Wednesday, December 12, 2012

လက္ပံေတာင္းေတာင္အေရးနွင့္ ေျမယာျပႆနာအေပၚ ဥပေဒစိုးမိုးေရးရွဳေဒါင့္မွ သံုးသပ္ျခင္း အပိုင္း (၁)


လက္ပံေတာင္းေတာင္အေရးနွင့္ ေျမယာျပႆနာအေပၚ ဥပေဒစိုးမိုးေရးရွဳေဒါင့္မွ သံုးသပ္ျခင္း အပိုင္း (၁) 

Arakan Times, 12 December 2012 —-
လက္ပံေတာင္းေတာင္ အေရးသည္ အမိႈက္ကစ ျပသာဒ္ မီးေလာင္ျခင္း မဟုတ္ပါ။ ျပသာဒ္ၾကီး တစ္ခုလံုးကို ေလာင္ေနေသာ မီးက်ီးခဲသည္ အမိႈက္ကေလးတစ္စကို ထပ္မံ႐ိႈ႕မိျပီး ထေတာက္လာျခင္း သာ ျဖစ္သည္။ ျပသာဒ္ၾကီး တစ္ခုလံုးကို ေလာင္ေနေသာ မီးက်ီးခဲကို စနစ္တက်ၿငိမ္းသတ္နိုင္မွသာ လက္ပံေတာင္းကဲ့သို႔ မီးေတာက္ ကေလးမ်ား တစ္ျပည္လံုးတြင္ အလိုလို ၿငိမ္းသြားပါမည္။ ဤသည္ကို ရွင္းပါမည္။
ဦးသိန္းစိန္ ဦးေဆာင္သည့္ အစိုးရသစ္လက္ထက္တြင္ ျဖစ္ပြားလာေသာ ျပႆနာၾကီးမ်ားကို စံုစမ္းေရးေကာ္မရွင္ဖြဲ႕ျပီး ေျဖရွင္းရန္ႀကိဳးပမ္းသည့္လုပ္ဟန္မွာ ေခတ္စားလာခဲ့သည္။ သို႔ရာတြင္ ယခုအခ်ိန္အထိေတာ့ ဘာတစ္ခုမွ မယ္မယ္ရရ ေျဖရွင္းနိုင္ျခင္း မရွိေသးပါ။ ျပႆနာ၏ ရင္းျမစ္ကိုေဖၚထုတ္ေျဖရွင္းရန္ႀကိဳးပမ္းျခင္းထက္ အေပၚယံ အေၾကာင္းရပ္မ်ား အေပၚတြင္သာ စံုစမ္းအေျဖရွာရန္ခိုင္းထားခံရသျဖင့္မထိမေရာက္ ျဖစ္ေနျခင္းပင္။ ယခုလည္း လက္ပံေတာင္း အေရးတြင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အား စံုစမ္းေရးေကာ္မရွင္ဥကၠဌ တာ၀န္ေပးကာ ေခါင္းခံခိုင္းေနျပန္ပါျပီ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကိုယ္တိုင္ကလည္း ေက်ေက်နပ္နပ္ပင္ တာ၀န္ယူကာ ေကာ္မရွင္က ျပဳလုပ္သည့္ သတင္းစာကြန္ဖရင့္တြင္ ” အမွန္တရားကို ေဖၚထုတ္မယ္၊ အျဖစ္ကို အျဖစ္အတိုင္းတင္ျပမယ္”ဟူ၍ ေျပာဆိုလာသည္။ သို႔ရာတြင္ မရွင္းသည္မွာ ဘာနဲ႔ပတ္သက္လို႔ အမွန္တရားကို ေဖၚထုတ္မွာလဲ။ အျဖစ္ကို အျဖစ္အတိုင္း တင္ျပမွာလဲ ဟူသည္ပင္။ လက္ပံေတာင္းေတာင္အေရးကို ေပၚေပါက္ေစသည့္ အရင္းခံျပႆနာမွာ မည္သည့္အရာျဖစ္၍ ယင္းကို မည္သို႔ေဖၚ ထုတ္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေျပာမသြားခဲ့ပါ။ ျပႆနာတိုင္းတြင္ အေၾကာင္းနွင့္ အက်ိဳးဟူ၍ ရွိပါသည္။ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးျဖစ္ပါသည္။ မည္သည္က အေၾကာင္း၊ မည္သည္ကအက်ိဳး ျဖစ္သည္ကို ေလ့လာဘို႔လိုပါမည္။ လက္ပံေတာင္းေတာင္ အေရးနွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေျမယာအေပၚ စီမံခန္႔ခြဲခြင့္ အျငင္းပြားသည့္ ျပႆနာမွာအေၾကာင္းျဖစ္သည္။ ဤျပႆနာမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီးေန၀င္းေခတ္မွ စတင္ကာ စစ္အစိုးရ အဆက္ဆက္တြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့သည္။ ဦးသိန္းစိန္ဦးေဆာင္သည့္ အစိုးရသစ္တက္လာသည့္ ယခုအခ်ိန္တြင္ အဆိုးဆံုးျဖစ္လာသည္။ ေျမယာနွင့္ စပ္လ်ဥ္းေသာ ျပႆနာမ်ားမွာလက္ပံေတာင္းေတာင္မွာ သာမက တစ္ျပည္လံုးေနရာအနွံ႕ ျဖစ္ပြားလ်က္ရွိသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ျပသာဒ္ၾကီးတခုလံုးကို ေလာင္ကြ်မ္းေနေသာမီးက်ီးခဲ အေနနွင့္ အထက္တြင္ ရည္ညႊန္း ခဲ့ျခင္းပင္။ (ေျမယာအေပၚစီမံခန္႔ခြဲျခင္းကို မေက်နပ္သျဖင့္) လူထုနွင့္ သံဃာေတာ္မ်ား ဆႏၵျပျခင္းနွင့္ ယင္းဆႏၵျပမႈကို အၾကမ္း ဘက္နွိမ္နင္းျခင္းက အက်ိဳးျဖစ္သည္။ စံုစမ္း စစ္ေဆးေရးေကာ္မရွင္တစ္ရပ္သည္ အထက္ပါ အေၾကာင္းနွင့္ အက်ိဳး ႏွစ္ရပ္လံုးကိုစံုစမ္းေဖၚထုတ္ဘို႔လိုပါမည္။ ေကာ္မရွင္ကို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဦးေဆာင္ခြင့္ရေသာအခါ လူထု၏ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မွာတစံုတရာ တက္လာခဲ့သည္။
တစ္ခ်ိန္တည္း၌ ျပႆနာ၏ အရင္းခံအေၾကာင္းနွင့္ အက်ိဳးကို စံုစမ္းပါ့မလားဟူ၍လည္း စိုးရိမ္စရာ ျဖစ္လာသည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ပင္ဦးေဆာင္ေစဦးေတာ့ ျပႆနာ၏ အရင္းခံအေၾကာင္းနွင့္ အက်ိဳးကို ေျခေျချမစ္ျမစ္ စံုစမ္းကာ အမွန္တရားကို ေဖၚထုတ္ေျဖရွင္းျခင္း မျပဳပါကလက္ပံေတာင္းမီးေတာက္ ကေလးကို ၿငိမ္းေကာင္းၿငိမ္းနိုင္မည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ျပသာဒ္ၾကီး တခုလံုးကို ေလာင္ကြ်မ္းလွ်က္ရွိေသာမီးက်ီးခဲမ်ားကိုၿငိမ္းနိုင္မည္ မဟုတ္ပါ။ အက်ိဳးဆက္ အေနျဖင့္ ဟုိေနရာ၊ သည္ေနရာမ်ားတြင္ ေလာင္ကြ်မ္းေနဦးမည္ ျဖစ္ျပီးေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္မွာ ဟို ေကာ္မရွင္၊ သည္ေကာ္မရွင္မ်ားတြင္ ဆက္လက္ ပါ၀င္ေနရရင္း မလိုအပ္ဘဲ အလုပ္႐ႈပ္ေနမွာ ျဖစ္သည္။ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲတြင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ က ” ေကာ္မရွင္အေနျဖင့္ အားလံုးကို ေက်နပ္ေအာင္ မလုပ္နိုင္” ဟူသည္ကိုထပ္ခါ ထပ္ခါ ေျပသြားခဲ့သည္။ မွန္ပါသည္။ အေျဖတစ္ခုကို ေဖၚထုတ္ရာတြင္ ေက်သူလည္း ရွိမည္။ မေက်သူလည္း ရွိမည္။ ယင္းမွာ သဘာ၀က်ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ” အားလံုး” ဆိုသည္မွာ အဘယ္နည္း။ အဓိကအားျဖင့္ ဘက္နွစ္ဘက္သာရွိပါသည္။ တစ္တိုင္းျပည္လံုးရွိ ေျမယာအားလံုးအေပၚ ထင္သလိုစီမံ ခန္႔ခြဲလွ်က္ရွိေသာ ဦးသိန္းစိန္ ဦးေဆာင္သည့္ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရက တစ္ဘက္၊ ေျမယာအေပၚ မွီခိုကာ အသက္ရွင္ရပ္တည္ေနၾကရေသာ ေဒသခံလူထုမ်ားက တစ္ဘက္တို႔ျဖစ္သည္။ ေကာ္မရွင္ကိုမည္သူ ဦးေဆာင္ေစဦးေတာ့ ဘက္နွစ္ဘက္လံုး ေက်ေအာင္လုပ္ရန္ မျဖစ္နိုင္ပါ။ေကာ္မရွင္သည္ အလယ္တြင္ရပ္ကာ နွစ္ဘက္လံုး၏ေမတၱာကို ခံယူသြားနိုင္မည့္ ဇာတ္လမ္းမ်ိဳးလည္း ခင္း၍မရပါ။ ဤသည္ကို ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒနွင့္ တည္ဆဲ အျခားသက္ဆိုင္သည့္ ဥပေဒမ်ားအေပၚ သံုးသပ္၍ ဥပေဒ စိုးမိုးေရး အေျခခံမ်ား ရႈေဒါင့္မွ ရွင္းပါမည္။ ဥပေဒစိုးမိုးေရးသည္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဦးေဆာင္သည့္အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ကျပီးခဲ့သည့္ ၾကားျဖတ္ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္မဲဆြယ္ကတိျပဳခဲ့ရာ၌ ထိပ္ဆံုးမွ ပါ၀င္ခဲ့သည့္အျပင္ ဦးသိန္းစိန္ ဦးေဆာင္သည့္ စစ္အစိုးရကလည္း ႏႈတ္မွ တတြတ္တြတ္ ရြတ္လွ်က္ရွိေနဆဲအေၾကာင္းအရာျဖစ္သည္။ ဤသည္ကို စံုစမ္းေရးေကာ္မရွင္အေနျဖင့္ မည္ကဲ့သို႔ နားလည္ေဖၚေဆာင္ပါမည္နည္း။ လမ္းနွစ္ သြယ္ရွိပါသည္။
(၁)    အာဏာပိုင္မ်ားက ျပဌာန္းထားသည့္ ဥပေဒမ်ားကိုသာ အေျခခံ၍ စိုးမိုးအုပ္ခ်ဳပ္ျခင္း Rule by law အရ ရပ္တည္ လုပ္ေဆာင္မည္လား။ (သို႔မဟုတ္)
(၂)     လူထု ရသင့္ရထိုက္ေသာ အခြင့္အေရးမ်ားအား အာမခံသည့္ တရားမွ်တေသာ ဥပေဒမ်ား ေပၚေပါက္ တည္ရွိေစျပီး စိုးမိုးအုပ္ခ်ဳပ္ျခင္းRule of Law အရ ရပ္တည္ လုပ္ေဆာင္မည္လား။
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဦးေဆာင္ေသာ စံုစမ္းေရးေကာ္မရွင္သည္ ဥပေဒစိုးမိုးေရးကို ရည္ညႊန္းေျပာဆိုခဲ့ေသာ္လည္း အထက္ပါလမ္းေၾကာင္းႏွစ္ခုအနက္ မည္သည့္ လမ္းေၾကာင္းမွ ရပ္တည္ေဖၚေဆာင္သြားမည္ကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း မသိရပါ။ ပထမ လမ္းေၾကာင္းအရ ေဖၚေဆာင္မည္ဆိုပါက ေကာ္မရွင္သည္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ေက်ာ္၍မရ၊ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒ ေဘာင္အတြင္းကသာ စံုစမ္းစစ္ေဆး အစီရင္ခံစာ တင္သြင္းရပါမည္။ ယင္းသို႔ျဖစ္ပါက လက္ပံေတာင္းေတာင္အေရးတြင္ ေျမယာအေပၚရသင့္ရထိုက္သည့္ အခြင့္အေရးမ်ားကို လက္လြတ္ဆံုး႐ံႈးေန ေသာေဒသခံ လူထုသည္ စံုစမ္းစစ္ေဆးေရး ေကာ္မရွင္ထံမွ မည္သည့္အရာမွ် ရနိုင္ဘြယ္ မရွိ။ အဘယ္ေၾကာင့္ပါနည္း။ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒ ပုဒ္မ (၃၇) တြင္ ေအာက္ပါ အတိုင္းျပဌာန္းထားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ နိုင္ငံေတာ္သည္
(က) နိုင္ငံေတာ္ရွိ ေျမအားလံုး၊ ေျမေပၚေျမေအာက္၊ ေရေပၚေရေအာက္နွင့္ ေလထုအတြင္းရွိသယံဇာတ ပစၥည္းအားလံုး၏ ပိုင္ရွင္ျဖစ္သည္။
ဤျပဌာန္းခ်က္အရ ဆိုလွ်င္ တစ္ျပည္လံုးရွိ ေျမယာအားလံုး၏ ပိုင္ရွင္မွာ ” နိုင္ငံေတာ္ “ ျဖစ္ေနပါသည္။ ဤတြင္ ” နိုင္ငံေတာ္ “ ဟူသည္မွာ မည္သည့္အရာျဖစ္သည္၊ ” နိုင္ငံေတာ္ “ ကို မည္သူက ကိုယ္စားျပဳသံုးစြဲခြင့္ရွိသည္ စသည္တို႔တြင္အျငင္းပြားဘြယ္ ျဖစ္လာပါသည္။ ” နိုင္ငံေတာ္ “ ဆိုသည္မွာ မည္သည့္အရာ ျဖစ္ေၾကာင္းကို ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒတစ္အုပ္လံုးတြင္ မည္သည့္ေနရာတြင္မွွ် အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆို မထားပါ။ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရ ဆိုလွ်င္ ဦးသိန္းစိန္သည္ နိုင္ငံေတာ္ သမၼတ ျဖစ္ေနသည္။ သို႔ျဖစ္၍ အထက္ပါ ျပဌာန္းခ်က္ကိုကိုးကားလွ်က္ ” နိုင္ငံေတာ္ “ ကို ကိုယ္စားျပဳကာ ဦးသိန္းစိန္ ေခါင္းေဆာင္သည့္ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရက တစ္တိုင္းျပည္လံုးရွိ ေျမယာမ်ားအားစီမံခန္႔ခြဲေနသမွ်မွာ ဥပေဒအရ၊ ဥပေဒႏွင့္ အညီကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနသည္။ ဤတြင္၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ပါမည္ဟူ၍ ကတိ သစၥာျပဳကာ လႊတ္ေတာ္အတြင္း ၀င္ ေရာက္သြားခဲ့ေသာေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ ဥပေဒစိုးမိုးေရးေကာ္မတီ၊ စံုစမ္းေရး ေကာ္မရွင္ စသည္မ်ားကို ဦးေဆာင္လွ်က္ လက္ပံေတာင္ေတာင္အေရးသာမက တျပည္လံုးလူထုမ်ား ရင္ဆိုင္ေနရသည့္ ေျမယာျပႆနာအား ဥပေဒစိုးမိုးေရးရႈေဒါင့္မွ မည္သို႔ခ်ည္းကပ္မည္နည္းဟူသည္မွာ အေရးၾကီးလာသည္။
ေၾကးနီေတာင္တိုက္ပြဲက ေမြးဖြားေပးလိုက္တဲ့ သံမဏိမိန္းမသားႏွစ္ဦး ဟူ၍ နယူးေယာက္တိုင္း သတင္းစာၾကီးက ဂုဏ္ျပဳမွတ္တမ္းတင္ခံရေသာ မေအးနက္နွင့္ မသြဲ႕သြဲ႔၀င္း တုိ႕သည္ လယ္ယာေျမပိုင္ဆိုင္ခြင့္ ဆိုင္ရာမ်ားအတြက္ ေရွ႕ေနမ်ား နွင့္တုိင္ပင္၊ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ေလ့လာေနၾကေၾကာင္း ၾကားသိရသည္။ ေဒသခံ လယ္သမားမ်ား၊ လူထုမ်ား၏အခြင့္အေရးအတြက္ ဥပေဒရႈေဒါင့္မွ တိုက္ပြဲ၀င္လိုေသာ ၄င္းတို႕၏ ဆႏၵကို တန္ဘိုး ထားရပါမည္။ သို႔ရာတြင္ ခ်စ္တီးေခါင္း၌သန္းရွာပါက ေတြ႕ေကာင္းေတြ႕ပါမည္။ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံု၌ လယ္သမားမ်ား လယ္ေျမပိုင္ဆိုင္ခြင့္ အခြင့္အေရးကို ရွာပါကကမာၻဆံုးတိုင္ေသာ္လည္း ေတြ႕နုိင္မည္ မဟုတ္ပါ။ ထို႔အျပင္၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုကို အေျချပဳလွ်က္၂၀၁၂ ခုနွစ္ မတ္လ (၃၀) ရက္ေန႕တြင္ အတည္ျပဳ ထုတ္ျပန္ေသာ လယ္ယာေျမဥပေဒအရလယ္သမား မ်ားမွာ လယ္လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ လက္၀ယ္ထားခြင့္သာ ရွိျပီး လယ္ပိုင္ခြင့္မရွိ။ ယင္း ဥပေဒ ပုဒ္မ (၃) (ဃ) အရ ေျမေပၚ၊ေျမေအာက္ရွိ ေက်ာက္မ်က္၊ သတၱဳ၊ ေရနံနွင့္ ဓါတ္ေငြ႕ စသည့္ သဘာ၀သယံဇာတမ်ား ထုတ္ယူ အသံုးခ်ခြင့္မွာ လူထုထံတြင္ မရွိ။နိုင္ငံေတာ္တြင္သာ ရွိသည္။ နိုင္ငံေတာ္ ကို ကိုယ္စားျပဳ၍ ဦးသိန္းစိန္ ဦးေဆာင္သည့္ အစိုးရ၏ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားမွာ တရား၀င္သည့္သေဘာဖန္တည္းခံထားရသည္။
တဖန္ ၂၀၁၂ ခုနွစ္ မတ္လ (၃၀) ရက္ေန႕တြင္ အတည္ျပဳ ထုတ္ျပန္ေသာ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္နွင့္ ေျမရိုင္းမ်ား စီမံခန္႔ ခြဲေရး ဥပေဒ အရစားက်က္ေျမနွင့္ အင္းအိုင္ေျမမ်ား အပါအ၀င္ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္နွင့္ ေျမရိုင္းမ်ား အေပၚ စီမံခန္႔ခြဲ ခြင့္ အသံုးခ်ခြင့္မွာ ေဒသခံလူထုတြင္ မရွိ။နိုင္ငံေတာ္တြင္သာ ရွိသည္။ နိုင္ငံေတာ္ကို ကိုယ္စားျပဳ၍ ဦးသိန္းစိန္ ဦးေဆာင္သည့္ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရက ဖြဲ႕စည္းေပးလိုက္သည့္ဗဟိုေကာ္မတီက ယင္းအခြင့္အာဏာကို က်င့္သံုးသြားမည္။၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုသာမက ယင္းကို အေျခခံျပဌာန္းထားသည့္ ေျမယာဆိုင္ရာ ဥပေဒမ်ားကိုသံုးသပ္လွ်င္ နိုင္ငံေတာ္ ဟူ သည္ကိုအလြန္အမင္း လုပ္ပိုင္ခြင့္ေပးထားျပီး၊ အေျခခံလူထု၏ အခြင့္အေရးမ်ားအားၾကီးမားစြာ ကန္႕သတ္ထားေၾကာင္း ေတြ႕ရပါမည္။နိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ ဦးေဆာင္သည့္ ဗဟိုအစိုးရက နိုင္ငံေတာ္ ဟူေသာေ၀ါဟာရမွာ ၄င္းတို႕နွင့္သာ သက္ဆိုင္သေယာင္အၾကြင္းမဲ့ အခြင့္အာဏာအေနနွင့္ ကိုင္တြယ္သံုးစြဲေသာအခါ ေျမယာ နွင့္စပ္လ်ဥ္း ၍ရသင့္ရထိုက္သည့္ အခြင့္အေရးမ်ား ကိုလက္လြတ္ဆံုးရွံဳးေနသည့္ လူထု၏ဘ၀မွာ က်ားသနားမွ ႏြားခ်မ္းသာမည့္ကိန္းဆိုက္ေနပါသည္။သို႔ျဖစ္၍ ဥပေဒ စိုးမိုးေရးဟူသည္အား ပထမလမ္းေၾကာင္းျဖစ္သည့္ (အာဏာပိုင္မ်ားကျပဌာန္း ထားသည့္ ဥပေဒမ်ား ကိုသာအေျခခံ၍ စိုးမိုးအုပ္ခ်ဳပ္ျခင္း Rule by law) အရ လက္ခံေဖၚေဆာင္မည္ဆိုပါက ဦးသိန္းစိန္အစိုးရ အေနျဖင့္ နိုင္ငံျခား ကုမၸဏီမ်ား ကိုျဖစ္ေစ၊ျပည္တြင္း ကုမၸဏီမ်ားကိုျဖစ္ေစ တိုင္းျပည္အတြင္းရွိ ေျမယာ မ်ားအေပၚ လုပ္ငန္း လိုင္စင္မ်ား ခ်ေပးျခင္း၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ား ခ်ေပးျခင္းမွာတရား၀င္ျဖစ္ေနသည္။ ယင္းကို ဆန္႕က်င္၊ ရပ္တည္၊ ဆႏၵျပၾက သည့္ ရဟန္းေတာ္ မ်ား နွင့္ လူထုမ်ားမွာ တရားမ၀င္။ အက်ိဳးဆက္အေနျဖင့္အစိုးရက အမိန္႕ အာဏာသံုး၍ ဆႏၵျပ ရဟန္းေတာ္မ်ားနွင့္ လူထုမ်ားအေပၚ ဖိနွိပ္ျဖိဳခြဲျခင္းမွာလည္း တရား၀င္ သကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနသည္။ဤသည္မွာ ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရသစ္ဟူသည္က က်င့္သံုးေနေသာ ဥပေဒစိုးမိုးေရးျဖစ္သည္။
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ေခါင္းေဆာင္သည့္ ေကာ္မရွင္သည္ လက္ပံေတာင္းေတာင္အေရးတြင္ ဥပေဒစိုးမိုးေရး ကို ဤ ပထမ လမ္းေၾကာင္းမွခ်ည္းကပ္မည္လား။ သို႔မဟုတ္ ( လူထု ရသင့္ရထိုက္ေသာ အခြင့္အေရးမ်ားအား အာမခံသည့္ တရားမွ်တေသာ ဥပေဒမ်ားေပၚေပါက္တည္ရွိေစျပီး စိုးမိုးအုပ္ခ်ဳပ္ျခင္း Rule of Law ) ဟူသည့္ ဒုတိယ လမ္းေၾကာင္း အရ ရပ္တည္ လုပ္ေဆာင္မည္လား။ပထမ လမ္းေၾကာင္းျဖစ္သည့္ (အာဏာပိုင္မ်ားက ျပဌာန္းထားသည့္ ဥပေဒမ်ားကိုသာ အေျခခံ၍ စိုးမိုးအုပ္ခ်ဳပ္ျခင္း) တြင္ ပုံ သ႑ာန္ကိုအဓိကထားသည္။ ဥပေဒကို အာဏာပိုင္မ်ားက ျပဌာန္းလိုက္ရံုမွ်နွင့္ ေလးစားလိုက္နာေဖၚေဆာင္ ရန္ ျဖစ္သည္။ ဤသည္ကို ကမာၻတြင္Rule by Law ဟု နားလည္ၾကသည္။ ယင္းမွာ Rule of Law ဟူသည့္ ဥပေဒ စိုးမိုးေရး မဟုတ္ ပါ။ ဥပေဒစိုးမိုးေရးမွာ ဒုတိယ လမ္းေၾကာင္းျဖစ္သည္။ယင္းလမ္းေၾကာင္းတြင္ ဥပေဒ၏ အနွစ္သာရ ကို ပို၍ အဓိက ထားသည္။ လူထု၏အခြင့္အေရးမ်ားကို မထိပါးေစဘဲ ဥပေဒမ်ားအား ျပဌာန္းရန္ျဖစ္သည္။ယင္းသို႔ ျဖင့္ လူထု၏ အခြင့္ အေရးမ်ားအား ဥပေဒပါ အခြင့္အေရး (Legal Rights) အျဖစ္သို႔ ေျပာင္းလဲက်င့္သံုးသြားေစရန္ ျဖစ္သည္။နိုင္ငံတကာ ဥပေဒ အရ (State) နိုင္ငံေတာ္ ဟူသည္တြင္ အဂၤါရပ္ေလးခ်က္ပါရွိသည္။ ၄င္းတို႕မွာ
(၁)     လူထု
(၂)     နယ္ေျမ
(၃)     အစိုးရ နွင့္
(၄)     အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ တို႕ျဖစ္သည္။
နိုင္ငံေတာ္ကို အေၾကာင္းရပ္ေလးမ်ိဳးနွင့္ ဖြဲ႕စည္းထားသည္ မွန္ေသာ္လည္း မည္သည့္အရာမွာ အဓိက အက်ဆံုး ျဖစ္သည္ကိုဥပေဒစိုးမိုးေရး အေျခခံမွ ေလ့လာရန္ လိုပါမည္။ လူထုနွင့္ နယ္ေျမ၏ အေရးၾကီးမႈမွာ အျငင္းပြားဘြယ္ မရွိပါ။ ယင္းနွစ္ခုအနက္တခုမရွိလွ်င္ မည္သို႔မွ် နိုင္ငံေတာ္ ျဖစ္မလာနုိင္ေသာေၾကာင့္ ပင္။ အစိုးရ သည္ အေရးၾကီး သည္ မွန္ေသာ္လည္း လူတစုနွင့္ဖြဲ႕စည္းထားသည့္ အစိုးရရွိပါေစဦး၊ လူထုမရွိပါက မည္သည့္ အခါ တြင္မွ် နုိင္ငံ မျဖစ္ နိုင္ပါ။ လူထုရွိလွ်င္မူ အစိုးရေပၚေပါက္ေအာင္လုပ္ရန္ မခဲယဥ္းပါ။ သို႔ျဖစ္၍ လူထု နွင့္ အစိုးရ နိုင္း ယွဥ္ပါက လူထုက ပို၍ အဓိကက်ပါသည္။ နယ္ေျမ၊ လူထု၊ နွင့္ အစိုးရတို႕လြတ္လပ္ အားေကာင္းစြာ တည္ရွိျပီး နိုင္ငံေရးအရ အျခားနုိင္ငံ မ်ား၏ အသိအမွတ္ျပဳမႈကို ခံရပါက နိုင္ငံတနိုင္ငံတြင္အခ်ုဳပ္အျခာအာဏာ ရွိလာပါမည္။ သို႔ျဖစ္၍ နိုင္ငံ (သို႔မဟုတ္) နိုင္ငံေတာ္ ဟူေသာ ေ၀ါဟာရကို ကိုယ္စားျပဳ ရည္ညႊန္းသံုးစြဲရာတြင္လူထု၏ အခန္းက႑မွာ ေရွ႕ဆံုးတန္း၌ ရွိသင့္သည္။ျမန္မာနိုင္ငံ၌ (ဦးသိန္းစိန္ ဦးေဆာင္ေသာ လက္ရွိအစိုးရအပါအ၀င္) စစ္အစိုးရ အဆက္ဆက္သည္ အစိုးရ၏ အဓိက က်မႈကိုသာေဇာင္းေပး၊ ေဖၚထုတ္ က်င့္သံုးလာခဲ့သည္။ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုအရ နိုင္ငံေတာ္ဟူသည္ကို အစိုးရကသာ လက္၀ါးၾကီးအုပ္ ကိုင္စြဲက်င့္သံုးခဲ့၊ က်င့္သံုးဆဲျဖစ္သည္။ အစိုးရအား လုပ္ပိုင္ခြင့္ အလြန္အကြ်န္ အပ္နွင္းျပီး လူထု၏ အခြင့္အေရးမ်ားကို ၾကီးမားစြာကန္႕သတ္သည့္ ဥပေဒမ်ားသာ ေတာက္ေလွ်ာက္ျပဌာန္းခဲ့၊ ျပဌာန္းဆဲ ျဖစ္သည္။ နိုင္ငံေတာ္ဟူေသာ ေ၀ါဟာရတြင္ လူထု၏အဓိကက်မႈကို ဘယ္တံုးကမွ် ထည့္သြင္းစဥ္းစားခဲ့ျခင္း မရွိ။ ဤသည္မွာ ဥပေဒစိုးမိုးေရး အေျခခံနွင့္ ဆန္႕က်င္ေနပါသည္။လူထုကို အဓိက ထားကာ လူထု၏ အခြင့္အေရးမ်ားကို အသိအမွတ္ ျပဳမွသာ ဥပေဒစိုးမိုးေရးကို တည္ေဆာက္ရာေရာက္ပါမည္။ေျမယာနွင့္ စပ္လ်ဥ္းေသာ ဥပေဒမ်ားမွာလည္း လူထု၏ အခြင့္အေရးမ်ားကို အေျခခံအားျဖင့္ ျပဌာန္းဘို႔လိုပါသည္။ေျမယာနွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ လူထု၏ အခြင့္အေရး သံုးရပ္ကို အနည္းဆံုးအားျဖင့္ အသိအမွတ္ျပဳရပါမည္။
(၁)     လယ္လုပ္သူ လယ္ပိုင္ခြင့္ (Individual Right)
(၂)     နွစ္ေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာ အေျခစိုက္ေနထိုင္လာခဲ့ၾကသည့္ ေဒသခံလူထုမ်ားက မိမိတို႕ေက်းရြာ၀န္းက်င္ရွိ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္နွင့္ ေျမရိုင္းမ်ားအား စုေပါင္းအသံုးခ်ခြင့္(Collective Rights of People)
(၃)     ျပည္ေထာင္စု ဖြဲ႕စည္း၇ာတြင္ပါ၀င္သည့္ ယူနစ္မ်ား၊ (တနည္းအားျဖင့္ ျပည္နယ္မ်ား) အေနျဖင့္မိမိတို႕ သက္ဆိုင္ရာ ျပည္နယ္အတြင္းရွိ ေျမယာမ်ားအေပၚ စီမံခန္႔ခြဲခြင့္(The Rights to self-determination)
လက္ပံေတာင္းေတာင္ ေၾကးနီစီမံကိန္းတြင္ ေက်ုးရြာ ၂၆ ရြာမွ လယ္ဧက ၇၈၀၀ ေက်ာ္အား သိမ္းယူခဲ့ေၾကာင္း နွင့္ တဧကလွ်င္ေလ်ာ္ေၾကးေငြ က်ပ္ငါးသိန္းေက်ာ္ ေပးအပ္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ လယ္သမားမ်ားက ေျပာသည္မွာ ယင္းမွာ သံုးနွစ္စာသီးနွံအတြက္သာျဖစ္သျဖင့္ ၄င္းတို႕မေက်နိုင္ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ ဤအျငင္းပြားမႈတြင္ ေကာ္မရွင္ သည္ မည္သည္ကို စံုစမ္းျပီးအမွန္တရားကို ေဖၚထုတ္မည္နည္း။၂၀၁၂ ခုနွစ္ မတ္လ ၃၀ ရက္ေန႕တြင္ ထုတ္ျပန္ခဲ့သည့္ လယ္ယာေျမ ဥပေဒ ပုဒ္မ ၃ (က) တြင္ ေအာက္ပါအတိုင္း ျပဌာန္းထားသည္။(လယ္ယာေျမလုပ္ပုိင္ခြင့္ ဆုိသည္မွာ ႏုိင္ငံေတာ္သည္ ေျမယာအားလုံး၏ ပင္ရင္းပုိင္ရွင္ျဖစ္၍ လယ္ယာေျမကို စုိက္ပ်ဳိး ထုတ္ လုပ္မႈတုိးတက္ျမင့္မားေစရန္အလုိ႔ငွာ ဤဥပေဒ၊ ဤဥပေဒအရ ထုတ္ျပန္သည့္ နည္းဥပေဒ၊ စည္းမ်ဥ္း၊ စည္းကမ္းမ်ားႏွင့္ အညီ လက္ဝယ္ထားရွိ၍စိုက္ပ်ဳိးလုပ္ကိုင္ အသုံးခ်ခြင့္ျပဳျခင္း ကိုဆုိသည္။ သို႔ရာတြင္ ေျမေပၚ ေျမေအာက္ရွိ ေက်ာက္မ်က္၊ သတၱဳ၊ ေရနံႏွင့္ဓာတ္ေငြ႕ စသည့္ သဘာဝသယံဇာတမ်ား ထုတ္ယူအသုံးခ်ခြင့္ မပါဝင္။)ဥပေဒစိုးမိုးေရးကို လက္ညွိဳးထိုးလွ်က္ လယ္သမားမ်ား၏အခြင့္အေရးကို မ်က္ကြယ္ျပဳထားေသာ ဤဥပေဒကို လက္ခံ က်င့္သံုးမည္ဆိုပါကႏြားနွင့္ဖက္၍ တကယ္ လယ္လုပ္လွ်က္ ရွိေသာ လက္ပန္းေတာင္းေတာင္ လယ္သမား မ်ားတြင္ လယ္ပိုင္ခြင့္မရွိ။ လယ္လုပ္ပိုင္ခြင့္သာ ရွိသည္။နိုင္ငံေတာ္ ဟူသည့္ေ၀ါဟာရကို ကိုးကားကာ ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရက အေၾကာင္းတမိ်ဳးမ်ိဳးျပ၍ လက္လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို ျပန္လည္ရုပ္ သိမ္း နိုင္သည္။လယ္သမားတဦးလုပ္ကိုင္ေနေသာ လယ္ယာေျမကို ျပန္လည္စီမံခန္႔ခြဲနိုင္သည္။ လယ္ယာေျမဥပေဒ ပုဒ္မ ၃၀ (က) အရ လယ္ေျမကိုအျခားနည္းျဖင့္ အသံုးျပဳနိုင္ေရး၊ ေျမေပၚ ေျမေအာက္ရွိ ေက်ာက္မ်က္၊ သတၱဳ၊ ေရနံ ႏွင့္ဓာတ္ေငြ႕ စသည့္ သဘာဝ သယံဇာတမ်ားထုတ္ယူနုိင္ေရးအတြက္ ဟုဆိုကာ လယ္သမားထံမွ ျပန္သိမ္းနိုင္သည္။စံုစမ္းေရးေကာ္မရွင္သည္ ဤဥပေဒကို လက္ခံကာ လက္ပန္းေတာင္းေတာင္အေရးတြင္ အမွန္တရားအေနျဖင့္ ေဖၚ ထုတ္မည္ လား။သို႔မဟုတ္ လယ္လုပ္သူ လယ္ပိုင္ခြင့္အား လယ္သမားမ်ားရသင့္ေသာ အခြင့္အေရးအျဖစ္ လက္ခံ၍ စစ္မွန္သည့္ ဥပေဒ စိုးမိုးေရး အေျခခံမွခ်ည္းကပ္ကိုင္တြယ္မည္လား။
Written by ေအာင္ထူး(ေရွ႕ေန)

No comments:

Post a Comment

ေနာက္ဆံုးတင္တဲ့ သတင္း(၁၀၀)ေခါင္းစဥ္ႏွိပ္၍ ဖတ္ရွဳပါ။