Sunday, December 16, 2012

စီးပြားကူးသန္းဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ ျပည္တြင္းျပည္ပ ပညာရွင္မ်ားေပါင္းစည္းကာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ကားမူဝါဒေရးဆြဲရန္ စီစဥ္


စီးပြားကူးသန္းဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ ျပည္တြင္းျပည္ပ ပညာရွင္မ်ားေပါင္းစည္းကာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ကားမူဝါဒေရးဆြဲရန္ စီစဥ္  PDF Print
Sunday, 16 December 2012 09:43
AddThis Social Bookmark Button
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ဦးေထာင္ဘိုအ၀ိုင္းတြင္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈကို ဒီဇင္ဘာလ ၁၅ ရက္ေန႔က ေတြ႕ရစဥ္
ha-16-12-1နည္းလမ္းမႇန္ကန္သည့္ ကားမူ၀ါဒတစ္ခု ျဖစ္ေပၚလာေစရန္အတြက္ စီးပြားေရးႏႇင့္ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနႏႇင့္ ျပည္တြင္းျပည္ ပမႇ ကြၽမ္းက်င္ပညာရႇင္မ်ား ေပါင္းစည္းကာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ကားမူ၀ါဒကို ေရးဆြဲရန္အစီအစဥ္ရႇိေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ထုတ္လုပ္မႈႏႇင့္ ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းရႇင္မ်ားအသင္း၀င္ ကားလုပ္ငန္းရႇင္မ်ားထံမႇ သတင္းရရႇိပါသည္။

ႏိုင္ငံ၏လမ္းဧရိယာႏႇင့္ ကားအစီးေရတိုးပြားမႈႏႈန္း၊ ႏုိင္ငံ၏ကား စက္မႈလုပ္ငန္းဖြံ႕ၿဖိဳးေစေရး၊ အမ်ားျပည္သူ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးတို႔ကဲ့သို႔ေသာ အေျခခံအခ်က္မ်ားအေပၚ ျပည္တြင္းျပည္ပ ပညာရႇင္မ်ား ဖိတ္ေခၚေဆြးေႏြးကာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ကားမူ၀ါဒကိုေရးဆြဲရန္ စီစဥ္ထားသည္ဟုလည္း သိရသည္။
''စီးပြားကူးသန္းဦးေဆာင္ၿပီး ျပည္တြင္းက ပညာရႇင္၊ ျပည္ပကပညာရႇင္ေတြရယ္ အသင္းမႇာပါတဲ့ ပညာရႇင္ေတြရယ္ပူးေပါင္းၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ မႇန္ကန္တဲ့ကားမူ၀ါဒတစ္ခု ျဖစ္ေပၚလာဖို႔ ေဆြးေႏြးမယ္၊ စာတမ္းေတြဖတ္မယ္။ ရလာတဲ့အခ်က္ေတြအေပၚမူတည္ၿပီး ဆြဲမယ္။ ဆြဲတဲ့အခါ အမ်ားျပည္သူဆႏၵနဲ႔ ညီတဲ့အခ်က္ေတြကိုပဲ အဓိကထည့္သြင္းမႇာပါ'' ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ထုတ္လုပ္မႈႏႇင့္ ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းရႇင္မ်ားအသင္း၀င္ ကားအေရာင္းစင္တာ ဖြင့္လႇစ္ထားသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
လက္ရႇိတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ထုတ္လုပ္မႈႏႇင့္ ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းရႇင္မ်ား အသင္း၀င္မ်ားျဖစ္သည့္ ကားတင္သြင္းေရာင္းခ်သူ၊ ကားအေရာင္းစင္တာ ဖြင့္လႇစ္ထားသူမ်ားအၾကား ကားမူ၀ါဒတစ္ခု ထြက္ေပၚေနေၾကာင္းလည္း သိရသည္။
အဆိုပါကားမူ၀ါတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ကား၀ယ္ယူအသံုးျပဳသူမ်ားအေနျဖင့္ ၁၀ ႏႇစ္သက္တမ္းျပည့္သည္ႏႇင့္ မိမိကားကို အၿပီးဖ်က္သိမ္းပစ္ရန္၊ ဘယ္ေမာင္းတစ္မ်ဳိးတည္းကိုသာ တင္သြင္းအသံုးျပဳရန္ကဲ့သို႔ေသာ အခ်က္မ်ားပါ၀င္ေနေၾကာင္း သိရသည္။
ယင္းအျပင္ ယခုတစ္ႀကိမ္ လႊတ္ေတာ္ျပန္လည္က်င္းပသည္ႏႇင့္ အဆိုပါကားမူ၀ါဒကို လႊတ္ေတာ္သို႔တင္ရန္ ျပင္ဆင္ေနသည္ဟုလည္း သတင္းရရႇိပါသည္။
''လက္ရႇိမႇာ အင္ဂ်င္နီယာအသင္းက ဦးေဆာင္ၿပီးေရးဆြဲထားတဲ့ ကားမူ၀ါဒဆိုၿပီး မူ၀ါဒတစ္ခု ထြက္လာပါတယ္။ ဖတ္ၾကည့္ေတာ့ ၁၀ ႏႇစ္သက္တမ္းျပည့္ၿပီးတဲ့ကားဆိုရင္ ဖ်က္သိမ္းရမယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ပါတယ္။ ဒါကမမ်တဘူး၊ အကုန္လံုးေမာ္ဒယ္ျမင့္ပဲ စီးရမယ္၊ အမ်ားျပည္သူေတြ ပိုၿပီးေငြကုန္ေၾကးက်မ်ားမယ့္၊ အမ်ားျပည္သူကို ၀န္ထုပ္၀န္ပိုးျဖစ္ေစမယ့္ အခ်က္လို႔ပဲ ျမင္တယ္။ မမ်တဘူး၊ ႏိုင္ငံတကာမႇာလဲ ဒီလို ၁၀ ႏႇစ္နဲ႔ဖ်က္ဆိုတာ ေျမမရႇိေတာ့တဲ့ စင္ကာပူတစ္ႏိုင္ငံပဲ ရႇိေတာ့တယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ဘယ္ေမာင္းပဲသြင္းရမယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ပါတယ္။ ျမန္မာျပည္သူေတြဟာ ကိုယ္တတ္ႏိုင္တဲ့ေငြနဲ႔ ကိုယ္နဲ႔သင့္တင့္တဲ့ကား၊ ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ့အမ်ဳိးအစား မစီးရေတာ့ဘူးလား။ ဒါကျပည္သူေတြရဲ႕ အခြင့္အေရးကို ခ်ဳိးေဖာက္သလို ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီလိုအခ်က္ေတြနဲ႔ ကားမူ၀ါဒကို လာမယ့္လႊတ္ေတာ္မႇာ တင္မယ္လို႔ သိထားပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကေတာ့ တစ္ကယ့္ကိုကြၽမ္းက်င္တဲ့ ႏိုင္ငံတကာက ပညာရႇင္ေတြရယ္၊ ျပည္တြင္းက ပညာရႇင္ေတြရယ္ ပူးေပါင္းၿပီး အမ်ားဆႏၵနဲ႔အညီ ေရးဆြဲတဲ့ ကားမူ၀ါဒကိုပဲ ျဖစ္ထြန္းေစခ်င္တယ္။ လမ္းဧရိယာနဲ႔ ကားအစီးေရ ကိုက္ညီမယ့္ႏႈန္း၊ အမ်ားျပည္သူ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ေခ်ာေမြ႕မယ့္အခ်က္၊ ႏိုင္ငံမႇာ ကားစက္မႈဖြံ႕ၿဖိဳးဖို႔ ဘယ္လိုလုပ္မယ္ဆိုတဲ့ အမ်ားနဲ႔ဆိုင္တဲ့ ႏိုင္ငံနဲ႔ဆိုင္တဲ့ အခ်က္ေတြေပၚမႇာပဲ အေျခခံတဲ့ ကားမူ၀ါဒ ျဖစ္ေစခ်င္တယ္။ အဲဒီအတြက္ အခုလို စီးပြားကူးသန္းဦးေဆာင္ၿပီး ကုိယ္နဲ႔ကိုက္ညီတဲ့ ကားမူ၀ါဒတစ္ခုကို ျဖစ္ထြန္းေအာင္လုပ္ဖို႔ စီစဥ္ထားတာပါ'' ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ထုတ္လုပ္မႈႏႇင့္ ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းရႇင္မ်ားအသင္း၀င္ လုပ္ငန္းရႇင္တစ္ဦးက ဆိုသည္။

Comments 

+49 #6 koyin09 2012-12-16 14:37
ဘယ္ ညာ မိ်ဳးစံု တင္သြင္းခြင့္ေပးတာ ျမန္မာပဲရိွလိမ့္မယ္။ အမိန္ ့အာဏာနဲ ့တားျမစ္မဲ ့အစား စကၤာပူလို အခြန္တိုးေကာက္တာမိ်ဳးလုပ္သင့္တယ္။ ဥပမာ ကားထုတ္လုပ္တဲ့နွစ္မွ ၃၀ ေက်ာ္ရင္ မွတ္ပံုတင္ေၾကးထပ္ေကာက္တာမိ်ဳး။ လမ္းမေကာင္းလိ့ု အက္စီးဒင့္ျဖစ္ရင္ လမ္းေဖာက္တဲ့ကုမၸဏီကို တရားစြဲခြင့္ ေပးမဲ့အခ်က္ကို ဥပေဒမွာထည့္သြင္းသင့္တယ္။ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈႏွင့္အတူ တာ၀န္ယူ တာ၀န္ခံ ရတာမ်ိဳး ျဖစ္လာေအာင္ေပါ့။
 
+45 #5 minhtetpaizin 2012-12-16 14:19
အခြန္ေဆာင္ထားၿပီးသားကားေတြကို အၿပီးဖ်က္သိမ္းခိုင္း။ဖ်က္သိမ္းလိုက္တဲ့ကားၿပန္သြင္းလာေတာ့အခြန္ထပ္ေကာက္။ ဒီလူေတြဒီေလာက္ပဲလုပ္တက္မေပါ့ ။ၿပင္ပမွာေတာ့ဖ်က္သိမ္းရမဲ့ကားအပ္ၿပီးရင္ ကားဖိုးအၿပင္ ထပ္ၿပီးၿပန္ေဆာင္ရမဲ့ အခြန္ဖိုးေတြမတက္ႏိုင္လို႕ ကားေဟာင္းေတြကိုပဲ ရသေလာက္ေတာ့ၾကိတ္မွတ္ၿပီး စီးေနၾကေလရဲ႕။
 
+55 #4 pstmynt 2012-12-16 12:53
သံျပားထုတ္ေ၇ာင္းစားဖို ့ပဲတတ္တဲ ့လူက
ကားမူ၀ါဒေတြတစ္ခုၿပီးတစ္ခုထုတ္လုပ္စားခြင္ဖန္ေနေလေတာ့
ခံက်ေပဦးေတာ့တို ့ျပည္သူျပည္သားေတြေ၇......
 
+88 #3 ၂ေမာင္ 2012-12-16 11:42
အင္ဂ်္ီယာအသင္း က အေတြ႔အၾကံဳ သိတ္မရွိသူေတြနဲ႔ ဖြဲံထားတာပါ..အင္ဂ်င္နီယာေတြေတာင္ ဘယ္မွာရွိမွန္း ဘာေတြလုပ္လို႔ ဘာေတြျဖစ္ေျမာက္ခဲ့တယ္ဆိုတာ မသိၾကပါဘူး
ကားမူဝါဒေရးဆြဲေရး နဲ႔ပတ္သက္လို႔ အင္ဂ်င္နီယာ အသင္း ကို တာဝန္မေပးသင့္ဘူး.. လက္ေတြ႔ အေျခအေနကို ကညန ကပို သိကၽြမ္းနားလည္တယ္..
ကားေျပးဆြဲေနတဲ့ အဖြဲ႔ က ပိုသိတယ္...
နိဳင္ငံျခားက ပညာရွင္ဆိုတာ ျမန္မာနိင္ငံ ရဲ့ လက္ေတြ႔ အေျခအေန ကို မသိဘူး .. လမ္းေတြ တည္ေဆာက္ ကားေတြလွ်င္ျမန္စြာ ရွင္းထုတ္ဘို႔ ေတာ့ ကၽြမ္းက်င္မယ္...
မေလးရွား နဲ႔ ထိုင္း ကို အတုယူသင့္တယ္ စကၤာပူက ရန္ကုန္တိုင္းေလာက္ေတာင္ မၾကီးတဲ့ ေဒသမွာ ကားေတြလႈပ္ရွားေနတာ.. မတူဘူး .. စီးကမ္းထိန္းသိမ္းတဲ့ နည္းစံနစ္ေတာ့ အတုယူသင့္တယ္
 
+107 #2 zawkind 2012-12-16 10:53
ႏိုင္ငံတကာမႇာလဲ ဒီလို ၁၀ ႏႇစ္နဲ႔ဖ်က္ဆိုတာ ေျမမရႇိေတာ့တဲ့ စင္ကာပူတစ္ႏိုင္ငံပဲ ရႇိေတာ့တယ္။
ဘယ္သူေျပာလဲ။ ရူးေနလား။ စကၤာပူမွာ ၁၀ ႏွစ္ COE ကုန္ယင္ ေနာက္ထပ္ ၅ႏွစ္၊ ၁၀ႏွစ္ ထပ္တိုးလို႔ရတယ္... ဒါေပမဲ့ ကားဘုိးနဲ႔ COE မွာ ကားဘုိးကနဲေနလို႔ မတန္လို႔ မတိုးၾကတာ..
၁၀ ႏွစ္ဆိုတာ ကားစထုတ္တဲ့ ႏွစ္လား... စ၀င္လာတဲ့ႏွစ္လား...
လုပ္မယ္ဆိုလဲ ေသျခာေတာ့ ေလ့လာၾကပါေနာ....
၁၀ႏွစ္ဆိုတဲ့ ကားက အသစ္ၾကီးရွိေသးတယ္...
 
+112 #1 casperchitoo 2012-12-16 10:44
ဘယ္ေမာင္းပဲၿဖစ္ၿဖစ္ ညာေမာင္းပဲၿဖစ္ၿဖစ္ အႏၱရာယ္ကင္းဖို႔က အဓိကပဲေလ...
လိုင္စင္သက္တမ္း ၁၀ ႏွစ္ဆိုတာက တတ္ႏိုင္ရံုနဲ႔ ကားစီးခြင္႔ကို မေပးခ်င္တာ...
ေစတနာမရွိတာကို ၿပတာပဲ...
ဦးေႏွာက္အရည္အေသြးရွိတဲ႔ လူေတြလုပ္ပါလိမ္႔မယ္...
ထြက္သြားၾကပါေတာ႔....
ဒီေလာက္ ႏွင္ထုတ္ေနတာ မရွက္ၾကဘူးလား.

No comments:

Post a Comment

ေနာက္ဆံုးတင္တဲ့ သတင္း(၁၀၀)ေခါင္းစဥ္ႏွိပ္၍ ဖတ္ရွဳပါ။