ယခင္တစ္ပတ္မွ အဆက္
(၄) ဒီဇင္ဘာလ ၂၈ ရက္ေန႔။ နံနက္ ၇ နာရီခန္႔အခ်ိန္မွာ
ျမစ္ၾကီးနား-ကန္ပိုက္တီးလမ္းက တစ္ဆင့္ တရုတ္ႏိုင္ငံကို ျဖတ္ျပီး လိုင္ဇာ
သြားဖို႔ ခရီးစတင္ခဲ့ပါတယ္။ မိုင္ ၇၀ ခန္႔မွ်သာ ေ၀းတဲ့
ျမစ္ၾကီးနား-ဗန္းေမာ္လမ္းက လိုင္ဇာကို သြားရင္ အခ်ိန္ ၂ နာရီ ေက်ာ္ေလာက္ပဲ
ၾကာျမင့္မွာပါ။ ဒါေပမဲ့ တိုက္ပြဲေတြျဖစ္ခ်ိန္ကစျပီး အဲဒီလမ္းပိုင္းကို
အသံုးျပဳခြင့္ မရေတာ့ပါဘူး။ ဒီအတြက္ေၾကာင့္ မနက္ ၇ နာရီအခ်ိန္က သြားရင္ ည
၁၀နာရီ ၀န္းက်င္ (တရုတ္ႏိုင္ငံစံေတာ္ခ်ိန္ ည ၁၁ နာရီ မိနစ္ ၃၀) ေလာက္မွ
လိုင္ဇာ(တရုတ္ဘက္ျခမ္း)ကို ေရာက္ႏိုင္မယ့္ ျမစ္ၾကီးနား- ကန္ပိုက္တီး -
ထိန္းခ်ံဳး - ယင္က်န္း -လိုင္ဇာ လမ္းကို အသံုးျပဳရပါေတာ့တယ္။
လဂ်ားယန္၊ ပန္၀ါ တိုက္ပြဲ အေျခအေနေတြနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး သိရဖို႔
ျမစ္ၾကီးနားကို သြားျခင္းဟာ ဦးစားေပးအစီအစဥ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမစ္ၾကီး နားကို
ေရာက္လို႔ သံုးရက္တိုင္ခ်ိန္အထိ စစ္ဘက္ဆိုင္ရာ အရာရွိေတြ၊
ကခ်င္ျပည္နယ္အစိုးရဆီက တစ္စံုတစ္ရာ သိရလိမ့္မယ္ဆိုတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ဟာ
ေ၀၀ါးခဲ့ပါျပီ။ ဒီအခ်ိန္မွာပဲ ဦးစားေပး အစီအစဥ္ မျဖစ္ခဲ့ေသာ္ ဒုတိယ
အစီအစဥ္အျဖစ္ စဥ္းစားထားတဲ့ လိုင္ဇာကို သြားဖို႔
အေၾကာင္းဖန္လာခဲ့ျခင္းပါပဲ။ လိုင္ဇာကို သြားဖို႔က ဦးစားေပး အစီအစဥ္ဆိုရင္
ျမစ္ၾကီးနား-ကန္ပိုက္တီးလမ္းကို အသံုးျပဳ မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ရန္ကုန္ - မႏၱေလး
- မူဆယ္ - ေရႊလီ - လိုင္ဇာ လမ္းကို အသံုးျပဳမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလမ္းပိုင္းဟာ
သြားရ လြယ္ကူသလို အႏၱရာယ္လည္း မရွိႏိုင္ပါဘူး။
ျမစ္ၾကီးနား - ကန္ပိုက္တီး - ထိန္ခ်ံဳး - ယင္က်န္း - လိုင္ဇာ လမ္းကို
အႏၱရာယ္မ်ားတယ္လို႔ ဆိုၾကပါတယ္။ နယ္ေျမမျငိမ္သက္မႈက အႏၱရာယ္ ေတြကို
ဖိတ္ေခၚထားခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ ျမစ္ၾကီးနား - ကန္ပိုက္တီးလမ္းပိုင္းရဲ႕
ေနရာအမ်ားစုကို တပ္မေတာ္က ထိန္းခ်ဳပ္ ထားခဲ့ျပီ ဆို ေပမယ့္ ျငိမ္းခ်မ္းမႈ
အလံုးစံု ရွိတယ္လို႔ မဆိုႏိုင္ေသးပါဘူး။ ဒီလမ္းပိုင္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ
တပ္မေတာ္၊ NDA-K နယ္ျခား ေစာင့္တပ္ ၁၀၀၃၊ KIA အစရွိတဲ့တပ္ေတြ ေနရာယူထားမႈ
ေရာေထြးေနပါတယ္။ ဒီလမ္းပိုင္းကို ျဖတ္သန္းသြားလာသူေတြဟာ တပ္မေတာ္
စခန္းေတြရဲ႕ စစ္ေဆးမႈကို ခံမွာျဖစ္ျပီး နယ္ျခားေစာင့္တပ္- ၁၀၀၃ ရဲ႕
စစ္ေဆးမႈေတြကိုလည္း ခံရမွာျဖစ္ပါတယ္။ KIA ဘက္က တိုက္ခိုက္မႈကို
ၾကံဳရႏိုင္သလို မိုင္းထိႏိုင္တဲ့ အႏၱရယ္လည္း ရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒီလမ္းပိုင္းမွာ
အႏၱရာယ္ တစ္စံုတစ္ရာ က်ေရာက္ ခဲ့မယ္ ဆိုရင္ လက္သည္ေပၚမယ့္
အေနအထားမရွိပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို ေရြးခ်ယ္ခဲ့တဲ့ ယာဥ္ေမာင္းသမားက
စစ္ေဆးေရးဂိတ္က တာ၀န္ရွိသူေတြနဲ႔ ရင္းႏွီးပံု ေပၚပါတယ္။ တပ္မေတာ္ရဲ႕ စစ္ေဆး
ေရးဂိတ္ေတြကို အခက္အခဲမရွိ ေက်ာ္ျဖတ္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ တပ္မေတာ္ရဲ႕
စစ္ေဆးေရးဂိတ္ေတြကို ျဖတ္သန္းခ်ိန္မွာ ေငြက်ပ္ တစ္ေထာင္ တန္
ႏွစ္ရြက္သံုးရြက္ကို ဂိတ္ျဖတ္သန္းခ အျဖစ္ ထားရွိခဲ့ရတာေတြရွိပါတယ္။
နယ္ျခားေစာင့္တပ္ေတြရဲ႕ ဂိတ္ကို ျဖတ္သန္းခ်ိန္မွာေတာ့ ေငြက်ပ္ ငါးေထာင္တန္
ႏွစ္ရြက္ကို ျဖတ္သန္းခအျဖစ္ ထားခဲ့ရတာေတြ ရွိပါတယ္။
နယ္ျခားေစာင့္တပ္ ၁၀၀၃ ရဲ႕ ဂိတ္ေတြကို ျဖတ္သန္းခ်ိန္မွာေတာ့
မွတ္ပံုတင္ျပရတာ၊ ခရီးေဆာင္အိတ္ကို ဖြင့္ျပရတာေတြ ရွိလာခဲ့ပါ တယ္။ ဒီလို
စစ္ေဆး ခ်ိန္မွာ ကင္မရာဟာ ျပႆနာတစ္ခု ျဖစ္လာ ပါတယ္။ ကင္မရာေတြက
ဘာလုပ္ဖို႔လဲဆိုတဲ့ ေမးခြန္းကို ေျဖဖို႔ အစပိုင္းဂိတ္ေတြမွာ ဆြံ႕အ
ခဲ့ရတာမ်ိဳး ရွိပါတယ္။ ေနာက္ ဂိတ္ေတြကို ျဖတ္ခ်ိန္မွာေတာ့ အေျဖရလာပါတယ္။
အေပ်ာ္တမ္းဓာတ္ပံု ရိုက္သူေတြပါလို႔ ျပန္ေျဖခဲ့ပါတယ္။ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ
ကင္မရာကို ကားအျပင္ ထုတ္ရိုက္ဖို႔ အေျခအေန မေပးခဲ့ပါဘူး။ ဒီအခ်ိန္မွာ
လက္ကိုင္ဖုန္း ကင္မရာက အသံုးတည့္ခဲ့ပါတယ္။ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ေတာင္တန္းေတြရဲ႕
အျမင့္ ပိုင္းမွာ လွမ္းျမင္ေနရတဲ့ ဘိန္းခင္း တစ္ခ်ိဳ႕က ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို
ျပက္ရယ္ျပဳေနခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တိုရဲ႕ ယာဥ္ေမာင္းသမားလည္း
လမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ ရွိေနတဲ့ ရြာငယ္ ေတြဆီ၀င္ျပီး ကားကို ေရျဖည့္၊
ဆီျဖည့္လုပ္တတ္သလို သူ႔အတြက္လည္း "အေငြ႕" ျဖည့္တာမ်ိဳး ၀င္လုပ္ေလ့ရွိပါတယ္။
(၅)
ျမစ္ၾကီးနား-ကန္ပိုက္တီးလမ္းပိုင္း ခရီးတစ္၀က္က်ိဳးခ်ိန္။ ခ်စ္ၾကည္ေရး
တံတား(လန္န) ဆဒံုးေရတံခြန္းတံတားကို ေရာက္ခ်ိန္မွာေတာ့ စစ္ရဲ႕
အနိဌာရံုတစ္ခု ကို ျမင္ေတြ႕ရပါျပီ။ ဆဒံုးေရတံခြန္တံတား
က်ိဳးပ်က္ေနျခင္းပါပဲ။ ဆဒံုးတံတားကို ျပီးခဲ့တဲ့ ဧျပီလထဲမွာ KIA က
ခ်ိဳးဖ်က္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ တံတားက်ိဳးပ်က္ျပီးစ အခ်ိန္မွာေတာ့ ပုခက္လႊဲ
ၾကိမ္ျခင္း ၾကိဳးတံတား တပ္ဆင္ျပီး အသံုးျပဳခဲ့ၾက ပါတယ္။
သိပ္မၾကာလိုက္ပါဘူး။ ပုခက္လႊဲ ၾကိမ္ျခင္း ၾကိဳးတံတားပ်က္က်သြားလို႔
လူေသဆံုးမႈေတြ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
ဆဒံုးတံတားဟာ ျမစ္ၾကီးနား-ကန္ပိုက္တီးလမ္းမွာ အေရးပါတဲ့
တံတားတစ္စင္းျဖစ္ပါတယ္။ တံတားက်ိဳးပ်က္သြားတဲ့အတြက္ ကန္ပိုက္ တီးကေန
ကုန္စည္ ဒါမဟုတ္ ခရီးသည္တင္ျပီး ဆင္းလာတဲ့ကားေတြဟာ ျမစ္ၾကီးနားဘက္ကို
ဆက္မသြားႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ တံတားရဲ႕ တစ္ဖက္ျခမ္း ျမစ္ၾကီးနားက တက္လာတဲ့
ကားေတြဆီကို ပစၥည္းေျပာင္းတင္၊ ခရီးသည္ ေျပာင္းတင္ျပီး ခရီးဆက္ရပါတယ္။
ျမစ္ၾကီးနား ဘက္က တက္လာတဲ့ ကားေတြကလည္း ဆဒံုးတံတားကို ေရာက္ရွိ
ကန္ပိုက္တီးဘက္ ဆက္မတက္ႏိုင္ေတာ့ဘဲ တစ္ဖက္ျခမ္းက ဆင္းလားတဲ့ ကားေတြဆီ
ျပန္လႊဲေျပာင္းရပါတယ္။ ေဆာင္းတြင္းကာလ ေရက်ခ်ိန္ျဖစ္ေနေတာ့ ပ်က္စီး သြားတဲ့
တံတားအေျခနားမွာ ယာယီ သစ္လံုးတံတားတစ္စင္း လုပ္ထား ပါတယ္။ ယာဥ္ငယ္ေတြက
ဒီတံတားကေန ျဖတ္သြားလို႔ရပါတယ္။ ဒီတံတားက မိုးတြင္းခ်ိန္မွာ ဘယ္ လိုမွ
အလုပ္ျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လိုက္ပါလာတဲ့ကားက
သစ္လံုးတံတားကို ေက်ာ္ျပီး ကန္ပိုက္တီး ဘက္ကို ခရီး ဆက္ပါတယ္။
အခုခ်ိန္မွာေတာ့ KIA က ဖ်က္ဆီးခဲ့လို႔ က်ိဳးပ်က္သြားတဲ့ ဆဒံုးတံတားကို
တရုတ္အင္ဂ်င္နီယာေတြက ျပန္ျပီး ျပင္ဆင္ေနတာ ေတြ႕ခဲ့ရ ပါတယ္။ ဘယ္အခ်ိန္မွာ
ျပီးမလဲဆိုတာ မသိရေသးပါဘူး။ အစိုးရတပ္ဖြဲ႕၀င္တစ္ခ်ိဳ႕နဲ႔ NDA-K
နယ္ျခားေစာင့္တပ္ေတြက တံတား တ၀ိုက္ လံုျခံဳေရးကို တာ၀န္ယူထားပါတယ္။
၂၀၁၂ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လမတိုင္မီ အခ်ိန္အထိ ဆဒံုးအလြန္ ျမစ္ၾကီးနား-ကန္ပိုက္တီး
လမ္းပိုင္းကို KIA တပ္ေတြက ထိန္းခ်ဳပ္ထားခဲ့ပါတယ္။ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ဧျပီလ
အစိုးရတပ္ေတြ ၀င္လာခ်ိန္မွာေတာ့ ဆဒံုးတံတားကို KIA က မိုင္းခြဲ
ခ်ိဳးဖ်က္လိုက္ပါတယ္။ ေနာက္ျပီး ဧျပီလထဲမွာပဲ ဆဒံုးျမိဳ႕နယ္ခြဲ
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးနဲ႔ ၀န္ထမ္းအခ်ိဳ႕ကို သတ္ျဖတ္ခဲ့ပါတယ္။ ဆဒံုးေရ တံခြန္
တံတားကို ဘာေၾကာင့္ ဖ်က္ဆီးခဲ့တာပါလဲ။ ဆဒုံးျမိဳ႕နယ္ခြဲ
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးနဲ႔ ၀န္ထမ္းအခ်ိဳ႕ကို ဘာေၾကာင့္ သတ္ျဖတ္ခဲ့သလဲ။
KIA ဟာ လမ္းတံတားေတြကို ဖ်က္ဆီးခဲ့တယ္၊ ရထားသံလမ္းေတြကို
မိုင္းခြဲခဲ့တယ္။ အမ်ားျပည္သူရဲ႕ သြားေရးလာေရးအပါအ၀င္
ကုန္စည္စီဆင္းမႈေတြကိုပါ ခက္ခဲေစခဲ့တယ္။ ဒါေတြဟာ မွန္ကန္တဲ့ အေျခအေနေတြ
ျဖစ္ပါတယ္။ ျပီးခဲ့တဲ့ သံုးႏွစ္တာ ကာလအတြင္း ကခ်င္ျပည္နယ္မွာ ရွိေနတဲ့
ရထားသံလမ္းေတြကို KIA က ေဖာက္ခြဲဖ်က္ဆီးခဲ့တာ ၆၉ ၾကိမ္ ရွိခဲ့ပါတယ္။ ၂၀၁၀
ခုႏွစ္မွာ ရွစ္ၾကိမ္၊ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ မွာ ၃၈ ၾကိမ္၊ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္မွာ ၂၃
ၾကိမ္ရွိခဲ့ပါတယ္။ မိုင္းခြဲမႈေၾကာင့္ တံတားအေရအတြက္ စုစုေပါင္း ၇၇ စင္း
ပ်က္စီးခဲ့ျပီး တန္းဖိုေငြ က်ပ္ သန္းေပါင္း ၃၀၀၀ ေက်ာ္ဆံုးရံႈးမႈ
ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ ဒီလိုဖ်က္ဆီးမႈေတြ လုပ္ခဲ့သလဲ။ KIO နဲ႔ေတြ႕တဲ့အခါ
ေမး ရမယ့္ ေမးခြန္းေတြျဖစ္ပါတယ္။
KIA ရဲ႕ စစ္ဗ်ဴဟာမွာ ေျပာက္က်ားစနစ္က အေရးပါသလားဆိုတဲ့ ေမးခြန္းတစ္ခုကို
တပ္မေတာ္အရာရွိတစ္ဦးက ျပန္ေျဖခဲ့ဖူးပါတယ္။ ေျပာက္က်ားစနစ္ကို အမွန္တကယ္
ကၽြမ္းက်င္သူဟာ KNU လို႔ သူက ဆိုပါတယ္။ KIA ဟာ မိုင္းခြဲျခင္းနဲ႔
လက္ေျဖာင့္ ေသနတ္ သမား ေတြကို အဓိက အသံုးျပဳတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ KIA ရဲ႕
စစ္ဗ်ဴဟာမွာ အေရးပါမႈတစ္ခုျဖစ္တဲ့ မိုင္းခြဲျခင္းကို အမ်ားျပည္သူနဲ႔
သက္ဆိုင္တဲ့ ေနရာေတြမွာ အသံုးျပဳခဲ့မယ္ဆိုရင္ ဒီလို အသံုးျပဳမႈကို
ျပည္သူေတြက လက္ခံမွာ မဟုတ္ပါဘူး။
(၆)
ဆဒံုးကို ေက်ာ္လြန္ျပီး လုက်ီကို ေရာက္ခ်ိန္မွာ နယ္ျခားေစာင့္တပ္ ၁၀၀၃
စခန္းခြဲတစ္ခုက လမ္းျဖတ္သန္းခြင့္ တားျမစ္တာကို ၾကံဳေတြ႕ခဲ့ ပါတယ္။ ေရွ႕မွာ
တိုက္ပြဲ ျဖစ္ေနသလား၊ မိုင္းကြဲ သလား၊ စစ္ေၾကာင္းခ်ီသလား။
လမ္းျဖတ္သန္းခြင့္ကို ဘာေၾကာင့္ ပိတ္သလဲဆိုတာကို ေသေသခ်ာခ်ာ မသိခဲ့ရပါဘူး။
လမ္းျဖတ္သန္းခြင့္ ပိတ္ထားတုန္းမွာပဲ ခရီးသြားလာသူေတြကို စစ္ေဆးမႈေတြ
လုပ္ပါတယ္။ အမ်ိဳးသမီးေတြကို ပိုျပီး စစ္ေဆးတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ကခ်င္သံနဲ႔
ေက်ာက္စိမ္းပါသလားဆိုတဲ့ ေမးခြန္းေမးတာေတြ ရွိခဲ့ပါတယ္။ ရန္ကုန္မွတ္ပံု
တင္ကိုင္ ေဆာင္ထားတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို အေလးအနက္ထားျပီး စစ္ေဆးတာ
မရွိခဲ့ပါဘူး။ ေသနတ္ကိုယ္စီ ကိုင္ေဆာင္ထားတဲ့ နယ္ျခား ေစာင့္တပ္သားေတြဟာ
ပိတ္ထားတဲ့လမ္းရဲ႕ တစ္ဖက္ကို မၾကာခဏ ေမွ်ာ္ၾကည့္ေနပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔
ေရာက္ျပီး ၁၅ မိနစ္ေလာက္ ၾကာခ်ိန္မွာ လမ္းကို ျပန္ဖြင့္ေပး လိုက္ပါတယ္။
ဘာျဖစ္မွန္း ေရေရရာရာ မသိခဲ့ရတဲ့ လုက်ီဂိတ္ကို ေအးေအးေဆးေဆးပဲ
ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကပါတယ္။ လုက်ီဂိတ္ကို ေက်ာ္လြန္ျပီး သိပ္မၾကာခင္မွာပဲ
စင္ၾကိဳင္ကို ေရာက္ပါတယ္။ ျမစ္ၾကီးနား-ကန္ပိုက္တီး ကား လမ္းနံေဘး
ေတာင္ေစာင္းမွာရွိေနတဲ့ စင္ၾကိဳင္ ဒုကၡသည္စခန္းဟာ ကန္ပိုက္တီးဘက္က
ေျပးလာတဲ့ ဒုကၡသည္ေတြကို ေနရာခ် ေပးထားတာပါ။ အိမ္ေထာင္စု ၄၅၀ ေက်ာ္၊
လူဦးေရ ၁၀၀၀ နီးပါးေလာက္ရွိ ေနတဲ့ စင္ၾကိဳင္ စစ္ေဘး ဒုကၡသည္စခန္းဟာ NDA-K
ရဲ႕ နယ္ေျမထဲမွာ ရွိပါတယ္။ ရိကၡာ၊ အ၀တ္အထည္၊ က်န္း မာေရး
ေစာင့္ေရွာက္မႈေတြအတြက္ လိုအပ္ခ်က္ေတြရွိေနတဲ့ ဒုကၡသည္ စခန္းတစ္ခု
ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီဇင္ဘာလ ၂၈ ရက္ေန႔။ မြန္းတည့္ခ်ိန္မွာေတာ့ ကန္ပိုက္တီး နယ္စပ္စခန္းကို
ေရာက္ပါျပီ။ ကုန္းျမင့္ေပၚမွာရွိေနတဲ့ ကန္ပိုက္တီး နယ္စပ္စခန္းဟာ မူဆယ္လို
စည္ကားျခင္း မရွိပါဘူး။ အေအးဓာတ္က သုညေအာက္ မေရာက္ေပမဲ့ သုညမွတ္နား
နီးေနတဲ့ အေန အထားပါ။ ျမစ္ၾကီးနား-ကန္ပိုက္တီးလမ္းဟာ တရုတ္- ျမန္မာ
ႏွစ္ႏိုင္ငံ ခ်စ္ၾကည္ေရးအတြက္ ေဖာက္လုပ္ထားတာပါ။ ဗ်ဴဟာအရ ေဖာက္ထားတဲ့
လမ္းေၾကာင္း တစ္ခုျဖစ္လို႔ ကုန္စည္စီဆင္းမႈအတြက္ အဓိက ျဖစ္ေစတဲ့
ထြက္ေပါက္တစ္ခုေတာ့ မဟုတ္ခဲ့ပါဘူး။ ျငိမ္းခ်မ္း ေရးကာလမွာ ျမစ္ၾကီးနား-
လိုင္ဇာလမ္းကို အမ်ားဆံုး အသံုးျပဳၾကတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ကန္ပိုက္တီးလမ္းကို
ေရြးခ်ယ္ အသံုးျပဳသူ နည္းခဲ့ပါတယ္။ တိုက္ပြဲျဖစ္မႈေတြေၾကာင့္
ျမစ္ၾကီးနား-လိုင္ဇာလမ္းကို သံုးလို႔ မရခ်ိန္မွာ ကန္ပိုက္တီးလမ္းကို
ကုန္သည္ေတြ ျပန္လည္ အသံုးျပဳခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကန္ပိုက္တီးကို
ေရာက္ရွိခဲ့ျခင္းဟာ လိုင္ဇာကို သြားမယ့္ ခရီးတ၀က္ကို ေရာက္ရွိေစခဲ့တာ
ျဖစ္ပါတယ္။ က်န္တဲ့ခရီးကိုေတာ့ တရုတ္ႏိုင္ငံ ဘက္က ေျပးဆြဲတဲ့လိုင္းကားကို
အသံုးျပဳျပီး ခရီးဆက္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ နယ္စပ္ျဖတ္ေက်ာ္ခြင့္အတြက္
ျမန္မာ-တရုတ္နယ္စပ္ သြားလာ ခြင့္လက္မွတ္ကို ျမန္မာႏိုင္ငံဘက္က
လူ၀င္မႈၾကီးၾကပ္ေရးဌာနမွာ ျပဳလုပ္ရပါတယ္။ တစ္ႏွစ္သက္တမ္းရွိတဲ့
စာအုပ္အနီအတြက္ ဓာတ္ပံု ႏွစ္ပံုေပးျပီး အခ်ိန္ေခတၱေစာင့္ရံုမွ်နဲ႔
ရရွိခဲ့ပါတယ္။ စာအုပ္မွာေတာ့ အလုပ္အကိုင္ "အေရာင္းအ၀ယ္"
ထိန္ခ်ံဳး-ေရႊလီ-ကန္ပိုက္တီး "အလည္"လို႔ ေရးသြင္းခဲ့ပါတယ္။
အဂၤလိပ္စကား တစ္လံုးမွ နားမလည္တဲ့ တရုတ္ယာဥ္ေမာင္း၊ တရုတ္ႏိုင္ငံသားေတြ
လိုက္ပါလာတဲ့ တရုတ္လိုင္းကားကို စီးျပီး တရုတ္ ႏိုင္ငံထဲကို
ေရွ႕ခရီးဆက္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တပ္မေတာ္ရဲ႕ စစ္ေဆးေရးဂိတ္၊ NDA-K
နယ္ျခားေစာင့္တပ္ ၁၀၀၃၊ KIA တပ္ေတြရဲ႕ တိုက္ ခိုက္မႈ၊ KIA
လက္ေျဖာင့္ေသနတ္သမား ေတြနဲ႔ မိုင္းအႏၱရာယ္ စတာေတြကို
ေက်ာ္ျဖတ္ႏိုင္ခဲ့ပါျပီ။ ဒီဇင္ဘာ ၂၀ရက္ ေနာက္ပိုင္း ကခ်င္ျပည္နယ္မွာ
ပိုမိုျပင္းထန္လာတဲ့ တိုက္ပြဲ အရွိန္ေတြဟာ ေလ်ာ့က် မသြား ေသးပါဘူး။ အစိုးရ
ဂ်က္တိုက္ေလယာဥ္ေတြ လိုင္ဇာျမိဳ႕ ေပၚ ၀ဲပ်ံျပီး လဂ်ားယန္ဘက္ကို
ပစ္ခတ္မႈေတြ လုပ္ခဲ့တယ္။ လိုင္ဇာကို သိမ္းေတာ့ မယ္ဆိုတဲ့ သတင္းေတြကို
ကန္ပိုက္တီးကို ေရာက္ခ်ိန္မွာ တရုတ္ႏိုင္ငံဘက္ ေျခခ်ခ်ိန္မွာ
ၾကားလိုက္ရပါျပီ။ တရုတ္ႏိုင္ငံဘက္၀င္ျပီး လိုက္ဇာကို ေရာက္ဖို႔အတြက္
မလြဲမေသြ ျဖတ္သန္းရမယ့္ ေမွာင္ခိုလမ္းပိုင္းဆီကို ဦးတည္လိုက္ပါတယ္။
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။ |
No comments:
Post a Comment