Monday, July 30, 2012

ဗိုလ္တစ္ေထာင္ ဆိပ္ကမ္းအား ျမစ္လယ္သို႔ ေျမဖို႔ၿပီး ဆိပ္ကမ္းေျမေနရာ တိုးခ်ဲ႕ကာ ေရေပၚဟိုတယ္ ဧရိယာအျဖစ္ တည္ေဆာက္သြားမည္


ဗိုလ္တစ္ေထာင္ ဆိပ္ကမ္းအား ျမစ္လယ္သို႔ ေျမဖို႔ၿပီး ဆိပ္ကမ္းေျမေနရာ တိုးခ်ဲ႕ကာ ေရေပၚဟိုတယ္ ဧရိယာအျဖစ္ တည္ေဆာက္သြားမည္ 

Sunday, 29 July 2012 14:10
ဗိုလ္တေထာင္ ဆိပ္ကမ္းအား ျမစ္လယ္သို႔ ေျမဖို႔ၿပီး ဆိပ္ကမ္းေျမ ေနရာတိုးခ်ဲ႕ကာ ေရေပၚဟိုတယ္ ဧရိယာအျဖစ္ တည္ေဆာက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္မွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦး၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ သိရွိရပါသည္။ ဗိုလ္တေထာင္ဆိပ္ကမ္းအား ေျမေနရာတိုးခ်ဲ႕ရာတြင္ ဗိုလ္တေထာင္ဆိပ္ကမ္း အမွတ္(၃) ေဘာတံတားမွ အမွတ္(၁)ကုန္းတြင္း ကုန္ေသတၱာစင္ထိပ္ထိ ကမ္းနားတစ္ေလွ်ာက္အား ေရကာတံတိုင္း ေဆာက္လုပ္၍ ေျမဖို႔ၿပီးေျမေနရာ တိုးခ်ဲ႕ျခင္းအား ျပဳလုပ္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
“မူလေရကာတံတိုင္း အစြန္ေနရာကေန ျမစ္လယ္ဘက္ကို ေပ ၁၀၀ခန္႔တိုးခ်ဲ႕ၿပီး အရွည္ ၂၄၄၀ ေပ ရွိတဲ့ ေရကာတံတိုင္း တည္ေဆာက္သြားမွာပါ။ ေနာက္ခံဧရိယာကို သဲ ဖို႔ၿပီး ေျမေနရာ ေဖာ္ထုတ္ၿပီးတဲ့အခါ လက္ရွိထက္ေျမ ၆ ဒသမ ၄ဧက ထပ္မံေပၚထြန္းလာမွာျဖစ္ပါတယ္” ဟု ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္မွ အင္ဂ်င္နီယာခ်ဳပ္ ဦးျမသန္းက ေျပာ ၾကားခဲ့သည္။

 ဗိုလ္တေထာင္ ဆိပ္ကမ္းအမွတ္(၃)ေဘာတံတားမွ အမွတ္(၁) ကုန္းတြင္းကုန္ေသတၲာ စင္ထိပ္ထိ ကမ္းနားတစ္ေလွ်ာက္အား ေရကာတံတိုင္းေဆာက္လုပ္၍ ေျမဖို့ၿပီး ေျမေနရာတိုးခ်ဲ႔ျခင္းအား ျပဳလုပ္သြားမည္ျဖစ္ . . .

“ ဒီလိုဆိပ္ကမ္း ေျမေနရာဟာ ႏိုင္ငံတကာမွာေရာ ျပည္တြင္း မွာပါ တန္ဖိုးရွိတဲ့ေျမေနရာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒါကိုအသံုးခ်ၿပီး ၀င္ေငြတိုးေအာင္ လုပ္ေဆာင္ၾကရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေျမေနရာတိုးခ်ဲ႕ေရး ေဆာင္ရြက္တဲ့ ေနရာမွာလည္း စီးပြားေရးအရ တြက္ေျခကိုက္မႈရွိ၊မရွိ ခ်ိန္ဆၿပီး အခ်ိန္တိုအတြင္းၿပီးစီးေအာင္ႏွင့္ ေရေပၚဟိုတယ္ေတြ၊ စားေသာက္ဆိုင္တန္းေတြနဲ႔ စည္ပင္လာေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ပို႔ ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာနျပည္ေထာင္စု ၀န္ႀကီး ဦးဥာဏ္ထြန္းေအာင္က ဇူလိုင္လ ၇ ရက္ေန႔က အဆိုပါဆိပ္ ကမ္းတိုးခ်ဲ႕မည့္ ေနရာသို႔ေရာက္ရွိစဥ္ က ေျပာၾကားခဲ့သည္။
လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ဗိုလ္တေထာင္ဆိပ္ကမ္း၌ လွလွပပ ကုမၸဏီလီမိတက္မွ ေရေပၚဟိုတယ္ တည္ေဆာက္ေရး စီမံကိန္းအား စတင္ လုပ္ေဆာင္လ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
ယင္းကုမၸဏီမွ ပထမအဆင့္ အေနျဖင့္ ဗိုလ္တေထာင္အမွတ္ (၆) ဆိပ္ခံတံတားအထက္ႏွင့္ ေအာက္ျပဳ ျပင္ျခင္းလုပ္ငန္းအား လုပ္ေဆာင္ လ်က္ရွိသည္။
လွလွပပ ကုမၸဏီလီမိတက္မွ ေရေပၚဟိုတယ္အျဖစ္ သေဘၤာႏွစ္စီး အသံုးျပဳသြားမည္ ျဖစ္ကာ အလ်ား ၂၂၈ ေပ၊ အနံေပ ၅၀ ရွိေသာ သေဘၤာတစ္စီးႏွင့္ အလ်ား ၂၃၆ ေပ အနံေပ ၅၀ ရွိေသာ သေဘၤာတစ္စီး ပါ၀င္မည္ျဖစ္ၿပီး သေဘၤာတစ္စီးလွ်င္ အခန္းေပါင္း ၇၂ ခန္းပါ၀င္ၿပီး ႏွစ္ေယာက္ခန္းမ်ား ျဖစ္သည့္ အတြက္လူဦးေရ ၁၄၄ ေယာက္အထိ တည္းခိုႏိုင္မည္ဟု သိရသည္။
 

Comments 

0 #12 blackberry 2012-07-30 13:11
Quoting USaytanar:
Please kindly show me a proper EIA report. Please do not disturb the nature without proper studies. Area of 100 ft x 2400 ft disturbance to a river might be dangerous. Even a bridge pier can damage a river. Therefore, do not say free hand please.
Frankly, I'm not a maritime specialist. And I'm not involved in this project and the developer company. :D I'm just sharing a different point of view.

However, we should know that this area is already a port (long time ago). In other word, it has been destroyed and not natural anymore. I think there is no tidal forest in that area (maybe a few trees there). I'm sure the projection of 100ft is shorter than a jetty currently using there.
I'm just telling that this project is a part of development of Yangon city. IMO, the extent of project is small and of course impact will be much less than that we faced in(Myit-Sone Dam), we should accept it for the sake of recreational zone after the development.
We cannot always get the situation/development project which has no impact on ecosystem.

Thanks.
 
+2 #11 myatminlwin 2012-07-30 12:55
အရင္တုန္းကရန္ကုန္ျမစ္ရဲ့တစ္ေနရာမွ ေကာလာလို ့ေရက်ခ်ိန္ လူေတြ ေဘာလံုးကစားတဲ့သတင္း EMG မွာေတြ ့ေတာ့ က်ေနာ္က မပူပါနဲ ့ေနာက္ဆိုရင္ ထူး တို ့ ေအးရွားေဝါလ္တို ့က ရန္ကုန္ျမစ္ကို ကတၱရာလမ္းခင္းဖို ့လုပ္မွာပါလို ့ရြဲ ့ေျပာခဲ့တာ အခု အရူးေတြက တကယ္ုပ္ေတာ့မွာပဲ။ ဒါနဲ ့ေတာင္ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းကို နိုင္ငံျခားစံခ်ိန္မွီ ဆိပ္ကမ္းလုပ္ျပီး နိုင္ငံျခားသေဘၤာေတြ ကပ္လို ့ရေအာင္လုပ္ဦးမယ္။ လူမွန္ေနရာမွန္ မေရာက္သေရြ ့ ျမန္မာျပည္သားေတြ ကိုယ္ စိတ္ နွစ္ပါး ဆင္းရဲႀကဦးမွာပဲ။
 
 
+1 #10 USaytanar 2012-07-30 12:38
Quoting blackberry:
The report said reclamation is 100 feet towards the river over length of 2400feet.
I think 100 feet is not a big deal compare to the 3000feet-wide river at that location. If you have doubt, use Google map and see yourself. It's not blocking the whole river.
It's something like improving the river bank by constructing a retaining wall.
Please kindly show me a proper EIA report. Please do not disturb the nature without proper studies. Area of 100 ft x 2400 ft disturbance to a river might be dangerous. Even a bridge pier can damage a river. Therefore, do not say free hand please.
 
0 #9 USaytanar 2012-07-30 12:28
Quote:
လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ဗိုလ္တေထာင္ဆိပ္ကမ္း၌ လွလွပပ ကုမၸဏီလီမိတက္မွ ေရေပၚဟိုတယ္ တည္ေဆာက္ေရး စီမံကိန္းအား စတင္ လုပ္ေဆာင္လ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
It is interesting who own that company. Cronies? Why not the other companies? Why it is not calling for tenders in the newspaper if sincere?
EIA please!
Please do not ask "Hla Hla Pa Pa" or ministry of transport to do EIA, that will bias and useless study for river. Ask third party renowned company for EIA report.
EMG and all media, please kindly follow up this issue to save the river environment.
 
0 #8 blackberry 2012-07-30 09:41
The report said reclamation is 100 feet towards the river over length of 2400feet.
I think 100 feet is not a big deal compare to the 3000feet-wide river at that location. If you have doubt, use Google map and see yourself. It's not blocking the whole river.
It's something like improving the river bank by constructing a retaining wall.
 
+1 #7 tntun 2012-07-30 09:00
ဟိုဘက္ကမ္းကလူေတြေျပးဖို႔ျပင္ထားၾက။
ေရစြယ္ထိုးၿပီးကမ္းပါးၿပိဳေတာ့မယ္။
 
+7 #6 nga shwe 2012-07-30 07:24
ငါတို ့အစိုးဌာနေတြမွာလဲဥေဏွာက္နဲ ့စဥ္းစားဆင္ျခင္ညဏ္မရွိတဲ့ေစာက္ရူးေတြဘဲခန္ ့ထားတာပါလား
လုပ္ေတာ့ဆိပ္ကမ္းဌာန
ပိတ္ဆံရွာဖို ့စဥ္းစား ေတာ့ျမစ္ကို ျမစ္လယ္အထိေျမဖို ့
ရူးလဲရူးတဲ့ဥေဏွက္
အဲဒီအတားအဆီးေၾကာင့္နွုန္းေတြပိတ္ဆို ့ျပီးျမစ္ေၾကာင္းက်ဥ္းလာမွာမေတြးမိဘူးလား ??????
ေရေပၚဟိုတယ္ဆိုတာသေဘၤာေပၚကေနျမစ္ရဲ့စည္းစာအလွကိုခံစားနိုင္ဖို ့နဲ
ျမစ္ကိုျဖတ္ျပီးတိုက္ခတ္လာတဲ့ ေလေကာင္းေလသန္ ့ေတြရွုရွုိက္ခံစားဖို ့ပါ
ျမစ္ကိုပိတ္ဆို ့ဖ်က္စီးဖို ့မဟုတ္ဘူး
အဲအရူးဝန္ၾကီးကလဲအားေပးအားေျမာက္
 +6 #5 Zawtika 2012-07-30 05:45
ရူးပါ႔ဗ်ာ...
စကၤာပူ မွာက ေျမ မရွိလို႔ ေျမဖို႔တာေလ....
စီးပြားေရးအရ တြက္ေျခကိုက္မႈရွိ၊မရွိ ခ်ိန္ဆၿပီး ဆိုတာေတာ႔ေကာင္းပါရဲ႕
သဘာ၀ ပါတ္၀န္းက်င္ နဲ႔ ျမစ္ေၾကာင္းထိခိုက္မွာ ကိုပါ ထည္႔စဥ္းစားေစခ်င္ပါတယ္။
 
+6 #4 tntun 2012-07-29 21:21
ေရကိုမၾကည့္၊ ေျမကိုၾကည့္သည္
CPI ထက္သာမည္ ၊ Port Authority !
 
 +2 #3 tntun 2012-07-29 20:59
Save the Irrawaddy!
 
+44 #2 minhtetpaizin 2012-07-29 17:41
ဗိုလ္တေထာင္ဆိပ္ကမ္းအထိ သေဘၤာၾကီးေတြ၀င္လို႕ရေအာင္ ရန္ကုန္ၿမစ္ကိုၿပုၿပင္မယ္ ဆိပ္ကမ္းကိုေကာင္းေအာင္လုပ္မယ္မစဥ္းစားဘူး ။ၿမစ္ကိုေၿမဖို႕ၿပိးဟိုတယ္ကိုေရာင္းစားအံုးမယ္ ။ ေတာ္ၾကပါေပတယ္။ ရန္ကုန္ၿမစ္ရဲ႕ အနာဂါတ္ ရင္ေလးစရာ။
 
+20 #1 win khant 2012-07-29 16:52
ပဲႀကီးဟင္း စားဦးမယ္တူတယ္..

No comments:

Post a Comment

ေနာက္ဆံုးတင္တဲ့ သတင္း(၁၀၀)ေခါင္းစဥ္ႏွိပ္၍ ဖတ္ရွဳပါ။