ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ဥပေဒၾကမ္းသည္ ကိုယ္က်ဳိးစီးပြား ကာကြယ္လြန္းၿပီး ယခင္ခ႐ိုနီမ်ားသာ ပိုမို ခ်မ္းသာလာႏိုင္ေၾကာင္း ေ၀ဖန္မႈမ်ား ရွိေန |
Sunday, 02 September 2012 09:55 | |
လက္ရွိအခ်ိန္သည္ ႏိုင္ငံ၏စီး ပြားေရးအုတ္ျမစ္အတြက္ ခုိင္မာေသာ ဥပေဒမ်ားျပ႒ာန္း လုပ္ေဆာင္ရမည့္ အခ်ိန္တြင္ ပိတ္ထားသည့္ ဥပေဒမ်ားျဖင့္ ကာဆီးထား သကဲ့သို႔ ျဖစ္ၿပီး ႏိုင္ငံတကာထက္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေနာက္က်က်န္ခဲ့သည့္ ႏိုင္ငံ့စီးပြားေရးကို ကယ္ဆယ္ရာ မေရာက္ေၾကာင္း ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ဥပေဒသစ္မူၾကမ္း ေရးဆြဲရာတြင္ ပါ၀င္ခဲ့သည့္ ပညာရွင္မ်ားက ဆိုသည္။ ႏိုင္ငံတကာမွ စီးပြားေရး ပညာရွင္မ်ားကလည္း လက္ရွိ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ဥပေဒသစ္မူၾကမ္းတြင္ ကိုယ္က်ဳိးစီးပြား ကာကြယ္သည့္ အပိုဒ္မ်ား ပါ၀င္ေနေသာေၾကာင့္ ႏိုင္ငံျခားကုမၸဏီမ်ား ကို ေနာက္တြန္႕သြားေစႏိုင္ၿပီး ႏိုင္ငံစီးပြားေရးကို ႏွစ္ရွည္လမ်ား လႊမ္းမိုးခဲ့သည့္ ခ႐ုိနီလုပ္ငန္းရွင္မ်ားကို အက်ဳိးရွိေစႏိုင္ေၾကာင္း စိုးရိမ္ေနေၾကာင္း ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားခဲ့ သည္။ ၾသစေၾတးလ်ႏိုင္ငံ Macquarie တကၠသိုလ္မွ ျမန္မာ့စီးပြားေရးေရးရာ ကြၽမ္းက်င္သူ ေရွာင္တာနဲလ္က “ပိုလြတ္လပ္တဲ့ စီးပြားေရးပတ္၀န္း က်င္ျဖစ္လာရမယ့္အစား ႏိုင္ငံတြင္း က လူတခ်ဳိ႕က လူနည္းစုခ်ဳပ္ကိုင္ ထားတဲ့ ျမန္မာ့စီးပြားေရးစနစ္ ျဖစ္လာႏိုင္တဲ့ အေျခအေနတစ္ရပ္ဆီ တြန္းပို႔ေပးေနတယ္လို႔ ထင္ရပါတယ္”ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ဆက္လက္၍ ၎က”လက္ရွိ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈဥပေဒက ျပင္ဆင္ထားတဲ့ ဥပေဒမူၾကမ္းသစ္ထက္ ပိုေကာင္းေနတယ္”ဟုလည္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။ ၾသစေၾတးလ်ႏိုင္ငံ Macquarie တကၠသိုလ္မွ ျမန္မာ့စီးပြားေရးေရး ရာ ကြၽမ္းက်င္သူ ေရွာင္တာနဲလ္က “ကုိယ္က်ဳိးေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ခုိင္ခုိင္မာမာအျမစ္တြယ္ေနသည့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ လုပ္ငန္းစဥ္ေနာက္ ျပန္ဆုတ္သြားမႈကို ထင္ဟပ္ျပေနသည္”ဟု ေျပာၾကားခဲ့ျပန္သည္။ လက္ရွိ ျပင္ဆင္ထားသည့္ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ဥပေဒမူၾကမ္းသစ္သည္ အျပင္ပန္းအားျဖင့္ ျပည္တြင္းအေသးစားႏွင့္ အလတ္စား လုပ္ငန္းမ်ား ရွင္သန္ႏိုင္စြမ္းကို အေထာက္အကူျပဳမည္ဟု ထင္ရေသာ္လည္း အင္အားရွိႏွင့္ၿပီးေသာ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ႀကီး လက္တစ္ဆုပ္ (ခ႐ိုနီ)စာကိုသာ အက်ဳိးရွိေစႏိုင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဥပေဒမူၾကမ္းေရးဆြဲေရးႏွင့္ နီးစပ္သည့္ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးကလည္း ေထာက္ျပထားသည္ ဟု အဆိုပါသတင္းတြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။ ျပင္ဆင္ထားသည့္ ႏုိင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ဥပေဒမူၾကမ္းသစ္ေရး ဆြဲရာတြင္ ပါ၀င္ခဲ့သည့္ စီးပြားေရး ပညာရွင္တစ္ဦးကလည္း”ပထမဆံုး ျပင္ထားတဲ့ ဥပေဒမူၾကမ္းကိုၾကည့္ပါ။ ဖြင့္ထားေပးတာ။ ဒါကိုအခု အျပင္ခံလိုက္ရတာ။ အဓိကအေၾကာင္း ျပခ်က္က ႏုိင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ေတြ၀င္လာရင္ ျပည္တြင္းက အေသး စား အလတ္စား SMEs လုပ္ငန္းေတြ ဒုကၡေတြ႕ႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ကို ေထာက္ျပၿပီး ျပင္လိုက္ၾကတာ။ အဲဒီမွာ ႏိုင္ငံျခားျမႇဳပ္ႏွံသူေတြ စိတ္ မ၀င္စားေတာ့ဘဲ ျပည္တြင္းက အင္အားႀကီးတဲ့သူေတြပဲထပ္ၿပီး အင္အားရွိသြားႏိုင္သလို တကယ္တမ္း စိုးရိမ္ခဲ့တဲ့ SMEs ေတြအတြက္လည္း ေကာင္းလာမွာမဟုတ္ဘူး။ ျပည္သူ႕ အတြက္ ျပည္သူ႔အတြက္ဆိုၿပီး ျပင္လိုက္တာ တကယ္နစ္နာတာက ျပည္သူျပန္ျဖစ္ေတာ့မယ္။ ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမလာတဲ့အတြက္ အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္းေတြ နည္းပညာေတြ မလာေတာ့ဘူး။ ႏိုင္ငံအတြက္ ဥပေဒတစ္ခုခုိင္ခုိင္မာမာခ်ျပၿပီး လုပ္ ရမယ့္အခ်ိန္မွာ ႏိုင္ငံတကာက စိတ္မ၀င္စားတဲ့ ဥပေဒျဖစ္သြားတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ စီးပြားေရးမွာ အရမ္း ေနာက္က်က်န္ခဲ့ၿပီ ႏွစ္ဆသံုးဆတိုး လုပ္ရေတာ့မွာ။ ဒီလိုအခ်ိန္မွာ ပညာ ရွင္ေတြ ေန႔မအိပ္ညမအိပ္ ေလ့လာေရးဆြဲခဲ့တဲ့ ႏိုင္ငံတကာ စိတ္၀င္စားေအာင္ ဖြင့္ေပးထားတဲ့ ဥပေဒမူၾကမ္း က အျပင္ခံလိုက္ရတယ္”ဟု ေျပာျပ ခဲ့သည္။ ဆက္လက္၍ “ေမးခ်င္တာက ျပည္သူ႕အတြက္ဆိုတဲ့ စကားတစ္လံုးတည္းနဲ႔ ဖြင့္ထားတဲ့ဥပေဒမူၾကမ္း အျပင္ခံရတာ။ အဲဒီျပည္သူ႕အတြက္လို႔ ေျပာခဲ့တဲ့သူက ျပည္သူ ဘယ္ေလာက္က ျပင္ေစခ်င္လို႔လဲ၊ ျပည္သူ ဘယ္ေလာက္ကို ကိုယ္စားျပဳလို႔လဲဆိုတာေတာ့ မသိရဘူး။ SMEs ေတြအတြက္ တကယ္တမ္းစိုးရိမ္ စရာမလိုဘူး။ SMEs ေတြလဲၿပိဳမသြားေအာင္ ဘယ္ႏိုင္ငံမွာမွ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ဥပေဒကို ပိတ္ၿပီး မလုပ္ဘူး။ SMEs ေတြ ၿပိဳလဲမသြားေအာင္ တိုးတက္လာေအာင္ တစ္ကယ္လုပ္ရမွာက ႏိုင္ငံတကာ ဘဏ္ေတြကေန SMEs အတြက္ေခ်းေငြ ေတြကို အတိုးမဲ့နဲ႔ေခ်းယူၿပီးဒီမွာ ျပန္ ကူညီရမယ္၊ ေနာက္ SMEs ေတြအ တြက္ ရန္ပံုေငြတစ္ရပ္ ထူေထာင္ၿပီး ကူညီရမွာ။ အခု ႏိုင္ငံျခားဥပေဒကို ဒီအတုိင္းထားလိုက္ SMEs ေတြကို မကူညီဘဲထား ဘာျဖစ္လာမွာလဲ။ တကယ္က တစ္လမ္းစီလုပ္ကိုင္ရမွာ။ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ဥပေဒကို ဖြင့္ရင္ ဒုကၡေတြျဖစ္ကုန္မယ္ ဆိုတာလည္း လံုး၀မဟုတ္ပါဘူး။ ဥပေဒ တစ္ရပ္မွာ အျမဲတမ္း နည္းဥပေဒဆိုတာ ရွိပါတယ္။ နည္းဥပေဒနဲ႔ျပန္ၿပီး ထိန္းခ်ဳပ္ရမွာပါ။ အကုန္ဖြင့္စရာ မလိုဘူးဆိုရင္ ကိုယ္တကယ္ ကန္႔သတ္သင့္တဲ့အခ်က္ကို နည္းဥပေဒ မွာ Sector အလိုက္ျပန္ထည့္ၿပီး ျပန္ကာကြယ္ထားရမယ္။ ဒါကနည္းလမ္းအက်ဆံုးပါပဲ။ ဖြင့္ရမွာကို သြားပိတ္တာမ်ဳိးကေတာ့ ႏိုင္ငံနာပါတယ္။ ပထမဆံုးအျပင္မခံရတဲ့ ဥပေဒမူၾကမ္းဆိုရင္ ထုိင္း၊ ဗီယက္ နမ္တို႔နဲ႔နည္းတူျဖစ္ေအာင္ ေရးဆြဲ ထားတာပါ။ အခုက အင္အားရွိတဲ့ လူနည္းစုပဲအက်ဳိးျဖစ္မယ့္ ကိန္း ဆိုက္သြားတာေပါ့။ ဖက္စပ္လုပ္ငန္း ဆိုရင္ ႏိုင္ငံတကာက မတည္ေငြရင္း ၄၉ ရာခုိင္ႏႈန္းပဲထည့္ ဒီဘက္က ၅၁ ရာခုိင္ႏႈန္းထည့္ဆိုေတာ့ ဒီဘက္ ခ်ည္းပဲ အေလးသာေနတဲ့အတြက္ ၀င္လာသမွ် ဒီကတတ္ႏိုင္တဲ့လုပ္ငန္း ရွင္ႀကီးေတြပဲ အလုပ္ျဖစ္မွာေပါ့။ လုပ္ငန္းေတြက ဘာေကာင္းလာစရာ ရွိမွာလဲ။ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံေတြက ဥပေဒေတြမွာလည္း အဲဒီလို ကန္႔ သတ္မထားဘူး။ အနည္းဆံုး အေမရိကန္ေဒၚလာ ငါးသန္းရွိမွပဲ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ျမႇဳပ္ႏွံလို႔ရမယ္ဆိုေတာ့ လာေစခ်င္လို႔ လုပ္တာမလာနဲ႔ ေျပာသလိုျဖစ္ေနတယ္”ဟုလည္း သံုးသပ္ ခဲ့သည္။ “ျမန္မာႏိုင္ငံ လူဦးေရရဲ႕ ၇၀ ရာခုိင္ႏႈန္း မီခိုေနရတဲ့ စိုက္ပ်ဳိးေရး က႑ကို ကန္႔သတ္တဲ့ Sector ထဲ ထည့္ထားတယ္။ သူတို႔ဆီကလာ ရင္ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ တစ္ဧကအထြက္ႏႈန္းေတြတိုးမယ့္ နည္းပညာ၊ မ်ဳိးေစ့ ေတြပါလာမယ္။ ဒါကိုကန္႔သတ္ ခ်င္ရင္ နည္းဥပေဒထဲမွာထည့္ၿပီး ကန္႔သတ္လို႔ရေသးတယ္။ ကိုယ္နဲ႔ မကိုက္ညီတာ ထည့္စရာမလိုဘူး။ ဒါကိုကန္႔သတ္တဲ့အတြက္ အရင္က တည္းက ေျမပိုင္ၿပီးသား၊ ထပ္ၿပီး ပိုင္ခ်င္တဲ့သူေတြ အတြက္ အခြင့္အေရးေပးသလို ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီလိုပဲ ဒီဥပေဒမွာ ႏိုင္ငံျခားသားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ ႏွံမယ့္သူေတြဆိုရင္ ၄၉ ရာခုိင္ႏႈန္း လို႔ေျပာထားတဲ့အတြက္ ဥပမာ အေမ ရိကန္ေဒၚလာသန္း ၁၀၀၀ ျမႇဳပ္ႏွံရမယ့္ စီမံကိန္းမွာ သန္း ၅၀၀ ေတာင္ ျမႇဳပ္ႏွံခြင့္မရဘူး။ က်န္တဲ့သန္း ၅၀၀ ေက်ာ္အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဘယ္ သူ ျမႇဳပ္ႏွံႏိုင္မလဲ၊ ၁၀ ေယာက္၊ ၁၅ ေယာက္ထက္ မပိုတဲ့သူေတြပဲ ျမႇဳပ္ႏွံ ႏိုင္မွာေပါ့။ ဒါဆိုရင္ ခ႐ိုနီေတြပဲ ေကာင္းစားမွာျဖစ္လို႔ ဒါကို သတိျပဳသင့္ပါတယ္”ဟု ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံမႈ ဥပေဒၾကမ္းေရးဆြဲရာတြင္ ပါ၀င္သည့္ စီးပြားေရးပညာရွင္ တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။ |
ေတဇနွင့္အေပါင္းအပါ ၁၀ ေယာက္ လက္ထဲတြင္ရွိေရး ဆိုတာႀကီးက
မျပီးေသးဘူးလားဗ်ာ။