Wednesday, August 29, 2012

ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခုံ႐ုံးအေနျဖင့္ မႇားယြင္းေဆာင္ရြက္မိေၾကာင္း ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ျပန္ေပးေရး ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က တိုက္တြန္းေၾကာင္းအဆိုကို တပ္မေတာ္သားလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလႇယ္မ်ားက ကန္႔ကြက္ေဆြးေႏြးခဲ့ေသာ္လည္း ေထာက္ခံမဲ ၄၄၇ မဲျဖင့္ အႏိုင္ရ




ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခုံ႐ုံးအေနျဖင့္ မႇားယြင္းေဆာင္ရြက္မိေၾကာင္း ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ျပန္ေပးေရး ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က တိုက္တြန္းေၾကာင္းအဆိုကို တပ္မေတာ္သားလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလႇယ္မ်ားက ကန္႔ကြက္ေဆြးေႏြးခဲ့ေသာ္လည္း ေထာက္ခံမဲ ၄၄၇ မဲျဖင့္ အႏိုင္ရ 
Wednesday, 29 August 2012 10:11
အဆိုႏႇင့္ ပတ္သက္၍ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၌ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေဆြးေႏြးေနစဥ္ ဓာတ္ပံု - ေ၀ယံၿဖိဳးဦး
ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒခံု႐ံုးအေနျဖင့္ လႊတ္ေတာ္အသီးသီးမႇ ဖြဲ႔စည္းသည့္ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရႇင္ႏႇင့္ အဖြဲ႔မ်ားသည္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ မဟုတ္ေၾကာင္း ဆံုးျဖတ္ခ်က္အတြက္ လုပ္ပိုင္ခြင့္မရႇိဘဲ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး တည္ဆဲဥပေဒကို ဆန္႔က်င္ဆံုးျဖတ္ခဲ့ေၾကာင္းကို ခံု႐ံုးအေနျဖင့္ ေၾကညာခ်က္ျပန္လည္ထုတ္ျပန္ေပးေရး ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က တိုက္တြန္းေၾကာင္းအဆိုကို တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလႇယ္မ်ားက ကန္႔ကြက္ေဆြးေႏြးခဲ့ေသာ္လည္း ေထာက္ခံမဲ ၄၄၇ မဲျဖင့္ အႏိုင္ရရႇိေၾကာင္း ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္နာယက ဦးခင္ေအာင္ျမင့္က ၾသဂုတ္လ ၂၇ ရက္ေန႔တြင္ က်င္းပသည့္ ပထမအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ စတုတၴပုံမႇန္အစည္အေ၀းတြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ေပ်ာ္ဘြယ္မဲဆႏၵမႇ ဦးျမင့္စိုးတင္သြင္းသည့္ ''ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခံု႐ုံးအေနျဖင့္ လႊတ္ေတာ္အသီးသီးက ဖြဲ႔စည္းသည့္ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရႇင္ႏႇင့္အဖြဲ႔တို႔အား ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႔အစည္းအျဖစ္ ထည့္သြင္းအဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုျခင္းသည္ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားႏႇင့္ ညီညြတ္ျခင္း မရႇိေၾကာင္း ဆုံးျဖတ္ခ်က္သည္ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခုံ႐ုံးအေနျဖင့္ မႇားယြင္းေဆာင္ရြက္မိေၾကာင္း  ေၾကညာခ်က္ထုတ္ျပန္ေပးေရး ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က တိုက္တြန္းေပးရန္''အဆိုကို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အပါအ၀င္ ျပည္ ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလႇယ္ ၂၂ ဦးက ေဆြးေႏြးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ဥကၠ႒ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလႇယ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေဆြးေႏြးရာတြင္ ''ေလးစားအပ္ပါေသာ နာယကႀကီးႏႇင့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလႇယ္မ်ားရႇင့္။ အခုဦးျမင့္ စိုးအဆိုကို တရားဥပေဒ႐ႈေထာင့္က ၾကည့္ႏိုင္သလို ႏိုင္ငံေရး႐ႈေထာင့္က လည္း ၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။ တရားဥပေဒ႐ႈေထာင့္ကေန အမ်ားအျပား ေဆြးေႏြးသြားၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါကိုေတာ့ ထပ္ၿပီး မေဆြးေႏြးေတာ့ပါဘူး။ ႏိုင္ငံေရး႐ႈေထာင့္ကေနပဲ ေဆြးေႏြးပါရေစ။ ႏိုင္ငံေရး႐ႈေထာင့္ကေန ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ဒီမုိကေရစီကို က်င့္သံုးတဲ့ႏိုင္ငံေတြမႇာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမ႑ိဳင္၊ ဥပေဒျပဳမ႑ိဳင္၊ တရားစီရင္ေရးမ႑ိဳင္တို႔အၾကား ခ်ိန္ခြင္လ်ာညီမွ်ေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ၾကရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အျငင္းအခံုေတြျဖစ္ၾကတာ ျပႆနာေတြတက္တာ မထူးဆန္းပါဘူး။ ထိုနည္းတူပဲ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အျငင္းပြားမႈေတြျဖစ္တာ၊ သေဘာမတူညီမႈေတြ ျဖစ္တာ၊ ျပႆနာေတြတက္တာလည္း မထူးဆန္းပါဘူး။ ဒီလိုအေျခအေနေတြ ေရာက္ခဲ့ရင္ ႀကိဳက္သလို မႀကိဳက္သလို ဒီဘက္ ဟိုဘက္ေ၀ဖန္တာတိုက္ခိုက္တာ ေျပာဆိုတာေတြ ရႇိတတ္ပါတယ္။ ဒီလိုျပႆနာေတြတက္လို႔ ကြၽန္မတို့ အေနနဲ႔လည္း စိတ္ပ်က္စရာလည္း မရႇိပါဘူး။ ေၾကာက္ရြံ႕စရာလည္း မရႇိပါဘူး။ ဘယ္ေလာက္ပဲ အေရးႀကီးတဲ့ ျပႆနာေတြပဲျဖစ္ျဖစ္ အေရးႀကီးတာက ဒီျပႆနာကို ဘယ္လိုေျဖရႇင္းမလဲဆိုတာပါပဲ။ ျပႆနာကို ေျဖရႇင္းတဲ့ေနရာမႇာ တကယ့္ဒီမုိကေရစီ စံႏႈန္းစံထားေတြနဲ႔ ညီရဲ႕လား။ တကယ္ကို ျပည္သူျပည္သားေတြရဲ႕ ေအးခ်မ္းသာယာေရးကို ဦးတည္ရဲ႕လားဆိုတာကို စဥ္းစားၿပီးေတာ့ ေျဖရႇင္းရမႇာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျပႆနာ ေျဖရႇင္းပံု ေျဖရႇင္းနည္းက မႇန္လို႔ရႇိရင္ ကြၽန္မတို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ သိကၡာလည္း တက္ပါလိမ့္မယ္။ ျပည္သူေတြကလည္း ဒီေျဖ ရႇင္းပံု ေျဖရႇင္းနည္းရဲ႕ ရလဒ္ကို တေလးတစားနဲ႔ လက္ခံမႇာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ကြၽန္မေျပာခ်င္တာက အခုကိစၥက တရားဥပေဒကိစၥျဖစ္တဲ့အပိုင္းမႇာ တရားဥပေဒအရ ေက်ေက်နပ္နပ္ ႏႇစ္ဦးႏႇစ္ဖက္ ေဆြးေႏြးဖို႔ လိုပါတယ္။ တစ္ဖက္နဲ႔တစ္ဖက္ ေလးစားဖို႔ လိုပါတယ္။ ကိုယ့္အျမင္နဲ႔မတူတဲ့သူဟာ အားလံုးမႇားတယ္ဆိုၿပီးေတာ့ စြပ္စြဲလို႔မရပါဘူး။ ကိုယ့္အျမင္ သူ႔အျမင္ ႏႇစ္ဖက္စလံုးကို ေလးစားဖို႔ လိုပါတယ္။ နားလည္ေအာင္ လုပ္ဖို႔လိုပါတယ္။ ျပည္သူေတြလည္း နားလည္ေအာင္လုပ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ ျပည္သူေတြပါပဲ။ ျပည္သူေတြအတြက္ဆိုတဲ့ ဒီျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ဟာ ျပည္သူေတြရဲ႕ ေလးစားမႈခံႏိုင္မႇ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ဆိုတဲ့ ဂုဏ္နဲ႔ ကိုက္ညီမႇာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အခုျပႆနာတက္ေနတာ မႇန္ပါတယ္။ ဒီျပႆနာကို ေျဖရႇင္းတဲ့ေနရာမႇာ အားလံုးဟာ ညိႇညိႇႏိႈင္းႏိႈင္း တိုင္တိုင္ပင္ ပင္သေဘာထားႀကီးႀကီးနဲ႔ အေျမာ္အျမင္ရႇိရႇိနဲ႔ ေျဖရႇင္းဖို႔ကိုပဲ ဦးတည္ၾကပါလို႔ ကြၽန္အေနနဲ႔ ေမတၲာရပ္ခံရင္း နိဂုံးခ်ဳပ္ပါတယ္''ဟု ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။


ကိုယ့္အျမင္နဲ႔ မတူတဲ့သူဟာ အားလံုးမႇားတယ္ဆိုၿပီးေတာ့ စြပ္စြဲလို႔ မရပါဘူး။ ကိုယ့္အျမင္ သူ႔အျမင္ ႏႇစ္ဖက္စလံုးကို ေလးစားဖို႔ လိုပါတယ္။ နားလည္ေအာင္လုပ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ျပည္သူေတြလည္း နားလည္ေအာင္လုပ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ ျပည္သူေတြပါပဲ။ ျပည္သူေတြအတြက္ဆိုတဲ့ ဒီျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ဟာ ျပည္သူေတြရဲ႕ ေလးစားမႈခံႏိုင္မႇ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ဆိုတဲ့ ဂုဏ္နဲ႔ကိုက္ညီမႇာ ျဖစ္ပါတယ္  .  .  .
အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္မႇ မေကြးတိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္ အမႇတ္(၄)အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလႇယ္ ဦးေအာင္ၾကည္ညြန္႔က ''ဒီကိစၥမႇာ ကြၽန္ေတာ္အေနနဲ႔ ေျပာခ်င္တဲ့စကား၊ အေရးႀကီးတဲ့စကား ႏႇစ္ခြန္းပဲ ရႇိပါတယ္။ ခုံ႐ုံးက အဆိုလႊာတင္သြင္းမႈကို စတင္လက္ခံက တည္းကိုက မႇားၿပီးေတာ့ ေနာက္ဆုံး ဆုံးျဖတ္တဲ့ အေျဖကလည္း မမႇန္ဘူးလို႔ ေျပာဖို႔ပဲရႇိပါတယ္။ ဒီဟာက ကြၽန္ေတာ္ဥပေဒနဲ႔ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ားအေပၚမႇာ မူတည္ၿပီး တင္ျပျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ပထမဆုံးခုံ႐ုံးကေနၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတကိုယ္စား ျပည္ေထာင္စုေရႇ႕ေနခ်ဳပ္ကေန တင္သြင္းတာကို လက္ခံလိုက္တဲ့ အခ်ိန္ကစၿပီး အမႇားစတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ဥပေဒအရပဲ ေျပာပါမယ္။ ခုံ႐ုံးကို တိုက္႐ိုက္တင္ျပရာမႇာ သမၼတကပဲ တိုက္႐ိုက္တင္သြင္းရမႇာ ျဖစ္ပါတယ္။ တိုက္႐ိုက္တင္ျပသူမဟုတ္ဘူးဆိုရင္ သတ္မႇတ္ထားတဲ့ နည္းလမ္းမ်ားအတိုင္း တင္ျပခြင့္ရႇိတယ္လို႔ ေပးထားတဲ့ ၄ ဦးထဲမႇာ ေရႇ႕ေနခ်ဳပ္မပါတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ေရႇ႕ေနခ်ဳပ္ရဲ႕ တာ၀န္နဲ႔ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြမႇာလည္း ဒီကိစၥအတြက္ ေဆာင္ရြက္ဖို႔ တာ၀န္မရႇိေၾကာင္း ေတြ႔ရပါတယ္။ ဆုံးျဖတ္လိုက္တဲ့ အေျဖဟာလည္း တည္ဆဲဥပေဒျပ႒ာန္း ခ်က္ေတြနဲ႔ ကြာဟေနတဲ့ အခ်က္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ခုံ႐ုံးအေနျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၄၄၃ အရ ႏိုင္ငံေတာ္ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏႇင့္ ဖြံၿဖိဳးေရးေကာင္စီက ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒအရ ျပ႒ာန္းေၾကာင္း မႇတ္ယူရမည့္ ဥပေဒမ်ားျဖစ္ေသာ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၊ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ဥပေဒမ်ား၊ ျပည္ေထာင္စုေရႇ႕ေနခ်ဳပ္ ဥပေဒ၊ ျပည္ေထာင္စု စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ ဥပေဒတို႔တြင္ လႊတ္ေတာ္ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရႇင္ႏႇင့္ အဖြဲ႔တို႔သည္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႔အစည္းဟု အတိအလင္း ျပ႒ာန္းထားသည္ကို မ်က္ကြယ္ျပဳ၍ အမ်ဳိး သားညီလာခံ က်င္းပေရးလုပ္ငန္းေကာ္မတီဥကၠ႒ ဦးေအာင္တိုး၏ ရႇင္းလင္းေျပာၾကားခ်က္ကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားရန္ လိုအပ္သည္ဟုဆိုကာ ဆန္႔က်င္ဆုံးျဖတ္ခဲ့ျခင္းသည္ ဥပေဒအရ တိမ္းေစာင္း ခြၽတ္ေခ်ာ္ မသင့္ေလ်ာ္ေၾကာင္း ထင္ရႇားေပၚေပါက္လ်က္ ရႇိပါတယ္။ နိဂုံးခ်ဳပ္ တင္ျပခ်င္ တာကေတာ့ သေဘာ႐ိုးနဲ႔ဆိုရင္ မႇားတတ္တာက လူေတြရဲ႕ သဘာ၀ျဖစ္ပါတယ္။ အမႇားကိုျပန္လည္ျပင္ဆင္ရဲတဲ့ သတၲိကလည္း လူေတြရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလိုစဥ္းစားတဲ့ေနရာမႇာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အတြင္းထဲမႇာ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး၊ တစ္ဖက္နဲ႔တစ္ဖက္ ထိပါးမႈ အနည္းဆုံးနည္း လမ္းနဲ႔ ရႇာေဖြစဥ္းစားျခင္းဟာ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈျဖစ္ပါတယ္''ဟု ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။
သဃၤန္းကြၽန္းမဲဆႏၵနယ္မႇ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလႇယ္ဦးသိန္းညြန္႔က ''ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဖြဲ႔စည္းပံုဥပေဒ ၄၄၃ မႇာအင္မတန္ရႇင္းပါတယ္။ အဲဒီဥပေဒရဲ႕အေပၚမႇာ မူတည္ၿပီးေတာ့ နအဖက ႀကိဳတင္ျပ႒ာန္းလိုက္သည့္ လႊတ္ေတာ္ဥပေဒသံုးရပ္သည္ အေျခခံဥပေဒရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီရဲ႕ ႀကိဳတင္ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားသည္ အေျခခံဥပေဒအရ ေဆာင္ရြက္ရမည္လို႔ မႇတ္ယူရမယ္လို႔ ဖြင့္ဆိုျပ႒ာန္းထားပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္  ဥပေဒကို အဓိပၸာယ္ေကာက္တဲ့အခါမႇာ ရႇင္းလင္းေနတဲ့အခါက်ရင္ ဒီရႇင္းလင္းတဲ့အတိုင္း၊ ေန႔စဥ္သံုး အဓိပၸာယ္အတိုင္း ေကာက္ယူဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ရႇင္းလင္းတဲ့ဥပေဒကို ထပ္ဖြင့္ဆိုဖို႔ မလိုေတာ့ပါဘူး။ မလိုတဲ့ဟာကို ပညာရႇိခံု႐ံုးအဖြဲ႔၀င္မ်ားက အခုလိုဖြင့္ဆိုခဲ့တာကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ နားမလည္ပါဘူး။ ဥပေဒပညာရႇင္ မက္စ္ ၀ဲက်မ္းမႇာ ဘာပါလဲဆိုေတာ့ ဥပေဒကို အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုတဲ့အခါမႇာ အမ်ားျပည္သူအက်ဳိးကို ေရႇး႐ႈၿပီးေတာ့ ဖြင့္ဆိုရပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလႇယ္မ်ားသည္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၄၀၀ နဲ႔ ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ႕ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာကို ပိုင္ဆိုင္တဲ့ ျပည္သူေတြက ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္လိုက္တဲ့ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလႇယ္မ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္အေၾကာင္းနဲ႔ပဲ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဖြင့္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလႇယ္မ်ားရဲ႕ ဥပေဒျပဳေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ တရားစီရင္ေရး အာဏာသံုးရပ္ခြဲၿပီးေတာ့ အျပန္အလႇန္ ထိန္းေက်ာင္းေနတဲ့ အင္မတန္ အေရးႀကီးတဲ့ အေျခခံမူႀကီးကို ပ်က္ျပားေအာင္ ခံု႐ံုးအဖြဲ႔၀င္ လူႀကီးမ်ား ေဆာင္ရြက္ဖို႔ မသင့္ဘူးလို႔ ကြၽန္ေတာ္႐ိုး႐ိုးသားသား တင္ျပလုိပါတယ္။ အခုလို အင္မတန္အေရးႀကီးတဲ့ အေျခ ခံဥပေဒ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုတဲ့ တာ၀န္ႀကီးကို ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလႇယ္မဟုတ္တဲ့၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလႇယ္မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ေပးတဲ့ တာ၀န္ကိုယူတယ္ဆိုတဲ့ ဥပေဒကြၽမ္းက်င္သူမ်ားနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းခဲ့တာဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ပုဂၢိဳလ္ေရးအရ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ျပန္လည္ဆန္းစစ္ရပါလိမ့္မယ္။ တကယ္ေျပာရရင္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ အနက္အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုတဲ့တာ ၀န္ကိုခံု႐ံုးကို မေပးသင့္ပါဘူး။ အင္မတန္မႇ အေရးႀကီးတဲ့ ဒီတာ၀န္ကိုယူရမယ့္သူေတြဟာ ျပည္ေထာင္စု တရားသူႀကီးခ်ဳပ္တို႔၊ ေရႇ႕ေနခ်ဳပ္တို႔ ပါ၀င္တဲ့အဖြဲ႔တစ္ဖြဲ႔ကေန ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို အနက္အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုတဲ့တာ၀န္ကို လႊဲအပ္မယ္ဆုိရင္ အခုလုိျပႆနာမ်ဳိး ေပၚေပါက္မႇာ မဟုတ္ပါဘူး''ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။

တကယ္ေျပာရရင္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ အနက္အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုတဲ့တာ၀န္ကို ခံု႐ံုးကို မေပးသင့္ပါဘူး။ အင္မတန္မႇ အေရးႀကီးတဲ့ ဒီတာ၀န္ကိုယူရမယ့္သူေတြဟာ ျပည္ေထာင္စု တရားသူႀကီးခ်ဳပ္တို႔၊ ေရႇ႕ေနခ်ဳပ္တို႔ပါ၀င္တဲ့ အဖြဲ႔တစ္ဖြဲ႔ကေန ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို အနက္အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုတဲ့တာ၀န္ကို လႊဲအပ္မယ္ဆုိရင္ အခုလုိျပႆနာမ်ဳိး ေပၚေပါက္မႇာ မဟုတ္ပါဘူး  . . .
ကခ်င္ျပည္နယ္ မဲဆႏၵနယ္ အမႇတ္(၁)မႇ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလႇယ္ ဦးခက္ထိန္နန္က ''ခုံ႐ုံးလုပ္ပိုင္ခြင့္ခုနစ္ခ်က္မႇာ အက်ဴံးမ၀င္တဲ့ လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို ခုံ႐ုံးက က်င့္သုံးျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ခုံ႐ုံးဟာ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကို အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုႏိုင္ေပမယ့္ တင္သြင္းလႊာမႇာ ဘယ္ျပ႒ာန္းခ်က္ကို၊ ဘယ္စကားရပ္ကို အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုေပးရန္ တိတိက်က် မပါတဲ့အတြက္ ခုံ႐ုံးက အဓိပၸာယ္ဖြင့္ျခင္းဟာ မႇားယြင္းပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ခုံ႐ုံးရဲ႕ အၿပီးသတ္ဆုံးျဖတ္မႈအျပင္ ဥပေဒနဲ႔ ညိႇႏိႈင္းအေျဖထုတ္မႈမ်ားဟာ မႇားယြင္းပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ေအးခ်မ္းသာယာေရးနဲ႔ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးေကာင္စီက ျပ႒ာန္းခဲ့တဲ့ ဥပေဒမ်ားဟာ ၂၂ ခုျဖစ္ၿပီး ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ ျပ႒ာန္းခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကို ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၄၄၃ မႇာ အတိအလင္း ျပ႒ာန္းထားၿပီး ဒီဥပေဒမ်ားဟာ တရား၀င္အတည္ျဖစ္ေၾကာင္း ပုဒ္မ ၄၄၆ အရ ထင္ရႇားပါတယ္''ဟု ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။
ထို႔ေနာက္ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလႇယ္မ်ားျဖစ္သည့္ ဗိုလ္မႇဴးႀကီးလႇထြန္း၊ ဒုတိယဗိုလ္မႇဴးႀကီး ရဲႏိုင္ဦးႏႇင့္ ဗိုလ္မႇဴးႀကီးေအာင္သီဟတို႔က အဆိုကို ကန္႔ကြက္ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။
လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလႇယ္ ၂၂ ဦး ၏ ေဆြးေႏြးမႈအၿပီးတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခံု႐ံုးဥကၠ႒ ဦးသိန္းစိုးက ျပန္လည္ရႇင္းလင္းခဲ့သည္။

ဦးသိန္းစိုးက ''လႊတ္ေတာ္အသီးသီးက ဖြဲ႔စည္းထားတဲ့ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရႇင္အဖြဲ႕ေတြကို ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ဥပေဒပုဒ္မ(၂)(စ)မႇာ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆုိထားပါတယ္။ အဲဒီအျပင္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဆုိင္ရာ ဥပေဒပုဒ္မ(၂)(ဇ)၊ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ဥပေဒပုဒ္မ(၂)(ဇ)တို႔မႇာ အသီးသီး အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုထားပါတယ္။ အဲဒီလို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ဥပေဒ၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဆုိင္ရာ ဥပေဒနဲ႔ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ဥပေဒေတြမႇာ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုထားခ်က္ေတြဟာ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒနဲ႔ ညီညြတ္ျခင္း ရႇိ၊ မရႇိ၊ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားနဲ႔ ယႇဥ္တြဲသံုးသပ္ၿပီးေတာ့ ခံု႐ံုးက အဓိက ဆံုးျဖတ္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ 
ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒအရ ဖြဲ႔စည္းတဲ့ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႔အစည္း၊ ပုဂၢိဳလ္မ်ားဟာ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္နာယကရဲ႕ ခြင့္ျပဳခ်က္နဲ႔ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀း အခမ္းအနားမ်ားကို တက္ေရာက္ႏိုင္ပါတယ္။ ေဆြးေႏြးႏိုင္ပါတယ္။ မိမိတို႔ရဲ႕ သက္ဆိုင္ရာေတြကို ရႇင္းျပႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီလုိပဲ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒၊ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ရဲ႕ ခြင့္ျပဳခ်က္နဲ႔ သူတုိ႔ လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းေတြကို တက္ေရာက္ရာမႇာ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႔အစည္းကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းေတြဟာ မိမိတို႔နဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ ဥပေဒၾကမ္းေတြ၊ ကိစၥရပ္ေတြကို ရႇင္းလင္းေျပာၾကားႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီလိုပဲျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၊ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္က ဖြဲ႔စည္းတဲ့ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရႇင္အဖြဲ႔ေတြရဲ႕ အစည္းအေ၀းေတြကို အဲဒီ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရႇင္အဖြဲ႔ရဲ႕ အႀကီးအမႇဴးရဲ႕ ခြင့္ျပဳခ်က္နဲ႔ တက္ေရာက္ရတဲ့အခါမႇာလည္း အဲဒီျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႔အစည္းေတြဟာ မိမိအဖြဲ႔အစည္းနဲ႔ သက္ဆုိင္တဲ့ ဥပေဒၾကမ္းေတြ၊ ကိစၥရပ္ေတြကို ရႇင္းလင္းေျပာဆို ေဆြးေႏြးခြင့္ရႇိပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ အခန္း (၄) ဥပေဒျပဳေရးအခန္းမႇာပါရႇိတဲ့ လႊတ္ေတာ္မႇာ ရႇင္းလင္းေဆြးေႏြးေျပာဆိုခြင့္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အေၾကာင္းအရာပါတဲ့ ပုဒ္မေတြ၊ ဥပေဒၾကမ္းတင္သြင္းခြင့္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့အေၾကာင္း အရာပုဒ္မေတြအရ အဓိပၸာယ္ေကာက္ယူတဲ့အခါမႇာ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒအရ ဖြဲ႔စည္းတဲ့ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႔အစည္းတစ္ရပ္ရပ္၊ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒအရ ဖြဲ႔စည္းတဲ့ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႔အစည္း တစ္ရပ္ရပ္ရဲ႕ ကိုယ္စားျပဳ အဖြဲ႔အ စည္း၀င္ေတြ သို႔မဟုတ္ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ လႊတ္ေတာ္ အဖြဲ႔အစည္းအသီးသီးနဲ႔ အဲဒီလႊတ္ေတာ္အသီးသီးက ကိုယ္စားလႇယ္ေတြကို ရည္ညႊန္းတာ မဟုတ္ေၾကာင္း ေတြ႔ရႇိရပါတယ္။ 
ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခံု႐ံုးဟာ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရ ဖြဲ႔စည္းတဲ့ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႔အစည္းနဲ႔ စပ္လ်ဥ္းၿပီးေတာ့ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္ေတြ၊ အမ်ဳိးသားညီလာခံ ေဆြးေႏြးခ်က္ မႇတ္တမ္းေတြအရ အနက္အဓိပၸာယ္ဖြင့္ ဆိုျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အခု အနက္အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုျခင္းနဲ႔ ဆန္႔က်င္တဲ့ တည္ဆဲဥပေဒပါ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႔အစည္းဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္ေတြ၊ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒပုဒ္မ ၄၄၆ အရ အတည္မျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း ရႇင္းလင္းေျပာ ၾကားအပ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဦးျမင့္စုိးတင္သြင္းတဲ့အဆိုဟာ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒနဲ႔ ညီညြတ္ျခင္းမရႇိတဲ့အတြက္ လက္ခံအတည္ျပဳရန္ မရႇိေၾကာင္း တင္ျပအပ္ပါတယ္''ဟု ျပန္လည္ရႇင္းလင္းေဆြးေႏြးခဲ့သည္။  
အဆိုကို မဲခြဲဆုံးျဖတ္ခဲ့ရာ ဆႏၵမဲေပးမႈအရ ဆႏၵမဲေပးခြင့္ရႇိသူ ၆၂၉ ဦးရႇိသည့္အနက္ ေထာက္ခံမဲေပးသူ ၄၄၇ ဦးရႇိၿပီး ကန္႔ကြက္မဲေပးသူ ၁၆၈ ဦးရႇိေၾကာင္း သိရသည္။ ၾကားေနမဲ အေရအတြက္မႇာ ေလးမဲ ရရႇိခဲ့သည္။
Comments 
0 #4 U TUN 2012-08-29 16:04
ဘာပဲလုပ္ၾကလုပ္ၾက သမိုင္းမွတ္တမ္းေတာ့ ဝင္သြားၿပီ
ဒီသတင္းကို ႏိုင္ငံတကာက ဥပေဒပညာရွင္ေတြ ၾကားရင္
လႊတ္ေတာ္ကို တအ့ံတၾသန႔ဲ မွတ္ခ်က္ေတြေပးလိမ့္မယ္
ကိုယ္ပိုင္ဥပေဒျပဳခြင့္အာဏာရွိပါလ်က္ တရားရုံး၏ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကို မဲခြဲဆုံးျဖတ္ၿပီး စြက္ဖက္ေနလို႔ေလ
ႏိုင္င့ံသမိုင္းအတြက္ မေကာင္းပါ ေနာင္ဆိုလွ်င္ တရားသူႀကီးမ်ား
သည္ အမတ္တို႔ အလိုက်သာ ဆုံးျဖတ္ရေတ့ာမည့္ သေဘာျဖစ္သြားလိမ့္မည္ အမတ္မင္းတို႔ လုပ္ရပ္တိုင္းမွန္တယ္ လို႔ေတာ့ မျငင္းန႔ဲေနာ္ ရန္ကုန္တိုင္းလႊတ္ေတာ္မွာ ျပည္သူမ်ားေရရရွိေရး အဆိုကို ျပည္သူ႕ အမတ္ေတြကန္႔ကြက္ခ့ဲဖူးတယ္
 
+11 #3 yemaykyi 2012-08-29 12:16
Quote:
"သေဘာ႐ိုးနဲ႔ဆိုရင္ မႇားတတ္တာက လူေတြရဲ႕ သဘာ၀ျဖစ္ပါတယ္။ အမႇားကိုျပန္လည္ျပင္ဆင္ရဲတဲ့ သတၲိကလည္း လူေတြရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလိုစဥ္းစားတဲ့ေနရာမႇာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အတြင္းထဲမႇာ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး၊ တစ္ဖက္နဲ႔တစ္ဖက္ ထိပါးမႈ အနည္းဆုံးနည္း လမ္းနဲ႔ ရႇာေဖြစဥ္းစားျခင္းဟာ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈျဖစ္ပါတယ္"
မေကြးတိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္ အမႇတ္(၄)အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလႇယ္ ဦးေအာင္ၾကည္ညြန္႔ ေၿပာတာ လုံးဝ မွန္ကန္တယ္။
 
+20 #2 ေက်ာင္းသားလူငယ္ 2012-08-29 10:55
လႊတ္ေတာ္ေရးရာေကာ္မတီ မ်ားသည္ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ျဖစ္သင့္ပါသည္။ ဒါဟာ မ႑ိဳင္ႀကီး သံုးရပ္ထဲမွာ အဓိကမ႑ိဳင္ ျဖစ္တဲ့ ဥပေဒျပဳေရးမ႑ိဳင္ ရဲ႕ လုပ္ပိုင္ခြင့္ပါ။
ေသခ်ာတယ္ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ျဖစ္သင့္တယ္။ ျဖစ္ရမယ္။
ဥပေဒကိုလည္းျပင္ဆင္မွျဖစ္ေတာ့မယ္။။။
 
-7 #1 AMKs 2012-08-29 10:51
Do u want to ' QUIT ' with your own accords? OR
Do we have to make you to do so ?
 

No comments:

Post a Comment

ေနာက္ဆံုးတင္တဲ့ သတင္း(၁၀၀)ေခါင္းစဥ္ႏွိပ္၍ ဖတ္ရွဳပါ။