အဆင့္ျမင့္ ၿမိဳ႕ျပသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္ ေဖာ္ေဆာင္မႈအတြက္ က႑ေပါင္းစံုမွ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ ၾကပ္မတ္မႈမ်ားလိုအပ္
သီဟတိုး
အတြဲ ၃၀ ၊ အမွတ္ ၅၈၈ ( ၂၈ ၊ ၉ - ၄ ၊ ၁၀ ၊ ၂၀၁၂)
အတြဲ ၃၀ ၊ အမွတ္ ၅၈၈ ( ၂၈ ၊ ၉ - ၄ ၊ ၁၀ ၊ ၂၀၁၂)
ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈေတြေၾကာင့္ လိုင္းကားေတြကိုအားကိုးၿပီး ေက်ာင္းေတြ၊ ႐ံုးေတြသြားေနရတဲ့ ခရီးသြား လုပ္သားျပည္သူေတြဟာ လိုအပ္တာ ထက္ကို အခ်ိန္ေပးၿပီး ကားစီးေနရ ပါတယ္။
လိုင္းကားတုိးစီးတဲ့အခါမွာ လည္း ခရီးသည္ေတြအတြက္ လံုျခံဳစိတ္ခ်မႈ အပိုင္းေတြ အမ်ားႀကီး လိုအပ္ေနတာလည္း ကိုယ္တုိင္ ၾကံဳေတြ႕ဖူးသူ ေတြ အသိဆံုးပါ။
ကားတစ္စီးနဲ႔တစ္စီး စည္းကမ္းမဲ့ စြာ ၿပိဳင္ေမာင္းေနၾကလို႔ ခရီးသည္ေတြ ရင္တမမနဲ႔ အသက္ရင္းၿပီး နိစၥဓူ၀ ဒုကၡခံ ကားစီးေနၾကရ ပါတယ္။ မိန္းကေလး တစ္ေယာက္ရဲ႕ ဣေႁႏၵနဲ႔ အလွဟာ အိမ္ကေနျပင္ဆင္ၿပီး ကားမွတ္တိုင္ကို ေလွ်ာက္လာတဲ့ အထိပဲ ေတြ႕ရပါ တယ္။
ကားမွတ္တိုင္ ကေန ဘတ္စ္ကားေပၚကို တက္လိုက္ၿပီဆုိတာနဲ႔ တစ္ေယာက္စာ ထုိင္ရဖို႔ေတာင္ မေရရာတဲ့ က်ပ္က်ပ္ညပ္ညပ္ ဘတ္စ္ကားကို တိုးစီးရင္း အလုပ္ကို မရႊင္မလန္း သြားေနၾကရပါတယ္။ မိန္းကေလးေတြမွ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီလိုပဲ သပ္သပ္ရပ္ရပ္၀တ္ စားလာတဲ့ အမ်ဳိးသားေတြေရာ၊ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေတြေရာ အရြယ္စံု လူတန္းစားစံုကိုယ္စီကိုယ္စီ လူ႔အခြင့္အေရး ဆံုး႐ႈံးမႈေတြ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် ၾကံဳေတြ႕ခံစား ေနၾကရပါတယ္။
ဒီလို စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္စရာ အေျခအေနမ်ဳိးစံုနဲ႔ ရင္ဆိုင္ေနရတဲ့ ခရီးသြားျပည္သူေတြအေနနဲ႔ ပိုက္ဆံေပးၿပီး ရသင့္တဲ့ အခြင့္ အေရးေတြ ဆံုး႐ံႈးေနရတဲ့အတြက္ ဒီလိုမျဖစ္ေအာင္ တာ၀န္ရိွသူေတြ အေနနဲ႔ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေပးဖို႔ လိုအပ္တယ္လို႔ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ လုပ္ငန္းေပါင္းစံု ထိန္းသိမ္းေရးေကာ္ မတီ (ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး)မွ ဒုတိယဌာနမႉး ဦး၀င္းေဇာ္က ေျပာပါတယ္။
"ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ ၿမိဳ႕ျပ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရးက႑မွာ အေရးပါဆံုး ျဖစ္တဲ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းယာဥ္လိုင္းေတြ ကို အဆင့္အတန္းျမင့္လာ ေအာင္ ေျပာင္းလဲဖို႔ဆိုရင္ ႏိုင္ငံေတာ္ပိုင္းအေန နဲ႔ လိုအပ္တဲ့ ေျပာင္းလဲမႈေတြလုပ္ကိုင္ ဖုိ႔ အခြင့္အလမ္းေတြ ဖန္တီး ေပးဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒီက႑မွာ လုပ္ငန္းရွင္ ေတြ လုပ္ကိုင္ခ်င္စိတ္ျဖစ္လာေအာင္ အားေပးအားေျမႇာက္ ျပဳေပးရပါမယ္။ ဒီလိုလုပ္ေပးမယ္ဆုိရင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ ယာဥ္လိုင္းေတြ အဆင့္ျမင့္လာၿပီး ခရီးသြား ျပည္သူေတြအတြက္ အဆင္ေျပ ေခ်ာေမြ႕တဲ့ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး က႑ တစ္ခု ျဖစ္လာမယ္ လုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ မိပါတယ္"လုိ႔ ဦး၀င္းေဇာ္က ေျပာပါတယ္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က ခရီးသြားေတြဟာ သူ႔ ထက္ ငါ အလုအယက္ေမာင္းေနၾက တဲ့ ဘတ္စ္ကားႀကီးေတြကို အသက္ အႏၲရာယ္နဲ႔ရင္းၿပီး စီးေနၾကရသလို တစ္ေနရာကေန တစ္ေနရာကို သြားဖို႔ လာဖုိ႔ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈေတြ၊ ကား တစ္စီးနဲ႔တစ္စီးၾကား အခ်ိန္ၾကန္႔ၾကာမႈ ေတြအတြက္ အဖိုးတန္အခ်ိန္ေတြ မ်ားစြာေပးၿပီး ေစာင့္ေနရပါတယ္။
"အခုေနာက္ပိုင္းက တကၠစီစီးေရေတြ အရမ္းမ်ားလာ တယ္။ တကၠစီေတြ အမ်ားႀကီး တင္သြင္းလာၾကတယ္။ အဲဒီအတြက္ လည္း ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈေတြ အမ်ားႀကီး ေတြ႕ၾကံဳေနၾကရတယ္။ ဒါေပမယ့္ တင္သြင္းလာတဲ့ကား ေတြထဲမွာ တကၠစီေတြနဲ႔ အိမ္စီးကား ေတြကမ်ားတယ္။ အိမ္စီးကားေတြ ကေတာ့ တတ္ႏိုင္တဲ့သူေတြ ၀ယ္စီးၾကတာ ဘာမွမျဖစ္ေပမယ့္ တကၠစီစီးေရ အမ်ားအျပား တင္သြင္း တာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဘတ္စ္ကား တင္သြင္းမႈနဲ႔ ခရီးသြားလုပ္သား ျပည္သူေတြအေပၚကို အက်ဳိးျပဳႏိုင္ မႈကို ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ မယ္ဆုိရင္ အေျဖက ရွင္းပါတယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ အမ်ားစုေသာ ခရီးသြား လုပ္သား ျပည္သူေတြက ယာဥ္လိုင္းေတြကိုပဲ အဓိက အားထားၿပီး စီးေနၾကတာပါ။ အဲဒါေၾကာင့္မုိ႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လူထု အားကိုးေနရတဲ့ ဘတ္စ္ကားစီးေရ မ်ားမ်ား တင္သြင္းရင္ တုိးတက္လာ မယ္" လို႔ ဦး၀င္းေဇာ္က သံုးသပ္ျပပါတယ္။
"ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈေတြကို ေျဖရွင္းဖုိ႔အတြက္ လမ္းေဘး ေဈးသည္ေတြကို စနစ္တက် ရွင္းလင္းေပးၿပီး သီးျခားေနရာေတြ ျပန္လည္ စီစဥ္ ေဆာင္ရြက္ေပးရမယ္။ လမ္းေဘး လူသြားလမ္း ပလက္ေဖာင္းေတြကို ေကာင္းမြန္ ေအာင္၊ လူသြားလို႔ အဆင္ေျပေအာင္ လုပ္ေပးရမယ္။ လမ္းေပၚမွာ ရပ္တန္႔ ေနတဲ့ ကားေတြအတြက္ သီးျခား ယာဥ္ရပ္နားစခန္းေတြ ေဆာင္ရြက္ ေပးသင့္တယ္။ ယာဥ္မွတ္တိုင္ေတြ၊ မီးပြိဳင့္ေတြ၊ လမ္းၫႊန္အမွတ္အသား ေတြကို ျပည့္စံုစြာေရးဆြဲၿပီး ယာဥ္ထိန္း ရဲ အပါအ၀င္ သက္ဆုိင္ရာ တာ၀န္ ရိွသူေတြက ၀ိုင္း၀န္းေဆာင္ရြက္သင့္ တယ္"လို႔ ၿမိဳ႕ျပအင္ဂ်င္နီယာ တစ္ဦးက ေျပာပါတယ္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းလိုင္စင္အရ ခရီးသြားျပည္သူ ေတြကို လံုျခံဳမႈမေပးႏိုင္တဲ့ လိုက္ထရပ္၊ ဒိုင္နာ စတဲ့ ယာဥ္မ်ဳိးနဲ႔ သြားလာေနရတဲ့ အေနအထားမ်ိဳး ေတြကို ဒီဘက္ေခတ္စနစ္အရဆုိရင္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ယာဥ္ႀကီးေတြ၊ ဘတ္စ္ကား လိုင္းေတြ အစားထုိး ေဆာင္ရြက္ေပးသင့္ၿပီး ယာဥ္ပိုင္ရွင္ ေတြအေနနဲ႔လည္း မိမိယာဥ္ရဲ႕ ၾကံ႕ခိုင္ေတာင့္တင္းမႈကို အျမဲစစ္ေဆး ျပဳျပင္ မႈေတြျပဳသင့္ပါတယ္လို႔ ယာဥ္ လိုင္းပိုင္ရွင္တစ္ဦးက ေျပာပါတယ္။
"အခုေနာက္ပိုင္း ယာဥ္ပိုင္ရွင္ေတြ က ၀င္ေငြနဲ႔ ထြက္ေငြ မမွ်တတဲ့ အတြက္ မျပဳျပင္ဘဲထားရိွတဲ့ကား ေတြကို ခရီးသည္ေတြဟာ ေန႔စဥ္နဲ႔ အမွ် ဒုကၡခံ စီးနင္းေနၾကရပါတယ္"လို႔ သူက ဆိုပါတယ္။
ယာဥ္စည္းကမ္း ထိန္းသိမ္း ၾကပ္မတ္မႈကိုလည္း ယာဥ္အမ်ား အျပား သြားလာတတ္တဲ့ေနရာေတြ၊ ယာဥ္အႏၲရာယ္ျဖစ္တတ္တဲ့ ေနရာေတြ၊ ေဈးေတြ၊ ေက်ာင္း ေတြရိွတတ္တဲ့ေနရာေတြမွာ စနစ္တက် ထိန္းသိမ္းၾကပ္မတ္မႈေတြ ပိုမိုလုပ္ေဆာင္ေပးသင့္တယ္လို႔ ခရီးသည္ယာဥ္လိုင္းေတြကို ေမာင္းႏွင္ေနၾကတဲ့ ယာဥ္ေမာင္း ေတြက ေျပာပါတယ္။
"အဆင့္ျမင့္ ၿမိဳ႕ျပသယ္ယူပို႔ေဆာင္ ေရးစနစ္တစ္ခုျဖစ္ဖို႔ အားလံုးပူးေပါင္း ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ဖို႔ လိုပါတယ္။ သက္ ဆုိင္ရာစည္ပင္က လည္း လမ္းေဘးေဈးသည္ေတြကို ရွင္းလင္းေပးၿပီး ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေပးရမယ္။ လမ္းေတြခ်ဲ႕ တံတားေတြေဖာက္သလို လက္ရိွ လမ္းေတြ၊ လူကူးမ်ဥ္းၾကားေတြ ေကာင္းေကာင္း ရိွရမယ္။ လမ္းေဘး ေဈးသည္ေတြ စနစ္တက် ေဈးေရာင္း ဖုိ႔ ေနရာသီးသန္႔ရိွရမယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ လူဦးေရနဲ႔ ထပ္တူက်တဲ့ ယာဥ္လိုင္း အေရအတြက္ေတြ ရိွလာေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရမယ္။ အဲဒီယာဥ္လိုင္း ေတြကိုလည္း သက္ဆုိင္ရာ ယာဥ္ပိုင္ရွင္ေတြနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြ က မွန္မွန္ကန္ကန္နဲ႔ စနစ္တက် အုပ္ခ်ဳပ္ရမယ္။ ယာဥ္ေမာင္းေတြ ဘက္ကလည္း စည္းကမ္းတက် လိုက္နာႏိုင္ရမယ္။
"ဒီလိုဘက္ေပါင္းစံုကေန သံုးသပ္ ၿပီး တစ္ခ်က္ခ်င္းအေပၚမွာ သက္ဆုိင္ ရာ အသီးသီးက အားလံုး ပူးေပါင္း ပါ၀င္ၿပီး အေကာင္းဆံုး အတူတူ ေဆာင္ရြက္ၾကမယ္ဆုိရင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ရဲ႕ ၿမိဳ႕ျပသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္ ႀကီးက အဆင့္ျမင့္ အဆင္ေျပလာႏိုင္ မွာပါ"လို႔ ဦး၀င္းေဇာ္က ေျပာပါတယ္။
၁၉၆၂ ႏွစ္ကစၿပီး တည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ မထသ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးမွာ ယာဥ္ေမာင္း ၃,၄၁၄ ဦး၊ ယာဥ္ ေနာက္လိုက္ ၅,၀၇၃ ဦး၊ ယာဥ္လိုင္း ေပါင္း ၁၃၀၊ ယာဥ္စီးေရ ၂,၀၁၂ စီးတုိ႔ျဖင့္ ေျပးဆြဲေနၿပီး ရန္ကုန္တုိင္း ေဒသႀကီးအတြင္းမွာ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ ေပးေနတဲ့ ယာဥ္စီးေရ ၈,၀၀၀ ေက်ာ္ ရိွတဲ့အနက္ ယာဥ္စီးေရ ၅,၀၀၀ ၀န္းက်င္က ခရီးသည္ ၃ ဒသမ ၅ သန္း ၀န္းက်င္ကို ေန႔စဥ္ေျပးဆြဲ ေနတယ္လို႔ သိရပါတယ္။
No comments:
Post a Comment