပါၿပီ ။ 
   ျမန္မာျပည္လည္း ဒီအေနထာားကို တစ္ခ်ိန္မွာ ေရာက္လာေကာင္း ေရာက္လာဦးမွာပါ ။ 
   ခုေနမွာ .. ျမန္မာျပည္ ျပည္သူေတြအတြက္ ေျမအာမခံခ်က္ေတြ က်က်နန မရွိသလို ၊ တိုင္း
ရင္းသား ႒ာေနေတြမွာလည္း စစ္ေဘးေၾကာင့္ ေရွာင္ေျပးရသူေတြ ၊ စံျပရြာတည္လို႔တို႔ စီမံကိန္း
ေၾကာင့္လို႔တို႔ အေၾကာင္းမ်ိဳးစံုျပ ၊ ေျမအားလံုးကို ႏိုင္ငံေတာ္ကပဲ ပိုင္တယ္ဆိုၿပီး လိုသလို စီမံ
လာခဲ့တာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိခဲ့သလို ၊ ရွိလည္း ရွိေနတုန္းပါ ။ 
   က်ေနာ္တို႔တေတြ အေမွာင္ေခတ္ (အလယ္ေခတ္) မွာ ေနေနၾကတာ မဟုတ္ပါဘူး ။ ဒါေတြ
ဟာ ေရရွည္ ေျဖရွင္းရမယ့္ ကိစၥေတြပါ ။ အဖြဲ႕စည္းေတြအေနနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးနဲ႔ စီမံခန္႔ခြဲေရးရဲ့ အ
စိတ္ပိုင္းတစ္ရပ္ျဖစ္တဲ့ ၊ ဒီေျမယာကိစၥကိုလည္း အာရံုထားၿပီး စနစ္တက် ျပင္ဆင္လုပ္ကိုင္ မွတ္
တမ္းေတြ ထားရွိဖို႔ ၊ နစ္နာခဲ့သူ တိုင္းရင္းသားေတြ အတြက္ေကာ ေနာက္ေရာက္သူေတြအတြက္
ပါ အႀကီးက်ယ္ မနစ္နာေအာင္ ၊ အႀကိဳ ဥပေဒနဲ႔ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြကို ျပင္ဆင္ဖို႔နဲ႔ အေကာင္
ထည္ ေဖၚပံုေဖၚနည္းေတြကအစ စီစဥ္ရပါေတာ့မယ္ ။ 

(၆)  အစိုးရ 

   အစိုးရဆိုတာကို အက်ယ္ခ်ဲ႕ အဓိပၸါယ္ မဖြင့္ေတာ့ေပမယ့္ ၊ ဆိုင္တာေလးတစ္ခ်ိဳ႕ကို မွတ္စု
ေလး ထုတ္ထားခ်င္ပါတယ္ ။ 
   အစိုးရတစ္ရပ္ရဲ့ အလုပ္ေတြဟာ အင္မတန္က်ယ္ျပန္႔ မ်ားေျမာင္လွပါတယ္ ။ လည္ပတ္ဖို႔ရာ
ကာယဥာဏ စြမ္းအား လိုအပ္ခ်က္ေတြ ၊ ျဖည့္ဆည္းစရာေတြက အပံုအပင္ပါ ။ ဥာဏ္ ပညာ
ေတြကို အေလးနက္ထားၿပီး အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ ၊ ေရတို ေရရွည္ေတြအတြက္ ထည့္
တြက္မယ္ဆိုရင္ ပိုၿပီးေလးနက္ ခက္ခဲမွာ ျဖစ္ပါတယ္ ။ ဒါေပမယ့္ မျဖစ္ႏိုင္တဲ့အလုပ္ေတာ့ မ
ဟုတ္ပါဘူး ။ ျမန္မာျပည္မွာ လြန္ခဲ့တဲ့ ရာစုႏွစ္ တစ္ဝက္ေလာက္မွာ မဆီမဆိုင္ စစ္တပ္ကို မ
႑ိဳင္ထားၿပီး အစိုးရယႏၱယားကို လည္ပတ္လာခဲ့တာပါ ။ တည့္တည့္ေျပာရင္ ဒီေလာက္ကေတာ့
ကမ္းနားက ကုန္ထမ္းတဲ့သူကို ၾကာၾကာလုပ္ခိုင္းရင္လည္း လုပ္တတ္မွာပါပဲ ။ မကြာပါဘူး ။ 
   သို႔ေပမယ့္ ခုေနမွာေတာ့ ျပည္မရဲ့ အရွိန္ရလာေနတဲ့ အေျပာင္းအလဲနဲ႔ ပညာတတ္ေတြကို စု
စည္းလာတာဟာလည္း အေလးနက္ထား ထည့္တြက္ရမယ့္ အေနထားတစ္ရပ္ပါ ။ အရင္က
ျပည္မနဲ႔ အခုျပည္မနဲ႔ အတူတူပဲဆိုၿပီး ကိုယ့္ဖက္က မျပင္မဆင္နဲ႔ ေနရင္ေတာ့ အမ်ားသိ စ
ကားလံုး တစ္လံုးရွိပါတယ္ ။
   “တာ့တာ” ပါတဲ့ ။ တလြဲေတာ့ မထင္ပါနဲ႔ ၊ ေနာက္က်က်န္ရစ္ခဲ့မွာကို ဆိုလိုတာပါ ။ 

(၇)  အနာကပ္ 

   အနာဂါတ္ လက္နက္ကိုင္က႑ကေတာ့ ေဆးမရွိခင္မွာ အနာကပ္ရတဲ့ ဖေယာင္းခ်က္လိုပဲ
လိုေနဦး ၊ ရွိေနရဦးမွာပါ ။ ဒီအေနထားအတြက္ အေၾကာင္းရင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိေပမယ့္ ၊ အဓိကက်
တဲ့ တစ္ခုကေတာ့ - “လက္နက္ကိုအေျခခံတဲ့ ကာယပိုင္းဆိုင္ရာ အင္အား (physical force)
ကိုမွ အေလးထား အေရးထားတတ္သူေတြ အျခားတစ္ဖက္ (ျပည္မ) မွာ မ်ားေနေသးလို႔” ပါပဲ ။ 
   ခုေနမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဟာင္း ဦးသိန္းစိန္ရဲ့ ေျခလွမ္းေတြက ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ ေပးေနတာေတာ့
အမွန္ပါ ။ သို႔ေပမယ့္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္အဆင့္ပဲ ရွိေနပါေသးတယ္ ။ ေရွ႕ဆက္ၿပီး ဌက္ေပ်ာသီးအ
ခြံကို ဘယ္လိုနည္းနဲ႔ ဆက္ႏႊာသြားမလဲဆိုတာ အေကာင္းဆံုးကိုပဲ ေမွ်ာ္လင့္ၾကရပါေတာ့မယ္ ။ 
   အဖြဲ႕စည္းေတြအေနနဲ႔ လုပ္လို႔ကိုင္လို႔ရတာ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္ ။ စေရးမယ္ မၾကံရေသးေပ
မယ့္ နည္းနည္းလည္း ရွည္သြားၿပီ ။ တစ္ဖက္မွာ ကိုယ္လည္း လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရး အ
ညႊန္းစာအုပ္ ေရးမယ့္သူမဟုတ္ေတာ့ အဖြဲ႕စည္းေတြနဲ႔ ပတ္သက္တာကို လတ္တေလာ လက္
လွမ္းမီရာ ဒီေလာက္နဲ႔ပဲ ေတာ္ထားလိုက္ပါ့မယ္ ။ က်ေနာ္ မ်က္ေစ့လွ်မ္းသြားတဲ့အပိုင္း ၊ အာရံု
နည္းလို႔ လစ္ဟာသြားတဲ့အပိုင္းနဲ႔ မနီးစပ္လို႔ မသိနားမလည္တဲ့ အပိုင္းေတြကိုေတာ့ ျဖည့္ေတြး
ေပးၾကပါ ။ အၾကံေပးလို႔ ရသလို ၊ ကိုယ့္နီးစပ္ ရာနဲ႔ ဖလွယ္ၾကလို႔လည္း ရပါတယ္ ။ ေနာက္
တစ္ပိုင္းက်မွ သာမန္လူထု အရပ္သားေတြ အဓိကက်ရာ အပိုင္းကို ေရးပါဦးမယ္ ။

မန္းကိုကို
၃၁ ၊ ၀၈ ၊ ၂၁၁၂

No comments:

Post a Comment

ေနာက္ဆံုးတင္တဲ့ သတင္း(၁၀၀)ေခါင္းစဥ္ႏွိပ္၍ ဖတ္ရွဳပါ။