သြားလာရန္အခက္ခဲဆုံးၿမိဳ႕၏ လမ္းမစတင္ျပဳျပင္မည္
ကရင္နီျပည္နယ္
ကားလမ္းသြားလာမႈအခက္ အခဲဆုံးၿမိဳ႕ျဖစ္တဲ့ ရွားေတာၿမိဳ႕ကိုသြားတဲ့လမ္းမ
ႀကီးကို အထူးျပင္ဆင္ ထိန္းသိမ္းတဲ့အေနနဲ႕ စီမံကိန္းေတြ
စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနတာ ကိုေတြ႕ရ ပါတယ္။
ေဆာက္လုပ္ေရးဌာနမွ ဝန္ထမ္းတဦးက “ၿမိဳ႕နယ္အဆင့္ဆိုေတာ့ လက္ရွိ အေနအထားကိုေတာ့ နည္းနည္း ေလး တိုးတက္ေကာင္း မြန္လာေအာင္ လုပ္ေပးတဲ့ အဆင့္ေလာက္ဘဲ အထူးျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းျခင္းေပါ့ အဆင့္ျမင့္ဆိုတဲ့ အမ်ိဳးအစား မ်ိဳးမဟုတ္ဘူး။” လို႕ ေျပာပါတယ္။
၂၀၁၂- ၂၀၁၃ ခုႏွစ္အတြင္း လမ္းေတြကို ၿမိဳ႕နယ္ေဆာက္လုပ္ေရး ဌာနကေန တဆင့္ ျပည္ေထာင္စု ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနသို႕ ဘတ္ဂ်က္ေတြ တင္ျပထား ၿပီးျဖစ္တယ္လို႕ သိရပါတယ္။ စီမံကိန္း အစပ်ိဳးအေနနဲ႕ ေက်ာက္ထုတ္ တာေတြ စတင္လုပ္ေဆာင္ေနပါတယ္။
ရွားေတာၿမိဳ႕ကုိသြားတဲ့ ကားလမ္းမမွာ အမာခံလမ္း ၁၃ မိုင္ရွိတဲ့အထဲမွာ ကတၱရာလမ္းတင္ဖို႕ ေလးမိုင္ေလးဖာ လုံေလာက္ ဆက္လက္လုပ္ သြားဖို႕အစီအစဥ္ရွိၿပီး အႏၱာရာယ္ရွိတဲ့အေကြ႕ေတြမွာ လမ္းေတြကိုခ်ဲ႕သြားမယ္လို႕ သိရပါတယ္။
ေဆာက္လုပ္ေရးဌာနမွ အင္ဂ်င္နီယာႏွင့္ နီးစပ္သူတဦးက “အဓိကေတာ့သြားလာရတာ အရင္ ၆ နာရီခရီးက ေန ၄ နာရီ ခရီး ေမာင္းခ်ိန္တိုးတက္ လာမႈ ျပင္ဆင္ထိန္းသိမ္းလာမႈ အဲလိုအဆင့္ရည္ရြယ္တာ။ ျပည္မကလို တကယ့္သြားေရး လာေရး ေကာင္းတဲ့ လမ္းအတိုင္းနဲ႕ေတာ့ ႏႈိင္းယွဥ္လို႕မရေသးဘူးေပါ့။ တကယ္လုပ္မယ္ ဆိုရင္လဲ က်ေနာ္တို႕ အင္အားနဲ႕ မရပါဘူး။ တကယ့္စီမံကိန္းအႀကီးစားေတြ ဝင္လာမွေလွ်ာခနဲဆိုၿပီးသြားမွာပါ။” လို႕ ေျပာပါတယ္။
လြိဳင္ေကာ္ၿမိဳ႕နယ္ကေန ရွားေတာၿမိဳ႕ အကြာအေဝးမိုင္ ၄၀ ရွိတဲ့ အထဲမွာ ေက်ာက္ေခ်ာ လမ္းကစုစုေပါင္း ၂၆ မိုင္၊ အမာခံလမ္းက ၁၃ မိုင္ ကတၱရာလမ္းက ၁ မိုင္ရွိပါတယ္။ လြိဳင္ေကာ္ၿမိဳ႕ကေန ရွားေတာၿမိဳ႕ ကိုသြားတဲ့ ကားလမ္းမႀကီးမွာ ကတၱရာလမ္း မရွိေသးပါဘူး။ ရွားေတာၿမိဳ႕အဝင္ တမိုင္ေလာက္မွ သာလွ်င္ ပ်က္စီးေနတဲ့ ကတၱရာလမ္း ခင္းကိုေတြ႕ရတာပါ။ ရွားေတာၿမိဳ႕မွ သံလြင္ျမစ္ဘက္ကို ၉ မိုင္ေက်ာ္ေလာက္ ဆက္သြားရတဲ့ တာတေမာ့ အထိ ရွိတဲ့ ေျမလမ္းကိုလည္း ျပဳျပင္ႏိုင္ဖို႕ အစီအစဥ္ရွိတယ္လို႕သိရပါတယ္။
ေဆာက္လုပ္ေရးဌာနမွ ဝန္ထမ္းတဦးက “ၿမိဳ႕နယ္အဆင့္ဆိုေတာ့ လက္ရွိ အေနအထားကိုေတာ့ နည္းနည္း ေလး တိုးတက္ေကာင္း မြန္လာေအာင္ လုပ္ေပးတဲ့ အဆင့္ေလာက္ဘဲ အထူးျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းျခင္းေပါ့ အဆင့္ျမင့္ဆိုတဲ့ အမ်ိဳးအစား မ်ိဳးမဟုတ္ဘူး။” လို႕ ေျပာပါတယ္။
၂၀၁၂- ၂၀၁၃ ခုႏွစ္အတြင္း လမ္းေတြကို ၿမိဳ႕နယ္ေဆာက္လုပ္ေရး ဌာနကေန တဆင့္ ျပည္ေထာင္စု ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနသို႕ ဘတ္ဂ်က္ေတြ တင္ျပထား ၿပီးျဖစ္တယ္လို႕ သိရပါတယ္။ စီမံကိန္း အစပ်ိဳးအေနနဲ႕ ေက်ာက္ထုတ္ တာေတြ စတင္လုပ္ေဆာင္ေနပါတယ္။
ရွားေတာၿမိဳ႕ကုိသြားတဲ့ ကားလမ္းမမွာ အမာခံလမ္း ၁၃ မိုင္ရွိတဲ့အထဲမွာ ကတၱရာလမ္းတင္ဖို႕ ေလးမိုင္ေလးဖာ လုံေလာက္ ဆက္လက္လုပ္ သြားဖို႕အစီအစဥ္ရွိၿပီး အႏၱာရာယ္ရွိတဲ့အေကြ႕ေတြမွာ လမ္းေတြကိုခ်ဲ႕သြားမယ္လို႕ သိရပါတယ္။
ေဆာက္လုပ္ေရးဌာနမွ အင္ဂ်င္နီယာႏွင့္ နီးစပ္သူတဦးက “အဓိကေတာ့သြားလာရတာ အရင္ ၆ နာရီခရီးက ေန ၄ နာရီ ခရီး ေမာင္းခ်ိန္တိုးတက္ လာမႈ ျပင္ဆင္ထိန္းသိမ္းလာမႈ အဲလိုအဆင့္ရည္ရြယ္တာ။ ျပည္မကလို တကယ့္သြားေရး လာေရး ေကာင္းတဲ့ လမ္းအတိုင္းနဲ႕ေတာ့ ႏႈိင္းယွဥ္လို႕မရေသးဘူးေပါ့။ တကယ္လုပ္မယ္ ဆိုရင္လဲ က်ေနာ္တို႕ အင္အားနဲ႕ မရပါဘူး။ တကယ့္စီမံကိန္းအႀကီးစားေတြ ဝင္လာမွေလွ်ာခနဲဆိုၿပီးသြားမွာပါ။” လို႕ ေျပာပါတယ္။
လြိဳင္ေကာ္ၿမိဳ႕နယ္ကေန ရွားေတာၿမိဳ႕ အကြာအေဝးမိုင္ ၄၀ ရွိတဲ့ အထဲမွာ ေက်ာက္ေခ်ာ လမ္းကစုစုေပါင္း ၂၆ မိုင္၊ အမာခံလမ္းက ၁၃ မိုင္ ကတၱရာလမ္းက ၁ မိုင္ရွိပါတယ္။ လြိဳင္ေကာ္ၿမိဳ႕ကေန ရွားေတာၿမိဳ႕ ကိုသြားတဲ့ ကားလမ္းမႀကီးမွာ ကတၱရာလမ္း မရွိေသးပါဘူး။ ရွားေတာၿမိဳ႕အဝင္ တမိုင္ေလာက္မွ သာလွ်င္ ပ်က္စီးေနတဲ့ ကတၱရာလမ္း ခင္းကိုေတြ႕ရတာပါ။ ရွားေတာၿမိဳ႕မွ သံလြင္ျမစ္ဘက္ကို ၉ မိုင္ေက်ာ္ေလာက္ ဆက္သြားရတဲ့ တာတေမာ့ အထိ ရွိတဲ့ ေျမလမ္းကိုလည္း ျပဳျပင္ႏိုင္ဖို႕ အစီအစဥ္ရွိတယ္လို႕သိရပါတယ္။
No comments:
Post a Comment