Saturday, August 18, 2012

. . . . . . ေျပာျပခ်င္ပါတယ္ (၆)


. . . . . . ေျပာျပခ်င္ပါတယ္ (၆)  
Written by သန္းထြဋ္ေအာင္   
Saturday, 18 August 2012 16:32
၁၄-၉-၁၉၈၈ ရက္ေန႔ထုတ္ ေၾကးမုံသတင္းစာပါ သတင္းေဖာ္ျပခ်က္
(၁) 
ကြၽန္ေတာ္တို႔ ငယ္ငယ္က ကြၽန္ေတာ့္မိဘေတြက အျမဲဆံုးမတာ ရႇိပါတယ္။ ''မင္းစခဲ့တဲ့အလုပ္ မင္းၿပီးေအာင္လုပ္ရမယ္'' တဲ့။ ''You  have to finish what you start.'' ကိုယ္စခဲ့တဲ့ အလုပ္ကိုေတာင္ ကိုယ္ၿပီးေအာင္ မလုပ္ႏိုင္တဲ့သူဆိုတာ လူေပ်ာ့ လူညံ့၊ တန္ဖိုးရႇိတဲ့လူမဟုတ္ဘူးလို႔ အျမဲ ဆံုးမပါတယ္။
(၂)
၈ ရက္ ၈ လဆိုတဲ့ရက္ေရာက္တိုင္း ကြၽန္ေတာ္အျမဲ ဒီစကားလံုးကို သတိရပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အထူးသျဖင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔နဲ႔ ရြယ္တူ အသက္ ၂၀-၂၅ ရႇိတဲ့ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြဟာ ဒီ ၁၃၅၀ ျပည့္ အေရးေတာ္ပံုႀကီးမႇာ ဦးေဆာင္မႈအ ခန္းက႑က ပါ၀င္ခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။
၂၆ ႏႇစ္တာကာလအတြင္း အေရႇ႕ေတာင္အာရႇမႇာ ထြန္းသစ္စ ႏိုင္ငံတစ္ခုကို ကမၻာ့အဆင္းရဲဆံုး ႏုိင္ငံျဖစ္ေအာင္ လုပ္ခဲ့ျခင္း၊ မိမိနဲ႔ သေဘာထားကြဲသူေတြကို (အထူးသျဖင့္ ေက်ာင္းသားေတြကို) ရက္ရက္စက္စက္ ဖိႏႇိပ္ျခင္း၊ အခြင့္ထူးခံ လူတန္းစားနဲ႔ ဖိႏႇိပ္ ခံလူတန္းစားေတြၾကား လူတန္းစား ကြာဟမႈႀကီးမားျခင္း၊ လူငယ္ေတြရဲ႕ ထြက္ေပါက္ပိတ္ျခင္းတို႔က ဒီလူထု အံုႂကြမႈႀကီးကို ျဖစ္ေပၚေစခဲ့တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ ၈၈ အေျပာင္းအလဲႀကီးေၾကာင့္ အသက္ခႏၶာ စေတးခဲ့ရသူေတြ၊ ဘ၀ေတြ စေတးခဲ့ရသူေတြ၊ ရည္မႇန္းခ်က္ေတြ စြန္႔လႊတ္ အနစ္နာခံခဲ့ရသူေတြ၊ ဘ၀အေကြ႔အခ်ဳိးေတြ ေျပာင္းခဲ့ရသူေတြ သိန္း၊ သန္းခ်ီ ရႇိခဲ့ရေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေမွ်ာ္မႇန္းခဲ့တဲ့ႏိုင္ငံ၊ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရည္စူးခဲ့တဲ့ ဒီမိုကေရစီ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကေတာ့ ျဖစ္ေပၚမလာခဲ့ပါဘူး။
ကြၽန္ေတာ္တို႔နဲ႔တန္းတူ ဒီမိုကေရစီေတာင္းဆိုခဲ့တဲ့ အေရႇ႕ဥေရာပႏိုင္ငံေတြကို ေမာ့မၾကည့္ပါနဲ႔။ ကိုယ့္ေနာက္က ဘဂၤလားေဒ့ရႇ္၊ စစ္ဒဏ္ခံရတဲ့ ဗီယက္နမ္၊ ကေမၻာဒီးယား၊ လာအိုတို႔ေတာင္ ေက်ာ္တက္ၿပီး အာရႇတိုက္ရဲ႕ အဆင္းရဲ၊ အနိမ့္က်ဆံုး ႏုိင္ငံ ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။ အဖိႏႇိပ္ခံလူတန္းစားေတြ ပိုဖိႏႇိပ္ခံရတယ္။ လူငယ္၊ လူရြယ္ေတြ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ လံုး၀မရႇိတဲ့ဘ၀ အာရႇတိုက္ႏုိင္ငံအႏႇံ႔အျပားမႇာ ကြၽန္သာသာအလုပ္ေတြ ထြက္လုပ္ၾကရတယ္။ လူေတြရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ေတြ၊ အက်င့္စာရိတၲေတြ နိမ့္က် ပ်က္စီးလာခဲ့ရတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ေမွ်ာ္မႇန္းခဲ့တဲ့ႏိုင္ငံ၊ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျဖစ္ခ်င္ခဲ့တဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း . . . . .  ကြၽန္ေတာ္တို႔မ်ဳိးဆက္ ညံ့ခဲ့ၾကတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ညံ့လို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ေနာက္  မ်ဳိးဆက္ေတြ ခံစားေနရဆဲပဲေလ။

ႏိုင္ငံသားအျဖစ္ကို လြယ္လြယ္ေပးလို႔ မရတာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ ပထ၀ီ အေနအထားေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအခ်က္ေတြကို သေဘာမတူလို႔ OIC လို ႏိုင္ငံေတြနဲ႔ မြတ္ဆလင္အစြန္းေရာက္ေတြရဲ႕ ရန္ျပဳျခင္းကို ခံရမယ္ဆိုရင္လည္း  ကြၽန္ေတာ္တို႔ဟာ အစၥေရးႏိုင္ငံလိုပဲ ျပဳမူ က်င့္ၾကံ ေနထိုင္ရမႇာ ျဖစ္ပါတယ္  . . .
ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဘာေတြမႇားလို႔၊ ဘာေတြျဖစ္ခဲ့ရသလဲ။ ႏိုင္ငံေရး အေျပာင္းအလဲေတြမႇာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ႏိုင္ငံေရးမႇာပဲျဖစ္ျဖစ္ အေရးႀကီးဆံုးက ရဲရင့္ျခင္းသတၲိ (courage) ဒီမႇာ မညံ့ခဲ့ဘူး၊ ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္မႈ (Ideology) ဒီမႇာ မညံ့ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ မွ်ေျခကို ဖန္တီးႏိုင္စြမ္း (Balancing Act) မႇာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ညံ့ခဲ့ၾကတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဟာ ၈၈ ကို Revolution(ေတာ္လႇန္ေရး) လို႔ ယူဆခဲ့ၾကတယ္။ လက္နက္မဲ့ေတာ္လႇန္ေရးဟာ Evolution တေရြ႕ေရြ႕ျဖစ္စဥ္ကိုလည္း ေမွ်ာ္လင့္ရမယ္ဆိုတာ ေမ့ေလ်ာ့ခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အစြန္းေရာက္မႈေတြ၊ ေခါင္းေဆာင္မႈ မညီညြတ္မႈေတြရဲ႕ၾကားမႇာ အာဏာရႇင္စနစ္က ပန္းပန္သြားခဲ့တယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေမွ်ာ္မႇန္းခဲ့တဲ့ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံ၊ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ျပည္ေထာင္စုစစ္စစ္ ဘာမႇျဖစ္မလာခဲ့ဘူး။
(၃)
အယူ၀ါဒကြဲေတြ၊ လူမ်ဳိးကြဲေတြ၊ ႐ႈပ္ေထြးတဲ့ သမိုင္းစဥ္ေတြရဲ႕ၾကားမႇာ ႀကီးျပင္းခဲ့ရတဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံမႇာ ဘာပဲလုပ္လုပ္ ကြၽန္ေတာ္တို႔အတြက္ မွ်ေျခကို ဖန္တီးႏုိင္မႈစြမ္းရည္ (Balancing Act) ကေတာ့ အေရးႀကီးပါတယ္။
အရင္ေရးခဲ့တဲ့အထဲမႇာ ဒီမိုကေရစီကို ေနာက္ျပန္သြားႏုိင္တဲ့ အခ်က္ သံုးခ်က္ရႇိပါတယ္။

(၁) တိုင္းရင္းသားမ်ားအေရးနဲ႔ ျပည္ေထာင္စုစစ္စစ္ ေဖာ္ေဆာင္ေရး ျပႆနာ၊
(၂) တရားစီရင္ေရးမ႑ိဳင္ ယိမ္းယိုင္ျခင္းႏႇင့္ တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈ ျပႆနာ၊
(၃) အဂတိတရားလိုက္စားမႈႏႇင့္ စီးပြားေရး တိုးတက္မႈေႏႇာင့္ေႏႇးျခင္း ျပႆနာ။

အဲဒီထဲမႇာ အေရးႀကီးဆံုးျဖစ္တဲ့ (၁) တိုင္းရင္းသားမ်ားအေရးနဲ႔ ျပည္ေထာင္စုစစ္စစ္ ေဖာ္ေဆာင္ေရး ျပႆနာဟာ အေရးႀကီးဆံုးနဲ႔ အထိခိုက္ အရႇအလြယ္ဆံုး ျပႆနာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခု ဒီျပႆနာထဲက တစ္ခုျဖစ္တဲ့ ရခိုင္တိုင္းရင္းသားမ်ားနဲ႔ ဘဂၤါလီလူမ်ဳိးမ်ားရဲ႕ ျပႆနာမႇာ အခုဆိုရင္ UN အပါအ၀င္ ႏိုင္ငံတကာ မြတ္ဆလင္ႏိုင္ငံမ်ားရဲ႕ ပံုႀကီးခ်ဲ႕မႈေၾကာင့္ ျပႆနာဟာ ထိခိုက္အရႇအလြယ္ဆံုး ျပႆနာျဖစ္သလို ဒီျပႆနာကိုသာ ပါးနပ္လိမၼာစြာ မကိုင္တြယ္ဘူးဆိုရင္ ႏိုင္ငံရဲ႕အနာဂတ္ ဒီမိုကေရစီ အေျပာင္းလဲကိုသာမက ျပည္ေထာင္စုစစ္စစ္ ေမွ်ာ္မႇန္းခ်က္ေတြကိုပါ ထိခိုက္သြားႏိုင္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ပါးနပ္ရပါမယ္။ ဒီေနရာမႇာ အေရးႀကီးဆံုးကလည္း Balancing Act(မွ်ေျခကို ဖန္တီးႏိုင္တဲ့လုပ္ေဆာင္မႈ)ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေနရာမႇာ ကြၽန္ေတာ္ေဆြးေႏြးခ်င္တာက စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ေခတ္လြန္ ျမန္မာႏိုင္ငံမႇာ ႏိုင္ငံ့လုံျခံဳေရးနဲ႔ ႏုိင္ငံတကာဆက္ဆံေရး မဟာဗ်ဴဟာပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ဟာ ဒီ႐ိုဟင္ဂ်ာျပႆနာကို လူမ်ဳိးေရး၊ ဘာသာေရး႐ႈ ေထာင့္ထက္ ဒီ႐ႈေထာင့္ကပဲ အဓိကထား စဥ္းစားသင့္တယ္ထင္ပါတယ္။ (က) ဇယားပါ လူေနသိပ္သည္းမႈ ႏႈန္းအရဆိုရင္ ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ အာရႇတိုက္မႇာ လူေနသိပ္သည္းမႈ အနည္းဆံုး၊ ရာသီဥတုမွ်တယ္၊ သယံဇာတ ႂကြယ္၀တယ္၊ မဟာဗ်ဴဟာ အခ်က္ အျခာက်တယ္။ ႏႇစ္ေပါင္း ၅၀ အာဏာရႇင္စနစ္ေအာက္မႇာေနရၿပီး လူ႔အခြင့္အေရးမရႇိ၊ အာရႇအဆင္းရဲဆံုး ႏိုင္ငံ တစ္ႏုိင္ငံျဖစ္ေနတာေတာင္ ျမန္မာႏိုင္ငံမႇာ လာေရာက္အေျခခ်သူ၊ တရားမ၀င္ ၀င္ေရာက္သူ သန္းနဲ႔ခ်ီ ရႇိတယ္။ ေနာက္ ၁၀ ႏႇစ္၊ အႏႇစ္ ၂၀ ဗီယက္နမ္ကိုမီ၊ ထိုင္းႏုိင္ငံနီးပါး ျဖစ္လာခဲ့မယ္ဆိုရင္ ျမန္မာႏုိင္ငံမႇာ လူမ်ဳိးေပ်ာက္ကြယ္သြားႏုိင္တဲ့တရားမ၀င္ ၀င္ေရာက္သူ သန္းဆယ္ဂဏန္း ရႇိႏိုင္ၿပီး အဲဒီကမႇေပါက္ဖြားသူ ဘယ္ေလာက္ရႇိမလဲဆိုတာ တြက္ဆၾကည့္ႏုိင္ပါတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္းကို အမ်ားဆံုး ၈၀ ရာခိုင္ႏႈန္း လာႏိုင္တာက ဘဂၤလားေဒ့ရႇ္ႏိုင္ငံဘက္က ျဖစ္ပါတယ္။ အိႏၵိယကလာႏိုင္ေပမယ့္ နယ္စပ္ခ်င္း ထိစပ္ေနတဲ့ အာသံနဲ႔ မီဇိုရမ္က လူေန မထူထပ္ပါဘူး။ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံက လူေန ထူထပ္မႈႏႈန္းေလ်ာ့တာက ႏုိင္ငံအတြင္းမႇာ သဲကႏၲရေတြ၊ ေတာေတာင္ထူထပ္တဲ့ေနရာေတြေၾကာင့္ပါ။ ယူနန္ျပည္နယ္က လာႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံရဲ႕ အဓိကျပႆနာက အမ်ဳိးသမီး ၁၀၀ မႇာ အမ်ဳိးသား ၁၂၉ ေယာက္ရႇိတဲ့ သတို႔သမီးရႇား ပါးတဲ့ ျပႆနာဟာ အဓိကပဲျဖစ္ပါတယ္။
ၿပီးခဲ့တဲ့ ရခိုင္အေရးအခင္းမႇာ ႏိုင္ငံတကာ မီဒီယာအခ်ဳိ႕ရဲ႕ တစ္ဖက္ေစာင္းနင္း ေဖာ္ျပမႈ၊ ႐ိုဟင္ဂ်ာ၀ါဒ ျဖန္႔ခ်ိေရးယႏၲရား အားေကာင္းမႈ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ျပန္ၾကားေရးမူ၀ါဒ အားနည္းမႈေတြေၾကာင့္ ျပႆနာဟာ မႀကီးထြားသင့္ဘဲ ႀကီးထြားခဲ့ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံအဖို႔ အစၥလမ္မစ္ႏိုင္ငံအခ်ဳိ႕နဲ႔ ဆက္ဆံေရး ပ်က္ျပားခဲ့ပါတယ္။ UN လူ႔အခြင့္အေရးကိုယ္စားလႇယ္ ကြင္တားနားရဲ႕ ႏိုင္ငံတကာ စံုစမ္းေရးေကာ္မရႇင္ဖြဲ႔ရန္နဲ႔ ႐ိုဟင္ဂ်ာမ်ားကို ႏိုင္ငံသားအျဖစ္ အတည္ျပဳႏုိင္ဖို႔ ၁၉၈၂ ဥပေဒ ျပင္ေပးဖို႔ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ၁၉၈၂ ဥပေဒအခန္း (၂) ႏိုင္ငံသားျဖစ္ျခင္း အပိုဒ္ (၃) မႇာပါ၀င္တဲ့ ၁၈၂၃ မတိုင္မီ ေနထိုင္ခဲ့ေသာ တိုင္းရင္းသားမ်ားႏႇင့္ မ်ဳိးႏြယ္စုမ်ားသည္ ႏိုင္ငံသားမ်ားျဖစ္သည္ဆိုေသာ အခ်က္နဲ႔ မ်ဳိးဆက္ႏႇစ္ဆက္ (သို႔) သံုးဆက္ၿပီးမႇ ႏိုင္ငံသားျဖစ္ခြင့္ရရႇိျခင္းဆိုတဲ့ ဧည့္ႏိုင္ငံသား တစ္ဆင့္ခံထားတဲ့မူေတြဟာ လုံး၀ျပင္ဆင္လို႔ မရပါဘူး။ အိမ္နီးခ်င္း ႏုိင္ငံေတြလိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ႏိုင္ငံသားအျဖစ္ကို လြယ္လြယ္ေပးလို႔မရတာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ ပထ၀ီအေနအ ထားေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအခ်က္ေတြကို သေဘာမတူလို႔ OIC လို ႏိုင္ငံေတြနဲ႔ မြတ္ဆလင္အစြန္းေရာက္ေတြရဲ႕ ရန္ျပဳျခင္းကိုခံရမယ္ဆိုရင္လည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ဟာ အစၥေရးႏိုင္ငံလိုပဲ ျပဳမူက်င့္ၾကံေနထိုင္ရမႇာ ျဖစ္ပါတယ္။

အစိုးရအေနနဲ႔ ဒီျပႆနာေျဖရႇင္းရာမႇာ အေရးႀကီးဆံုးက တိုင္းရင္းသားရခိုင္လူမ်ဳိးေတြရဲ႕ အက်ဳိးစီးပြားကို ေရႇ႕႐ႈဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ အေကာင္းဆံုး ေျဖရႇင္းနည္းကေတာ့ ရခိုင္ျပည္နယ္ စီးပြားေရးဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္  . . .
ဒါေပမဲ့ ႏႇစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အေျခခ် ေနထိုင္ခြင့္ ရရႇိထားတဲ့ ဘဂၤါလီလူမ်ဳိးေတြကိုေတာ့ စိစစ္ၿပီး ဧည့္ႏုိင္ငံသား၊ ႏိုင္ငံသား အခြင့္အေရးကို လူ႔အခြင့္အေရး ႐ႈေထာင့္က ေပးရမႇာျဖစ္သလို၊ ႏိုင္ငံသားျဖစ္ၿပီဆိုရင္လည္း အျခားျမန္မာမြတ္ဆလင္ေတြလိုပဲ အ ခြင့္အေရး ေပးသင့္ပါတယ္။ စိစစ္ၿပီး တစ္ႏုိင္ငံလံုး လြတ္လပ္စြာ သြားလာေနထုိင္ခြင့္ ျပဳသင့္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သက္ေသခံ အေထာက္အထားမရႇိရင္ေတာ့ လူ၀င္မႈႀကီးၾကပ္ေရးဥပေဒအတိုင္း စီစဥ္ေဆာင္ရြက္သင့္ပါတယ္။
(၄)
အစၥေရးႏိုင္ငံလို ျဖစ္လာခဲ့ရင္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ႏုိင္ငံတကာ ဆက္ဆံေရး မဟာဗ်ဴဟာက ျပန္လည္သံုးသပ္ရမႇာျဖစ္တယ္။ လြတ္လပ္ၿပီး တက္ႂကြေသာ ႏိုင္ငံျခားေရးမူ၀ါဒကေတာ့ ေခတ္မမီေတာ့ပါဘူး။ အေမရိကန္အပါအ၀င္ အေနာက္အုပ္စုနဲ႔ ပိုၿပီးရင္းႏႇီးေအာင္ ဆက္ဆံရမယ္။ တစ္ဖက္မႇာလည္း ျမစ္ဆံုဆည္ေၾကာင့္ ေသြးေအးသြားတဲ့ တ႐ုတ္နဲ႔ဆက္ဆံေရးကို ပံုမႇန္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ရပါမယ္။ ျမစ္ဆံုဆည္ကေတာ့ ျပန္လည္တည္ေဆာက္ျဖစ္မႇာ မဟုတ္တဲ့အေၾကာင္း တိတိက်က် ရႇင္းလင္းဖို႔ လိုမႇာျဖစ္သလို အေနာက္အုပ္စုေတြနဲ႔ ဆက္ဆံေရးဟာ တ႐ုတ္နဲ႔ ဆက္ဆံေရးအတြက္ အေႏႇာင့္အယႇက္မျဖစ္ေၾကာင္း ရႇင္းျပသင့္ပါတယ္။ မွ်တၿပီး က်င့္၀တ္နဲ႔ညီတဲ့ တ႐ုတ္ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံသူ(ပုဂၢလိကပိုင္)ေတြ အမ်ားႀကီးရႇိပါတယ္။ သူတုိ႔ကတစ္ဆင့္ ႏႇစ္ႏိုင္ငံ ျပည္သူမ်ားအၾကား ဆက္ဆံေရး ေႏြးေထြးေအာင္ တည္ေဆာက္ရပါမယ္။
အေနာက္အုပ္စုနဲ႔ ဆက္ဆံေရး လတ္တေလာ ေကာင္းမြန္ေရးအတြက္ အေရးႀကီးဆံုးသံုးခုကေတာ့ -

(၁) လက္က်န္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ား အလ်င္အျမန္ လႊတ္ေပးေရး၊
(၂) ကခ်င္ႏႇင့္ စစ္ပြဲအျမန္ဆံုး ရပ္စဲေရး၊
(၃) ရခိုင္ေဒသ၌ ယံုၾကည္ႏိုင္ေသာ ႏိုင္ငံတကာ စံုစမ္းေလ့လာေရးအဖြဲ႔ လာေရာက္ခြင့္ျပဳေရး (ဒါကေတာ့ အာဆီယံႏိုင္ငံေတြကို အကူအညီေတာင္းၿပီး ယခုလက္ရႇိ စံုစမ္းေရးေကာ္မရႇင္နဲ႔ ပူးတြဲလုပ္ေဆာင္ေစျခင္း) ျဖစ္ပါတယ္။

စစ္ပြဲတစ္ပြဲတုိက္ရာမႇာ Soft War မႇာပါတဲ့ Media War ကေတာ့ ႐ံႈးသြားပါၿပီ။ ေနာက္ထပ္ Diplomatic War မ႐ံႈးဖို႔ေတာ့ ႏႇစ္လေလာက္ အခ်ိန္ရပါတယ္။
အခု ျပည္ပ႐ိုဟင္ဂ်ာ အဖြဲ႔အစည္းေတြရဲ႕ အဆိုအရ ရခိုင္ျပည္နယ္မႇာ ႐ိုဟင္ဂ်ာ ၁ ဒသမ ၂ သန္းရႇိၿပီး တစ္ကမၻာလံုးမႇာ ၄ သန္းရႇိတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ မိခင္ႏိုင္ငံဟာ ျမန္မာႏုိင္ငံ ရခိုင္ျပည္နယ္လို႔ ေဖာ္ျပထားၾကပါတယ္။ ဒီကိစၥကို ေသေသ ခ်ာခ်ာ စံုစမ္းၿပီး ရႇင္းရႇင္းလင္းလင္းျဖစ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ အစိုးရအေနနဲ႔ ဒီျပႆနာေျဖရႇင္းရာမႇာ အေရးႀကီးဆံုးက တိုင္းရင္းသား ရခိုင္လူမ်ဳိးေတြရဲ႕ အက်ဳိးစီးပြားကို ေရႇ႕႐ႈဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ အေကာင္းဆံုး ေျဖရႇင္းနည္းကေတာ့ ရခိုင္ျပည္နယ္ စီးပြားေရး ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ရခိုင္အမ်ဳိးသားေတြကို စုေပါင္းဘဏ္ ဖြင့္ခြင့္ေပးတာမ်ဳိးေတြ၊ လွ်ပ္စစ္မီးအျမန္ရေအာင္ လုပ္ေပးတာမ်ဳိးေတြ၊ ႏိုင္ငံတကာ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈ (အိႏၵိယ၊ တ႐ုတ္တို႔ရဲ႕ FDI) အင္အားႀကီးႏိုင္ငံတို႔ရဲ႕ အက်ဳိးစီးပြားရႇိျခင္းဟာ ရခိုင္တည္ၿငိမ္ေရးမႇာ အေရးပါ ပါတယ္။ ရခိုင္ျပည္နယ္သာ စီးပြားေရးဖြံ႔ၿဖိဳးလာရင္ လူမ်ဳိးေရးမုန္းတီးမႈေတြ ေလ်ာ့လာမယ္။ ပဋိပကၡေတြ ေလ်ာ့လာမယ္။ ဒါကေတာ့ တရား၀င္ အေျခခ်သူေတြနဲ႔ ေဒသခံေတြအၾကား မွ်ေျခဖန္တီးမႈအတြက္ပါ။ ႐ိုဟင္ဂ်ာ ျပည္နယ္ထူေထာင္လိုသူေတြ၊ ထပ္မံစိမ့္၀င္လာသူေတြအတြက္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ရပ္တည္ခ်က္က ျပတ္သားရပါမယ္။ 
(၅)
တကယ္က်ေတာ့ ႐ိုဟင္ဂ်ာအေရးတင္ မဟုတ္ပါဘူး။ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အေျပာင္းအလဲ(တခ်ဳိ႕ကေတာ့ အေျပာင္းအလဲ မလာေသးဘူး။ အမႇားျပင္ဆင္ခ်က္ကာလမႇာပဲ ၾကာေနတယ္လို႔ ေ၀ဖန္ၾကပါတယ္။)မႇာလည္း ဒီ Balancing Act က အေရးပါ ပါတယ္။ အစိုးရနဲ႔ အတိုက္အခံအၾကား အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး၊ အစိုးရ၊ လႊတ္ေတာ္၊ တရားစီရင္ေရး၊ သတင္းမီဒီယာအၾကား အျပန္အလႇန္ ထိန္းေက်ာင္းေရး၊ အစိုးရ၊ တပ္မေတာ္၊ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ေတြအၾကား ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ဒီအရာအားလုံးမႇာ မွ်ေျခအျဖစ္ ဖန္တီးႏိုင္စြမ္းက အေရးပါပါတယ္။ မွ်ေျခေကာင္းရင္ အေျပာင္းအလဲဟာ ျမန္ဆန္မယ္။ မွ်ေျခေတြ ပ်က္ၿပီး၊ ပဋိပကၡေတြ ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္မႈမ်ားရင္ အေျပာင္းအလဲေတြ ေနာက္ျပန္သြားႏိုင္ပါတယ္။ အလုံးစုံ ညီညြတ္ေရး၊ သေဘာထားအားလုံး တူညီလက္ခံေရးဆိုတာ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ မွ်ေျခတစ္ခုနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လိုခ်င္တဲ့ခရီးကို ေရာက္ေအာင္ သြားရပါမယ္။ 
(၆)
ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏုိင္ငံဟာ ေဒသတြင္း ဂုဏ္သိကၡာရႇိရႇိ ေနထိုင္ႏိုင္တဲ့ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံျဖစ္ဖို႔၊ ဒီမိုကေရစီ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း ျဖစ္ေပၚလာဖို႔၊ တိုင္းရင္းသားေတြ တန္းတူအခြင့္အေရးရတဲ့ ျပည္ေထာင္စုျဖစ္ေပၚဖို႔ဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ လြန္ခဲ့တဲ့ ၂၄ ႏႇစ္က ေမွ်ာ္မႇန္းခဲ့တဲ့ အိပ္မက္ေတြပါ။ ဒီအိပ္မက္ေတြ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အနီးဆုံးမႇာ ေရာက္လာပါၿပီ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔မႇာ လုံေလာက္တဲ့ ယုံၾကည္မႈသတၲိေတြ၊ လုံေလာက္တဲ့ အေတြးအေခၚေတြ၊ မွ်ေျခဖန္တီးႏုိင္တဲ့ ပါးနပ္လိမၼာမႈေတြ ရႇိရပါမယ္။ 
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ စခဲ့တာေတြကိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အဆုံးသတ္ႏုိင္ရမယ္ေလ။
(က) ႏုိင္ငံအလိုက္ လူဦးေရသိပ္သည္းမႈ ႏႈိင္းယႇဥ္ခ်က္
ႏိုင္ငံ ဧရိယာစတုရန္းမိုင္ လူဦးေရ (သန္း) လူဦးေရသိပ္သည္းႏႈန္း
(တစ္စတုရန္းမိုင္လွ်င္)
စစ္တမ္းေကာက္ယူ သည့္ႏွစ္ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ခ်က္
(လူဦးေရ သိပ္သည္းႏႈန္း)
ကိုးကား
ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ၅၆၉၇၇ ၁၅၂ ၂၆၇၈ ၂၀၁၂ ခန္႔မွန္းေျခ ၁၄ ဆ Population and housing census 2011
အိႏၵိယ ၁၂၂၂၅၀၉ ၁၂၀ဝ၀ ၉၈၉ ၂၀၁၁ သန္းေခါင္စာရင္း ၅.၃ ဆ Censusindia.gov.in
တ႐ုတ္ ၃၆၉၆၁၁၇ ၁၃၀ဝ ၃၆၅ ၂၀၁၁ ခန္႔မွန္းေျခ ၁.၉ ဆ National Bureau of Statistics of China
ထိုင္း ၁၉၈၁၁၇ ၆၅ ၃၃၂ ၂၀၁၀ သန္းေခါင္စာရင္း ၁.၇ ဆ citypopulation.de
လာအို ၉၁၄၂၉ ၇၀ ၂၀၁၂ ခန္႔မွန္းေျခ ဝ.၃၇ ဆ Population and Housing Census
ျမန္မာ ၂၆၁၂၂၈ ၄၈ ၁၈၆ ၂၀၁၂ ကုလခန္႔မွန္းေျခ - World Bank
အင္ဒိုနီးရွား ၇၃၇၈၁၅ ၂၃၇ ၃၂၁ ၂၀၁၀ သန္းေခါင္စာရင္း ၁.၇ ဆ Badan Pusat Statistik
မေလးရွား ၁၂၇၇၂၄ ၂၉ ၂၃၁ ၂၀၁၂ ခန္႔မွန္းေျခ ၁.၂ ဆ Department of statistics
စင္ကာပူ ၂၇၂ ၁၉၀၇၀ ၂၀၁၁ ခန္႔မွန္းေျခ ၁၀၂ ဆ Department of statistics
ဖိလစ္ပိုင္ ၁၁၅၈၆၀ ၉၂ ၇၉၈ ၂၀၁၀ သန္းေခါင္စာရင္း ၄.၂ ဆ 2010 Census of population and housing
ကေမၻာဒီးယား ၆၉၈၉၈ ၁၃ ၁၉၂ ၂၀ဝ၈ သန္းေခါင္စာရင္း ဆတူနီးပါး National Institute of Statistics
ဗီယက္နမ္ ၁၂၇၈၈၂ ၈၇ ၆၈၆ ၂၀၁၁ ခန္႔မွန္းေျခ ၃.၆ ဆ Gso.gov.vn
 
 +1 #3 jackblack 2012-08-19 10:59
ဘဂၤလာေဒ့ရွ္ႏိုင္ငံက ရခိုင္ျပည္နယ္အတြင္း တရားမဝင္ ဝင္ေရာက္ေနထိုင္သူမ်ားကို ဘဂၤါလီလို႔သံုးႏႈန္းျပီး ျပည္ပအေျခစိုက္ ေတာင္းဆိုေနသူဘဂၤါလီမ်ားကိုေတာ့ ရိုဟင္ဂ်ာလို႔သံုးႏႈန္းပါတယ္။ အခုလည္း Yeyint Nge FB ရဲ႕ Album မွာ မြတ္ဆလင္ႏိုင္ငံထူေထာင္ဖို႔ ေၾကညာခ်က္ကို ေတြြ႔ရပါတယ္။

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.4451743252975.182120.1271325398&type=3
ဒီျပႆနာအေပၚ တိမ္တိမ္ေလးမေတြးဘဲ ေလးေလးနက္နက္ စဥ္းစားသင့္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရအေနနဲဲ႔ အဓိကတာဝန္ရွိသလို ျမန္မာႏိုင္ငံသားအားလံုး ဝိုင္းဝန္းကူညီေဆာင္ရြက္ေပးဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။
 
+7 #2 maclaim 2012-08-19 02:53
ဦးသန္း ထြ႒္ ေအာင္ခင္ဗ်ား...ဘဂၤလီ လုိ့ သုံးေပးပါ....၇ုိဟင္ဂ်ာ လုိ့ မသုံးပါနဲ ့.....
 
+6 #1 ကိုလင္း 2012-08-19 00:09
Dear EMG, i think some of data(population) wrong on India and Malaysia countries...
 

No comments:

Post a Comment

ေနာက္ဆံုးတင္တဲ့ သတင္း(၁၀၀)ေခါင္းစဥ္ႏွိပ္၍ ဖတ္ရွဳပါ။