Saturday, October 13, 2012

သင့္ေတာ္တဲ့ သင္ရိုးညႊန္းတမ္း ျပဌာန္းေရး


သင့္ေတာ္တဲ့ သင္ရိုးညႊန္းတမ္း ျပဌာန္းေရး 

Computer Technology
VOA News, 12 October 2012  —-  ျမန္မာျပည္က အေျခခံပညာသင္ေက်ာင္း (၂၀၀) ေက်ာ္ကို မႏွစ္က ေလ့လာတဲ့အခါမွာ သင္ထားတာကို အလြတ္က်က္တာကမ်ားၿပီး စဥ္းစားဆင္ျခင္တတ္ေအာင္ သင္ေပးတာက အလြန္နည္းပါတယ္လို႔ ဒီႏွစ္ ေဖေဖၚဝါရီလမွာ က်င္းပတဲ့ ေနျပည္ေတာ္က ေဆြးေႏြးပြဲတခုမွာ အဂၤလိပ္ပါေမာကၡ Frank Hardman က ေျပာသြားပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ (၂၀) ကလည္း ဒီစကားမ်ဳိး ၾကားဘူးတာေၾကာင့္ ျမန္မာ့ပညာေရး သင္ၾကားေရးစနစ္ဟာ အႏွစ္ (၂၀) ကလည္း ဒီစကားမ်ဳိး ၾကားဘူးတာေၾကာင့္ ျမန္မာ့ပညာေရး သင္ၾကားေရးစနစ္ဟာ အႏွစ္ (၂၀) အတြင္းမွာ တုိးတက္မႈမရွိတာကို သက္ေသျပသလုိ ျဖစ္ေနပါတယ္။
ကုလသမဂၢအဖြဲ႔အစည္းေတြျဖစ္တဲ့ UNESCO-UNDP နဲ႔ ဆရာဦးခင္ေမာင္ၾကြယ္ ေခါင္းေဆာင္တဲ့ ပညာေရးသုေတသနဌာနတို႔ ပူးေပါင္းၿပီး ျမန္မာ့ပညာေရးစနစ္ကို ေလ့လာထားတဲ့ အစီရင္ခံစာေတြကို ၁၉၉၂ နဲ႔ ၁၉၉၃ မွာ ထုတ္ေဝဘူးပါတယ္။ Education Sector Study အျဖစ္ ပညာေရးေလာကမွာ လူသိမ်ားပါတယ္။ အဲဒီ အစီရင္ခံစာေတြမွာလည္း ျမန္မာ့ပညာေရးဟာ အလြတ္က်က္ၿပီး စာေမးပြဲေျဖတာကို အဓိက ဦးစားေပးတဲ့အတြက္ စာေမးပြဲနဲ႔ မပတ္သက္တဲ့ကိစၥကို ဘယ္သူကမွ စိတ္မဝင္စားဘူးလို႔ဆိုပါတယ္။ စာေမးပြဲေအာင္ခ်က္ေကာင္းတဲ့ ေက်ာင္းကိုသာ ေက်ာင္းသားမိဘေတြက အထင္ႀကီးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေနာက္ဆံုးေျဖဆိုရတဲ့ စာေမးပြဲႀကီးေအာင္ဖို႔ကိုသာ အားလံုးက အာရံုစိုက္ၾကပါတယ္။
ေျပာင္းလဲေနတဲ့ အေျခအေနနဲ႔ သင့္ေတာ္တဲ့ သင္ရိုးညႊန္းတမ္းျပဌာန္းေရး၊ ဆရာ၊ ဆရာမ အရည္အခ်င္း တိုးတက္ေရး၊ ပညာေရးနဲ႔ လက္ေတြ႔ဘဝ ဆက္စပ္ေရး စတာေတြကို အဓိက လိုအပ္ခ်က္အျဖစ္ ေထာက္ျပၾကပါတယ္။ သင္ၾကားေရးနည္းသစ္နဲ႔ ေက်ာင္းသံုးစာအုပ္သစ္ကို အသံုးျပဳၿပီး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖုိ႔ ႀကိဳးစားေပမယ့္ ရည္ရြယ္ခ်က္မေအာင္ျမင္ဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္။ ဆရာနဲ႔ ေက်ာင္းသားဟာ အလြတ္က်က္တဲ့နည္းကိုပဲ ႀကိဳက္ၾကတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ က်က္စာမွတ္စာေတြ မ်ားလြန္တာေၾကာင့္ ဆင္ျခင္ေတြးေတာမႈဘက္မွာ အားနည္းေနတယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။ ေက်ာင္းေတြမွာ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ အဂတိလိုက္စားမႈနဲ႔ မသမာမႈေတြ နည္းပါးလာေပမယ့္ အလြတ္က်က္တဲ့ဓေလ့ ရွင္သန္တုန္းပဲလို႔ ဆုိပါတယ္။ အေျခခံပညာေရးအဆင့္ဆင့္မွာ အဓိက အားနည္းခ်က္ေတြ အမ်ားအျပား ရွိေနပါတယ္။
အလြတ္က်က္အာဂံုေဆာင္ရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းကေတာ့ သင္ရိုးညြန္းတမ္းမွာ အခ်က္အလက္ေတြ အမ်ားအျပားထည့္ထားလို႔ ျဖစ္တယ္လို႔ သံုးသပ္ၾကပါတယ္။ အလြတ္က်က္မွတ္သားတာကို စာေမးပြဲနဲ႔ တုိင္းတာတဲ့အတြက္ ေမးခြန္းရႏိုင္ဖို႔နဲ႔ စာေမးပြဲေအာင္ဖို႔က အဓိက ဦးစားေပး ျဖစ္လာပါတယ္။ တီထြင္ႀကံဆစိတ္၊ လြတ္လပ္စြာ ေဆြးေႏြးလိုစိတ္နဲ႔ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာလိုစိတ္ေတြ ေပၚေပါက္ဖို႔ အခြင့္အလမ္းမေပးတဲ့ ပညာေရးစနစ္ ျဖစ္ပါတယ္။ အေပၚယံ ျပဳျပင္တာဟာ သင္ရိုးညႊန္းတမ္းကို ထိခိုက္ေစပါတယ္။ ျမန္မာစာ မတတ္ေသးတဲ့ကေလးကို အဂၤလိပ္စာသင္ေပးတာဟာ သဘာဝမက်ပါဘူး။ အထူးသျဖင့္ ျမန္မာစာပါသင္ေနရတဲ့ တုိင္းရင္းသားအတြက္ ျပႆနာျဖစ္ေနပါတယ္။ အေျခခံမျပည္စံုတဲ့ ပညာေရးစနစ္ကို ခ်ဲ ႔ထြင္လာတာေၾကာင့္ အခ်ိန္ၾကာေလ အရည္အေသြးညံ့ေလ ျဖစ္ပါတယ္။ ဖြံ႔ၿဖိဳးစႏိုင္ငံေတြထဲမွာ ျမန္မာျပည္ဟာ ေက်ာင္းသားပစၥည္းကိရိယာ အရွားပါးဆံုး ျဖစ္ပါတယ္။
အလယ္တန္း၊ အထက္တန္းေက်ာင္းလိုပဲ တကၠသိုလ္နဲ႔ ေကာလိပ္မွာလည္း က်က္စာမွတ္စာကိုသာ ဦးစားေပးပါတယ္။ သင္ၾကားတာကို အလြတ္က်က္မွတ္ေျဖႏိုင္သူကို ဘြဲ႔လက္မွတ္ထုတ္ေပးတဲ့ စက္ရံုဟာ တကၠသိုလ္ေတြ ျဖစ္တယ္လို႔ ကုန္သည္ႀကီးမ်ား စက္မႈအသင္းခ်ဳပ္ လစဥ္ေဟာေျပာပြဲမွာ ဘူမိသိပၸံပညာရွင္ ေဒါက္တာဦးသိန္း က ေျပာသြားတာကို စက္တင္ဘာလ (၁) ရက္ေန႔ထုတ္ Popular News Journal မွာ ေဖာ္ျပပါတယ္။ သင္တာကို အလြတ္က်က္ၿပီး ေျဖရတဲ့စနစ္ကို ပယ္ဖ်က္ၿပီး အယူအဆ ဦးစားေပးသင္ၾကားေရးကို က်င့္သံုးဖို႔ လိုတယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။ ေက်ာင္းမ်ားၿပီး ဆရာနည္းတဲ့ ျပႆနာ သင္ၾကားေရးပစၥည္း ကိရိယာရွားပါးလို႔ လက္ေတြ႔မလုပ္ႏိုင္တဲ့ ျပႆနာနဲ႔ စာေမးပြဲမွာ မသမာမႈရွိတာကို အႀကီးအက်ယ္ျပဳျပင္ရမယ္လို႔ ေဒါက္တာဦးသိန္း က ဆုိပါတယ္။ ျမန္မာပညာေရးစနစ္ကို ျပဳျပင္ဖို႔ စိတ္ဝင္စားသူေတြ မ်ားလာပါတယ္။
ေဒါက္တာဦးသိန္းေဟာေျပာၿပီး (၁၀) ရက္ေလာက္ၾကေတာ့ ေမာကၡပညာေရးမဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ ဦးသိန္းႏိုင္ကလည္း ေဟာင္းႏြမ္းေနၿပီျဖစ္တဲ့ ပညာေရးသင္ရိုးညြန္းတမ္းကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔ အခ်ိန္တန္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ ႔-ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္လမ္းမွာ ေဟာေျပာသြားပါတယ္။ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၊ တုိင္းရင္းသားယဥ္ေက်းမႈ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး စတာေတြနဲ႔ သင္ေတာ္တဲ့ သင္ရိုးညြန္းတမ္းမ်ဳိးကို ေရးဆြဲသင့္တယ္လို႔ Australia ႏိုင္ငံမွာ ပညာသင္ခဲ့တဲ့ ဦးသိန္းႏိုင္ က ေျပာသြားပါတယ္။
သင္ရိုးညႊန္းတမ္းတခုတည္း ျပဌာန္းၿပီး တျပည္လံုးမွာ သင္ၾကားတဲ့စနစ္ကို ျပန္လည္စဥ္းစားသင့္ေၾကာင္း Australia အမ်ဳိးသားတကၠသိုလ္ ေလ့လာခ်က္မွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ျမန္မာ့လူဦးေရး (၇၀) ရာခိုင္ႏႈန္းဟာ ေက်းလက္ေဒသမွာ ေနထုိင္ၾကၿပီး (၆၅) ရာခိုင္ႏႈန္းဟာ စိုက္ပ်ဳိးေရးက႑မွာ လုပ္ကိုင္ေနၾကတာေၾကာင့္ ေက်းလက္အဖြဲ႔အစည္းရဲ ႔ လိုအပ္ခ်က္နဲ႔အညီ ပညာသင္ၾကားသင့္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ မိသားစုဝုိင္းလုပ္တဲ့ ေက်းလက္ဓေလ့ကို မထိခုိက္မယ့္ ပညာသင္ၾကားေရးစနစ္ကို တီထြင္သင့္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ၿမိဳ ႔မွာသင္သလို ေက်းလက္ေဒသမွာသင္လို႔ မရတာကို ေထာက္ျပထားပါတယ္။ တုိင္းျပည္တိုးတက္ဖြ႔ံၿဖိဳးေရးကို အေထာက္အကူျပဳတဲ့ သင္ရိုးညႊန္းတမ္း အလြန္လိုအပ္ေနၿပီလို႔ ျမင္ၾကပါတယ္။
ဦးေအာင္ခင္, ေဒၚခင္စိုးဝင္း

No comments:

Post a Comment

ေနာက္ဆံုးတင္တဲ့ သတင္း(၁၀၀)ေခါင္းစဥ္ႏွိပ္၍ ဖတ္ရွဳပါ။